Roberts Space Industries - Star Citizen

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 26 aug 2014, 12:42

Afbeelding

https://robertsspaceindustries.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een van de eerste en meest succes volle crowdfunding games. Gestart door de man die o.a ook aan Wing Commander gewerkt heeft.

Het spel is op het moment nog in een pre-alpha status, maar om de early supporters alvast wat te geven kan je je aangekochte schip in een hangar bekijken (een uitgebreide PRE-ORDER ofzo), en dingen die ze aan het ontwikkelen zijn worden soms toegevoegd zodat je het kan proberen, zoals een dog-fighting module waar je tot nu toe met twee schepen kan vliegen/knokken.
Het is met een gebroken hand iets teveel om neer te "pennen" wat het spel nu precies inhoud en het hoe en wat, maar hier zijn nog wat plaatjes en youtube filmpjes.


Cinematic trailer;


Hier een kijkje van binnen en buiten naar een van de grotere schepen waar je met 1 tot 4 spelers op kan spelen;


Hier zie je ook goed de details;


Nog wat ingame plaatjes van schepen, verschillen nogal van kwaliteit. Doordat de engineeee/gfx etc allemaal nog niet geoptimaliseerd is, is het erg zwaar op de computer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 26 aug 2014, 14:01

Prachtig. Beetje rondvliegen in zo'n spaceship. kicke.(geen sarcasme)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Joy » 26 aug 2014, 14:04

Een beetje in hetzelfde genre zit No Man's Sky. Men verwacht er veel van. Er zit een engine achter het universum die flora en fauna creëert op basis van een algoritme. Hierdoor kun je dingen tegen komen op planeten die zelfs de makers nog nooit eerder hebben gezien. Iedere ster die je ziet is een planeet waar werkelijk naartoe kan worden gevlogen. Het zou een speler 5 miljard jaar kosten om elke planeet te bezoeken binnen dit algoritme. :shock:


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 26 aug 2014, 15:16

Oh die kende ik nog niet, ziet er interessant uit.
En dat lijkt mij ook erg gaaf Robin, er komen erg veel opties zoals Combat, Asteroid Mining, Mission running, Exploration, etc. Allemaal solo of met vrienden, op 1 of met meerdere schepen. Het klinkt veel belovend en ziet er goed uit. Of ze het gaan waar maken is een tweede, maar alleen door de community door de verkoop van het spel + schip is al 53miljoen binnen gehaald dus ze zitten een heel eind in de goede richting. hehe

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 27 aug 2014, 08:51

Dan moet je naar Guardians of the Galaxy, een soort Galactica/Star Wars/Star Trek, maar dan even wat geiniger:)

Ik ben geen Trekkie, maar dat soort zaken(op film dus en in games) fascineren mij nog steeds.

Ik ben nu op 'zoek' naar het spaceshipje van die hoofdrolspeler in Guardians of the Galaxy, ik wil weten hoe zo'n ding er qua design ook van binnen uitziet. :) Je ziet wel wat in de film, maar ik wil 'n blauwdruk:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door dvh » 27 aug 2014, 09:08

Gaaf :-)
Nou lijkt die game die Joy post me nog wat leuker.. Ik ga even wat meer info zoeken :angel:

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 27 aug 2014, 09:42

Ja die joy post is skitterend. Echt wat voor mij ook:)

In de 80s was er op de C64 of Amiga(? 90s?) de game Elite en in de 90s(?) was er 'n soortgelijk iets dat je van planeet naar planeet kon met 'n ruimteschip 'Icarus' en op die planeten kon je dan vanalles. Met reactors en weetikveel. Er waren ook James Bond achtige Lotus Esprit vliegende onderzeeërs. Ben de naam kwijt. Wie o wie?

Ik speelde dat uitentreure. Machtig vond ik dat. Het wordt alleen maar mooier:)

Edit eind jaren 90? was er ook zoiets dat je in 'n nieuwe wereld ook de orde moest handhaven in 'n grauwe deprimerende new york achtige stad met overal vliegende voertuigen, een soort modern Metropolis.

Subscribed op No Man;'s Sky newsletter. Wanneer is de release? Kan ik op de site niet zo gauw vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fi ... spacecraft" onclick="window.open(this.href);return false;

MAN. Ik baal dat ik de naam van die game met spaceship Icarus niet meer kan vinden, hij staat er niet tussen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Joy » 27 aug 2014, 19:47

Het is ongekend dat No Man's Sky uit slechts 4 man bestaat. Op dit moment zijn er extra mensen aangetrokken om snelheid te maken met de game. Prognose van release is halverwege volgend jaar.

Interview met de grondlegger:



Kijk ook vooral de reactie van Gamekings oprichter Boris. Die is wel wat gewend van games:

http://www.gamekings.tv/videos/no-mans- ... 4-preview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door dvh » 27 aug 2014, 20:45

Top.
Deze ga ik in de gaten houden. Lijkt me erg leuk.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Joy » 27 aug 2014, 21:58

Van vandaag:

http://www.gamekings.tv/videos/alle-vra ... eantwoord/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 15 dec 2015, 20:36



Dit project gaat ook vrolijk door, ondertussen al totaal 100m dollar binnen door crowdfunding. En een Alpha 2.0 is released.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 23 jul 2017, 17:30


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Macboy » 28 jul 2017, 22:01

Ben erg benieuwd welke kant dit op gaat. Draadje is al 3 jaar oud en heb hier nooit gereageerd zie ik.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 27 aug 2017, 20:34

Een gameplay demo van Gamescom, zonder het presentatie gebrabbel eromheen.



Nog een lange weg te gaan maar als ze dit echt lukt dan word het een heel bijzonder spel. hehe

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Macboy » 27 aug 2017, 22:24

Woooow erg indrukwekkend !

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 28 aug 2017, 09:14

Straglider 2 was dat met de Icarus, ik reageer nu op mezelf 3 jaar terug.

Dit is geweldig, maar m'n PC/kaart trekt dit nu even niet:)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 28 okt 2017, 16:38

Mocht je een uurtje niks te doen hebben. :P Vanaf een minuut of 15 gaat het ingame verder. Madness.


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Macboy » 29 okt 2017, 09:31

Waanzin inderdaad, echt indrukwekkend :shock:

Maar dit is dus een soort doorontwikkeling/upgrade toevoeging content op de basis game ?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 29 okt 2017, 10:23

Nee het spel is nog niet uit, er is een kleine alfa test voor mensen die mee doen met het 'crowdfunden', dit is allemaal in ontwikkeling.

Maar omdat het spel gefinancierd word door crowdfunding krijg je zo het hele traject updates van wat er nieuw is en wat komen gaat. Dus inplaats van (bijvoorbeeld) een Grand Theft Auto dat na 7 jaar opeens uitkomt en dan ook nog eens een enorm budget pompt in reclames, is dat dit bij dit spel allemaal in 1. Je maakt het traject mee, wat dus hype genereerd waardoor mensen ook alvast het spel kunnen kopen wat dus gebruikt word voor de ontwikkeling ervan.

Ze hebben ondertussen een bedrag gefinancierd via crowdfunding van 163m. Wat echt enorm is voor een spel, maar ze willen dus ook ondertussen de lat heel wat hoger leggen voor PC gaming.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Macboy » 29 okt 2017, 10:27

Geweldig ! Concept is natuurlijk ongekend gaaf, het heelal verkennen op elk niveau. Voordeel is dat je content kan toevoegen voor het saai wordt. Vrees namelijk wel dat deze indrukwekkendheid na een tijd zal gaan vervelen en ook uiteindelijk hier de werelden op elkaar zullen gaan lijken.

Goede verhalen zijn essentieel bij dit soort spellen. Zie de kracht van Mass Effect.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 29 okt 2017, 10:42

Macboy schreef: 29 okt 2017, 10:27 Goede verhalen zijn essentieel bij dit soort spellen. Zie de kracht van Mass Effect.
Het spel word in twee delen opgedeeld, je hoeft ook niet allebij aan te schaffen.

Het ene deel is een single player spel (zoals Mass Effect), met namen zoals Mark Hamill. Hierover krijgen we rond de kerst meer te horen en eerste beelden echt te zien. Chris Roberts, de man achter Star Citizen was ook degene die vroeger WING COMMANDER bedacht heeft.



Het andere deel word de MMO, dus duizende spelers en een enorm heelal waar je van alles kan doen...met en tegen elkaar. :) Combat, exploration, industrial, transportation, mining, etc.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 29 okt 2017, 17:07

Jeses wat is dit mooi!

PC specs iemand, want ik wil 'binnenkort' m'n PC zwaar gaan upgraden.

Machtig mooi.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Robin » 29 okt 2017, 17:43

En is Elite Dangerous ook leuk om in de tussentijd aan te schaffen? Kost niet veel meer op Steam.
Wel traag en moeilijk begrijp ik....

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door WJ » 29 okt 2017, 18:12

Elite Dangerous nog nooit gespeeld dus daar kan ik weinig over zeggen.
Met een Nvidia 1070 kan je als je op full HD resolutie speelt wel weer een aardige tijd goed meekomen.
Als het goed is komt Nvidia begin 2018 met hun nieuwe lineup, maar zo is er altijd wel wat om te wachten. Hangt beetje vanaf hoeveel haast je heb.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Roberts Space Industries - Star Citizen

Bericht door Macboy » 29 okt 2017, 21:29

Is hij van Wing Commander joh ? Wat cool !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten