Erik schreef:Prachtig beeldmateriaal, wat klinkt ie woest zeg.
Maachtig mooi
Maareh, heeft iemand je al gezegd dat je stuurt als mijn schoonmoeder ?
(stuur aan binnenzijde pakken)
Mja nu je het zecht Zo rij ik eigenlijk altijd in de relax modus. Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe andere mensen rijden??? Iedereen ff een filmpje maken zonder er op te letten dan maar.
Sander-E46 schreef:Heeft dit ding echt pas krap 8000 km gelopen
Nee ik heb de teller zelf weer op 0 gezet toen hij af was. Bijna alle mechanische delen waren nieuw.
Je moet je stuur kwart voor drie vasthouden. Daar is jouw stuur zelf voor ontworpen.
Op een circuit je stuur vasthouden zoals jij doet is een absolute NO GO. Ook het overpakken doe je niet helemaal volgens de regels. Hoe hou je je auto onder controle als hij plotseling onder of overstuur heeft? Niet lullig bedoel hoor, maar elke persoon met circuit ervaring zou hetzelfde zeggen.
Kon sinds september niet meer inloggen dus heb een nieuwe username gemaakt. Heb sinds die tijd natuurlijk het een en ander mee gemaakt en zal dat even kort en bondig updaten. Auto loopt nog steeds top en heb geen noemenswaardige problemen gehad. 11-2015 heb ik de auto laten poetsen en weggezet voor de winter. 4-2016 dragrace op Zandvoort gedaan wegdek was iets nat dus was geen succes, verloor bij het schakelen naar 2e versnelling grip op alle wielen en de auto trok meteen naar links. Was wel even spannend . 07-2016 Probleemloos APK er weer op en 08-2016 naar een 5 cilinder meeting in duitslang geweest. Hoop mooi spul gezien. Daarna nog wat tripjes gemaakt en de auto weer weg gezet voor de winter. Vandaag, 5-2017 weer wat onderhoud uitgevoerd om de auto straks weer uit de schorsing te halen
Bedankt heren! Auto rijd altijd op ethanol maar 1 keer per jaar rij ik een tank benzine leeg om de motor van binnen schoon te krijgen. Ethanol laat rotzooi achter in het inlaatspruitstuk en op de inlaatkleppen. 1 tank benzine en alles is weer schoon! Moet wel rustig rijden dan en dat is best moeilijk Ook de brandstoffilters schoon gemaakt wat een zooi zeg Vorige week weer afgevuld met ethanol en voor het eerst dit jaar weer echt gas kunnen geven hehe Waterpomp was ook nog lek gegaan. Originele Audi pomp had het 9000km vol gehouden Heb nu een imitatie pomp geplaatst kijken hoe lang die mee gaat dan.
Bijlagen
18527343_645263475674390_9207914384978535915_o.jpg (393.81 KiB) 4839 keer bekeken
18491537_645263469007724_4906488545352255766_o.jpg (313.69 KiB) 4839 keer bekeken
Marc Sierra schreef: ↑16 jun 2017, 21:23
Gaaf ding zeg! Ik kan dit soort auto's altijd wel waarderen. Het valt me alleen wel op hoe ver dat blok naar voren ligt zeg.
Thanks! Motor ligt heel ver naar voren ja. Komt door de quattro aandrijflijn. Verschrikkelijke constructie natuurlijk
Niels schreef: ↑16 jun 2017, 22:04
Geweldig! De 2.2's zijn stil aan ook schaars en duur zeker?
Ja zijn achterlijk duur geworden. Onderdelen zijn ook duur als je er al aan kan komen je hoeft de dealer echt niet te bellen niks is meer leverbaar. Hebben Mercedes en bwm echt veel beter voor elkaar
EDIT: die was echt ultiem verstopt ergens in een post hiervoor. Zo doe je dat dus:
Haha bedankt lukte toen niet nee. Maar dat filmpje is al heel oud. Nu ik er naar zoek zie ik dat ik eigenlijk geen filmpje hem waar je echt goed kan zien hoe snel die is. Dit filmpje is met de dogbox gemonteerd. Ging alleen te vroeg naar 2e versnelling en naar 5e ging ook niet helemaal goed.
Paul S schreef: ↑17 jun 2017, 18:43
Dik apparaat!!!
Die E85, meng je die zelf aan?
In Frankrijk kun je hem meen ik nog aan de pomp krijgen.
Bedankt! Ik meng de E85 zelf ja. Heb toevallig vorige week weer 600 liter E100 besteld dat meng ik dan met wat benzine. Zit eigenlijk te denken om op puur E100 te gaan rijden zodat ik nog wat meer ontsteking en turbodruk kan geven maar dan moet ik weer opnieuw mappen en heb ik ook weer grotere injectoren nodig.......
Joopieboy schreef: ↑19 jun 2017, 12:29
Ben je dan niet bang voor enorme vervuiling en dichtslibben van de motor? Of tank je zo af en toe 102 octaan om hem schoon te branden?
Als je ethanol gebruikt zijn er gewoon een paar puntjes waar je op moet letten. Elke 3000km filters schoonmaken, ik heb rvs filters dus die spoel je zo schoon. Injectoren zijn vrij groot dus die zullen ook niet super snel verstoppen. Ze gaan er wel elk jaar uit om te testen. Verder moet je opletten met lang stil staan dan kan je corrosie krijgen en defecten aan injectoren. Ethanol is hygroscopisch dus het trekt water aan daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden. Verder rij ik idd 1 keer per jaar ongeveer 20liter 102 octaan weg om de inlaatkanalen schoon te krijgen. Ethanol ondbrand wel heel schoon dus de uitlaat blijft netjes. Ook is het raadzaam om de motorolie vaker te verversen. Vergeleken met benzine moet je ongeveer 35% meer ethanol inspuiten dus vervuilt de olie sneller.
Maar in ruil voor dat alles krijg je een hoop terug
2226cc schreef: ↑19 jun 2017, 21:34
Als je ethanol gebruikt zijn er gewoon een paar puntjes waar je op moet letten. Elke 3000km filters schoonmaken, ik heb rvs filters dus die spoel je zo schoon. Injectoren zijn vrij groot dus die zullen ook niet super snel verstoppen. Ze gaan er wel elk jaar uit om te testen. Verder moet je opletten met lang stil staan dan kan je corrosie krijgen en defecten aan injectoren. Ethanol is hygroscopisch dus het trekt water aan daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden. Verder rij ik idd 1 keer per jaar ongeveer 20liter 102 octaan weg om de inlaatkanalen schoon te krijgen. Ethanol ondbrand wel heel schoon dus de uitlaat blijft netjes. Ook is het raadzaam om de motorolie vaker te verversen. Vergeleken met benzine moet je ongeveer 35% meer ethanol inspuiten dus vervuilt de olie sneller.
Maar in ruil voor dat alles krijg je een hoop terug
Dat snap ik ja en zeker bij zo een project als dit, echt heel gaaf spul! Maar dus toch idd, maar sowieso met dit soort vermogens heb je toch wat betere olie nodig en moet je zo iets onderhouden alsof het circuit kilometers maakt door de belasting natuurlijk. Hoort er allemaal bij haha!