Whow, hoe realistisch is dit!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 dec 2015, 12:41

Robin schreef:PCars had ik ook, zag er prima uit, maar de physics zijn 't niet. Te arcade. Dus die heb ik er ook sinds 3mnd afgeknikkerd.
Ik weet het niet, maar ik stap zonder probleem over van AC, naar PCARS, naar Dirt Rally en daar hoef ik mijn rijstijl niet echt voor aan te passen en nergens heb ik het idee dat ik gevoel mis. iRacing is een ander verhaal, daar had ik het idee dat de auto (onrealistisch) lastig terug te halen was als je over de grens was(die je sowieso meer op ervaring dan gevoel ervaart). Hetzelfde als in rFactor m.u.v. een paar goede mods.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 10 dec 2015, 16:55

Mario, PCars was niet moeilijk of uitdagend idd, wel leuk ook, maar net niet, zoiets als DR, maar die laatste heeft de looks sounds, auto's waar ik van hou en er zitten 'n paar pareltjes tussen qua fysiek(auto's) en stages(Wales, Zweden, Greece)

Dit was wat Spielerei met een RUF in PCars, lache:)


Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 12 dec 2015, 12:47

Ik had natuurlijk nog mijn x aantal autootjes en x aantal tracks, dus ik heb voor US$ 12,- mij weer 'n maand deelgenoot gemaakt van iRacing. Vanavond even de NS 2x aanschaffen en Z4GT3. En misschien wel meer(tracks, Bathurst, Zolder) als 't me aanstaat...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 13 dec 2015, 21:46

En ?

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 14 dec 2015, 14:38

Kort verhaal Ilija:)

Ziet er prima uit, maar is qua fysiek het gewoon niet. De Z4 GT3 rijdt wel leuk, maar dit zei ik op 't Assetto Corsa forum erover, fwiw:

----
Bought both tracks. They really look great. Wow just wow.

I tried L49, Ford GT3, Radical SR8, Ford Falcon Ausie Supercar.
Driving L49: A shame. No feel, abrubt spinning when locking wheels/oversteering on power, no chance of surviving. At. All. Just like I compared it to 'our' and GPL's L49 1.5 years ago. Sucks heavily.
Ford GT3: A bit better, more mass, downforce, but at the end of the day same idea of non-physics..
SR8: Now we're getting there, agile, but still, not very managable on/over limit not fun to drive...
Ausie Supercar: My favourite 3-4 years ago in iRacing. Powerful, rwd, some heavy mass. But still. Rotating way to fast when in a slide and doesn't stop on dry asphalt on slicks. Let alone on grass.

The physics, I don't like them, though I'm pretty well into sims and trackdays/faster rwd cars /drifting in real life as well. What am I doing wrong?
AC feels so much more connected so much more natural physically. No comparison if you ask me.

The iRacing NS looks awesome, seriously, but the kerbfeel, bumpy parts, I don't feel them, no immersion like in AC.

And also a shame in iRacing imho:
- Hands/Arms don't turn around with the wheel only 90 degrees or so?
- No soft lock ?
-No bumpercam whatever



I hate to say it but there goes 12+15+15 US$ from my PayPal account in the gutter...:(

Now I'm hurrying to start up AC again and trying the new 288GTO Evoluzione mod .

Happy to be back after a few hours of desperately searching for nothing:)

Cheers
Robin

------

Next time I donate it directly to dauntless/bobskype/GTOfire/Fonsecker/kitrinoskat etc etc.

AC is so great, even the 288 GTO Evoluzione by GTOfire is probably the most difficult modded car in AC to drive fast, but when you spin(and you do, ) you know EXACTLY WHY you spun, WHAT you did WRONG it's just physical. iRacing is The Matrix for cars, some surreal unknown force doing incredible unreal physical (literally) things to the cars...

Cheers
Robin

-------

I perfectly feel what the cars ar doing in iRacing , up to a point when on/over the limit...
My reactions are more than fast enough, but at one point the car is on its own and I'm being passenger physically.

When I first tried iRacing 5(?) years ago it was like that and it still is unfortunately.

I'm not looking for answers or solutions about the strange physical behaviour , because if there are any I already would have found them 4-5 years ago, wouldn't I? Or are there any answers/tips? Please go on and tell me:)

I have a question for fellow iRacers here. What is the best car to choose physically in iRacing and why? And don't you have issues with some cars when you're driving, sliding on the limit, like it's ploughing through with too much centrifugical force or whatever I might call it?

Cheers
Robin

----------

Toen zei een fellow member William Levesque:

The L49 is very controllable over the limit, as are the Ford GT3 and the V8SC (tho the latter has limited steering lock, so you can't go too far). Which is why I wonder if you've done something wrong somewhere. The Radical is a little snappier than these, but there's no issues saving slides with it.

The only car I really felt was overkill was the Z4 GT3, but that was when it had broken rear dampers. Now it's much better. Of course you can't drift it, and if you end up sliding going 200+ it might be too much to deal with all depending, but you shouldn't spin at soon as you have to counter steer... I don't know what you really mean by "over the limit" tho, for all I know you could be trying to full lock drift like you do your street BMW in the rain. And yes, there should be a soft lock in the game. Which is why I wonder what your settings are.

-----

Ik antwoordde:

Interesting. Seriously. Where can I find soft lock? I know it's not about drifting , but more about catching a slide when you're at it. Like the AC L49 vs the iR L49. Day and night difference, those cars were more or less balletdancers in their time with those tyres.

*Ahum* I just bought Z4GT3 and Aston...because I like those cars and want to compare the first with ACs Z4GT3. :oops:

Z4GT3 feels 'fine' stock, though pushing it, the pendulum force of the rear braking a very tiny bit loose is too high. We're talking dry asphalt and very very wide slicktyres here.

Those are just iRacing physics, that's not me:)

I'm also saying a cheapo tiny 225/40 18 wintertyre on dry asphalt @ Zandvoort irl is still more than grippy enough with 340BHP and 500+Nm @ the wheels, just saying....

So I don't know...I think my definition/interpretation of physics is more on the AC side lol.

But I somewhat like the Z4GT3. in iRacing, Thank God.

Cheers
Robin

--------

Begonnen ze dat 't aan m'n G25 ligt , maar no problem met AC en Dirt Rally.


I just (re)started iRacing yesterday. No weird setups. Just plug and play. G25. Great wheel in LFS(stll playing) AC and Dirt Rally. No problems at all.

-No softlock.
-L49 wiggly when countersteering /catching a slide. No clipping, very low FFB.
-L49 braking from 200kmh, with 56% braking to front wheels, no lock up?

Am I having Braking help on? No.

Weird stuff iRacing I must say.

Cheers
Robin

------

Moest ik wat setups adjusten. Tja:

Aston Martin DBR9 GT1, nice car.
Stock setup : Very well driveable relatively but not on par with AC.
Whhen I was going through Schwedenkreuz Aremberg Fuchsröhre Adenauer Forst I had a déja vu: Been there done that. In AC.:) (and in real life but that doesn't count does it?)

ACs NS is definitely nothing less compared to iRacing graphically/immersively imho.

Isn't there any other driving camera available than onboard/dash?

Cheers
Robin

-----

Calibrated my G25 again.

L49 at Brands, wiggle wiggle when catching a slide, no lockup of frontwheels 65% .....

I should have known better...iRacing is just notr for me it seems.

Going to try L49 in AC at Brands.(mod)

Reporting back to you asap:)

Cheers
Robin

--------

Het calibreren van de pedalen hiel pniet...

Didn't help..

I found only one solution.












Forget about iRacing and go on with AC.:)

L49 in AC sounds better, drives fantastic(even with the 'old' tyremodel), is doing everything I want physically.

So thanks guys I'm outta here.:rolleyes:

Cheers
Robin

----

Kortom, neh:)

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 14 dec 2015, 15:43

Ik snap wat je bedoelt Robin, maar dat auto's moeilijker zijn om op te vangen met een slide dan in Assetto Corsa wil nog niet zeggen dat de één beter klopt kwa physics dan de ander.

Ik kan redelijk rondjes driften met de V8 Falcon, maar zo makkelijk als in AC is het inderdaad niet. Ik verwacht dan ook niet dat ik met 2 vingers in mijn neus een V8 supercar in het echt over een circuit full lock kan driften.

Ga anders nog eens in de MX5 rijden in iRacing en geef daar je mening over.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 14 dec 2015, 15:49

Linc (Bas) schreef:Ik snap wat je bedoelt Robin, maar dat auto's moeilijker zijn om op te vangen met een slide dan in Assetto Corsa wil nog niet zeggen dat de één beter klopt kwa physics dan de ander.

Ik kan redelijk rondjes driften met de V8 Falcon, maar zo makkelijk als in AC is het inderdaad niet. Ik verwacht dan ook niet dat ik met 2 vingers in mijn neus een V8 supercar in het echt over een circuit full lock kan driften.

Ga anders nog eens in de MX5 rijden in iRacing en geef daar je mening over.
Het is exact andersom Bas...

In iRacing is moeilijker= realistischer, en dat is dus pertinent BS. No offence.

Tuurlijk slide ' ik ' 'n Ausie Supercar na 'n paar uur oefenen irl over't circuit, jij ook, als je 't spelletje snapt. Of ik snelle rondetijden haal is punt 2 natuurlijk.

Over de Mazda, ja die ken ik. Ik zag 'n iRacing driftfilmpje van dat ding, dat kan op droog met zo'n laagvermogende auto natuurlijk nooit, op power.

Nee iRacing klopt fysiek gewoon net niet.

Het gaat dusw NIET om driften, maar het opvangen/tegenstuur en het overdreven pendulum effect met enorme slicks op droog wat niet klopt.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 14 dec 2015, 16:20

Robin schreef:
Het is exact andersom Bas...

In iRacing is moeilijker= realistischer, en dat is dus pertinent BS. No offence.
Dat zei ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik moeilijk kan beoordelen welke van de 2 beter klopt kwa realisme. Zolang je niet in een echte Z4 GT3 of V8 Supercar of Lotus 49 of whatever hebt gereden kan je niet keihard zeggen dit of dat is beter.
Tuurlijk slide ' ik ' 'n Ausie Supercar na 'n paar uur oefenen irl over't circuit, jij ook, als je 't spelletje snapt. Of ik snelle rondetijden haal is punt 2 natuurlijk.
Ja uiteindelijk lukt het vast wel, maar je zal vaker achterste voren gaan dan in je BMW waar je elke dag in rijdt.
Over de Mazda, ja die ken ik. Ik zag 'n iRacing driftfilmpje van dat ding, dat kan op droog met zo'n laagvermogende auto natuurlijk nooit, op power.
Waarschijnlijk was de setup dan aangepast om mee te driften, banden druk heel hoog, kan van alles zijn. Anders betekend dat ik in het echt ook niet met mijn 170pk BMW zou kunnen driften.
Het gaat dusw NIET om driften, maar het opvangen/tegenstuur en het overdreven pendulum effect met enorme slicks op droog wat niet klopt.
Gisteren een race van 90 min gedaan in de Ford GT2. Geen 1 keer problemen gehad dat de achterkant opeens weg vliegt wat ik niet meer kon opvangen. Waarschijnlijk is dat gewoon oefening en hiermee wil ik niet zeggen dat iRacing beter is dan AC. Mijn keuze is gewoon op iRacing gevallen voornamelijk ook vanwege het hele online race systeem.

Die race werd trouwens ook live uitgezonden op youtube, je kan deze nog hier terug bekijken:


Race begint op 4:12 ik ben op 4:47 in beeld. Het waren trouwens 2 races achter elkaar. 1 racen van 20 min en een race van 90 min.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 14 dec 2015, 16:34

Fsyiek blijft fysiek ook 'n Lotus 49...het is geen nucleair verhaal of rocketscience, het is een voertuig op 4 wielen, en die reageren op maar één manier en niet anders Bas:)

Online multiplayer : iRacing

Physics: AC.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 14 dec 2015, 16:50

Robin schreef:Fsyiek blijft fysiek ook 'n Lotus 49...het is geen nucleair verhaal of rocketscience, het is een voertuig op 4 wielen, en die reageren op maar één manier en niet anders Bas:)
En toch rijdt niet elke auto hetzelfde :P

AC is ook gewoon een goed spel en ik zou iedereen ook aanraadden om die te kiezen als je af en toe wat wil rijden.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 14 dec 2015, 17:14

Nee geen enkele auto rijdt hetzelfde klopt, maar een lap rubber op droog asfalt heeft een bepaalde frictie, en dat heeft iRacing niet helemaal in orde. De auto schuift te lang door/breekt te lang uit. Misschien leg ik 't onduidelijk uit, maar ik weet wel wat ik bedoel:)

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 25 jan 2016, 13:38

Dit weekend leuk raceje gedaan met de MX5 op de Nordschleife. Lekker 2 rondjes in gevecht geweest voor de leiding :)


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 26 jan 2016, 01:44

:df:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door hanske » 26 jan 2016, 21:43

Bakken met geld spenderen aan de ontwikkeling van een nieuwe game en het meest iconische van de Nordschleife er niet in verwerken, een gemiste kans voor de ontwikkelaars................................. :wink:




Vuistman->Adenauer Forst!!!


http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... t=vuistman" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Linc (Bas) » 18 mei 2016, 12:17

Ik drop deze nog even hier:
http://www.bridgetogantry.com/iracing-j ... #more-4098" onclick="window.open(this.href);return false;

Officiële VLN serie op iRacing. Afgelopen weekend was de eerste race. Met 3 man meegedaan in de top split in een Mercedes AMG GT3. Gestart vanaf P22 en gefinished op P10!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 18 mei 2016, 22:55

Geweldig Bas die Mazda MX-5 saga op het rechte stuk massive respect :clap:




Check vanaf 24 min. Als je ooit hebt gesimraced weet je hoe spectaculair dit is !!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door ADV » 10 jun 2016, 16:03

Al een tijdje niet gereageerd, maar Robin, je moet gewoon een fatsoenlijke setup kopen...

Zoiets: :P
http://imgur.com/a/8SwAJ" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja Ilja, ik mis het racen met gt5 ook, dat was awesome :D Of de fifa/pes avonden...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Macboy » 11 jun 2016, 00:15

Echt he...

En die volledige sets, zijn die ergens te koop ? Kent iemand daar sites voor ? Meeste mensen maken dit gewoon zelf maar dat lukt mij nooit en ook helemaal geen zin in.


EDIT :love:


Afbeelding


Price starts at - £21,762.00
Model shown below - The Vesaro 195 - £41,853
The Vesaro 195 Pro - £45,181
The Vesaro 195 Pro Extreme - £49,278


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jun 2016, 13:35

Waarom dan niet gewoon VR? Je videokaart staat met zo'n setup 2 schermen te renderen waar je niet naar kijkt, je mist nog steeds een stuk zicht en het is gewoon 2d. En het kost nog ruimte ook. 3 Schermen zou ik nooit overwegen eerlijk gezegd. Met een GTX 1080 en een Vive of Rift heb je meer immersie dan zo'n setup je ooit zal geven. Enige wat echt wat toevoegt is dat motion platform.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door allen » 11 jun 2016, 14:10

50k pond voor een beetje speelgoed?!
135i Kan ook leuk zijn. :coffee:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Spijkerhard » 11 jun 2016, 15:14

Wat zijn de VR mogelijkheden op dit moment dat? Met welke games?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Peter Tunissen » 11 jun 2016, 15:22

Dat motion platform werd mij afgeraden, omdat het nog steeds altijd net 0,1 seconde te laat is met reageren en dus niet echt helpt als je het wil gebruiken om jezelf te verbeteren als coureur (de professionele setups waar F1 teams mee werken heb ik het dan niet over, maar ik vond een budget van tussen de €5 en €10k al weer meer dan ruim genoeg voor zo'n speelding).
Voor wie zoiets gaaf vindt, we hebben in de VIProom op Zandvoort inmiddels dus ook een setup, Red Bull F1 playseat, Fanatec stuur en pedalen, tot nog toe alleen Project CARS mee gedraaid, maar dat is al lastig zat om echt de laatste tienden van seconden eraf te rijden.
iRacing vind ik persoonlijk ook irritant met dat niet op te vangen overstuur, AC moet ik nog proberen.

Maar goed, daar kunnen we binnenkort best wel eens een sim-avondje organiseren als er animo voor is. :df:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 11 jun 2016, 15:45

Je kunt er ook fijn 't EK op kijken:)

Heb al 14 dagen 'n G920 Logitech stuur in de verpakking te zitten. Ga iRacing niet meer aanzwengelen ivm door mij genoemde redenen: AC is gewoon wat verfijnder qua physics in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jun 2016, 15:46

Spijkerhard schreef:Wat zijn de VR mogelijkheden op dit moment dat? Met welke games?
Project Cars ondersteunt de Vive en de Rift, Assetto Corsa heeft wel Rift ondersteuning, maar de optimalisatie laat op zich wachten door de vermaledijde console release :P. iRacing ondersteunt het nu ook geloof ik en voor wie LFS nog kent: die ook.

En idd motion platform is meer voor de immersie dan het verbeteren van je tijd. Schijnt idd altijd wat laat te zijn qua reactie. Maar ondanks dat zou ik het wel gaaf vinden, het gaat me toch om de fun. Meestrijden met de sim-top is toch een onmogelijke taak aangezien ik totaal geen zin heb dagen aan dezelfde track-baan combinatie te besteden. Het moet geen werk worden. ;) En ik vind juist diversiteit leuk. Wat dat betreft ben ik nogal een ADHD-simracer.

En ergens ben ik wel benieuwd hoe iRacing 4 jaar later rijdt, maar kan me niet voorstellen dat het heel veel anders is dan die 2 jaar die ik eraan besteed heb. Het weggedrag deed het gewoon niet voor mij, ik had ook te weinig gevoel van beleving. Kosten gaan ook nergens over, maar ja, met zo'n klein publiek moet je wel ;)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Whow, hoe realistisch is dit!!!

Bericht door Robin » 11 jun 2016, 16:21

AC heeft met hun nieuwste builds ook wel eens 'n verschil in grip/tractie, maar de basis blijft hetzelfde, verfijnd stuur/opvang gevoel.

Bij iRacing had je 'elke maand' een 'new tyre model' waarbij ik niet kon zeggen dat het verbeterde, geen feel mee, overstuur onmogelijk opvangbaar zelfs op lagere snelheid, doorslaan/schuiven met slicks op droog asfalt, not my cup of tea...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten