Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 590Pk)
Laatst de boost nog wat op geschroefd. 709pk 771Nm
- Bijlagen
-
- 1421204_903916666302455_9193929041686607669_o.jpg (74.08 KiB) 5580 keer bekeken
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 590Pk)
Tijd om je topic titel ietsjes aan te passen
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Nou vooruit ietsjes dan
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Hier nog een filmpje. Was de eerste keer dat ik gas gaf na de dyno dus was nog niet 100%. Shiftlicht stond nog te laat en schakelen gaat nog wat langzaam. Daardoor duurt het even voor hij opspoelt na schakelen. Ook stond de fuelcut nog net te laag waardoor hij even inhield van 3e naar 4e versnelling.
http://youtu.be/FdLlqnvCPag" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/FdLlqnvCPag" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
oooh, dat klinkt lekker 'woest'
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 mar 2015, 14:24
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Wat een BEEST!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Sleurt er best aan
- Wimp
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 okt 2014, 08:51
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
oe blijven de straatstenen nog in de grond zitten als jij gas geeft?
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Vandaag voor het eerst gereden met de dog-box tandwiel set
Nu nog even oefenen om het maximale er uit te halen.
https://youtu.be/K_m_ZfEptPw" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog even oefenen om het maximale er uit te halen.
https://youtu.be/K_m_ZfEptPw" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
dat gaat rap door de versnellingen, snelle kar.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Hardcore!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Je auto valt uit elkaar!!
Maar wat een sound en versnelling zeg. Ding maakt echt serieus meters!
En zo`n dogbox...das gewoon porno
Maar wat een sound en versnelling zeg. Ding maakt echt serieus meters!
En zo`n dogbox...das gewoon porno
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Heel erg bruut. Geweldig geluid en snelheid. En tactisch sterk om even je snelheidsmeter te blocken
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Nondejuu dat loopt wel door zeg maar, geniaal!
Heb je nu een tablet in je middenconsole zitten?
Tandwielen met terugschakelen en rustig schakelen lijkt me best lastig om dat zonder knarsen te doen...
Heb je nu een tablet in je middenconsole zitten?
Tandwielen met terugschakelen en rustig schakelen lijkt me best lastig om dat zonder knarsen te doen...
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
ik dacht eigenlijk dat een dogbox sequentieel rechte vertanding was, dus dat je niet het H patroon meer volgt...wat is nu eigenlijk het voordeel? Hoef je niet te koppelen als je goed timed ofzo? sorry voor de noob vraag, maar als ik het niet vraag leer ik het nooit
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Opschakelen zonder koppelen, en dus geen verlies van turbodruk...
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Dat je het H-schakelpatroon niet meer hebt, heet een sequentiële bak. Hier liggen de versnellingen achter elkaar...waardoor je dus bij het opschakelen naar de hoogste versnelling, alle verzetten bijlangs moet voordat je er bent. En met het terugschakelen naar de laagste versnelling ook. Wat wel gedaan wordt, is het sequentieel schakelen met een normale versnellingsbak door middel van een kastje van bijvoorbeeld SQS. Hierin zit een mechaniek die van de tikjes naar voren of naar achteren het juiste H-patroon maakt en dit weer doorbrengt naar je versnellingsbak.Roy RS schreef:ik dacht eigenlijk dat een dogbox sequentieel rechte vertanding was, dus dat je niet het H patroon meer volgt...wat is nu eigenlijk het voordeel? Hoef je niet te koppelen als je goed timed ofzo? sorry voor de noob vraag, maar als ik het niet vraag leer ik het nooit
Maar een dogbox (een ongesynchroniseerde bak) is dus niet altijd per definitie een sequentiële bak.
(correct me if I`m wrong..)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 17:57
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Een versnellingsbak is een dogbox wanneer die is uitgevoerd met dog-ringen in plaats van synchromessen.
Links 'synchro' - rechts een dogring
Het is bij een versnellingsbak met dogringen om zo snel mogelijk te schakelen. Anders dan bij een bak met synchro's gaan ze juist stuk als je te langzaam/rustig overschakelt.
Een dogbox kan een straight(rechte) vertanding hebben of helical (schuin).
Rechte vertanding maakt het bekende geluid maar geeft minder wrijving,
een schuine vertanding zorgt ervoor dat er meer axiale krachten op de assen in de versnellingsbak komen te staan (en dus op de lagers en de behuizing van de bak).
Er wordt nog wel eens gedacht dat een tandwiel met rechte vertanding meer kracht aan kan dan een tandwiel met schuine vertanding. Dit is echter niet zo! Bij een schuine vertanding is het contact oppervlak tussen de tandwielen groter. Bij een gelijke breedte van de tandwielen is een schuine vertanding dus sterker. (Maar geeft meer stress op de assen, lagers en behuizing!)
Bij een (mechanische) sequentiële bak is het schakelmechanisme anders dan bij een normale versnellingsbak.
De versnellingspook wordt enkel naar voor gedrukt (omlaag) of naar achteren getrokken om een versnelling omhoog te gaan.
Het selecteren van de versnellingen gebeurd intern in de bak door middel van een vast uitgefreesd patroon in de 'barrel'.
Ook sequentiele bakken bevatten dogringen om de versnellingen te synchroniseren.
Links 'synchro' - rechts een dogring
Het is bij een versnellingsbak met dogringen om zo snel mogelijk te schakelen. Anders dan bij een bak met synchro's gaan ze juist stuk als je te langzaam/rustig overschakelt.
Een dogbox kan een straight(rechte) vertanding hebben of helical (schuin).
Rechte vertanding maakt het bekende geluid maar geeft minder wrijving,
een schuine vertanding zorgt ervoor dat er meer axiale krachten op de assen in de versnellingsbak komen te staan (en dus op de lagers en de behuizing van de bak).
Er wordt nog wel eens gedacht dat een tandwiel met rechte vertanding meer kracht aan kan dan een tandwiel met schuine vertanding. Dit is echter niet zo! Bij een schuine vertanding is het contact oppervlak tussen de tandwielen groter. Bij een gelijke breedte van de tandwielen is een schuine vertanding dus sterker. (Maar geeft meer stress op de assen, lagers en behuizing!)
Bij een (mechanische) sequentiële bak is het schakelmechanisme anders dan bij een normale versnellingsbak.
De versnellingspook wordt enkel naar voor gedrukt (omlaag) of naar achteren getrokken om een versnelling omhoog te gaan.
Het selecteren van de versnellingen gebeurd intern in de bak door middel van een vast uitgefreesd patroon in de 'barrel'.
Ook sequentiele bakken bevatten dogringen om de versnellingen te synchroniseren.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
beste wel goeie info, dus toch niet zo'n rare vraag, ik heb weer wat geleerd!
- frank de jonge
- Berichten: 9716
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Gefeliciteerd met de tijd onder de 11sec
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Hy Frank grappig je daar zo even gesproken te hebben!
En idd de eerst 10 seconde run is een feit. Heb de 402 meter afgelegd in 10,97sec om precies te zijn. Maar is is nog veel winst te behalen. De eerste 20feet kost nog 2 seconden. Die moet toch wel naar de 1.70 seconden kunnen. Ook kom ik in de 4e versnelling slecht uit. Een klein stukje voor de finish loopt hij in de begrenzer. Weet alleen niet precies meer of de begrenzer nu op 7,5k of 8k staat dus misschien kan de nog iets omhoog. De 0-200km-h tijd zit nu rond de 9.0 sec. De dog-box is echt super nu ik er meer ervaring mee krijg kan ik bijna naadloos schakelen. Ook op straat rijden gaat steeds beter.
Helaas geen goede filmpjes kunnen maken enkel wat foto´s.
En idd de eerst 10 seconde run is een feit. Heb de 402 meter afgelegd in 10,97sec om precies te zijn. Maar is is nog veel winst te behalen. De eerste 20feet kost nog 2 seconden. Die moet toch wel naar de 1.70 seconden kunnen. Ook kom ik in de 4e versnelling slecht uit. Een klein stukje voor de finish loopt hij in de begrenzer. Weet alleen niet precies meer of de begrenzer nu op 7,5k of 8k staat dus misschien kan de nog iets omhoog. De 0-200km-h tijd zit nu rond de 9.0 sec. De dog-box is echt super nu ik er meer ervaring mee krijg kan ik bijna naadloos schakelen. Ook op straat rijden gaat steeds beter.
Helaas geen goede filmpjes kunnen maken enkel wat foto´s.
- Bijlagen
-
- IMG_5647.JPG (609.93 KiB) 3771 keer bekeken
-
- IMG_5635.JPG (554.07 KiB) 3771 keer bekeken
-
- IMG_1143.JPG (375.68 KiB) 3771 keer bekeken
-
- IMG_1116.JPG (326.08 KiB) 3771 keer bekeken
- AudiS2
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Heb hier trouwens nog wel een kort teller filmpje. Hier is eigeblijk alleen te zien hoe schakelen van 1e naar 2e versnelling gaat. De rest gaat fout oa mischakel , slechte launch en te vroeg opschakelen . Maar nu na wat oefenen gaat het foutloos. Kijken of ik hier binnenkort ook een filmpje van kan maken.
https://youtu.be/mp9V3aImHKg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/mp9V3aImHKg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Prachtig beeldmateriaal, wat klinkt ie woest zeg.
Maachtig mooi
Maareh, heeft iemand je al gezegd dat je stuurt als mijn schoonmoeder ?
(stuur aan binnenzijde pakken)
Maachtig mooi
Maareh, heeft iemand je al gezegd dat je stuurt als mijn schoonmoeder ?
(stuur aan binnenzijde pakken)
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Nieuwe Audi hier (inmidels 709Pk)
Heeft dit ding echt pas krap 8000 km gelopen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten