Harrie stelt zich voor (P6 italiaanse rasezel met slechte foto)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Harrie stelt zich voor (P6 italiaanse rasezel met slechte foto)

Bericht door Harrie D » 28 mei 2010, 11:22

Naja, ben al op zat andere fora aangemeld (waarvan meestal als 4x2), kan deze dr ook wel een keer bij.

Ben dus alweer 26 en woon in het pittoreske (ahum) Geldrop, net onder de rook van Eindhoven.
Loop al jaren te kloten aan van alles wat wielen en een verbrandingsmotor heeft.
Begonnen met een gare Honda MT, toen verder met een MTX-SH, NSR, Typhoon, TSX (meeste lol mee gehad, alles mocht kapot) en uiteindelijk bij het behalen van mn motorrijbewijs bij een Honda NX250.
Daar heb ik in 1,5 jaar tijd ~35000km mee gereden, aan het einde had het 1-cilindertje er een goede ton op staan en hij was wat battle scars rijker (meen dat ik dr ~6x vanaf gestuiterd ben, valpartijen in het zand enzo niet meegerekend)

Toen een VF400F, mn eerste 'echte' motor die het blok 2x gemold heeft, 1x een klep die omlaag gevallen was, en 1 dag voor ie verkocht zou worden een avontuurlijke drijfstang.
Tussendoor nog 2-3 handelmotortjes gehad en een week na de VF had ik een VFR750F gekocht, daar een jaartje op rondgereden (en mn 1e rondje over de ring gedaan) en toen besloot ik dat ik m beter moest maken, maar dan moest ik eerst een auto hebben als 1e voertuig.
Resultaat was een uit elkaar liggende VFR die nooit meer af is gekomen, nu heb ik alleen het frame met kenteken nog (86'er, dus wordt nog oldtimer)

Dus toen maar een 318i E30 gekocht van '86
Best een net ding opzich, zeker voor de prijs, al bleek er wel het eea wat rotter te zijn dan gedacht, de krik heeft een keer in de bodem gestaan en toen kwam ik allerlei kranten tegen uit verloren tijden.
Maar goed, dat beviel, afgezien van het zwembad wat er steeds in stond, prima.
De nokkenas was ook een paar mm ingesleten doordat er nog nooit kleppen waren gesteld, dus hij maakte een hels tikkend geluid, maar hij liep wel vrij hard (slijtage had dr een snelle nokkenas van gemaakt, per ongeluk)
Tot ie een keer tijdens een mislukte driftactie tegen een lantaarnpaal zat en er een mooi deukje in de achterkant zat.
Toen het ding maar in een ander kleurtje gezwabberd, na een tijdje een ander scherm dr in gelast.
Wat ik natuurlijk in mn haast net 2cm te kort dr in had gelast...

Toen moest het ding maar een keer mee naar de ring, prima weekendje gehad alleen op de laatste dag liep ie ergens halverwege een rondje nogal slecht.
Even snel gestopt om te kijken of er geen bougiedop los zat oid, maar niks gezien en er kwam ook niks uit gelekt, dus maar verder gereden.
Buiten de baan wat staan zoeken tot er uiteindelijk bleek dat er een tuimelaar afgebroken was.
Injectorstekker losgetrokken en gewoon naar huis gereden, de ANWB bellen kon altijd nog.
Toen bij het vervangen van de nokkenas en tuimelaars een klein 'foutje' gemaakt wat me een afgebroken klep of wat opleverde.

Toen kwam de volgende stap, de 1602 die in eindhoven te koop stond, deze maar opgehaald, de e30 gestript en naar de sloop gebracht en toen was de 02 het lijdend voorwerp van mn gebeun.

Hier een tijdje origineel mee rondgereden, de schokdempers een keer omgewisseld, beetje gelast, wat goedkope verlagingsveren dr onder, zwart geblubberd, paar stabilisatorstangen dr onder geknutseld, rondje ring of wat gereden en eind 2007 gas ingebouwd.
Zo kan ik nog ongeveer 400 regels verder gaan, dus ik doe het wel even korter:
E21 323i schijven en volvo 240 klauwen voor.
E30/E21 schijven met Golf 2 remklauwen achter.
E30 schokdempers rondom (honkieplingplong, net wat er nog in de schuur lag)
Schroefbussen + veren voor van eoa autostyle setje van een golf 4 (veren zijn te slap voor woorden)
E30 318i blok + bak + aandrijfas.
GSXR600 tellers in de originele teller geknutseld.
Hobbybob turbo van een 04 WRX en de intercooler van eoa mercedes diesel, loopt puur op lpg (met een mengstukje)

En vast nog een hoop wat ik vergeten ben, dit is dus mn huidige auto, naast mn VF500F van 150 euro

Heb ondertussen een 35 rondjes op de ring gereden (stuk of 8 met de motor, 5 met de e30 en de rest met de 02) en dat bevalt me ook prima (afgezien van het feit dat het niet echt goedkoop is :P)
Laatste keer was met pinksteren, toen ook achterstevoren de muur in gepassagierd bij breidscheid in een porsche 924.
In meneer zn 1e rondje, mijn hints dat ie moest remmen kwamen niet zo over en hij probeerde dus met ~120 vanaf de linkerkant in te sturen.
Wat niet ging, dus dat was een 924 minder (mocht iemand dat toevallig gefilmd hebben of op de foto hebben staan, stuur ff een berichtje/mailtje, dan geef ik het door aan m)

02 heeft het verder prima gehouden, wel het hele weekend op lage druk gereden (~0,3-0,4 bar) omdat de turboslangen met dank aan dat mengstuk nogal belabberd vast zitten, dus op hogere druk ploft er wel eens 1 af.
Hoogstens irritant (terugduwen, klem weer vast en verder rijden), alleen op de ring had ik daar geen behoefte aan.
Heb van 2008 nog 1 filmpje op youtube staan (ook het enige gefilmde rondje met die 02), toen nog met het originele 1600 blok (waar een e30 inlaat op geknutseld zat zodat ie ietsje harder liep, maar meer dan 90pk zal het niet geweest zijn)


Verder houd ik zo af en toe voor de lol eens wat tijden bij als ik weer eens wat dr aan gedaan heb om te kijken wat voor invloed het ongeveer heeft (meestal niet de 2 minuten die je dan hoopt :mrgreen: )
Meen dat dat van 11:15 (de 1e keer) naar 9:45 (de laatste keer) is gegaan, alleen merk ik nu gewoon heel goed dat het onderstel op zn eind zit (het heeft ook maar een paar tientjes gekost, dus wat wil je)
En dat een 170+ pk wel welkom is om af en toe ergens langs te komen (op lage druk zal ie misschien op een 130-140pk zitten, ruim geschat en voor die tijd zal ie misschien de 100pk gehaald hebben)

Heb overigens 1 keer geprobeerd voor een tijd te rijden, dat ging tussen de fuchsrohre en AF wat minder netjes dan de bedoeling was (niet fout, wel kut) en toen ben ik dr mooi mee gekapt.

Dus dat was weer een heel zeververhaal.
Laatst gewijzigd door Harrie D op 17 jan 2021, 11:02, 19 keer totaal gewijzigd.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door FrankS » 28 mei 2010, 11:26

Welkom 4x2 ;)!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door RVV » 28 mei 2010, 11:31

Welkom en prima zeververhaal :thumbup:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door RJay » 28 mei 2010, 12:52

Welkom bij DF :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Robin Hartog » 28 mei 2010, 12:55

Welkom! :thumbup:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Chris van S. » 28 mei 2010, 13:02

Welkom!
Zo is DF weer een rasechte 02 knutselaar rijker :banaan:
Keep us posted! :thumbup:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Xave30 » 28 mei 2010, 13:10

Welkom hier Harrie

Bas_evo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mei 2010, 00:21

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Bas_evo » 28 mei 2010, 16:05

welkom op DF, goeie voorstel ronde

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Niels v D » 28 mei 2010, 16:10

Welkom. Volgens mij zat jij ook op brommerforum? (vroeger)?
Die Girling klauwen, heb je die gemodificeerd zodat ze verder naar buiten komen? Zo ja, heb je daar een foto van?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Eric H » 28 mei 2010, 17:55

Fantastisch voorstel draadje :thumbup:

Veel plezier hier :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Jurriuit » 28 mei 2010, 18:27

Welkom!
Leuk geschreven stukske gezever ;)

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 28 mei 2010, 19:11

Niels v D schreef:Welkom. Volgens mij zat jij ook op brommerforum? (vroeger)?
Die Girling klauwen, heb je die gemodificeerd zodat ze verder naar buiten komen? Zo ja, heb je daar een foto van?
Zit ook op bf ja, maar dan als Blukaap (of een variant dr van)
Klauwen zit alleen een m10 ringetje tussen de veerpoot en het ophangoog om ze iets verder van de veerpoot af te zetten dat de schijven mooier in het midden zitten.
De buitenste 2-3mm van het blokje komt alleen niet op de schijf (schijven zijn 255mm)
Verder staan er hier nog wat foto's van de klauwen.

Maar ik wil dat nog een keer aanpassen, hoogstwaarschijnlijk zal dat neerkomen op de voorste schijven van een Laguna en de remklauwen van een E36 oid (iets waar makkelijk blokken voor te vinden zijn en die een groot oppervlak hebben iig, want beiden zijn niet echt handig bij die volvo girlings)
Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door daNpy » 28 mei 2010, 19:28

He Harrie,

kende je naam al van nb.nl maar wist niet dat je zo dicht in de buurt woonde :D

LeenV12
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2010, 22:55
Locatie: Noordwijk

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door LeenV12 » 28 mei 2010, 20:11

hee, Hairy ook hier :shock:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 13 jul 2010, 19:38

En sinds gisteren hebben we dr weer een motortje bij:
Afbeelding
Afbeelding

Was niet al te duur, dr moet wel het eea aan gebeuren (na mn vakantie een keer) en hij heeft pas 18800 gelopen.
alleen heeft ie geen tonnenteller, dus er hoort een 1 voor

Heb ik weer een V4 met tandwielaangedreven nokkenassen en 180 graden krukas, zoals het hoort :P
Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Niels » 13 jul 2010, 19:47

Lekker zo'n V4 :D Ben wel fan van de VFR en dan name van de R(C30) :wink:

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Linds155 » 13 jul 2010, 20:48

Welkom! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 13 jul 2010, 23:27

Niels schreef:Lekker zo'n V4 :D Ben wel fan van de VFR en dan name van de R(C30) :wink:
Ja, die zou ik ook heel graag willen (en dan nog een RVF750 en NR750 dr bij voor de heb), maar dat valt een 'tikkeltje' buiten het budget.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 30 mar 2011, 14:27

En mn nieuwe woon-werk barrel (de VF500 is verkocht)
Afbeelding
Afbeelding

Met wat werk , genoeg kilometers en een beschaafd prijsje.
Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 11 apr 2011, 12:51

En weer iets dr bij gekocht, nl een lekker ontspannen vervoersloep:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een 520i op LPG van '82 met sinds vanmorgen verse apk.
Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Rupie » 11 apr 2011, 21:27

Heerlijk zo'n E28.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 10 apr 2013, 18:09

Even een update (voor het eerst sinds euhmm, lang)
De 02 staat nog lekker in de garage in onderdeeltjes te wachten tot ik zin heb om verder te gaan met de V8

De E28 heb ik in de tussentijd een M50 in gefrommeld omdat de M20 me begon te irriteren
Afbeelding

Vervolgens heb ik er een tijdje mee rondgeprutteld en dr een andere M50 in gegooid omdat het olieverbruik wat asociaal werd (niet zo vreemd aangezien dat blok al een goede 5,5 ton dr op had staan)
Dit keer een TU met vanos, stuk prettiger rijden.
Afbeelding

En een tijdje terug besloten dat het ding maar omgetoverd moest worden tot 'goedkoop' circuitbarrel zonder achterbank.
Dus wat lopen knutselen met losse onderdeeltjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De werkplek wat gewijzigd (en een paar gaten dichtgestookt)
Afbeelding

En het ding afgelopen weekend weer eens over de ring heen gestuurd (ja, dat zijn respectievelijk sneeuw en pekel):
Afbeelding
Afbeelding

En mn nieuwe camerastandpunt eens getest:


Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Jurriuit » 10 apr 2013, 22:21

Die sjouwt lekker door nu!

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door hanske » 11 apr 2013, 18:53

Kudos voor de raamwisser. :thumbup:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor

Bericht door Harrie D » 20 sep 2013, 18:46

Geen idee of ik dit filmpje ooit hier heb gepost, maar onder het mom van zo niet, dan toch:


Dit was dus met 595RSR semi-slicks en RC6 remblokken aan de voorkant, beiden hielpen precies genoeg voor het extra vertrouwen met remmen wat er aan ontbrak.

Na dat weekend ben ik toch maar eens op zoek gegaan naar het flinke verlies van koelvloeistof, het lekte dr niet uit, maar hij stookte het wel vlotjes op.
Na een week of 2 stilstaan en, het vastslaan bij een koude start en vervolgens 10sec op 5 poten lopen had ik wel een vermoeden waar het spul bleef...

Afbeelding
(zie de bestandsnaam)

De kop bleek gescheurd te zijn, na de persoonlijke mening van het revisiebedrijf aangehoord te hebben over de M50's besloot ik de 1UZ (lexus LS400 motor) die in mn 02 project bivakkeerde maar eens te gaan 'testen'

Dan krijg je dus zoiets:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat momenteel ongeveer in dit stadium zit:



Aangezien ie 4 oktober eigenlijk weer mee moet naar de Nordschleife en het nogal druk is op het werk (heerlijk, zo'n einde van het kwartaal :X) vermaak ik me nog prima de komende 2 weken.

Oh en in de tussentijd heb ik ook nog een andere dagelijkse auto gehaald.
Afbeelding
Afbeelding

Een 316Ti met LPi dr in, die roze ringsticker heeft ie gekregen omdat het kreng foutmelding op foutmelding stapelde en voor geen kanten liep toen ik eventjes naar de ring ging (60 omhoog richting de karussel enzo)
De katalysator bleek verstopt te zitten.....
Verder rijd het wel prettig, alleen niet bijzonder snel.
Laatst gewijzigd door Harrie D op 12 apr 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tom V en 45 gasten