Houtense Rotarally

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Houtense Rotarally

Bericht door Dennis Cavallino » 26 jun 2008, 10:15

Zaterdag a.s. rijden Ruud en ik de Rotarally in Houten voor de 3e keer. We moeten onze titel verdedigen voor een hattrick, maar het veld is dit jaar gegroeid, dus dat wordt wel een uitdaging en spannend. De uitzetters schijnen wat moeilijkere elementen hebben toegevoegd, waaronder de tijdsfactor.

De site van de organisatie:
http://www.rchc.nl/index.php?option=com ... Itemid=140

Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in. We gaan in ieder geval ons best doen zaterdag.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 23 mei 2012, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 26 jun 2008, 16:15

Succes heren met startnummer 1!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 26 jun 2008, 17:51

Reed de Laro al op 't moment van posten? Knap werk dan!

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 26 jun 2008, 19:25

Dennis Cavallino schreef:Reed de Laro al op 't moment van posten? Knap werk dan!
Nee, ontluchtingsnippeltjes van de remmen zaten tegen, anders wel. Zo weer die kant op met wat frisse moed.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2008, 15:28

De lat werd hoog gelegd. Niet alleen door ons, maar vooral ook door de organisatie, de beveiliging en de concurrentie. We gingen voor de Hattrick natuurlijk, want zo'n kans krijg je niet snel in de rallysport. De eerste keer winnen, was dat beginnersgeluk? Nee, dat ging gewoon goed en bij de rest misschien wat minder. De 2e keer, waren wij toen zo enorm foutloos? Nee, integendeel, we hadden niet eens verwacht op 't podium te komen. Maar nu, deze derde keer. De ochtend ging goed voor ons gevoel. Maar gevoel zegt niets, want achteraf bleek dat we juist daar de meeste (domme) fouten hadden gemaakt.

De blinde lijn met barricades bijvoorbeeld. 'Heej Ruud, wat zijn die cijfertjes?'
'Uhm, nou ja, er staan wel bordjes'. Heel stom, maar wij keken alleen naar de cijfertjes en zagen de 'balkje' cq. blokkades dus niet. Het kwartje viel later....

We hebben ook heel inconsequent constructies opgelost. Soms zagen we gewoon niet dat er nog een betere mogelijkheid was. Een paar bordjes hebben we volkomen gemist, omdat ze bijv. haaks op de weg stonden. Maar geen excuus, want 's ochtends hadden we die dus wel genoteerd... terwijl 't toen niet nodig was. Discutabele opstelling van de bordjes? Allicht, maar het liep dus niet zo lekker als dat we dachten. We hadden namelijk een goed gevoel in de auto. We schoten lekker op, zagen anderen enorme rare fouten maken en de Ascona, tja, die is gewoon kicke!

De zon begon 's middags te schijnen en onze dag kon niet meer stuk. En dat is gelukkig ook niet gebeurd, want toen we 's avonds als 4e naar voren mochten komen om ons 'ere'metaal op te halen, waren we best blij. Dit was onze eerste rally dit jaar, samen. We konden concluderen dat we gewoon vaker moeten rijden en dat Fred enorm hard zijn best heeft gedaan om een route uit te zetten waar wel wat elementen van de hogere school kaartlezen in verwerkt zaten, waarvoor hulde!

De route via voor mij bekende weggetjes, én wederom weer wat nieuwe weggetjes boden dit jaar geen voordeel. Eerder een nadeel. We gingen in sommige situaties gewoon te snel verder, terwijl we achteraf bij al die fouten zeiden: 'ow ja!'. Stom, volgende keer beter. Een 4e plek was puur te danken aan de rest die het nog slechter had gedaan.



Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2008, 15:32


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2008, 15:33

Foto gemaakt door Dick Groen:
[img:800:533]http://www.autopics.nl/diversen/Rota2008/IMG_9572.JPG[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 jun 2008, 17:08

mooir foto van een mooie aero 8

8)

[img:800:533]http://img296.imageshack.us/img296/8179 ... iumbm1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jun 2008, 11:02


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jun 2008, 11:45

mooie foto's zeg :shock: en wat een mooi spul rijd er mee :twisted: zelfs familie van Juriaan :lol:

eneuh, deze BMW erg fraai zeg :shock: 8)

[img:1000:667]http://www.ppromotion.com/rr08/images/ROTA08_0665.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 01 jul 2008, 09:55

René ben jij nou de enige die dit draadje kan vinden? :)

Ik ga wel driving-fun-classic reageren. Lekker in mijn eentje posten. Hehe

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 jul 2008, 11:05

Dennis Cavallino schreef:René ben jij nou de enige die dit draadje kan vinden? :)

Ik ga wel driving-fun-classic reageren. Lekker in mijn eentje posten. Hehe
lol, lijkt wel bijna zo..ik stel de openingspagina in met alle laatste toevoegingen (berichten sinsd laatste bezoek), dus van alle draadjes...de meeste kijk ik dus, maar die van games ofzo niet, ik speel nooit games op de pc.

en die anderen snap ik ook niet, zulke mooie auto's, lijkt me wel gaaf om een keer ergens op de route te staan waar ze allemaal langskomen, das geen dagelijkse kost, mooi spul 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8891
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 jul 2008, 23:04

Weer een leuke verzameling auto's voor deze 'klassieker' der rally's... :wink: Toch een paar knappe foto's geschoten Dennis. Maar als ik het goed zie is de Rotarally eigenlijk voor alle auto's (oud of nieuw) toegankelijk?

Zo te zien verreden over de dijken rondom de Lek (onder andere mijn favoriete rijgebied) of niet?

Jammergenoeg geen hattrick.. :? Je moest zeker de lokalen voor later gaan... :wink: :

[img:1000:667]http://www.ppromotion.com/rr08/images/ROTA08_0162.jpg[/img]
[img:1000:667]http://www.ppromotion.com/rr08/images/ROTA08_0167.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2008, 09:25

Haha, 2 jongens uit 't zuiden hebben gewonnen. Wel veel tractoren onderweg tegengekomen, vooral ook een stoet van die klassieke trekkers.

Qua auto's mag je meedoen met klassiekers/oldtimers, maar speciale moderne auto's en sportwagens zijn ook welkom. Enerzijds jammer, anderzijds draait deze rally ook om 't goede doel en zijn de opbrengsten dus erg belangrijk voor het succes. Aangezien ze dit jaar met 110 deelnemers al moesten uitwijken naar andere locaties, verwacht men wel dat er misschien nieuwe eisen gaan komen voor de deelnemers in de toekomst. Een maximum aantal moderne auto's bijvoorbeeld? We zien wel, wij zijn onderweg alleen maar klassiekers tegen gekomen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2008, 16:42

Er is 20.000 euro opgehaald voor goede doelen (ik dacht zaterdag dat ik dat niet goed hoorde, maar 't klopt dus echt!). Oa. een zomerkamp voor kansarme kinderen uit Houten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 jul 2008, 16:45

Mooie foto's. En wat is die BMW gaaf! :shock:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 03 jul 2008, 22:05

Schitterende fotos. En die oudere Alfa's blijft toch geweldig jongensspeelgoed!!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8891
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 03 jul 2008, 22:33

Mooie opbengst met een leuk evenement: top toch?!

Gebruikersavatar
Pikey
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 apr 2008, 10:17
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Pikey » 22 jul 2008, 14:32

Dennis Cavallino schreef:[IMG:800:533]http://img296.imageshack.us/img296/8179 ... iumbm1.jpg[/img]
Daar zat mijn paps in als het goed is :)

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Houtense Rotarally 28 juni 2008

Bericht door Dinkel » 14 sep 2008, 20:57

Who brought the W'mann?

Leuk evenement Dennis, gave foto's.

Ik was navigator in de 2006 Rotarally Bussum:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 3&t=273960" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Rotarally

Bericht door Dennis Cavallino » 15 sep 2008, 12:49

Gave foto's!

Afgelopen zaterdag was ik navigator rijdens de http://www.rotarally.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van Rotaryclub Nijmegen. Vrijdagavond kwam er een berichtje op gummen dat Lennart een navi zocht, want hij had zich op 't laatste moment ingeschreven met zijn Benz 280SE. De volgende ochtend dus opeens vroeg op ipv uitslapen en richting Berg en Dal. Daar vooral veel bijgekletst, waardoor ik het ter plekke uitgereikte reglement niet echt grondig kon bestuderen. Desondanks weinig fouten gemaakt in de ochtend, op één tijdstraf na, we stonden toen geloof ik 11e. 's Middags wat meer foutjes gemaakt, maar we werden uiteindelijk 7e. Het was heel ontspannen rallyrijden met de Benz. Ik had wat navi goodies meegenomen, waardoor ik gewoon moest doen wat ik moest doen, zodat we lekker konden ouwehoeren over Alfa 75's, de Nordschleife etc. :)

We kwamen Hans Deen + navi Dick nog tegen, dat was tijdens de lunch en diner erg gezellig met al die prachtige verhalen. Op de terugweg haalde ik met mijn Saab de Healey 100/4 van Hans in, om een foto te maken. Maar terwijl ik dat deed viel de Healey uit. Dus allebei gestopt op de vluchtstrook, anderhalf uur aan de benzinepomp gesleuteld. Ik had toevallig alles nodig aan gereedschap en hand-benzinepompje om de boel te repareren en testen. Maar de conclusie was dat de benzinepomp echt kaduuk was. Toen heb ik ze maar naar Haarlem gesleept vanaf Nijmegen.

Het was een gaaf dagje en een leuke spontane actie. Volgend jaar ook deze Rally maar weer doen, want rijden rond Berg en Dal, de Veluwe/Posbank en het gebied tussen de Utrechtse Heuvelrug en polders tussen Rhenen en Nijmegen is gewoon prachtig. De rotarally in Houten is wat moeilijker en uitgebreider, maar we reden nu in de toerklasse ipv sportklasse. Dus ik denk dat we volgend jaar maar sportklasse van deze rotarally moeten doen. Het smaakt naar meer!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Houtense Rotarally 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mei 2012, 09:52

Over precies één maand, op 23 juni 2012, is alweer de volgende editie van de Houtense Rotarally.

http://www.rotarally.com/

Samen met Ruud doen we weer mee in zijn prachtige Opel Manta A.

Op mijn verjaardag (3 juni) gaan we de samenwerking in de auto weer opfrissen met een KLIP ( http://www.dhrc.nl/events/19/2012 ), want ik heb al een tijdje niet genavigeerd. De afgelopen jaren is 't niveau van de deelnemers aan deze rally flink toegenomen, dus met beginnersgeluk alleen kom ik er niet meer. Dat neemt niet weg, dat we hem wederom willen gaan winnen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Houtense Rotarally

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2012, 22:25

Het was weer een heerlijke rally. We hadden onze kansen net voor de middagpauze opgegeven toen de koppeling opeens dienst weigerde. Lang verhaal kort: anwb, tijdstraf, maar wel door kunnen rijden !

We zijn uiteindelijk 4e geworden in de sport klasse.

Afbeelding

http://www.autopics.nl/index.php?p=gall ... ly2012&x=1

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten