GT5 Prologue draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Jesse P
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 mar 2006, 12:25
Locatie: Bussum

Bericht door Jesse P » 28 mar 2008, 23:14

Ik ben trouwens een beetje de C-cup aan het afwerken ;) en na iedere race trapt hij me helemaal terug naar het hoofdmenu. Doe ik iets fout of heeft iedereen daar last van?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 29 mar 2008, 03:00

Jesse P schreef:Kan iemand bevestigen dat de Media Markt idd een aanbieding heeft met 2 controllers en GT5P voor 388??

Dan moet ik morgen even een ritje maken..... :)

Het is GT5P, PS3 en 1 controller voor 388e.

Mijn broertje had hem vandaag gehaald.




Ik zit trouwens heel de avond al online te knallen. Wat een feest.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 29 mar 2008, 03:03

Ik had omdat ik geen zin heb om 2 miljoen te sparen aangezien ik zat andere dure autos wil kopen heb ik op een andere account een save game gezet met de F1 erin.

Wou ik puur daarvoor hebben, ga straks gewoon verder met A klasse.

Maar euh, die F1! Niet normaal hoe de G25 aan je trekt! En die snelheid, echt bizar gewoon. :shock:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 mar 2008, 08:02

Doe die savegame eens uploaden!!!

Michel

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 29 mar 2008, 10:10

Tada.... sta nummer 10 in het online klassement met de Skyline V-spec 2 op de High Speed ring.

Weet iemand of dit een NL klassement is of een europese ?Online gamen is echt tha bomb. Alleen steeds meer van die gasten die je niet kunnen passeren, en je dan maar een duwtje geven zodat je van de baan af schiet. :x

vind dit echt de beste GT tot nu toe. Ze zijn een van de weinigen waarvan de games steeds beter en beter worden. Kan niet wachten op het volledige spel

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 29 mar 2008, 14:54

This is the save game of dark_ruffo and it contains the F2007, so thank him: http://www.megaupload.com/?d=W7VRZ7GO
Download the game to your PC. Extract the game using Winzip (just dowuble click it), putting it onto a USB memory stick and extract it into a subdirectory called SAVEDATA within a directory called PS3. The extract should create a subdirectory of SAVEDATA called BCES00104-GAME-

Put the memory stick into one of the slots in the front of the PS3 and the go to the game save data and the save should be accessible from the USB stick.
Echt bizar hoe snel die F1 is, je zult het zien.


Trouwens voor de mensen die met een G25 problemen hebben om te driften is er een trucje, je kan in de quick tune settings the steering angle op vol zetten en het word beduidend makkelijker. Maar ik probeer het eerst gewoon onder de knie te krijgen.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 29 mar 2008, 15:19

OK vandaag ps3 + gt5 gekocht. Maar hoe krijg ik in godsnaam de G25 aan de praat ? Ik kan niet met de paddles schakelen ?

Online
Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Bericht door Peter-Paul » 29 mar 2008, 22:03

Staat de Nordschleife er al op?

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 mar 2008, 23:08

hoe verhoudt gt5 zich t.o.v gt4? Zijn de wagens nog steeds zo onderstuurd, kan je nu wel lollig donutjes draaien en je wagen gemoedwillige in een drift houden? Klinkt het gieren van de banden nog steeds zo lullig als bij GT4? Is de AI inmiddels wat realistischer?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 mar 2008, 01:26

hugo schreef:hoe verhoudt gt5 zich t.o.v gt4? Zijn de wagens nog steeds zo onderstuurd, kan je nu wel lollig donutjes draaien en je wagen gemoedwillige in een drift houden? Klinkt het gieren van de banden nog steeds zo lullig als bij GT4? Is de AI inmiddels wat realistischer?
Het is geen enkele vergelijking meer. Je kan merken dat GT5 een flink stuk verder is.
AI is ook beter vind ik, het banden gieren is stukken beter. Het kon nog wel wat beter maar je kan niet alles hebben.

Voor de rest is GT5 echt overweldigend. 8)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 30 mar 2008, 01:50

Werkt allemaal perfect hier nu, maar de GT5-update doet 'ie niet downloaden, wordt telkens afgebroken dus kan niet online spelen :(

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 mar 2008, 12:38

daar hebben meer mensen last van, geef het een paar dagen, dit komt door de enorme hoeveelheid mensen die de server overbelasten.

Online
Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Bericht door StefanW » 30 mar 2008, 18:21

Misschien een rare vraag ,maar voor de ps3 en GT5 heb je zeker een HD schermpje nodig voor optimale graphics?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 mar 2008, 20:01

StefanCS schreef:Misschien een rare vraag ,maar voor de ps3 en GT5 heb je zeker een HD schermpje nodig voor optimale graphics?
Het ziet er uiteraard beter uit maar het hoeft niet. Ik heb het ook niet en het is nog steeds super hoe het er uit ziet.
Maar ja op 1080i HD is het uiteraard nog mooier

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 30 mar 2008, 20:28

En op 1080p Full HD nog mooier :D

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 30 mar 2008, 21:29

VLA schreef:Tada.... sta nummer 10 in het online klassement met de Skyline V-spec 2 op de High Speed ring.

Weet iemand of dit een NL klassement is of een europese ?Online gamen is echt tha bomb. Alleen steeds meer van die gasten die je niet kunnen passeren, en je dan maar een duwtje geven zodat je van de baan af schiet. :x

vind dit echt de beste GT tot nu toe. Ze zijn een van de weinigen waarvan de games steeds beter en beter worden. Kan niet wachten op het volledige spel
Ik kan me niet voorstellen dat de rankings alleen NL betreffen, dat zal óf wereldwijd zijn, óf misschien dat alle PAL users bij elkaar zitten ?

Met de Z06, pro-mode en alle hulpjes uit op Eiger Nordwand sta ik 4e plaats :)

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 31 mar 2008, 23:36

Heb PS3 + GT5P ook vanmiddag aangeschaft. G25 + playseat had ik al.

Stuurgevoel is wel ok, ben er nog niet kapot van, maarja heb ook nog maar 2 auto's:

- Honda Integra Type-R
- Suzuki Espressomachine

We zitten al vanaf 18:00 met 4 man te spelen.

En ik ga nu weer lekker verder, dan maar brak morgen op m'n werk :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 01 apr 2008, 12:02


Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 01 apr 2008, 12:27

Zit ik nu echt in die auto of niet??

Wat lijkt dat realistisch zeg! Die handen zo aan het stuur en die zon/lichtval is echt beestachtig goed!!!

Ook mooi om te zien hoe die F40 in zijn veren beweegt als die F1 er naast rijdt. Prachtig zeg!!!

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 01 apr 2008, 12:54

Wow, wat een indrukwekkende filmpjes! Blijf me verbazen over het grafische geweld van GT5! Inderdaad vooral die F40 ziet er schitterend uit, het bewegen van de auto.

Ik hou gewoon vol dat ik die PS3 pas koop als het hele spel er is :) Verder speel ik het waarschijnlijk 3x en dan stap ik toch weer terug naar het simracen (op PC).

Maar het ziet er werkelijk fantastisch uit! Gaaf spel om lekker met de benen op de bank te spelen. Klein beginnen en dan dikke karren kopen, dat is toch wel het leuke van GT voor mij.

Al vind ik GT altijd het leukste met de 'normale' auto's. Tot de BMW M3 klasse zeg maar. Daarboven klopt het voor mijn gevoel allemaal niet meer, zeker niet als je gaat rijden met de raceauto's.

Dit was bij t/m GT4 in ieder geval zo. GT5 kan ik alleen van de filmpjes beoordelen en dan lijkt dat rondje F1 ook wel nergens op. Maarja om het echt goed te beoordelen moet ik het zelf geprobeerd hebben.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 01 apr 2008, 13:06

Je moet dit spel echt niet met een controller spelen.

Het gevoel met de G25 is gewoon erg goed. Het is geen vergelijk met geen enkele race game op de console op dit moment. En het is ook niet te vergelijken met voorgangers.

Ik denk dat dit niet ver van sommige van de betere sims op de PC af zit.

Alles op Professional mode en geen stumper hulpjes en het is vind ik toch echt geen arcade meer. Je moet je verstand gebruiken anders spin je in iedere bocht simpelweg.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 01 apr 2008, 13:17

Ik ben ook gezwicht(meer voor de PS3 als media/internetcentre, maar dit was een mooie kans). Moet wel zeggen dat het eindelijk op een simulatie begint te lijken. Ze zijn er nog niet, maar dit is goed genoeg. Eindelijk een in-car view, wat eigenlijk toch wel een beetje triest is.

Bij lage snelheden doet de wagen ook nog steeds wat raar(vooral vanuit stilstand)maar op snelheid kun je onderstuur prima compenseren met het gaspedaal en lift-off overstuur ligt ook op de loer. Ook de bocht inremmen werkt nu goed, met overstuur als je niet uitkijkt. Sowieso worden de meeste wagens wat tailhappy bij het aanremmen. De grootste verbetering vind ik echter dat het mogelijk(al ligt de grens soms wat ver) is de wielen te blokkeren.

Alleen online is het nog een kleine ramp. Het ergste is niet eens dat er crashers zijn, maar hoe onterecht de penalties vaak zijn. Spinnende auto's warpen soms van links naar rechts, terwijl ze onzichtbaar zijn, komt ie op het laatste moment recht voor je neus en weer ondoorzichtig.... Overigens denk ik dat het gedrag van de spelers deels veroorzaakt wordt door hoe je vanaf dag één met de AI van GT om kon en eigenlijk wel moest gaan: ruig. Een optie om alleen tegen shadows te rijden zou niet weg zijn....

Grootste ergernis blijft echter: de menu's en schermen waar je doorheen moet. Vooral na een race, krijg je dat domme tellertje met je verdiende geld, dan ga je weer naar het menu waar je eventueel de huidige race weer kan starten en dan ga je weer naar het hoofdmenu. Ik had liever bij de einduitslag meteen het gewonnen bedrag gezien met daar de optie om de race nog eens te rijden(/de replay te bekijken) en anders naar het hoofdmenu. Lijkt me niet zo raar om dat optioneel te make, toch? Het is dat dit de prologue is, maar het echte spel is al langdradig genoeg.

Zo kan je vanuit het hoofdmenu een auto uitzoeken, heb je die dan meteen geselecteerd? Nee je moet hem eerst nog even bekijken en op change car(en daarna bevestigen ) drukken. De UI is gewoon niet efficiënt . Is niet erg als de races een half uur duren, maar ik gok dat je zo'n 25% van je tijd bezig bent met door menu's navigeren en wachten op laden. En dat zonder tuningsopties e.d.....

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 13:18

PS 3 past op een TFT scherm/pc icm G25?

??????

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 01 apr 2008, 13:28

Zolang hij een HDMI of DVI(dan heb je wel een verloopje, of speciale kabel nodig)aansluiting heeft wel. Ik heb zelf mijn G25 er nog niet aangehangen(de DFP was even wat handiger), maar volgens bovenstaande posters zou dat ook gewoon moeten werken.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 01 apr 2008, 13:32

Mari Oh Oh! schreef:Zolang hij een HDMI of DVI(dan heb je wel een verloopje, of speciale kabel nodig)aansluiting heeft wel. Ik heb zelf mijn G25 er nog niet aangehangen(de DFP was even wat handiger), maar volgens bovenstaande posters zou dat ook gewoon moeten werken.
Hang die G25 er nou eens aan en ga met alles op professional nog eens kijken wat je er van vind.
Ik zie/voel zelfs ten opzichte van de Jap versie een paar maanden geleden al verbeteringen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten