Walter zegt: aangenaam! (400+ pk kever)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Walter zegt: aangenaam!
wat een vermogen uit dat blokje
volgende keer een 904 replica met zoiets??
of een oude RS achtige 911...
volgende keer een 904 replica met zoiets??
of een oude RS achtige 911...
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Nee, een kever heeft understatement, een 904 nou niet bepaald.GTRene schreef:wat een vermogen uit dat blokje
volgende keer een 904 replica met zoiets??
of een oude RS achtige 911...
Volgende keer hopelijk met bovenliggende koppen met 3 kleppen per cilinder en twin spark, luchtgekoeld. Betere koppen dan de oude luchtgekoelde 911's dus...maar dat duurt nog wel ff.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Walter zegt: aangenaam!
ow, dan had ik het verkeerd begrepen, nu nogmaals terug lezende met die wetenschap zie ik het je gaat voor een heftiger blok in de kever
are you mad
are you mad
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Walter zegt: aangenaam!
Wel jammer dat de auto nou stilstaat. Vaak is dat toch het einde van zo'n geniaal project. Maar ik ben benieuwd waar je straks mee op de proppen komt.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Niet het einde van het project. Nieuwe motor is soort van klaar en eerste testritten gemaakt. Deze zou nog wat efficienter moeten zijn (koppen) en loopt nog verder de toeren in. Met de nwe twin-scroll EFR7670 turbo met twin external wastegates is de response ook weer een stukkie beter
Afgelopen nazomer nog een HARC dagje kunnen doen:
waren nog wat andere gearheads mee:
Hopelijk binnenkort weer eens op de dyno. Doel is 400pk (vliegwiel) bij slechts 1.0 bar boost. Verder zien we wel. Staat nu op wastegate(s) boost van 0,7 bar en daar wordt ik al bang van..
Afgelopen nazomer nog een HARC dagje kunnen doen:
waren nog wat andere gearheads mee:
Hopelijk binnenkort weer eens op de dyno. Doel is 400pk (vliegwiel) bij slechts 1.0 bar boost. Verder zien we wel. Staat nu op wastegate(s) boost van 0,7 bar en daar wordt ik al bang van..
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Walter zegt: aangenaam!
Mooi, dus die Kever heeft straks 400pk misschien? En die 904 hier op de foto?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Vorige motor had 350 op 1.0 bar boost (en 465 bij 2 bar) en deze motor heb ik nog wat efficiënter (en aggressiever) opgebouwd, dus vandaar de 400 bij 1.0 bar boost doelstelling. Is een beetje een onderlinge challenge geworden om dat te bereiken.
As zaterdagmiddag een eerste dynorun bij mij om de hoek, dus we zullen het gaan zien
Die 904 replica is idd echt een heel byzonder apparaat: Dacht een 3,6 ltr aircooled middenmotor met omgekeerde 915 eraan vast. Was z'n eerste circuit uitje na een heel lang traject om type goedkeuring (en dus een kenteken) te krijgen vorig jaar. So happy for him!
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Walter zegt: aangenaam!
Damn, 400 pk op hoeveel kg? 800 of zo?
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Walter zegt: aangenaam!
Geniaal project!
Heb je nog meer foto's van de opbouw?
Heb je nog meer foto's van de opbouw?
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Tnx Jan Willem!
Sure:
Van de motor, de meest recente versie, heb ik nog wel een foto in complete staat op flickr, maar verdere details eigenlijk niet meer helaas.
Onderhuids iig veel Porsche onderdelen (parts cars voor mij ), oa een G50 5-bak uit een '88 Carrera met Porsche Motorsport 60/40 LSD met Paul Guard schijfjes, short shifter, carbon ceramic schijven en remblokjes achter van een 996GT2 met de voorste remklauwen van een 964, vooraan 330mm stalen schijven van een 997 achter met dezelfde 964 voorste klauwen. Balance voor-achter dmv met een Tilton remdrukverdeler.
Coil-overs voor en achter. Achter alu 944 draagarmen.
Heigo kooi, Sparco EVO-2 stoeltje.
Toerenteller heeft nu ook eindelijk genoeg 'bereik'
Motor is wel heftig nu met twin-spark billet alu koppen, origineel carter, maar met een oude originele Oettinger chro-mo krukas, Pauter drijfstangen, JE zuigers en Raceware kopbouten.
Motormanagement DTA S60 met ITB's, ID1000 injectoren en stand-alone boost controller (6 standen), Aquamist water-methanol injectie en een huge air-air intercooler in de ducktail.
Turbo is een twin-scroll EFR7670 met twin Tial 38mm wastegates en equal length headers met de correcte pairing.
Het is allemaal nogal nerdy, maar ja..
As zaterdagmiddag eerste dyno bij Speed center Geldermalsen, dus ben benieuwd. Ben daar nog nooit eerder geweest, maar woon er nu zo dichtbij. Fingers crossed dat alles heel blijft.
Sure:
Van de motor, de meest recente versie, heb ik nog wel een foto in complete staat op flickr, maar verdere details eigenlijk niet meer helaas.
Onderhuids iig veel Porsche onderdelen (parts cars voor mij ), oa een G50 5-bak uit een '88 Carrera met Porsche Motorsport 60/40 LSD met Paul Guard schijfjes, short shifter, carbon ceramic schijven en remblokjes achter van een 996GT2 met de voorste remklauwen van een 964, vooraan 330mm stalen schijven van een 997 achter met dezelfde 964 voorste klauwen. Balance voor-achter dmv met een Tilton remdrukverdeler.
Coil-overs voor en achter. Achter alu 944 draagarmen.
Heigo kooi, Sparco EVO-2 stoeltje.
Toerenteller heeft nu ook eindelijk genoeg 'bereik'
Motor is wel heftig nu met twin-spark billet alu koppen, origineel carter, maar met een oude originele Oettinger chro-mo krukas, Pauter drijfstangen, JE zuigers en Raceware kopbouten.
Motormanagement DTA S60 met ITB's, ID1000 injectoren en stand-alone boost controller (6 standen), Aquamist water-methanol injectie en een huge air-air intercooler in de ducktail.
Turbo is een twin-scroll EFR7670 met twin Tial 38mm wastegates en equal length headers met de correcte pairing.
Het is allemaal nogal nerdy, maar ja..
As zaterdagmiddag eerste dyno bij Speed center Geldermalsen, dus ben benieuwd. Ben daar nog nooit eerder geweest, maar woon er nu zo dichtbij. Fingers crossed dat alles heel blijft.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Walter zegt: aangenaam!
Weg uit Veenendaal? Toen hij nog leefde kwam ik geregeld bij je buurman en heb ik ook wel eens bij je kever staan kijken. Gaaf ding!
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Yep, je hebt het niet altijd voor het zeggen hey.. Ja, was er destijds kapot van dat Rob zo snel heengegaan is. Het afscheid was mooi.
Laatst gewijzigd door Walter Dendunne op 06 jun 2019, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Walter zegt: aangenaam!
1000 cc injectoren?
Moet echt een woest apparaat zijn zeg Hoe klinkt dat ding?
Moet echt een woest apparaat zijn zeg Hoe klinkt dat ding?
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Start-up zonder turbo inlaat aangesloten:
Rondjes Zandvoort easy met GF:
Rondjes Zandvoort easy met GF:
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Walter zegt: aangenaam!
Gaaf om te zien dat dit project niet gestrand is!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Walter zegt: aangenaam!
Wauw wat een supergaaf project is dit zeg!
- gvanminnen
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53
Re: Walter zegt: aangenaam!
Super gaaf project!
ps. ik weet niet of je met zoiets naar speed center geldermalsen moet gaan. Ik heb er slechte ervaring aan over gehouden.
Als je zuinig en voorzichtig met je auto omgaat, moet je daar niet zijn. Uiteraard moet iedereen zijn eigen ervaring op doen.
ps. ik weet niet of je met zoiets naar speed center geldermalsen moet gaan. Ik heb er slechte ervaring aan over gehouden.
Als je zuinig en voorzichtig met je auto omgaat, moet je daar niet zijn. Uiteraard moet iedereen zijn eigen ervaring op doen.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Thanks!gvanminnen schreef: ↑07 jun 2019, 18:59 Super gaaf project!
ps. ik weet niet of je met zoiets naar speed center geldermalsen moet gaan. Ik heb er slechte ervaring aan over gehouden.
Als je zuinig en voorzichtig met je auto omgaat, moet je daar niet zijn. Uiteraard moet iedereen zijn eigen ervaring op doen.
Normaal ga ik altijd naar HRengineering in Doesburg, maar die zaten komende tijd echt helemaal vol. En dit is zooo vlakbij..
Omdat ik m´n blok altijd zelf tune, denk/hoop ik dat het weinig uitmaakt waar ik op de bank sta, zolang de ventilatie maar ok is.
Ik ben eerder bang dat andere banken altijd veel te optimistisch staan afgesteld. Bij de bank in Doesburg heb ik zoveel resultaten van standaard blokken op de bank gezien die ook allemaal precies rond de fabriekswaardes zaten, dat ik die bank als 'eerlijk' ervaar en als mijn referentie is gaan gelden.
Maar toevallig schijnt er as dinsdagavond bij HotRod mss een klein gaatje te zijn op de dyno, dus dan kunnen we meteen mooi vergelijken hoe beide banken te vergelijken zijn.
Vandaag ook de boostcontroller afgesteld op vrijwel precies 1.0 bar boost en daar dus een run op een verlaten landweggetje mee gemaakt Ik zit nog een beetje te shaken!
Daarnaast liep het blokje vrolijk door naar 8500 Tpm onder boost Stoterstangen motor
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Walter zegt: aangenaam!
Wat een geweldig project!
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: Walter zegt: aangenaam!
Eerste run 401 pk bij 0,97 bar boost, grafiek is op 1,05 (boostcontroller ietsjes getweakt) bar boost (low boost).
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Walter zegt: aangenaam!
Hoe dat vermogen er ook in komt
- gvanminnen
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53
Re: Walter zegt: aangenaam!
Netjes !!!!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Walter zegt: aangenaam!
Mooi om te zien dat je nog steeds met de kever bezig bent! Prachtig stukje techniek!!
En dat vermogen......daar is Herbie jaloers op!
En dat vermogen......daar is Herbie jaloers op!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten