DAF, hollands glorie

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 23:11

Arthur schreef:
Rico v Velzen schreef:1990 was het toen 2 schoolmaten omkwamen in een DAF, Ik kwam 1 minuut later aanrijden, vlakbij school omdat ze indruk wilde maken op een vrouwtje in een lesauto, auto raakte met een linkerwiel de stoeprand, sloeg over de kop ramde tegen een boom in de middenberm/groenstrook tolde door de lucht en viel onderste boven op de motorkap van een ford mondeo aan de andere kant van de weg er aan kwam. 1 jongen was ter plekke overleden, de ander stierf in het ziekenhuis en de derde was voor de rest van zijn leven invalide :cry:

Van die DAF was helemaal niks meer over.
Die het overleefd heeft is die gast van de "Berehap" toen toch.
Kan ik me nog erg goed herrinneren, gelukkig niet gezien.
Bij de MEAO in Angelslo hè?

Klopt Arthur (beetje late reactie :oops: )

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2008, 08:23

Gaaf Jan, nooit eerder gezien, maar wel erg gaaf (als ik terugdenk aan mijn 360 en dat hok vergelijk met dit: mega!).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

DAF V8

Bericht door GTRene » 23 jul 2012, 00:01

ff van heel diep op gegraven :D

kwam wat leuke plaatjes tegen van een DAF V8 :shock:

Afbeelding
The cars simply had to look like the cars they claimed to be, usually powered by five or six litre V8 engines, resulting in extreme power to weight ratios. It was indeed a great way to go racing - good for the
spectators and magic for the drivers! The little DAF V8 collected several lap records in its time and certainly seemed worthy of a full restoration when the opportunity to reacquire the car arose just four years ago.
Afbeelding

http://www.pacerleisure.co.uk/DAF/main.html

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten