Classic Dutch Rally

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pa Hans
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Brabant

Classic Dutch Rally

Bericht door Pa Hans » 21 okt 2009, 21:28

Afgelopen weekend was de Dutch Classic in Zeeland/west Brabant.
Wij waren erbij met onze BMW:
http://www.youtube.com/watch?v=UGlxD332Wkc" onclick="window.open(this.href);return false;
bij 2:29 en 2:54: komen we in beeld.
Gaaf evenement met veel proefjes op snelheid voor het klassieke vervoer :-)

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door frankv » 21 okt 2009, 22:13

lachen! geen twee rijden hetzelfde parcours lijkt het wel. blijkbaar moet je de eerste keer rechts en de tweede keer rechtdoor? het materiaal wordt niet gespaard!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Joy » 21 okt 2009, 22:18

Hey grappig dat is bij Car Village in Goes. Klant van ons. :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 09:36

De Classic Dutch Rally is een bijzonder evenement op de kalenders van historische rally- en rittensport in Nederland. In tegenstelling tot klassementsproefrally's met afgesloten wegen, gaat de historische rally- en rittensport over de openbare weg, met alle regels vandien. Op zich is dat al heel leuk. Ik vind 't in ieder geval een leuke vorm van rijplezier in combinatie met competitie.

Toch mis je als diehard autosportliefhebber wel het echte race en rallygevoel. Soms is er ergens een afgesloten parkeerterrein, drafbaan of zelfs een afgehuurd circuit of vliegveld waarop je even los kunt gaan. Dat is echter eerder uitzondering dan regel. Tijdens de Classic Dutch Rally worden de deelnemers die dat rallygevoel elders ook missen op hun wenken bediend, want er zijn veel testjes op afgesloten terreinen, vooral in de superklasse. Verder rijd je veel regularity's waarbij de gemiddelde snelheid op 50 km/u ligt. Op kleine bochtige weggetjes is dat leuk, op lange rechte stukken niet. De uitzetters doen er dus alles aan om de route zo leuk mogelijk samen te stellen. Een rondje om de kerk zal 't niet worden.

Je voelt 'm al aankomen. Dit jaar doe ik mee, samen met Hans (Pa Hans) in zijn BMW 2002. Hij rijdt, ik navigeer en samen gaan we voor maximaal rijplezier en zo hoog mogelijk eindigen. Aangezien ik deze rally voor 't eerst meedoe, kan ik onze kansen niet goed inschatten. Er doen namelijk zeer ervaren équipes mee. Hans heeft hem al eerder gereden, net als Ruud die dit jaar waarschijnlijk meedoet met z'n Ascona na hem al eens met de Manta te hebben gereden.

http://www.classicdutchrally.org/


Tzt. zal ik wel wat met jullie over de voorbereidingen, want we gaan nog een rit meepikken om te oefenen en aan elkaar te wennen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 09:38

Het rallyspeeltje van Hans:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door daNpy » 29 jun 2012, 09:47

Dennis Cavallino schreef:De Classic Dutch Rally is een bijzonder evenement op de kalenders van historische rally- en rittensport in Nederland. In tegenstelling tot klassementsproefrally's met afgesloten wegen, gaat de historische rally- en rittensport over de openbare weg, met alle regels vandien. Op zich is dat al heel leuk. Ik vind 't in ieder geval een leuke vorm van rijplezier in combinatie met competitie.

Toch mis je als diehard autosportliefhebber wel het echte race en rallygevoel. Soms is er ergens een afgesloten parkeerterrein, drafbaan of zelfs een afgehuurd circuit of vliegveld waarop je even los kunt gaan. Dat is echter eerder uitzondering dan regel. Tijdens de Classic Dutch Rally worden de deelnemers die dat rallygevoel elders ook missen op hun wenken bediend, want er zijn veel testjes op afgesloten terreinen, vooral in de superklasse. Verder rijd je veel regularity's waarbij de gemiddelde snelheid op 50 km/u ligt. Op kleine bochtige weggetjes is dat leuk, op lange rechte stukken niet. De uitzetters doen er dus alles aan om de route zo leuk mogelijk samen te stellen. Een rondje om de kerk zal 't niet worden.

Je voelt 'm al aankomen. Dit jaar doe ik mee, samen met Hans (Pa Hans) in zijn BMW 2002. Hij rijdt, ik navigeer en samen gaan we voor maximaal rijplezier en zo hoog mogelijk eindigen. Aangezien ik deze rally voor 't eerst meedoe, kan ik onze kansen niet goed inschatten. Er doen namelijk zeer ervaren équipes mee. Hans heeft hem al eerder gereden, net als Ruud die dit jaar waarschijnlijk meedoet met z'n Ascona na hem al eens met de Manta te hebben gereden.

http://www.classicdutchrally.org/


Tzt. zal ik wel wat met jullie over de voorbereidingen, want we gaan nog een rit meepikken om te oefenen en aan elkaar te wennen.
Leuk man! Wij doen ook elk jaar mee met een rittensport evenement in Belgie.
Daar is de gem. snelheid 'maar' 30 km/u maar dat is al pittig. Zolang je goed rijdt heb je lekker veel tijd over maar 1x fout rijden en de klok begint zwaarder te tikken.

Op www.rittensport.nl staan meer van dit soort evenementen :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 09:57

In België heb ik 1 keer gereden met Ruud. De rally waarin de Belgische rallyrijder Gilbert Staepelaere wordt herinnerd. http://www.atm-memorial-staepelaere.be/

Dat was ook 30km/u, maar anders dan in NL moet je daar zelf je afstand en eindtijd bepalen. Ik had de Vlaamse route instructie geïnterpreteerd als punten één na kortste route. Dat moest zijn 'kortste route', maar zo stond 't er niet als je de tekst als kaaskop las.

Anyway, ipv 220 km hebben wij 330 km gereden. Superleuke dag gehad, maar wel één van de laatsten geworden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door daNpy » 29 jun 2012, 10:51

Daar doen wij ook al 7 jaar aan mee idd, erg goed opgezette rally is dat.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 11:02

Ja volgens mij had ik jou toen gezien, maar kende ik je nog niet, maar wel even gesproken. Jullie reden toen al met de DAF. Startnummer 20 zie ik. Wij hadden 160 op de Manta.

Dat was in 2007.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door daNpy » 29 jun 2012, 11:17

Daar kan ik me niet veel meer van herinneren.... waar hebben we over gesproken dan? :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 11:40

Heel kort voor de start gesproken over de DAF. Zal geen minuten geduurd hebben.

Het zien van jouw auto heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik ook een 66 Coupé kocht, omdat ik me na afloop ging verdiepen in de mogelijkheden van die auto als rallypaard.
Volgens mij hebben wij jullie onderweg nog zien rijden.

Verder ken ik jou eigenlijk alleen maar van de Daf forums, maar ik herinner me nu dus pas dat we elkaar daarvoor al hadden gezien en gesproken. :)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door daNpy » 29 jun 2012, 11:48

Apart, jouw naam zegt me echt helemaal niets :kikker:

Heb je je DAF nog? DCN is ook bezig met het verhogen van de interesse in rittensport binnen de vereniging.
Met dank aan o.a. Ton Koster :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2012, 11:59

Dit was de mijne:

Afbeelding

Wat draadjes op forums waar jij ook kwam:
http://www.dafclub-oud.nl/forum/view_th ... &thread=45

http://dafpoetsers.createphpbb.com/effe ... t3044.html

Destijds gebruikte ik hem meer voor ritten in de stad (ik woonde toen naast mijn werk) en met klussen schoot 't ook niet echt op, laat staan dat 't een rallypaard werd, dus uiteindelijk verkocht aan iemand die hem ging opknappen. En die was er maanden later nog heel blij mee.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door GTRene » 29 jun 2012, 12:10

de 2002 klinkt wel wat raar? alsof ie ergens wat in het uitlaatsysteem niet dicht/goed heeft?

wel leuk om te zien...links of rechts af :D

trouwens, wat klinkt zo'n oude 911 toch lekker :df:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door daNpy » 29 jun 2012, 14:06

Dennis Cavallino schreef:Dit was de mijne:

Afbeelding

Wat draadjes op forums waar jij ook kwam:
http://www.dafclub-oud.nl/forum/view_th ... &thread=45

http://dafpoetsers.createphpbb.com/effe ... t3044.html
Ah, je gebruikt 35 verschillende namen. Vandaar :kikker:
Onze ontmoeting staat me helaas niets meer van bij. Jammer dat je je DAF weg hebt gedaan :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classic Dutch Rally

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2012, 10:58

Helaas gaat deze rally niet door wegens te weinig aanmeldingen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten