Whow, hoe realistisch is dit!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door hanske » 22 okt 2015, 20:41

The Nürburgring. Coming in December. :shocking:


Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 05 dec 2015, 12:48

Over 3 dagen dan is het zo ver!!


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 05 dec 2015, 13:05

Just wooooow :shocking:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2015, 15:55

Gaaf filmpje zeg.......... :thumbup:

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door StefanW » 05 dec 2015, 18:07

Alleen daarvoor ga ik het spel kopen :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 dec 2015, 11:26

PCARS heeft hem, Assetto Corsa ook als DLC(en deze is ook laser scanned)

AC vs Real life:



Iracing ga ik geen cent meer in stoppen in elk geval :hmmm:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door WJ » 07 dec 2015, 12:01

Mari Oh Oh! schreef: Iracing ga ik geen cent meer in stoppen in elk geval :hmmm:
+1.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 07 dec 2015, 15:35

BridgeToGantry doet 2 rondjes met de MX5 op de VLN versie van de track:


Mari Oh Oh! schreef:PCARS heeft hem, Assetto Corsa ook als DLC(en deze is ook laser scanned)

AC vs Real life:

http://www.youtube.com/watch?v=OTiitY9t9MM

Iracing ga ik geen cent meer in stoppen in elk geval :hmmm:
Als je alleen meer in je uppie rondjes op de ring wil rijden dan is iRacing een dure aangelegenheid inderdaad. Maar AC en iRacing zijn 2 totaal verschillende games. Als je online wilt race dan is er in mijn ogen niks beters dan iRacing.

Ik ben nu al weer 2 jaar lid van iRacing en het is elke cent dubbel en dwars waard.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 dec 2015, 16:09

Linc (Bas) schreef:BridgeToGantry doet 2 rondjes met de MX5 op de VLN versie van de track:


Mari Oh Oh! schreef:PCARS heeft hem, Assetto Corsa ook als DLC(en deze is ook laser scanned)

AC vs Real life:

http://www.youtube.com/watch?v=OTiitY9t9MM

Iracing ga ik geen cent meer in stoppen in elk geval :hmmm:
Als je alleen meer in je uppie rondjes op de ring wil rijden dan is iRacing een dure aangelegenheid inderdaad. Maar AC en iRacing zijn 2 totaal verschillende games. Als je online wilt race dan is er in mijn ogen niks beters dan iRacing.

Ik ben nu al weer 2 jaar lid van iRacing en het is elke cent dubbel en dwars waard.
Ik ben 2 jaar lid geweest(was toen goedkoop), heb ook de twee jaar volgemaakt, maar zou nog niet gratis terug willen naar mijn zuurbetaalde content eerlijk gezegd...

En als je zoals ik óók wel eens met vrienden a la LAN wil racen is iRacing al helemaal geen optie. Het enige voordeel is dat het rating systeem wel wat positieve effecten heeft, maar die wegen dan weer niet op tegen de negatieve door de uitwerking ervan.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 07 dec 2015, 17:30

Mari Oh Oh! schreef: Ik ben 2 jaar lid geweest(was toen goedkoop), heb ook de twee jaar volgemaakt, maar zou nog niet gratis terug willen naar mijn zuurbetaalde content eerlijk gezegd...
Ach ja Ik heb Assetto Corsa ook gedaan en daar kan ik gratis naar terug gaan, maar doe ik ook niet.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door WJ » 07 dec 2015, 17:33

Iracing is gewoon helemaal kut, het rijden, het gesloten online systeem, de community. Niks maar dan ook niks is prettig aan dat spel. :P

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 07 dec 2015, 17:45

:'( :rolling:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 dec 2015, 10:12

WJ schreef:Iracing is gewoon helemaal kut, het rijden, het gesloten online systeem, de community. Niks maar dan ook niks is prettig aan dat spel. :P
En dan nog het feit dat je aan fixed tijden vast zit voor de race. Ik had(/heb) o.a. de Lotus 79. Met 8 "official" races van de 12 in een kwartaal kon je iracing dollars verdienen(ca. 10$ per kwartaal voor 2 kampioenschappen), dus dat deed ik graag in mijn favoriete wagen(79) en een andere. Probleem was alleen dat er voor die wagen zeer weinig official races waren omdat de animo meestal net te laag was. Dus daar zat je dan, sociale leven aan de kant gezet voor een race die zinloos bleek omdat ie nét niet official ging:clap: En natuurlijk kon zo'n race ook nog eens zijn op een baan die je niet hebt. Dus daar was ik echt helemaal klaar mee. Ik race (spontaan, niet een uur later) als ik daar zin en tijd voor heb, niet als iRacing daar zin en tijd voor heeft.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 dec 2015, 11:15

Mari Oh Oh! schreef:
WJ schreef:Iracing is gewoon helemaal kut, het rijden, het gesloten online systeem, de community. Niks maar dan ook niks is prettig aan dat spel. :P
En dan nog het feit dat je aan fixed tijden vast zit voor de race. Ik had(/heb) o.a. de Lotus 79. Met 8 "official" races van de 12 in een kwartaal kon je iracing dollars verdienen(ca. 10$ per kwartaal voor 2 kampioenschappen), dus dat deed ik graag in mijn favoriete wagen(79) en een andere. Probleem was alleen dat er voor die wagen zeer weinig official races waren omdat de animo meestal net te laag was. Dus daar zat je dan, sociale leven aan de kant gezet voor een race die zinloos bleek omdat ie nét niet official ging:clap: En natuurlijk kon zo'n race ook nog eens zijn op een baan die je niet hebt. Dus daar was ik echt helemaal klaar mee. Ik race (spontaan, niet een uur later) als ik daar zin en tijd voor heb, niet als iRacing daar zin en tijd voor heeft.
In welk spel kan jij wel spontaan online een race doen met de juiste baan en auto combinatie die jij op dat moment wil doen?

iRacing heeft trouwens ook gewoon hosted sessies die je altijd spontaan kan joinen, maar ja dan wel met de auto/baan die degene die de sessie host heeft gekozen. Volgens mij is dat precies hetzelfde als in elk ander spel.

Juist de officiële races is wat iRacing zo goed maakt. Je weet wanneer er races zijn dus kan je de "drukke" leven er op afstemmen. Voor minder populaire auto's is er vaak bepaalde dagen/tijdstippen dat je zeker weet dat een race official gaat. En je hebt gelijk een kampioenschap elk seizoen, dus de race gaat tenminste ook nog ergens over.

Maar goed, blijkbaar is de haat naar iRacing zo groot bij jou dat alles gelijk helemaal fout eraan is. :thumbup:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Andre » 08 dec 2015, 12:17

IRacing voor mij ook niet meer. Heb er veel geld voor betaald. Je kan net zo goed plezier halen uit AC of Pcars

AC en Dirt rally volgend jaar ook voor de PS4

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Hielke » 08 dec 2015, 12:43

En nog steeds hebben ze dat malle eentonige bandengepiep vanaf 90% van de gripgrens. Op deze manier weet je nooit wanneer je echt over de limiet van de band begint te rijden.

Onvoorstelbaar eigenlijk, want in Papyrus Nascar Racing 2003 (gebaseerd op dezelfde engine, ook van David Kaemmer) en GTR 2 (ook uit die jaren) was dat perfect.

Je merkt aan de hele sim dat het simracers in plaats van real life racers zijn geweest die de dienst hebben uitgemaakt.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 dec 2015, 13:43

Linc (Bas) schreef: In welk spel kan jij wel spontaan online een race doen met de juiste baan en auto combinatie die jij op dat moment wil doen?
Elk spel waarin je zelf een server kan starten als je in de lijst met sessies niks naar je believen kan vinden
Linc (Bas) schreef: iRacing heeft trouwens ook gewoon hosted sessies die je altijd spontaan kan joinen, maar ja dan wel met de auto/baan die degene die de sessie host heeft gekozen. Volgens mij is dat precies hetzelfde als in elk ander spel.
Kost de host een bedrag(als ik het goed lees 50ct) per uur. Vreemd aangezien iedereen die joined al iRacing lid moet zijn en dua al maandelijks meer dan genoeg betaalt voor servers.
Linc (Bas) schreef: Juist de officiële races is wat iRacing zo goed maakt. Je weet wanneer er races zijn dus kan je de "drukke" leven er op afstemmen. Voor minder populaire auto's is er vaak bepaalde dagen/tijdstippen dat je zeker weet dat een race official gaat. En je hebt gelijk een kampioenschap elk seizoen, dus de race gaat tenminste ook nog, dus de race gaat tenminste ook nog ergens over.
Het aantal malen was toen met de Lotus 79 op een hand met missende vingers te tellen... Ik pas mijn racetijden aan op mijn echte leven, niet andersom. Ik ga dagen van tevoren geen tijd vrij houden voor een race die misschien wel plaats gaat vinden(tenminste; official gaat).
En dat kampioenschap is aardig, ik was nooit de snelste, maar door consistent te rijden aan het eind zeker hoger dan je op basis van mijn snelste rondetijden zou vermoeden. Maar eigenlijk hechtte ik er gewoon veel te weinig waarde aan. Ik haal mijn plezier uit leuke races, niet uit het kampioenschap wat er aan hangt. Dat geldt overigens zelfs als ik een echte race kijk.

En qua weggedrag(volgens mij was ik tot eind 2011 lid) ben ik ook nooit echt overtuigd geweest.

In de basis komt het er op neer of het keurslijf en de presentatie je past of niet, bij mij duidelijk niet. Voor de (in het bijzonder) graphics, de scanned tracks of de physics zijn er in elk geval genoeg op zijn minst vergelijkbare alternatieven beschikbaar.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2015, 14:14

Ik zit weer op 't vinketouw om voor de derde(3e)....keer iRacing te proberen vanwege de NS. Maar dan denk ik weer aan de physics/besturing/gameplay die net niet klopt. Dus houd ik het 'maar' bij AC(beter wordt 't qua physics niet, geen imho) en soms Dirt Rally in de sneeuw sinds gisteren. Da's wel lache en de feel met 'n Stratos door de sneeuw geeft DR goed door qua fysiek.

PCars had ik ook, zag er prima uit, maar de physics zijn 't niet. Te arcade. Dus die heb ik er ook sinds 3mnd afgeknikkerd.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 dec 2015, 15:17

Als je af een toe wilt racen dan is AC duidelijk de beste keus, maar ik ben het er niet mee eens dat AC het beste is kwa physics.

Dat iRacing het beste is wil ik ook niet zeggen, maar ze hebben wel het meeste oog voor details. En ze zijn altijd bezig om het beter te maken.

En hoe goed AC/iRacing klopt met het echt weet ik ook niet. Ik heb alleen maar een oude E30 en mijn Westfield op het circuit gereden en de meeste auto's in iRacing en AC zijn wel een stukkie sneller :D

Oh en inderdaad iRacing is gewoon duur, maar ik vind het het waard.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2015, 16:38

Linc/Bas, AC is qua physics gewoon meester tov iRacing en iRacing qua muliplayer servers etc.

Detail qua looks heeft niks met fysiek te maken natuurlijk:)

Jij hebt 'n paar leuke karren, dat zou jij ook moeten 'voelen'. Maar ik heb begrepen (ook op 't AC forum) dat niet iedereen 'gevoel' heeft voor auto's en vertaald naar sims of beide. Ik denk hele volksstammen niet. Ergo ik denk dat er onder bolleboos programmeurs/developpers van simracegames veel zitten, hun pure data qua chassis /steering als 'voldoende' beschouwen, maar totaal de 'feel' niet voelen. Bij iRacing en DR zitten ze. Bij Kunos(AC) zitten er 'n paar die die 'feel' en de logica(Aris die man snapt 't ) hebben. Godzijdank.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 dec 2015, 17:47

In AC vind ik sommige auto's inderdaad echt fijn rijden en voelt inderdaad goed aan, maar er zitten ook sommige tussen waarvan ik twijfel hoe goed dat het klopt. Eerlijk gezegd rij ik alleen af en toe met de E30 en kwa driften kan ik die net zo mooi door de bocht gooien als in het echt.

Ik rij de laatste tijd voornamelijk met GT3 auto's in iRacing en die rijden naar mijn gevoel zoals ik zou verwachten dat het moet zijn. Alleen is dat natuurlijk veel lastiger te beoordelen omdat dat totaal niet te vergelijken is met mijn simpele E30je.

Wanneer is de laatste keer dat je in iRacing hebt gereden? Want er is de laatste tijd aardig wat veranderd, dit bijvoorbeeld:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Joy » 08 dec 2015, 22:49

Dit soort races zijn tof:


Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 dec 2015, 23:48

Zeker! Ik race tegenwoordig alleen nog maar met de Ooculus Rift, dat ziet er dan zo uit:


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 08 dec 2015, 23:59

Wat een geweldige race om te zien en wat een briljante set-up heeft die man :shocking:


Mis echt de tijden dat we met DF lekker aan het knallen waren met GT5. Niet te vergelijken maar qua plezier was het absoluut niet minder. Even een gouwe ouwe erin gooien, alweer 4,5 jaar geleden allemaal !!!!!




Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 09 dec 2015, 16:25

Rondje Nordschleife in de Touristfahren versie. Hij houdt hierbij ook je BTG tijd aan. Dit was mijn eerste "nette" rondje na half uurtje oefenen.



Er is trouwens ook een versie dat je gewoon op het rechte stuk kan doorknallen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten