Pagina 1 van 8

Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 08:14
door Robin
Eergisteren is er 'n early acces op Steam uitgekomen. Toch maar even gedaan want 'goede recensies', de verwachtingen waren hoog, Codemasters' eerste sim?

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... t-real-sim" onclick="window.open(this.href);return false;



Mwoah, graphics zijn stunning, sounds nog meer stunning, User interface niet zozeer, mooie karretjes, Mini, Stratos, Escort Mk2, Abarth 131, E30 M3, Rs500, Alle Gr B behalve de BX , Integrale en het nieuwe spul.

FFB is dus het probleem '(hier G25) , hij verzwaart de FFB bij tegenstuur op gravel.
Stratos op gravel is niet zo mooi throwable als je zou willen, maar slecht is 't ook niet. Verre van.
Dit is early acces dus er moet nog redelijk wat gesleuteld worden aaan stuurgevoel/FFB physics, maar ze zijn 'n end op weg.
Wat dat betreft is 't geen AC en zeker geen RBR, nog niet, maar nogmaals , benefit of the doubt, voor 26,99.



DISCLAIMER: Physics zijn dus aan de matige kant voor een paar van ons, don't shoot de Messenger, ik kan er net wel mee leven omdat de rest wel prachtig is.

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 08:18
door Robin
Kijk, dit vind ik zo gaaf, looks, sound! Slecht is 't niet:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 09:45
door JoostSchouten
Zag ergens al het vergelijk met Richard Burns Rally, kon het me niet voorstellen dat ze dat voor elkaar hadden gekregen.
Blijkt dus ook niet te zijn.

Maar de looks zijn mooi en het geluid is ook beter dan veel eerdere edities.
Als de physics iets minder zijn kan ik dat bij een rallyspel wel voor lief nemen.
En daarom dus:
Bedankt voor je recente aankoop op Steam.
Ben benieuwd!

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 13:31
door Robin
Tijdlijn en wat er komt:
https://www.dirtgame.com/uk/timeline#timeline_14" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu werkt die beroerde UI met nummered buttons, en ik weet bij God niet welke button 5 en 6 zijn (G25). Overal gezocht, properties apparaten etc. Heb alle buttons nu wel behalve 5 en 6...

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 16:17
door Robin
Buttons nr 5 en 6 op de G25 zijn de schakelflippers...

Afbeelding

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 29 apr 2015, 16:55
door Noud
Interessante preview / interview met Paul Coleman, chief game designer

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... t-real-sim" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 30 apr 2015, 21:29
door Macboy
Ziet er leuk uit !

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 02 mei 2015, 10:38
door Robin
Macboy schreef:Ziet er leuk uit !
Ziet er leuk uit? Als in Scarlett Johansson ziet er leuk uit?
Of als in Maartje van Weegen ziet er leuk uit?


Mooier qua looks wordt 't niet, qua sounds ook niet, MAAR de gampelay/FFB en physics zijn 't nog net niet(of helemaal niet) tov RBR/LFS en AC.

Dit zei ik zojuist op 't AC support forum waar 'n lange Dirt Rally draad van pro en contra posts is:
I tried more than a lot of different steering layouts/degrees and stuff, also the tips mentioned on these pages, but at the end of the day the steering/FFB is Dirt Rally's Achillesheel. The more than beautiful scenery you're blasting through, with those superb sounding engines /transmission, hollow when inside the car, just awesome. The fantastic cars to choose from , it's all there, even the arcade-ish on screen texts and UI look 'nice' to me.

But I got back to AC late last night having driven/tried/tested DirtRally for hours. The good old E30 M3 DTM, still there, with the Original Kunos sound(is alright but can bet a lot better ), looking at the graphics in game, which are 'alright' and that's about it. The Nordschleife was still there too. I tried that combo. On green surface. And steering/FFB just the way I left it 24 hours or so ago.

I won't say it blew my mind, but sort of. The driving, the immersion, the kerb/tarmac/ steering /braking feel, the physics. Being able to get it from understeer into oversteer by the pedals, the fluent-ness(is that a word) like irl.

Just that makes AC what it is, the best driving SIM at the moment.

Cheers
Robin

Maar moet je dit toch zien/horen in de hoogste resolutie(rijder bakt er totaal niks van, maar even voor de looks)

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 02 mei 2015, 21:39
door Macboy
Ziet er wederom leuk uit !

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 03 mei 2015, 10:59
door Robin
Het 'spelletje' blijft me boeien, dus aan de CAREER mode begonnen.
Want dan kun je (gelezen op fora) je karren niet simpel via sliders etc aanpassen(bijv brake bias/diff/gearing zoals in custom), maar wordt 't allemaal wat echter /technischer.

Dus dan maar een kar 'kopen'. De enige 2 zijn de 60s Mini en de fokking Fulvia want beperkt budget. Niks geen Escort Mk2/Stratos/E30M3/Rs500/6R4/Sportquattro/Rs200/205T16 of Delta S4! Je zult gepijnigd en tortured worden met een fwd traag fossiel rijksmuseum ding gvd! :tooth:


...maar dat viel reuze mee:)

Nouja, trage gast die Mini, maar(te wendbaar) strak nauwelijks spannend, maar ook niet zwaar onderstuurd in nat Wales en tarmac/snow/icey Monte Carlo. In Wales(in Pro Mode) had ik 't ding na 4 stages natuurlijk aardig aan barrels (door schade) en niks tussendoor gerepareerd. Beetje frustrerend dat wel, maar in Monte ging 't beter en werd ik 3e zelfs(vs AI) en heb ik 48000 credits en de Mini. Ik wil de Escort Mk2/Stratos of Gr B natuurlijk straks en dan evolueren naar S1/2 in Gr B dus dat bijv zo'n Sportquattro ook die taartscheppen en 600 ipv 400pk krijgt:)


Escort Mk2 kost 70k credits, Stratos 75k, ik heb 48k...

Dus ik moet zo nog even aan de bak, maar fun is 't wel! En de FFB 'vergeet' ik maar even, gaat toch wel aardig. Handrem op hairpins in Monte met Mini is wel heel leuk hoor!

Dit kan met updates nog wel eens meer fun gaan worden dan ik dacht.

:df:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 04 mei 2015, 17:47
door Noud
[YouTube]http://youtu.be/j6tEZ-EaJzk[/YouTube]

De maker van de video heeft ook contact gehad met codemasters en ze gaan mogelijk samen op zoek naar de juiste afstelling

"Steve our Physics guy, Nick and Paul who do the car handling, Paul Coleman the Chief Game designer and myself had a skype call with him today. Really smart guy and he knows his stuff inside out, its the kind of feedback like this we need too. Good in-depth feedback that we can work with.

Dom (the guys name) has given us a lot to think about, we're going to get to work on it and when we have something to show he's agreed to come down and help us fine tune the new settings. I won't lie this isn't the kind of thing we're going to fix in a few days but we will of course keep you all updated.

Feel free to talk to Dom about the call too, I've told him that he's free to discuss our conversation and what he thought - we don't want anything like this to be a secret."


Normaal gesproken als je tegen stuurt zodra je slide door een bocht heb je zoiets wat self aligning torque heet. Waardoor je juist makkelijker kunt tegen sturen (de wielen draaien normaal in de beweegrichting van de auto.)
Goed om te zien dat Codemasters het probleem erkend en er aan gaat werken!

Zelf het spel ook aangeschaft! Even snel een paar landen bezocht en verschillende auto's uitgeprobeerd. Ziet er goed uit maar met een toetsenbord is het eigenlijk niet te doen! :hmmm:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 04 mei 2015, 17:52
door Linc (Bas)
Dit werkt dus ook met de Oculus Rift wat het dus ineens 10x zo cool maakt!

Heb even een video gemaakt van een stukje met de rift op:


Re: Dirt Rally

Geplaatst: 05 mei 2015, 11:27
door Robin
Mooi Bas met OR.

Ik ben er na de aankoop van de Escort Mk2 wel achter dat er met rwd auto's in DR iets niet klopt. Ze zijn zo un-tailhappy op nat/gravel . Kan gewoon niet. En midden in n stage breekt ie uit vanuit n semi hairpin zoals t hoort maar dan extremer. Bijna onhoudbaar. Zit dus n totale onlogica in de physics en FFB , hoe vermakelijk en fun DR ook is.
Maar niet getreurd. Mijn uitvoerige tests in custom mode leren mij dat bijv de 205T16 de auto is die ik voor m'n Career moet kopen. Dat wordt nog even tuffen in de escort( geen straf), maar de 205 is een feest qua ffb en physics: hij is zeer wendbaar en licht. Turbo komt er zwaar in vanaf 6/7000. Sound is goed EN hij rijdt en stuurt heerlijk op/van t gas. Licht overstuurd vaak op power in Wales , mooier dan de rwd karren naar mijn idee en ook realistischer voor n oudere awd midengine Gr b voor zover ik de auto ken qua footage en info(boek Rally Cars van Reinhard Klein bijvoorbeeld)

Die bestel ik dus binnenkort 160.000 credits. Heb nu 38.000 moet nog even dus;)

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 05 mei 2015, 13:17
door Noud
Filmpje met de Oculus :hot: wat ziet dat er gaaf uit!

Om maar in filmpjes land te blijven. Kevin Abbring heeft de daily challenge gereden met de e30 m3 op (ik denk?) sweet lamb!

If you've been doing the DiRT Daily events you may have seen the name Kevin Abbring at the top a lot.

Well Kevin is a WRC driver for Hyundai and he's been kicking your asses.



Re: Dirt Rally

Geplaatst: 07 mei 2015, 15:32
door JoostSchouten
Kampioenschap met de Mini afgerond en net Wales met de MKII gedaan.
Wel erg vermakelijk moet ik zeggen! Zeker geen Richard Burns Rally, maar vind het wel echt leuk om te doen.

Proeven in Wales zijn schitterend, ben vooral fan van Ffern Wynt, tenminste een beetje snelheid maken met die hokken, haha! :df: :D

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 07 mei 2015, 15:42
door Robin
Mk2 en Wales zijn klasse en voelen goed qua physics. Lekker overstuurd:)

Griekenland gravel voel kloten en Monte Carlo op asfalt helemaal. Totaal niet realistisch(ook dus met Mk2, totdat er sneeuw en ijs komt, dan gaat ie wel aardig, maar nog niet realistisch genoeg, zoals Wales(die ook nog niet helemaal real is qua physics)

Ik heb dus gisteravond 2 uur gereden met de Mk2 in Career (best frustrerend soms) in afwachting op Project Cars vandaag , en had op 'n gegeven moment 190000 credits....pfff at last...en na wikken en wegen wat in custom 't lekkerst rijdt en vooral GLIJDT, de 205 T16 gekozen ipv de Lancia Delta S4.

Verademing. Doet exact fysiek wat ik 'denk' dat zo'n ding op gravel/Wales doet. Echt een aanrader. Motorsound=top. Agile:910kg. En dat awd systeem is heerlijk met 'n tikkie maar naar de voorwielen zodat je licht OVERstuurd er doorheen kan vaak. Echt 1000x meer feel dan de Mk2 qua scheefwerk(wat niet klopt irl want 'n Mk2 moet al dwars staan op gravel/nat als je 'n halve centimeter gas geeft, doet ie vaak niet)

Ik denk dus de meest realistisch uitgevoerde kar naast de Sportquattro, buiten nieuwer spul(Escort Cossie, Impreza, Integrale, WRC) heb nog niet mee gereden :)

Maar nu even into Project Cars, maar de 205 blijft echt 'n genot.

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 07 mei 2015, 15:48
door JoostSchouten
Fiƫsta RS WRC even paar proefjes gereden en voelde wel goed aan moet ik zeggen. (alleen in Wales en Griekenland mee gereden)

Voor m'n volgende careerauto zal ik de Delta S4 kiezen dan, klinkt goed. ;)

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 07 mei 2015, 15:56
door Robin
In Race Dept. kun je liveries downloaden(RS200, 6R4) de bekende famous ones(ford works, 6R4 Computervision etc) , maar nog niet de bekende Martini livery(zie m'n avatar) voor de Lancia en ook nog niet de Dirt2/3 skin voor de works 205T16)

http://www.racedepartment.com/forums/di ... -mods.379/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 07 mei 2015, 16:00
door Robin
Any rwd GRB en WRC kar ben ik ewel gek op(met 'n GrB Lancia 037/Delta S4 voorliefde), maar als je deze 'wegligging' op gravel ziet, zo rijdt en glijdt de 205T16 ook op Griekenland en Wales. Dus niet zwaar haaks als 'n Mk2 ofzo. Toppie:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 21 jun 2015, 10:38
door Robin
Paar dagen geleden een grote (FFB) update geweest blijkbaar. Was 'm alweer vergeten.
Nou mensen, rallyliefhebbers die 'm nog niet hebben. Pak de creditcard maar zou ik zeggen. Toppie!Kicke, heerlijke FFB, prachtige looks en sound en mooi skeef door de bossen!

Hier 'n leuke comparison:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 23 jun 2015, 14:25
door Artosevo
Ik heb dit spel inmiddels ook, maar het is zeker een aanrader. Ik moest wel even stoeien met de stuurinstellingen, maar die staan nu redelijk. Ben nu heerlijk aan het dansen over de bultjes met een Peugeot T16 Evo 2, niet makkelijk maar wel gaaf :df:

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 24 jun 2015, 10:35
door Robin
Ja 't is wat hannesen met de stuurinstellingen maar 't voelt 'goed'(niet uitmuntend qua acceklleratie/decelleratie en feel verschil asfalt/gras/zand in AC) maar wel lekker qua basis 'zoals 't hoort' imho
De rwd auto's moet je op 'n lichter % en minder lock qua clutches zetten om 'm wendbaarder en overstuurder te maken in de basis, is mijn ervaring: Escort Mk2, Fiat 131, Stratos, M3E30 , Sierra )
Ik heb nu ook de officiele San Remo Martin livery(mod via Racedepartment) op m'n favoriet, de Delta s4, die niet mijn favoriet is in DR:)

Da's de T16 E2 inderdaad. Maar op bijv de Griekse stage Pomona Eknxi(?) met snellere bochten op/na crests is dat ding zowaar bijna 'te snel' voor dat. Mooi!
Prachtige scenery, sounds en looks. Griekenland ziet er qua omgeving huisjes/en publiek nog niet ganz uit alsof ze bijna omdonderen van financiele ellende: Ik mis de(overrijdbare?) geiten, kippen etc:))))

Escort en M3 e30 bijv zijn op die stage heerlijk overstuurd en smijtbaar en net niet 'te snel'. Ook beide favoriet bij mij. Maar T16 is dan een verschil qua power niet normaal. Maar ook lekker(met stoch setup, van onderstuurd neutraal doortrappend naar overstuur controleerbaar)

Er wordt bij de volgende update geproken over 'n soort Gymkhana en Rallycross...
Dus Rs200/Delta/T16 met 700pk 0-100 ihn 2 sec en top 180 doe maar graag:)

*googled weer eens op Martin Schanche*

Afbeelding

Afbeelding

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 26 jun 2015, 21:22
door Macboy
Robin post eens een foto van jouw raceroom !

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 27 jun 2015, 09:59
door Robin
kantoor.

Re: Dirt Rally

Geplaatst: 02 jul 2015, 09:44
door Robin
DR vind ik dus uitermate excellent aan 't worden.

FFB update met softlock wat inhoudt dat de stuuruitslag in graden is wat de echte auto ook heeft.

Da's hoepelen in die oudere rwd auto's .

https://www.dirtgame.com/blog/4718" onclick="window.open(this.href);return false;

En sinds eergisteren hebben we dus Duitse (Eifel?) asfalt stages EN de Kadett coupe rwd, Manta 400 rwd , Maxi Kitcars als de 306 en de fenomenale onovertroffen qua fun in DR, Lancia 037.

Die laatste ook op asfalt met wat afstellen van de FFB etc een heerlijke maar moeilijke auto. De E30 M3 heeft irl 720 graden, dus die is easier slideable en minder hoepelen, ook minder power. De 037 heeft volgens mij 1080 graden(terwijl mijn G25 tot 900 gaat jammergenoeg) . Echte fun en moeilijker in kortere bochten hairpins. Wil je dat niet. Dan zet je softlock uit en pakt ie hoe je de stuurprofiler hebt ingesteld.

Ik vind de tarmac stages qua feel echt met sprongen verbeterd.

Manta 400, Vatanen revisited, prima sound bloedjesnel en mooi in balans, maar de king is de 037, met 'n fluwelen voetje op 't gas, niet 'vol' in z'n 3 ook op asfalt in bepaalde bochten. Uitdaging.

Nu nog wachten op de Skin modders die even de Rothmans livery op de 400 plakken en de Martini /Totip livery op de 037.

Tarmac Terror:
http://steamcommunity.com/app/310560" onclick="window.open(this.href);return false;