Denny, Citroen ax sport
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Denny, Citroen ax sport
Ik had beloofd mezelf ook voor te stellen hier.
Lees al een aardig tijdje mee en vanwege het feit dat ik contacten met een aantal mensen heb betreffende een circuitdag lijkt het me wel zo goed even mezelf hier voorstel.
Sommigen kennen me vast al (of van andere clubs/ malmedy begin dit jaar) maar toch.
Ik ben Denny Lambrechts, 28 jaar oud en in het bezit van een kleine fransman. Ik rijd een citroen ax sport die tijdens mijn studententijd is opgebouwd om te gaan rallysprinten. Nu is dit vanwege de daar uit de pan gerezen kosten niet meer mogelijk en dus rijd ik er nu slaloms en heuvelklim wedstrijden mee. Een enkele keer pak ik een trackday mee, meestal kleine korte baantjes.
Het apparaat heeft standaard 95PK op 700 kilo. Momenteel zullen na 200.000km daar er nog zo''n 85 van over zijn denk ik. Er ligt echter al een nieuw hart klaar. Verwacht wordt dat die tussen de 120 en 130PK zal leveren. Ook de ophanging wordt continu aan gewerkt.
Verder ben ik groot liefhebber van zogenaamde rally homologatiemodellen. Deze ax is er daar ook een van uit de eerste serie van 5000 exemplaren.
Hierbij wat foto's van het bakkie. sorry voor het zeer uiteenlopende formaat
opbouw: zelf strak gezet en opgebouwd. Eindlak laten doen.
In de startrij bij een heuvelklim in belgie
Ik tijdens malmedy begin dit jaar (rallye.nl geregeld, diverse DF'ers ook aanwezig)
de nieuwe striping na een axclub weekend
Voor een uitgebreid verhaal van deze auto verwijs ik je graag naar Dit topic
Lees al een aardig tijdje mee en vanwege het feit dat ik contacten met een aantal mensen heb betreffende een circuitdag lijkt het me wel zo goed even mezelf hier voorstel.
Sommigen kennen me vast al (of van andere clubs/ malmedy begin dit jaar) maar toch.
Ik ben Denny Lambrechts, 28 jaar oud en in het bezit van een kleine fransman. Ik rijd een citroen ax sport die tijdens mijn studententijd is opgebouwd om te gaan rallysprinten. Nu is dit vanwege de daar uit de pan gerezen kosten niet meer mogelijk en dus rijd ik er nu slaloms en heuvelklim wedstrijden mee. Een enkele keer pak ik een trackday mee, meestal kleine korte baantjes.
Het apparaat heeft standaard 95PK op 700 kilo. Momenteel zullen na 200.000km daar er nog zo''n 85 van over zijn denk ik. Er ligt echter al een nieuw hart klaar. Verwacht wordt dat die tussen de 120 en 130PK zal leveren. Ook de ophanging wordt continu aan gewerkt.
Verder ben ik groot liefhebber van zogenaamde rally homologatiemodellen. Deze ax is er daar ook een van uit de eerste serie van 5000 exemplaren.
Hierbij wat foto's van het bakkie. sorry voor het zeer uiteenlopende formaat
opbouw: zelf strak gezet en opgebouwd. Eindlak laten doen.
In de startrij bij een heuvelklim in belgie
Ik tijdens malmedy begin dit jaar (rallye.nl geregeld, diverse DF'ers ook aanwezig)
de nieuwe striping na een axclub weekend
Voor een uitgebreid verhaal van deze auto verwijs ik je graag naar Dit topic
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Denny, Citroen ax sport
Hoi Denny,
Toch ook maar eens DF opgezocht;)
Toch ook maar eens DF opgezocht;)
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Denny, Citroen ax sport
Mooie actiefoto, welkom.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom op Driving-fun !
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: Denny, Citroen ax sport
Dank allen,
@ Erik. Ja, had het een soort van beloofd en daarnaast vind ik dat de mensen moeten weten met wie ze de baan opdraaien in België
@ Erik. Ja, had het een soort van beloofd en daarnaast vind ik dat de mensen moeten weten met wie ze de baan opdraaien in België
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Denny, Citroen ax sport
Denny schreef:Dank allen,
@ Erik. Ja, had het een soort van beloofd en daarnaast vind ik dat de mensen moeten weten met wie ze de baan opdraaien in België
Ja, is wel zo leuk:)
Heb zin in Malmedy! :banaan:
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom Denny
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Denny, Citroen ax sport
Vette actiefoto! Misschien tijd voor een ander onderstelletje? Bijvoorbeeld Rallye phase 1 met Bilsteins?
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9715
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom Denny-san
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 20:11
- Locatie: pijnacker
Re: Denny, Citroen ax sport
Gaaf ding
ik heb ook nog een AX gehad dan wel een 1.1 liter 5 deurs
reed toch dik 160km/h.al ging die dan wel knap deinen
ik heb ook nog een AX gehad dan wel een 1.1 liter 5 deurs
reed toch dik 160km/h.al ging die dan wel knap deinen
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Denny, Citroen ax sport
Leuk bakkie! Welkom!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom hier Denny
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Denny, Citroen ax sport
Nu herken ik de wagen wel!
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Denny, Citroen ax sport
De hoeveelheid roll bij zo'n Ax is echt ongekend !
Welkom! Ik was er op Malmedy ook bij, (grijze glibberenden en spinnende E30).
Welkom! Ik was er op Malmedy ook bij, (grijze glibberenden en spinnende E30).
- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Denny, Citroen ax sport
Die van denny valt in vergelijking met de mijne reuze mee kwa bodyroll maar het word wel tijd daar eens wat aan gedaan gaat wordenG Kolkman schreef:De hoeveelheid roll bij zo'n Ax is echt ongekend !
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Denny, Citroen ax sport
Yeah, maar jij bent ook nationaal kampioen in bodyrollen .
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: Denny, Citroen ax sport
Er zit een Rallye S1 voorwiel ophanging (met eibach veren - 3cm) onder en een S2 achterwielophanging incl. koni dempers rondom .Tim R schreef:Vette actiefoto! Misschien tijd voor een ander onderstelletje? Bijvoorbeeld Rallye phase 1 met Bilsteins?
Reden dat hij zo hangt is omdat het dus in feite geen circuit auto is. Travel en soepel gedrag over slechte wegen was belangrijker voor het doel. Er is ook rekening gehouden met de balans. torsievering is nl heel erg duur om door beter te vervangen.
Maar gezien het feit dat ik niet heel erg tevreden ben over de koni's zit ik id al een tijd te denken aan bilstein in motorsport setting. Heb trouwens de delen om de wagen hoogte te kunnen regelen al thuis liggen incl. instelbare topmounts. Veren ben ik nog aan het overwegen maar ga denk ik rond de 225Lbs/inch (+/-35N/mm volgens mij) zitten.
@ Allen, Dat je hem nu herkent is dat een goed of slecht teken
@ G. Kolkman. Je auto herinner ik me nog wel ja. Mocht je je vervelen 19 september moet je even PM sturen. Heb het malmedy circuit afgehuurt en er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Vol = Vol
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Denny, Citroen ax sport
19 September kan ik niet maar voor een daaropvolgende keer houd ik me van harte aanbevolen, die dag was goed voor het oefenen van m'n stuurskills 8) !Denny schreef: @ G. Kolkman. Je auto herinner ik me nog wel ja. Mocht je je vervelen 19 september moet je even PM sturen. Heb het malmedy circuit afgehuurt en er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Vol = Vol
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
- Locatie: regio Amsterdam
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom, mooie AX, die Type 1 (herkenbaar aan het Citroën logo dat niet in het midden zit) zie je niet vaak meer ivm. roest.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Denny, Citroen ax sport
Gezien het gewicht van de auto krijg je het voordeel van de twijfel...Denny schreef:@ Allen, Dat je hem nu herkent is dat een goed of slecht teken
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: Denny, Citroen ax sport
zo heb wat tijd dus zal even wat specs wegknallen. Er gaan wat dingen veranderen (lees ingebouwd worden) komende weken.
De specs komen er dan als volgt uit te zien in september
Motor:
-geskimmed 1400 AX GTI stalen blok met 1300 internals (om er weer 1300cc van te maken, staal in verband met betrouwbaarheid 1300cc ivm rare regeltjes bij competitie) ipv 1300cc Alu blok. compressie 1:12. Verwacht 120-130PK tov 95PK nu
-Ax sport kop met 2 dubbele webers met aangepaste sproeierbezetting (ipv 2 dubbele solexen nu) en kelken (twijfel aan het gebruik van luchtfilter, misschien sokken, misschien luchtbak)
-Inlaat + kop gepoort (ipv standaard nu)
-Kentcams PT03 (310 graden, powerband 4000-8000 rpm) ipv standaard nu.
-aangepaste standaard zuigers (ivm kleplift nokken as)
-spaghetti uitlaatspruitstuk ipv standaard nu
-Custom uitlaatsysteem (group A, voldoet aan alle geluidsnormen) ipv standaard nu
OndersteL:
-doorgelaste carresorie
-106 GTI achter (schijf)
-106 Rallye voor
-225 Lbs/inch veren, 9inch lang met hulpveer (ipv 136lbs/inch nu) Eibach of H&R (ben nog aan het mailen, Eibach kan meer travel regelen door veerontwerp dus lijkt die te gaan worden)
-Compbrake 2,5 "coiloverconversion (geen 2-1/4 ivm heuvelklims en coilbinding)
-solid castor+ camber instelbare topmounts ipv standaard nu
-Achterkant +/- 1,5 cm omhoog om de balans terug te brengen (lees onderstuur te compenseren) met originele torsieveren.
-Koni geel voor + Achter (volgend jaar hoop ik billstein group N, maja budget)
-veerpoot en draagarmbrug voor.
-Bumpsteercorrectie
-polyrace ophangingbussen
Intern:
-OMP 8 punts schroefkooi
-sparco sprint stoelen (ipv de autostyle nu ) met FIA
-hydraulische handrem
-terratrip communicatie (bedoeling was een rallysprint auto te bouwen ooit)
-master switch (6polig)
-Accu in box achterin (35mm2 kabel)
-remleidingen + brandstofleidingen langs binnen
-Brandblusser
-racestuur (7cm diep + OMP naaf)
-Geen vloerbedekking meer (waren wat dingen gescheurt in de carresorie en dat wil ik nu eerder bemerken.)
Extern:
-Rode originele bodykit + bumpers (ipv het halve gemonteerde witte setje nu)
-Misschien subtiele lucht inlaten/extractor in motorkap (heb er eigenlijk een gruwelijke hekel aan, te opzichtig maar met sokfilters noodzakelijk)
Waar niet ipv of nu oid achter staat is nu al het geval dus .
zo en dan heb ik mijn ontwikkel budget er al weer doorheel gejaagd dit jaar. Voor de rest weer lekker rijden
De specs komen er dan als volgt uit te zien in september
Motor:
-geskimmed 1400 AX GTI stalen blok met 1300 internals (om er weer 1300cc van te maken, staal in verband met betrouwbaarheid 1300cc ivm rare regeltjes bij competitie) ipv 1300cc Alu blok. compressie 1:12. Verwacht 120-130PK tov 95PK nu
-Ax sport kop met 2 dubbele webers met aangepaste sproeierbezetting (ipv 2 dubbele solexen nu) en kelken (twijfel aan het gebruik van luchtfilter, misschien sokken, misschien luchtbak)
-Inlaat + kop gepoort (ipv standaard nu)
-Kentcams PT03 (310 graden, powerband 4000-8000 rpm) ipv standaard nu.
-aangepaste standaard zuigers (ivm kleplift nokken as)
-spaghetti uitlaatspruitstuk ipv standaard nu
-Custom uitlaatsysteem (group A, voldoet aan alle geluidsnormen) ipv standaard nu
OndersteL:
-doorgelaste carresorie
-106 GTI achter (schijf)
-106 Rallye voor
-225 Lbs/inch veren, 9inch lang met hulpveer (ipv 136lbs/inch nu) Eibach of H&R (ben nog aan het mailen, Eibach kan meer travel regelen door veerontwerp dus lijkt die te gaan worden)
-Compbrake 2,5 "coiloverconversion (geen 2-1/4 ivm heuvelklims en coilbinding)
-solid castor+ camber instelbare topmounts ipv standaard nu
-Achterkant +/- 1,5 cm omhoog om de balans terug te brengen (lees onderstuur te compenseren) met originele torsieveren.
-Koni geel voor + Achter (volgend jaar hoop ik billstein group N, maja budget)
-veerpoot en draagarmbrug voor.
-Bumpsteercorrectie
-polyrace ophangingbussen
Intern:
-OMP 8 punts schroefkooi
-sparco sprint stoelen (ipv de autostyle nu ) met FIA
-hydraulische handrem
-terratrip communicatie (bedoeling was een rallysprint auto te bouwen ooit)
-master switch (6polig)
-Accu in box achterin (35mm2 kabel)
-remleidingen + brandstofleidingen langs binnen
-Brandblusser
-racestuur (7cm diep + OMP naaf)
-Geen vloerbedekking meer (waren wat dingen gescheurt in de carresorie en dat wil ik nu eerder bemerken.)
Extern:
-Rode originele bodykit + bumpers (ipv het halve gemonteerde witte setje nu)
-Misschien subtiele lucht inlaten/extractor in motorkap (heb er eigenlijk een gruwelijke hekel aan, te opzichtig maar met sokfilters noodzakelijk)
Waar niet ipv of nu oid achter staat is nu al het geval dus .
zo en dan heb ik mijn ontwikkel budget er al weer doorheel gejaagd dit jaar. Voor de rest weer lekker rijden
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Denny, Citroen ax sport
Leuk stuurwagentje gaat dat worden zeg... 8)
Wat is de verhouding tussen voor en achter qua rijhoogte, je gaat achter 1,5 cm omhoog ten opzichte van? Wat gebeurt er aan de voorkant? Ik zit binnenkort met mijn Saxo waarschijnlijk ook met een balans probleem aangezien ik voorlopig met standaard torsieveren achter blijf rijden..
Wat is de verhouding tussen voor en achter qua rijhoogte, je gaat achter 1,5 cm omhoog ten opzichte van? Wat gebeurt er aan de voorkant? Ik zit binnenkort met mijn Saxo waarschijnlijk ook met een balans probleem aangezien ik voorlopig met standaard torsieveren achter blijf rijden..
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Denny, Citroen ax sport
Welkom, leuk ax-je, en leuke striping
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: Denny, Citroen ax sport
Ben eerst van standaard naar voor -3,5 gegaan en achter -3Youp schreef:Leuk stuurwagentje gaat dat worden zeg... 8)
Wat is de verhouding tussen voor en achter qua rijhoogte, je gaat achter 1,5 cm omhoog ten opzichte van? Wat gebeurt er aan de voorkant? Ik zit binnenkort met mijn Saxo waarschijnlijk ook met een balans probleem aangezien ik voorlopig met standaard torsieveren achter blijf rijden..
Dus vanuit deze stand gaat de kont om te beginnen 1,5 cm weer omhoog.
Voorkant blijft op -3 tot -3,5 staan.
Ik doe dit omdat ik vooraan ongeveer 2x zo harde veren ga monteren tov standaard. Dit gaat een hoop onderstuur leveren en daarom gaat de kont onhoog om de auto weer meer neutraal de bocht door te krijgen.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: Denny, Citroen ax sport
weer een kleine foto update.
in best wel random volgorde
laswerk aan stoelbevestiging:
Se finisched bevestiging
de politie-volvo iets (laatste nieuw: motor opgeblazen dus er weer mee aan de gang )
Goede coilovers. sexy blauw hoedje
scheuren bij kooibevestiging B-pilaar (slecht zichtbaar, moet nog worden gelast)
gedeelte rode bodykit gemonteerd, weet het nog niet. Met witte wielen wellicht leuker.
compressie test na wat olie op de zuiger 16 Bar (zonder zat deze op 10,4 oid geloof ik en begin dit jaar nog op 12.4). Dus zuigerveren verbrand op laatste outing @ lelystad.
naja wel me klasse gewonnen dus is niet zo erg. Kreeg die dag ook niet meer als 1 Bar oliedruk dus das vragen om problemen natuurlijk
in best wel random volgorde
laswerk aan stoelbevestiging:
Se finisched bevestiging
de politie-volvo iets (laatste nieuw: motor opgeblazen dus er weer mee aan de gang )
Goede coilovers. sexy blauw hoedje
scheuren bij kooibevestiging B-pilaar (slecht zichtbaar, moet nog worden gelast)
gedeelte rode bodykit gemonteerd, weet het nog niet. Met witte wielen wellicht leuker.
compressie test na wat olie op de zuiger 16 Bar (zonder zat deze op 10,4 oid geloof ik en begin dit jaar nog op 12.4). Dus zuigerveren verbrand op laatste outing @ lelystad.
naja wel me klasse gewonnen dus is niet zo erg. Kreeg die dag ook niet meer als 1 Bar oliedruk dus das vragen om problemen natuurlijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten