Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 05 nov 2020, 01:19

Ik ben ook weer van plan het Sim-racen op te gaan pakken en heb afgelopen weekend een frame met stoel, een wheelbase + pedalen + 2 stuurtjes van Fanatec en 3 beeldschermen aangeschaft.
Degene waarbij ik het gekocht heb die gebruikte een game pc om de boel aan te sturen en daar zaten dus ook de 3 beeldschermen ingeplugt.
Is het met een PS4 ook mogelijk om daar 3 beeldschermen op aan te sluiten, of kan dat alleen via een game-pc?

Ik bedoel dus zoiets:


Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Robin » 05 nov 2020, 17:15

Hey Ron.

Ik denk het niet:
https://clickpressplay.com/ps4-dual-monitor/

Zul je toch naar een krachtige PC moeten(?)

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Kadett » 05 nov 2020, 17:29

Sim racing zal op de PC een grotere online achterban hebben met games als Asseto Corsa, rFactor of iRacing. GT Sport noem ik zelf niet echt een sim racer meer een arcade/fun racer. Leuke moderne game PC zal rond de 1500,- kosten wil je 3 schermen fatsoenlijk willen aansturen met genoeg fps.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door WJ » 05 nov 2020, 17:41

Playstation support iig maar 1 monitor.
Wat je zoekt is echt alleen mogelijk met PC.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 05 nov 2020, 20:19

Dank jullie wel. :thumbup:

Ik had zelf ook al zitten zoeken op Google en Youtube, maar kon niet het niet vinden....zowel in het Engels als in het Nederlands m'n zoektermen ingevuld, maar ik zal wel de verkeerde zoektermen hebben gebruikt.

Online racen daar begin ik voorlopig niet aan, eerst gewoon veel oefenen en m'n eigen tijden proberen te verbeteren, das al leuk zat denk ik.

Ik heb begrepen dat het bij zo'n pc vooral op de videokaart aankomt, maar maakt het dan ook nog uit met hoeveel schermen je werkt, m.a.w. ziet ie die 3 schermen niet gewoon als 1 groot scherm?
Ik heb gisterenavond ook al een beetje zitten kijken naar game computers en kwam erachter dat je het spel(Bijv. Dirt Rally) + het merk en type videokaart in kunt vullen bij Youtube en dan krijg je vaak redelijk wat filmpjes te zien die van die combinatie gemaakt zijn, ook met 3 schermen.
Ik ben bijv. op Marktplaats 2e hands game computers tegen gekomen voor zo'n €300,- à €400,- waarin een videokaart zit die het ook volgens die filmpjes op Youtube gewoon goed doet, ook met 3 schermen.

Deze bijv.:
https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr

En hier het filmpje met deze videokaart:


Of deze:https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr

Filmpje:


Ik heb weinig sjoege van videokaarten en wanneer het wel voldoende is om vloeiend de spellen te kunnen spelen.
Als het te gek wordt qua prijzen dan pak ik onze oude tv wel van boven(42 inch) en koop een 2e hands playstation 4, dat gaat in ieder geval....moet ik alleen die drie 27 inch schermen weer zien te verkopen en het lijkt me juist zo leuk als die schermen een beetje om je heen gebouwd zitten en je er dus echt 'in' zit.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Karel » 05 nov 2020, 23:08

Heb je het rijden zelf al getest??

Ik wou ook vol in de simracing gaan, vooral omdat het zo realistisch was als je sommige filmpjes/ervaringen mag geloven.

Tot ik zelf ben gaan testen.
Laatste was een +-25k setup**

Vond er werkelijk niets aan (als je echt realistisch gevoel verwacht) en werd nog zwaar misselijk van de 3D bril ook.

Leuk om te spelen maar vond het zelf te duur en te ver weg van het echte gevoel als vervanging van trackdays.

Dus veel hangt van je verwachting af.
Zeker omdat je zelf ook al circuitervaring/gevoel hebt.



** niet dat ik dat zou uitgeven maar bedoel maar: zelfs toen vond ik het gevoel totaal k*t

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 07 nov 2020, 00:58

Hoi Karel, ik ben inderdaad in het verleden regelmatig naar trackdays en zo geweest, ook een aantal keer met Time Attack mee gedaan en weet dat het simracen niet te vergelijken is met echt rijden op een circuit.
Ik heb het spul dat nu hier boven staat wel even getest bij de oude eigenaar, die had er wel een dikke game computer aan hangen, maar die zat niet bij de koop inbegrepen.
Ik dacht dat het met een PS4 ook mogelijk was om er meerdere schermen op aan te sluiten, zodat het 1 breed scherm wordt, maar dat kan dus niet.
In het verleden ook een stuurtje en pedalen gehad, gewoon op m'n pc die ik hiervoor had(geen game pc) en dat ging best, speelden we met de hele familie Colin McRae Rally, maar dat was toen gewoon op 1 schermpje en is ook al een jaar of 15 geleden denk ik.
Hoop lol mee gehad en ik weet dus dat het echte circuit rijden toch anders is, je hebt bij het spelen op een pc natuurlijk geen G-krachten, maar ik vind het wel gewoon leuk.
Ik ben ook niet van plan om met een 3D bril te gaan 'rijden', want met dat evenwicht van mij weet ik wel zeker dat dat niet goed gaat komen. :gek:
Dat is ook de reden dat ik nog gewacht heb met het kopen hiervan, ik ben het eerst es bij een kennis uit gaan proberen, of het niet teveel invloed op m'n evenwicht had.
Die test ging redelijk goed, hoewel ik het daarna wel kon merken, maar ik moet er wat voor over hebben en als het echt niet gaat dan verkoop ik het wel weer.
Voor zover ik me wat dat betreft ingelezen heb zijn het best wel spullen die redelijk gewild zijn, dus ik denk dat ik dat dan wel weer redelijk makkelijk kan verkopen.

Ben benieuwd of er mensen hier weten welke videokaarten je minimaal nodig hebt voor spelletjes als Dirt Rally 2.0 en F1 2020 in combinatie met drie 27 inch schermen?

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 07 nov 2020, 09:37

Dat is afhankelijk van de resolutie van de schermen. Een 27inch kan je hebben in 1080p, 1440p en 2160p (=4k) waarbij dit het aantal verticale pixels is. En grofweg kan je zeggen dat het voor een videokaart niet uitmaakt hoeveel schermen je aansluit, maar wel hoeveel pixels hij moet verwerken.

Zo kan je zeggen dat een 4k scherm uit vier 1080p schermen bestaat en in theorie zou je dus net zoveel fps kunnen halen op 4 1080p schermen tegelijk als op een enkel 4k scherm (fps = frames per second, voor een vloeiend beeld moet je minimaal 60 fps halen, maar de echte gamers worden pas gelukkig boven het dubbele daarvan). Met drie 1080p schermen zijn er minder pixels aan te sturen dan een enkel 4k scherm en haal je dus hogere fps. In de praktijk heb je met beperkingen (zogenaamde "bottlenecks" door de snelheid van de cpu, werkgeheugen en opslagsnelheid) te maken die het geen lineaire verhouding geven tussen pixels en fps.

In de plaatjes staan de prestaties van moderne videokaarten bij de verschillende resoluties. Hier kan je zien dat het geen lineaire verhouding is. Hou er wel rekening mee dat het niet enkel om de videokaart draait, de cpu, werkgeheugen en opslag hebben ook invloed op de prestaties en de gebruikte cpu in deze plaatjes is een razendsnelle. Maar zeker voor Dirt en de meeste racegames/sims heb je niks bijzonders nodig. Echter is de trend dat er steeds meer cores in de cpu's beschikbaar zijn en games zullen daar in de toekomst alleen maar meer gebruik van kunnen gaan maken.

Lees dit maar eens door (hier komen de grafieken ook vandaan): https://nl.hardware.info/artikel/9301/d ... prestaties. Er word uitgebreid ingegaan op de eisen voor de PC die je nodig hebt.

Wat eventueel ook nog mogelijk is is een (gebogen) ultra wide scherm. Dat is een extra breed enkel scherm, dan heb je geen randen in je beeld.

Let op, het gaat dus om het totale aantal pixels! Drie 1080p schermen zullen dus qua fps tussen de 4k en 1440p resultaten in zitten.
1080p
1080p
chart.jpeg (246.23 KiB) 13241 keer bekeken
1440p
1440p
chart (1).jpeg (265.27 KiB) 13241 keer bekeken
2160p (4k)
2160p (4k)
chart (2).jpeg (230.92 KiB) 13241 keer bekeken

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Robin » 07 nov 2020, 12:47

Goede info Forza
Ik heb één scherm 3840x2160 GTX 1080Ti en haal in Assetto Corsa met Sol en de laatste CSP 1.66 (untested) maar werkt prima(1.60 recommended) tussen de 44 en 62 FPS naar gelang track/autootje(s) terwijl dat met 1920x1080 ik nooit onder de 100 zat.

Dirt Rally 2.0 heb ik eraf geflikkerd, veel te grote game (wel mooi!) en aangezien ik switch tussen Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione, RFactor 2 én Automobilista 2 heb ik geen geheugen/power ruimte voor DR 2.0 atm.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 07 nov 2020, 13:52

Forza bedankt, zeker hele goede info. :thumbup:

Het zijn drie AOC Value-line 27V2Q schermen van 1920 x 1080 pixels, ik moet dan dus minimaal een Nvidia GeForce GTX 1660 in de pc hebben als ik het goed begrijp, om boven die 60fps te komen?
Met CPU bedoel je denk of de processor i3 i5 of i7 is?
Geheugen kun je als ik het goed heb later er altijd nog bij zetten toch, dus als het geheugen 8 GB is dan is daar op een redelijk simpele manier 16GB van te maken toch en ook opslag is redelijk makkelijk uit te breiden?

Die brede gebogen schermen ben ik in m'n zoektocht ook tegen gekomen, maar daar hangt ook (nog) een leuk prijskaartje aan. :duh: :wink:

Zoals gezegd wil ik het eerst een poosje gaan proberen en er niet alvast nog een vermogen in stoppen.
Ik heb ook geen haast, want het spul staat boven op de oude kamer van één van m'n dochters die inmiddels het huis uit zijn en het vreet geen brood. :wink:

Jij hebt wel een lekkere snelle videokaart Robin, maar moet ook wel met dat scherm dat je hebt. :df:

Online
Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Joost H. » 07 nov 2020, 14:01

Gebruik een ultrawide, werkt top. Minder instel werk als triple screen en ook rustiger voor de ogen.

Afbeelding

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 07 nov 2020, 14:42

Opa schreef: 07 nov 2020, 13:52 Forza bedankt, zeker hele goede info. :thumbup:

Het zijn drie AOC Value-line 27V2Q schermen van 1920 x 1080 pixels, ik moet dan dus minimaal een Nvidia GeForce GTX 1660 in de pc hebben als ik het goed begrijp, om boven die 60fps te komen?
Als jij medium grafics settings voorlopig voldoende vind is dat prima inderdaad. Met drie 1080p schermen moet je dus gaan vergelijken met een enkel 4k scherm qua fps. Zoals ik heb geschreven heb je met die drie schermen een totaal aantal pixels die tussen de 1440p en 4k inzit, dus ik zou dan kijken naar de 4k cijfers. Bij medium setting haalt een 1660 tegen de 70 fps, daar kan je in ieder geval mee starten ;) .
Opa schreef: 07 nov 2020, 13:52 Met CPU bedoel je denk of de processor i3 i5 of i7 is?
Inderdaad, bij Dirt is de CPU nog niet bijzonder invloedrijk mits je een CPU hebt die niet te oud is. De cijfers van de videokaarten zijn behaald met de toen snelste CPU, dat kan rap naar beneden gaan met een oudere en waarschijnlijk langzamere CPU.
Opa schreef: 07 nov 2020, 13:52 Geheugen kun je als ik het goed heb later er altijd nog bij zetten toch, dus als het geheugen 8 GB is dan is daar op een redelijk simpele manier 16GB van te maken toch en ook opslag is redelijk makkelijk uit te breiden?
Dat kan, maar let op dat je niet met een enkel geheugen latje gaat werken. Je kan beter 2x4gb dan 1x8gb gebruiken. Sinds een jaar of 10 is "Dual Channel" geheugen vrij standaard wat betekend dat 2 latjes (dus 2x4gb) vrijwel 2x zo snel is als 1x8gb. Dat ga je echt merken, zelfs met iets simpels als internet browsen.
Opa schreef: 07 nov 2020, 13:52 Die brede gebogen schermen ben ik in m'n zoektocht ook tegen gekomen, maar daar hangt ook (nog) een leuk prijskaartje aan. :duh: :wink:
Als je al 3 schermen hebt zou ik daar zeker mee starten ja!.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 07 nov 2020, 17:17

Mooi spul Joost H. :clap:
Ik zal van de week ook eens kijken of ik een een paar foto's kan maken van wat ik nu heb staan.

Helemaal super Forza hier heb ik wat aan. :thumbup:
Nu misschien een hele domme vraag, maar 4k is dan toch 4000 pixels, als dat zo is dan zit er toch nogal wat verschil tussen 1440 pixels of 4000 pixels?
Als ik dus op Ultra zou willen spelen moet ik kijken naar een minimaal zo'n videokaart als Robin heeft en dus kijken naar minimaal i5, maar liever nog i7?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door WJ » 07 nov 2020, 17:39

4k is 3840 x 2160 = 8.294.400 pixels.

3 1080p schermen is 1920 x 1080 x 3 = 6.220.800 pixels.

1 Ultra Wide monitor is 3440 x 1440 = 4.953.600 pixels.


AMD heeft net nieuwe processors uitgebracht die erg goed zijn, nvidia en amd hebben beide nieuwe kaarten uitgebracht.

Als je schrijft hoeveel (op dit moment) je aan een PC wil uitgeven dan is het makkelijker opzoek gaan (gebruikt of nieuw samen te stellen), want daar valt of staat alles mee. Het heeft geen zin om een super deluxe video kaart tekopen als je processor het niet kan bijbenen, en andersom. :)

Toevallig pas ook voor Macboy een PC samengesteld voor iracing/Assetto Corsa/Flight Simulator 2020/etc.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 07 nov 2020, 18:48

Nou:

4k = 3840 x 2160 = 8.294.400 pixels
1440p = 2560 x 1440 = 3.686.400 pixels
1080p = 1920 x 1080 2.073.600 pixels

Dus 3 schermen van 1080p = 6.220.800 pixels. Dus grofweg halverwege tussen die 4k en 1440p qua totaal. Als je de grafieken bekijkt kan je er vanuit gaan dat de FPS tussen die twee in zal zitten.

Maar, heb je al een pc en wil je die upgraden met een nieuwe videokaart? Moet je hiervoor een pc aanschaffen? Moet die pc zo goedkoop mogelijk zijn om je huidige setup aan te kunnen zodat je kunt bepalen of het wat voor je is?

Of wil je de mogelijkheid hebben om later nog te kunnen upgraden mocht je bijvoorbeeld schermen met hogere resolutie gaan kopen? Of wanneer de komende jaren nieuwe games uitkomen waarvoor aanzienlijk meer grafische power nodig is?

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 07 nov 2020, 19:01

Wat WJ zegt ;)

De komende weken komen nieuwe CPU's van AMD beschikbaar die voor het eerst in jaren een significante verbetering zijn qua prestaties en ze zijn daarmee ook Intel voorbij gegaan.

De videokaarten van AMD en Nvidia die ook de komende weken (beter) beschikbaar zullen zijn, zijn ook weer echt flink beter qua prestaties. Die zijn een relatief een heel stuk beter gaan presteren dan in afgelopen jaren.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 07 nov 2020, 19:26

Thnx beiden, nu snap ik een beetje hoe het zit.

Ik heb wel een pc, maar die is veel te oud, ik denk wel een jaar of 8, heeft een i5-2500 cpu en 8GB geheugen, maar ook een heel oude videokaart.
Die gebruik ik gewoon hier beneden om te i.netten en m'n foto's op te zetten en te bewerken met PS CS5 en daar heeft ie af en toe al wat moeite mee.

Als ik besluit om een pc aan te schaffen dan moet dat dus een complete pc worden, het liefst niet te duur, dus als ie voorlopig aan kan wat ik nu heb staan en ook de games zoals F1 2020 en DIRT rally 2.0 dan ben ik voorlopig tevreden, mag natuurlijk wel iets 'overcapaciteit' hebben, maar als het daardoor gelijk weer een heel eind duurder wordt dan vind ik dat voorlopig wel goed.

2e hands heb ik geen problemen mee, ik neem aan dat er straks veel 2e hands op de markt komt als er straks nieuwe betere CPU's en videokaarten worden uitgebracht.
Ik heb geen flauw idee wat het moet gaan kosten, ik hoorde in 1e instantie verhalen van €1500,- à €2000,- voor een goede, snelle game pc, maar dat wordt me allemaal een beetje te gek.

Dus had ik het plan om straks een Playstation 4 2e hands te kopen, de Playstation 5 komt immers uit, dus dacht aan zo'n €200,- ongeveer voor die Playstation 4.
Maar dacht ook dat daar wel 3 schermen op zouden kunnen, dus dat was een tegenvaller en zat toen te denken aan zo'n Playstation 4 en onze oude 43 inch tv er dan maar op aan te sluiten en die 3 schermen te verkopen.
Maar het is juist zo leuk dat die schermen een beetje om je heen gebouwd zitten, zodat je er als het ware midden in zit, dus eigenlijk vind ik dat dan weer zonde.

Nu zag ik dat er waarschijnlijk 2e hands wel pc's zijn die het wel aan kunnen en dan voor een prijs van ongeveer €400,- en dat vind ik dan wel weer te doen als ik daarmee die 3 schermen kan gebruiken en het allemaal nog een beetje soepeltjes draait.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Barend » 07 nov 2020, 20:20

Als je niet de hoogste specificaties wil kunnen draaien bij je games ben je denk ik wel klaar voor rond de ~1200 euro voor een fatsoenlijke pc.

Met drie schermen heb je eigenlijk wel een mooiere ervaring, maar ik kan me ook voorstellen dat één 48” inch tv aan een PlayStation voor jou een perfecte oplossing zou kunnen zijn. Het ligt eraan wat je precies zoekt.

Ik heb zowel een PlayStation als een pc, beide met VR, en ik verkies de pc boven de PlayStation voor simracing. Je kunt net een beetje meer finetunen en je bent flexibeler. Tevens is online racen op de pc beter dan op de PlayStation, hoewel Gran Turismo ook erg goed is online.

Ik denk niet dat je aan een tweedehands pc van 400 euro voldoende gaat hebben, kun je eens een linkje naar die advertentie delen?

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 07 nov 2020, 20:38

Jij ook bedankt voor je inbreng, Barend. :)

Ik had in een post hierboven al 2 linkjes naar Marktplaats gezet en daarbij 2 filmpjes van iemand die dezelfde videokaart gebruikt i.c.m. 3 schermen.

De linkjes naar Marktplaats vallen in die post, tussen de filmpjes, een beetje in het niet, maar dit zijn ze:

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Barend » 07 nov 2020, 20:59

Beide netjes gespecificeerd, wel beide wat oudere hardware, Zo’n GTX 980 videokaart is 6 jaar oud maar alsnog vergelijkbaar met een recentere 1660.

De processoren stellen niet zoveel voor maar die zou ik echt eens tegen de requirements van je specifieke games moeten leggen om ze aan- of af te kunnen bevelen.

Maar het lijkt erop dat die tweedehands gamepc’s toch beter betaalbaar zijn dan ik dacht.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door WJ » 07 nov 2020, 21:11

Deze is een stukje duurder maar wel wat verser. Deze processor gaat ook nog wel even mee dus kan je over een paar maanden/jaar nog eens een recente Grafische kaart upgrade doen en dan game je er nog wel een tijd op. Dus iets duurder nu maar gaat wel wat langer mee.

https://tweakers.net/aanbod/2483160/gam ... b-ram.html


Er staan op tweakers ook wel een aantal systemen, zeker ook leuk om tussen te kijken:

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/#fil ... lmfjcgjPcD

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 08 nov 2020, 13:42

Mijn advies zou zijn om, als je toch je huidige pc wil vervangen, toch wat extra uit te geven voor een fatsoenlijk snelle en actuele pc. Dan bedoel ik wat extra uitgeven aan een van de nieuwe processoren, nieuw moederbord, fatsoenlijk geheugen en een snelle ssd voor opslag. Dan kan je daar een 2e hands videokaart inprikken om te kijken of het simracen wat voor jou is. Als je dat helemaal geweldig vind kan je later de videokaart en/of beeldschermen upgraden zonder dat je de rest van je pc moet upgraden. Mocht het simracen tegenvallen dan heb je de komende jaren een retesnelle pc waar je veel langer mee kan doen.

Een grof voorstel:
- AMD 5600X ~ 320 euro (die moeten nog goed verkrijgbaar worden)
- B550 moederbord ~ 100 euro (veel rond die prijs te krijgen)
- 16Gb DDR4 dual channel 3200Mhz ~ 70 euro (veel rond die prijs te krijgen)
- 1Tb NVMe SSD ~ 120 euro
- 650W voeding ~ 80 - 100 euro
- Behuizing ~ 60 - 100 euro

Optioneel een betere en voornamelijk stillere CPU koeler ~ 40 euro

Totaal: 750 - 800 euro

Dan komt er nog een videokaart en Windows bij.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door veejay » 08 nov 2020, 16:28

ik had een jaar geleden een PC met 1050TI gekocht voor 600 euro. Deze draait met alle games prima op medium settings op een ultrawide 3440*1440 scherm (rond de 50FPS). Alleen FS2020 is gewoon niet speelbaar, zelfs niet op LOW settings. Dus ik wacht (net als alle andere liefhebbers) op de 3080 kaart.

Ik heb toch wel spijt dat ik 2e hands had gekocht (en dus bezuinigd had), dit keer wil ik in 1 keer een hele goede en reserveer er 2K voor. Pas op dat je geen merk koopt die niet uitbreidbaar/up te graden is, ik heb nu een Medion waar geen andere videokaart in kan en het moederbord is is ook maar beperkt qua uitbreidingsmogelijkheden. Liever eentje hebben die door een PC winkel in elkaar is gezet is mijn lering.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Forza » 08 nov 2020, 17:37

Kijk eens rond op bijvoorbeeld https://reduxgaming.nl/. Gebouwd met onderdelen die bij elke webshop te krijgen zijn, en dus ook makkelijk te upgraden.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Meerdere beeldschermen op Playstation 4 mogelijk

Bericht door Opa » 08 nov 2020, 21:53

Leuk om al die nuttige reacties te lezen. :D
WJ schreef: 07 nov 2020, 21:11 Deze is een stukje duurder maar wel wat verser. Deze processor gaat ook nog wel even mee dus kan je over een paar maanden/jaar nog eens een recente Grafische kaart upgrade doen en dan game je er nog wel een tijd op. Dus iets duurder nu maar gaat wel wat langer mee.

https://tweakers.net/aanbod/2483160/gam ... b-ram.html
Die ziet er zeker goed uit, dat is ook zo'n beetje de max wat ik er eventueel voor uit zou willen geven.
Hoe meer je uit hebt te geven, hoe beter en sneller het zal worden, dat is vrij logisch, maar ik heb voor mezelf deze grens getrokken, dus €750,- à €800,- en dan nog een videokaart dat gaat 'm zeker niet worden.
Forza schreef: 08 nov 2020, 17:37 Kijk eens rond op bijvoorbeeld https://reduxgaming.nl/. Gebouwd met onderdelen die bij elke webshop te krijgen zijn, en dus ook makkelijk te upgraden.
Ook een goede link. :thumbup:

Maar morgen ben ik jarig en vandaag kwamen m'n dochter, schoonzoon en kids alvast een bakkie doen en wat eten en toen kreeg opa een kadootje......een Playstation 4. :D
Dus ga ik toch die TV van boven erbij pakken(alleen nog iets van een standaard of steun vinden), ik schuif de 3 schermen even aan de kant en ga dan toch voorlopig oefenen met de Playstation.
De 3 schermen laat ik nog staan en misschien dat ik over een paar maanden alsnog een goede pc erbij aanschaf, misschien zijn ze dan nog iets goedkoper geworden doordat er meer van die nieuwe videokaarten en CPU's op de markt zijn gekomen. :hmmm:


Even snel wat simpele foto's met de mobiel gemaakt.....zo staat het er nu bij:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten