Red Dead Redemption 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door dvh » 28 okt 2018, 10:40

Hier ook. Zelfs een ps pro voor gehaald.
Nog maar 2-3 uurtjes kunnen spelen. Ben net vrij in de vrije wereld zeg maar.
Maar eerste indruk is dat het er erg fraai uitziet. De sneeuw is ook heel gaaf gemaakt zeg.

Nu nog even de tijd zien te vinden om alles uit te vinden want je hebt best veel te besturen met je gamepad. Jagen lijkt me ook wel tof om eens in te duiken. En uiteraard wat pokeren. Dat soort dingen boeien me nog meer dan de verhaallijn volgen. Maar .. de sfeer is goed.

Enige wat me beetje irriteert is het accent van de hoofdrolspeler, Arthur. (sorry Arthur )

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin » 31 okt 2018, 07:40

Cowboy schreef: 27 okt 2018, 23:22 Game gister binnen gekomen !
Die zien we niet meer terug de eerste weken hier:)

M'n zoon heeft de PS4 geconfisqueerd, maar had wel zin in RDR2
Las ook dat 't een flop is financieel gezien:)))))))

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin » 31 okt 2018, 07:43

Nog een vraag, past een PS Pro/PS4 makkelijk op een Philips 242G 144Hz PC scherm?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door WJ » 31 okt 2018, 07:53

Yep, zolang de tv/monitor een HDMI ingang heeft werkt het.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin » 31 okt 2018, 08:17

OK dank WJ

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Macboy » 31 okt 2018, 10:14

En hoe bevalt het spel ? Zelf nog geen tijd voor gehad.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door dvh » 31 okt 2018, 10:35

Ja eerste indruk is tof.
Alleen ook erg weinig tijd gehad tot nu toe.
Ben al wel vaak dood gegaan :-)

Spel is wel 'echt' in de zin van.. dat je gewoon net als in real life met dingen rekening moet houden.
In je eentje het opnemen tegen een groep bounty hunters ( die je zoeken omdat je eerder zonder bandana om je gezicht een paar mensen omver geschoten hebt en een ooggetuigen hebt laten lopen ) loopt meestal slecht af. Je bent geen rambo zeg maar :-)

Toen ik druk opzoek was naar iets buiten een dorpje werd ik opeens aangevallen door een wolf.. pakte mijn pistool te laat.. en dan ben je gewoon dood :-)

Verder wel heel mooi. Mooi licht. Mooie omgeving. Veel dialogen ( wanneer je dat zoekt ).
Ben zelf vooral even bezig met wat geld bij elkaar te scharrelen. Wat ook zo makkelijk nog niet is.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door WJ » 31 okt 2018, 10:36

Ik wacht lekker op de PC versie. :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 31 okt 2018, 10:56

WJ schreef: 31 okt 2018, 10:36 Ik wacht lekker op de PC versie. :)
Dit! :) En zo niet, dan maar niet.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin Hartog » 31 okt 2018, 11:30

dvh schreef: 31 okt 2018, 10:35 Ja eerste indruk is tof.
Alleen ook erg weinig tijd gehad tot nu toe.
Ben al wel vaak dood gegaan :-)

Spel is wel 'echt' in de zin van.. dat je gewoon net als in real life met dingen rekening moet houden.
In je eentje het opnemen tegen een groep bounty hunters ( die je zoeken omdat je eerder zonder bandana om je gezicht een paar mensen omver geschoten hebt en een ooggetuigen hebt laten lopen ) loopt meestal slecht af. Je bent geen rambo zeg maar :-)

Toen ik druk opzoek was naar iets buiten een dorpje werd ik opeens aangevallen door een wolf.. pakte mijn pistool te laat.. en dan ben je gewoon dood :-)

Verder wel heel mooi. Mooi licht. Mooie omgeving. Veel dialogen ( wanneer je dat zoekt ).
Ben zelf vooral even bezig met wat geld bij elkaar te scharrelen. Wat ook zo makkelijk nog niet is.
Bounty posters op het begin doen en bij al die huisjes de schoorsteen checken (tip!). En als je echt even flink wat geld wil dan moet je de Jack Hall Gang treasure hunt gaan doen. Twee goldbars = 1000$. :)

Edit: Nog makkelijker is hierheen te gaan:

Afbeelding
Gold bar in a desk drawer in the burnt building in Limpany, Southwest of Horseshoe Overlook. Worth 500 dollars at a fence.
Vind het echt een geweldig spel, hier ga ik heel veel uur mee vermaken..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin » 31 okt 2018, 12:37

Moi hoor, maar als we hier voor de PC versie ook weer 'een jaar' op moeten wachten net als GTA V, dan wil ik wel 'n PS Pro van Sinterklaas:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door dvh » 31 okt 2018, 12:42

Robin Hartog schreef: 31 okt 2018, 11:30
dvh schreef: 31 okt 2018, 10:35 Ja eerste indruk is tof.
Alleen ook erg weinig tijd gehad tot nu toe.
Ben al wel vaak dood gegaan :-)

Spel is wel 'echt' in de zin van.. dat je gewoon net als in real life met dingen rekening moet houden.
In je eentje het opnemen tegen een groep bounty hunters ( die je zoeken omdat je eerder zonder bandana om je gezicht een paar mensen omver geschoten hebt en een ooggetuigen hebt laten lopen ) loopt meestal slecht af. Je bent geen rambo zeg maar :-)

Toen ik druk opzoek was naar iets buiten een dorpje werd ik opeens aangevallen door een wolf.. pakte mijn pistool te laat.. en dan ben je gewoon dood :-)

Verder wel heel mooi. Mooi licht. Mooie omgeving. Veel dialogen ( wanneer je dat zoekt ).
Ben zelf vooral even bezig met wat geld bij elkaar te scharrelen. Wat ook zo makkelijk nog niet is.
Bounty posters op het begin doen en bij al die huisjes de schoorsteen checken (tip!). En als je echt even flink wat geld wil dan moet je de Jack Hall Gang treasure hunt gaan doen. Twee goldbars = 1000$. :)

Edit: Nog makkelijker is hierheen te gaan:

Afbeelding
Gold bar in a desk drawer in the burnt building in Limpany, Southwest of Horseshoe Overlook. Worth 500 dollars at a fence.
Vind het echt een geweldig spel, hier ga ik heel veel uur mee vermaken..
Gisteren gedaan :-)
Zat een glitch op wanneer je bukte om de staaf op te pakken je op 'save game' kon drukken, de game herladen en dan kun je weer terug gaan om vervolgens de goudstaat 15x op te pikken..

Werkte helaas niet meer bij mij ^-^
Heb iig mijn 250,- dollar bounty af kunnen lossen... wat een hoop geld is in RDR2

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Joël D. » 02 nov 2018, 11:17

Ziet er gaaf uit! Eerst maar even RDR1 kopen voor mijn PS3, dan kan ik dat eerst wat spelen terwijl RDR2 wat goedkoper wordt. :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Emiel » 02 nov 2018, 15:41

Gran Turismo sport en dirt rally met VR
RDR2

Toch maar eens een Ps4 pro gaan kopen deze winter.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Bert ///M3 » 02 nov 2018, 20:58

BO4 draait hier overuren maar RDR2 moet er toch ook maar komen :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Macboy » 03 nov 2018, 06:39

En hoe groot is het spel ? Ik heb de kaarten geopend en schrok wel even. Maps are huge ! GTA V is er compleet niets bij ??

Logisch natuurlijk want natuur is makkelijker te vergroten dan een levende stad. Maar toch.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Hans » 03 nov 2018, 08:58

dvh schreef: 31 okt 2018, 12:42
Zat een glitch op wanneer je bukte om de staaf op te pakken je op 'save game' kon drukken, de game herladen en dan kun je weer terug gaan om vervolgens de goudstaat 15x op te pikken..

Werkte helaas niet meer bij mij ^-^
Heb iig mijn 250,- dollar bounty af kunnen lossen... wat een hoop geld is in RDR2
Sterker nog, ik kon er iets van 28 oppakken voordat mijn tas vol zat, toen verkocht bij zo een vage inkoper, daarna terug en toen kon ik er nog twee uitpakken. Later ging ik nog maar eens kijken en toen kon ik er weer 28 plus 2 uithalen. Dus toch 30K bij elkaar. Kan je leuke dingen voor kopen, bijvoorbeeld al een redelijk snel paard kopen met wat uithoudingsvermogen al in het begin van het spel. De map is best wel groot, of ie veel groter is dan GTA5 weet ik niet, je kan natuurlijk niet zo snel reizen met je paard. Alles ziet er wel geweldig uit, bossen, besneeuwde bergen, moerassen en de de dorpjes en redelijk grote plaats Saint Dennis. Ik kan nog niet verder de woestijn in omdat je in dat gebied gezocht word en als je erin rijd word je meteen belaagd door de sherff en zijn gevolg. In het begin stoorde ik me aan de traagheid waarmee alles gaat, maar na een tijdje begint dat wel te wennen.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Barend » 03 nov 2018, 17:25

Ik heb hem ook maar gehaald na al de goede recensies en reacties.
Hopen dat ik naast BlackOps 4 nog tijd kan vinden voor dit spel.

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Zed240 » 04 nov 2018, 20:40

Ik heb 'm vrijdagmiddag ook maar gehaald. Vond deel 1 echt geweldig. Nu een uur of 3-4 gespeeld, het ziet er allemaal retegaaf uit. Controls moet ik nog een beetje aan wennen, maar heb dan ook al heel lang niet meer gegamed.

Volgens mij ga ik dit echt een megaspel vinden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Macboy » 05 nov 2018, 07:32

Heb ook eindelijk even kunnen spelen. Sublieme sfeer en de traagheid die hoort bij zon spel. Geluiden en stemmen geweldig. Maar goed dat was 10 jaar geleden ook zo.

Graphics was ik namelijk nog totaal niet van onder de indruk. Leek wel 10 jaar terug in de tijd. Ziet er wat flets uit allemaal en weinig echt imponerend. Ik koop zon spel toch met een instant woow factor voor de graphics.

Ben geloof ik de enige die dit zegt maar het valt mij gewoon op hoe onder de indruk ik was van RDR1 en GTA en FarCry5 en hoe erg dit nu tegenvalt.

Zit nu nog aan het begin met de sneeuwstormen en alles na een uur spelen. Dus ga er vanuit dat dit bewust is gedaan en dat de woow-factor dus nog moet komen bij mooi weer ?

Maar had liever gezien geen sneeuw en volledige HDR en 4K effecten voor de instant woow factor en dan terug in de tijd naar de sneeuwstorm met graphics uit 2003.

Afbeelding

Ga toch even Googlen of er ergens iets niet klopt want uiteindelijk zou het er zo uit moeten zien:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Macboy » 05 nov 2018, 08:36

Ben niet de enige in elk geval :nah:

https://www.reddit.com/r/reddeadredempt ... on_2s_bad/

Schijnt voor PS4 pro en 4K HDR dus lastig te zijn ?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Robin Hartog » 05 nov 2018, 09:42

Sommige mensen hebben baat bij het uitzetten van de HDR op de PS4 Pro, misschien is dat ook wat voor jou. Ik heb de HDR-instellingen juist flink verhoogd op mijn base PS4, en ik vind het nog steeds prachtig.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Bram » 05 nov 2018, 09:49

Heb je er een knaken teeveetje van €300,- aangehangen Ilija?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door Macboy » 05 nov 2018, 11:34

Inmiddels online al veel over gevonden. De PS4 pro met HDR functioneert niet zoals het moet.

HDR uit lost heel veel op. Maar dit kan natuurlijk niet. Rockstar werkt aan een update in elk geval.

https://www.rdr2.org/news/rockstar-ackn ... n-ps4-pro/

https://www.rdr2.org/news/voices-swell- ... ing-issue/

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Red Dead Redemption 2

Bericht door dvh » 05 nov 2018, 14:52

Heb een beetje gecheat door gebruik te maken van een money-glitch
( deze voor de geïnteresseerden : https://www.youtube.com/watch?v=Jk5tSfo963A&t=91s )

Speelt voor mij een stuk lekkerder. Heb nu 20k in de pocket. Nu kan ik wat foutjes maken zonder heel te tijd bankroet te zijn. Ik heb de tijd ook niet om continue te grinden. Nu kan ik gewoon even een uurtje spelen en de cowboy uithangen. Wapens pimpen is ook erg leuk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten