iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 30 aug 2013, 17:14

:df:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 30 aug 2013, 18:29

http://www.youtube.com/watch?v=Opzzn9sl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat gaaf doe mij dit soort banden en grip maar weer op de huidige F1.

Grip en downforce maakt racen saai.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 08:46

De huidige F1 vind ik ook dodelijk saai.

Downforce maakt de rijders lazy. Tuurlijk zijn de G krachten out of this world, maar dan maar wat vaker naar de sportschool:)

Bij die ouwe rotzooi(zonder gordels!) en op straatbanden komt het echt aan op car control:Wagenbeheersing.

De L49 is in de sim ook een handvol.De iRacers zeggen dat ie moeilijker is dan de echte. Maar daar valt over te twisten en dat wordt toch niks:)

Maar het wordt al steeds meer ballet bij mij. Patience and PRACTICE zijn de twee sleutelwoorden.
En rappe reacties, niet teveel. Vanaf 80 % gas(net zoals bij de echte L49, dat had Clark zo afgesteld) geeft ie z'n topvermogen veel sneller af. Kunst is nu te balanceren op die 80% throttle en 100% te gebruiken op rechte stukken.

Het feit dat we Clark etc wel eens scheef op foto's langs zagen komen wil niet zeggen dat ie daar ook volgas gaf. Neh. De L49 is vanaf 30% throttle redelijk tailhappy. Aldus DK. Het is dus de balans zoeken.

Moeilijk autootje. De rest in de sim ziet er dan tam uit en rijdt ook zo.

DK zegt ook dat als men een racer zoekt die hightech alles doet wat je zegt(throtle/steer/brake input) de L49 niks voor je is.

Maar wil je een leeuw uitdagen met alleen maar 'n houten speer in je hand: Dat is de L49.

Meer oldskool wordt 't niet.

Maar frustrerend is ie soms wel. Scheivlak in of Bosuit. Zijn snelheden daaro en de kar heeft dan het snappy van onder naar overstuur....

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 31 aug 2013, 09:45

Ben je al met setups bezig geweest dan?

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 10:15

Andre schreef:Ben je al met setups bezig geweest dan?
Alleen de Front ARB, maar dat geeft geen effect wat ik wil. (wat harder waardoor minder overstuur dacht ik)

Verder rij ik nu met de standaard Zandvoort setup en heb wat iRacer setups gedownload, maar die vindt ie niet in de directory(?)

En ik heb in de stuurinstellingen de linearity 'ON' en de FFB op 5%(was 2.8) en de damping(terugslagkracht bij tegenstuur) van 2 naar 0(want ik weet uit ervaring dat terugsturen in 'n drift ook niet Schwarzenegger werk is qua hoepelen:))

Ik ben al blij als ik consistent redelijk vlot m'n rondjes rij zonder eraf te gaan met her en der wat scheef:)


Afbeelding

Scheivlak door. Still van 'n filmpje...

Afbeelding

Ben niet zo van de filmpjes, maar dit ging ook wel haren recht op de kop Van de Hunzerug naar de Slotemaker goed scheef, nou dan ben ik blij dat ik (nog)rij, jeses:)

Afbeelding


Filmpje: :bag:
http://s171.photobucket.com/user/Mokkiw ... 6.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door ErikS » 31 aug 2013, 10:46

Ben niet zo van de filmpjes, maar dit ging ook wel haren recht op de kop Van de Hunzerug naar de Slotemaker goed scheef, nou dan ben ik blij dat ik (nog)rij, jeses:)
Zeker weten?

Lijkt me lastig! :mrgreen:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 13:11

LOL, om 't netjes te houden, de borstharen rechtovereind. Not fair....euh No fear bedoel ik:)

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door ErikS » 31 aug 2013, 13:24

Robin schreef:LOL, om 't netjes te houden, de borstharen rechtovereind. Not fair....euh No fear bedoel ik:)


:mrgreen:

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 31 aug 2013, 13:56

Hier nog een mooi rondje van iemand die het heel goed kan.






Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door WJ » 31 aug 2013, 14:01

Nouw Sjoerd, volgensmij moet die nog wat meer oefenen. Misschien tegen de tijd dat die ze rijbewijs heeft en wat ervaraing dat die het autorijden/racen wat beter doorheeft.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 14:06

Sebastiaan gaat wel goed hoor. :thumbup:

Wel heb ik 't idee dat 't wat frisjes in de slaapkamer was?:)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Luco » 31 aug 2013, 14:15

Handschoenen aan bij een spelletje :dood:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 14:19

Luco schreef:Handschoenen aan bij een spelletje :dood:
Gyneacoloogje spelen is wat anders inderdaad:)

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 31 aug 2013, 14:21

Luco schreef:Handschoenen aan bij een spelletje :dood:
iracing is geen spelletje maar een simulator waar meer skilled mensen rond rijden dan een trackday cruize dagje @ zandvoort. Verder zitten er ook genoeg echte pro's in uit de echte racewereld .

Het is gewoon een trainings tool.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 14:33

Klopt Sjoerd.

Weet jij misschien waarom mijn Williams Toyota FW31 een tech faillure krijgt (chassis setup)?
En hoe dat te verhelpen.

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 31 aug 2013, 14:45

Robin schreef:Klopt Sjoerd.

Weet jij misschien waarom mijn Williams Toyota FW31 een tech faillure krijgt (chassis setup)?
En hoe dat te verhelpen.
je zal een oude setup gebruiken. er zijn aanpassingen sinds het nieuwe banden model update ntmv5.

het zal waarschijnlijk met de rideheight te maken hebben. makkelijkste is de base setup opnieuw laden. of een setup van het forum plukken in Williams fw31 gedeelte

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 31 aug 2013, 14:49

OK, met die standaard circuit setups werd dat niks...

En ik heb 't complete iRacing circus incl alle updates pas sinds woensdag weer op m'n pc (al > een jaar niet meer gespeeld en toen gedelete natuurlijk)

Vanwege de de L49. Dus ik moet weer even indraaien zegmaar:)

Is er ook sprake van een N Ring/GP Stecke of eventueel NS of Hockenheim binnenkort?

Monza zit in de pijplijn dacht ik?

Ik rij alleen maar Zandvoort, Spa, Silverstone en Brands eigenlijk...

Oh ja en Mosport, ook mooi. Uit de GPL tijd:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 31 aug 2013, 23:09

Vanavond even bij Andre gereden Robin.

In het ruime jaar dat ikmmet iRacing heb gereden heb ik altijd gezegd dat iRacing met de engine van GPL uit 1998 reed. Er hoefde alleen een Lotus 49 te komen om de bevestiging te krijgen. Noem het stupide, noem het arrogant, noem het slim, die Lotus 49 voor iRacing is er nu. En hij rijdt voor 100% gelijk aan de Lotus in GPL. Alsof er in 15 jaar behalve betere graphics helemaal niets gebeurd is. Mmmm.

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 31 aug 2013, 23:20

Windows 7 voelt hezelfde als Windows XP

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 31 aug 2013, 23:28

Mr.VTEC schreef:Windows 7 voelt hezelfde als Windows XP
Als Windows 95 zelfs. Je dubbelklikt op een icoontje en er gebeurt iets.

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 31 aug 2013, 23:30

Ah, ze doen al 10 jaar niks bij Microsoft :bignews:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 31 aug 2013, 23:33

Heb je GPL wel eens gespeeld Mr.Honda?

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 31 aug 2013, 23:45

Ja, ooit een keer een demo of illegale versie. Lang geleden :P
Maar als jullie weer gaan racen dan doe ik graag mee in iRacing. Een keer servertje hosten?

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 01 sep 2013, 02:32

Ik heb even 2 maand genomen als test. Maar die ga ik zeker niet verlengen. De fouten die er 5 jaar terug in zaten zitten er nog steeds in. Iracing tracks zijn super. Maar dat de auto s zo onstabiel zijn in de remzone is onwerkelijk. Alleen met gas en rem samen kan je er iets meer vertrouwen in krijgen. Je kan auto s niet mooi laten glijden het resulteert in 9 van de 10 gavallen in een spin. Op het moment dat je wil tegensturen gaat ie rond.

Asetto corsa zit er ook aan te komen. Even afwachten als dat wat word?

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 01 sep 2013, 03:00

Andre schreef:Ik heb even 2 maand genomen als test. Maar die ga ik zeker niet verlengen. De fouten die er 5 jaar terug in zaten zitten er nog steeds in. Iracing tracks zijn super. Maar dat de auto s zo onstabiel zijn in de remzone is onwerkelijk. Alleen met gas en rem samen kan je er iets meer vertrouwen in krijgen. Je kan auto s niet mooi laten glijden het resulteert in 9 van de 10 gavallen in een spin. Op het moment dat je wil tegensturen gaat ie rond.

Asetto corsa zit er ook aan te komen. Even afwachten als dat wat word?
De rembalans kan je gewoon instellen. maar om bij de geestelijk gestoorde snelle te horen moet ie nog verder naar achteren. met bochten inremmen kan je enorm veel tijd winnen.

Een traag zwaar groot bmw stuur van fanatec dat het niet bij kan houden kan ook alles moeilijker maken. dat ding weegt ruim 2 kilo en moet door 2 rc motortjes reageren lol. de 1kg wegende formula rim rijdt stukken beter. vergeet niet de base uit en aan te zetten bij stuurwiel veranderen.
hotswappen werkt niet. het kan wel maar hij herkent het stuur dan niet. en je krijgt complete foute ffb.

altijd uit en opnieuw aan dus.

fatsoenlijke pedalen met een loadcell ipv een aan uit veertje is ook stukken beter ;) neem geen paperclip loadcell fanatec setje.

een snelle pc die constant 200fps uitpoept helpt ook. op een 120/144hz scherm. op 1 of 3 schermen met een goede field of view doen ook wonderen en zet ook de headwobble maar uit! in de .ini

Dit waren de tips van de master :df:

Asetto corsa wordt een onderstuurt arcade spelletje ;) er is al een techdemo maar als ik dat moet geloven rijdt een lotus elise s best triest.



Niet te houden he lol ;) en dat ding is zo onderstuurt als de pest. Alleen op het gas gaat hij dwars. niet door ze leipe balans ofzo(niet dat je dat wilt met zon labiele wagen). net een bmw dus eigenlijk. dikke driving fun dus zon oude f1 wagen met 0,0 handling.
leuk voor de heb en fun. maar t gaat wel snel


De McLaren reedt mooi vorig seizoen 13S2. maar die hebben ze nu mooi weer verpest in 13S3.

Welke wagen heb je allemaal geprobeert ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten