Project CARS

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project CARS

Bericht door WJ » 08 mei 2015, 12:03

Ik krijg het spel pas vanmiddag dus vanavond probeer ik het met mijn Logitech GT stuur. Maar als je googled of het werkt (ook de G25) dan zijn de reacties dat het niet werkt. Er is een converter voor maar die zorgt voor zo'n grote deadzone/delay dat dat geen optie is.

Probleem is dat de PS4 checked of het stuur/controller/etc licentie support heeft, daardoor kunnen alleen spullen die een licentie bij Sony hebben afgenomen voor de PS4 gebruikt worden. Zolang Sony dat niet uit zet werkt het dus niet.

Maar ik probeer het vanavond gewoon...zie wel. :?

Hier is de lijst die volgens Project Cars zelf, supported word:

http://www.projectcarsgame.com/beyond-reality.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Project CARS

Bericht door Hielke » 08 mei 2015, 12:09

Nee WJ, mijn opmerking over de G25 op een PS4 was niet een algemene. Gold alleen voor mister überlucky Macboy. Voor gewone stervelingen werkt het gewoon niet.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Project CARS

Bericht door Metchu » 08 mei 2015, 12:19

top Robin! je bent lekker bezig! nog niet binnen hier, maar komt er bij mij op de PS4... hoe zit het met multiplayer?

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 08 mei 2015, 12:27

Jongens ik heb pas anderhalfuur gespeeld waarvan 83 minuten me door de fokking UI menustructuur worstelen:)

AI weet ik niet eens het fijne van laat staan MP. Maar 't werkt allemaal. Zal vanavond eens kijken.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 08 mei 2015, 12:31

Ik rij met alles uit on default dus ook ABS(met auto's die dat wel hebben in real life)

Nu blokkeert er dus wel eens 'n wieltje(zie ik in replay), op nat vooral(je meent het)
Maar dat aanvoelen van blokkeren aanremmen is bij AC in orde, bij PC voel je 'niets', het is intuitief en ben al langer aan't simmen dus vandaar dat ik 't wel 'merk', voor 'n newbie kan dat lastig zijn.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Project CARS

Bericht door Metchu » 08 mei 2015, 13:41

op budgetgaming zijn er echt een hoop extreem gemixte reacties op de game... van zwaar onder de maat en kut tot vette game... moet er dus echt zelf mee aan de slag om er iets wijzer van te worden. Maar gezien mijn drukte op het moment, denk ik dat ie er pas volgende week ofzo komt

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Project CARS

Bericht door Joël D. » 08 mei 2015, 13:45

Met een controller speelt het in ieder geval ruk ben ik net achter gekomen (PS4).

Maar goed, zo'n spel moet je ook niet met een controller willen spelen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Project CARS

Bericht door Macboy » 08 mei 2015, 15:47

Meeste echte simmers spelen gewoon op toetsenbord dus blijven oefenen !!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Project CARS

Bericht door Macboy » 08 mei 2015, 15:48

Hielke schreef:Nee WJ, mijn opmerking over de G25 op een PS4 was niet een algemene. Gold alleen voor mister überlucky Macboy. Voor gewone stervelingen werkt het gewoon niet.
Ah Wordfeud frustraties :roflol:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 08 mei 2015, 15:57

Macboy schreef:Meeste echte simmers spelen gewoon op toetsenbord dus blijven oefenen !!!
Afbeelding

:lol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project CARS

Bericht door WJ » 08 mei 2015, 16:52

De PS4 controller praat tegen me. :mrgreen:
Maar helemaal kut natuurlijk een race spel met controller.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project CARS

Bericht door WJ » 08 mei 2015, 17:08

Ik zou hem skippen als je geen ps4 compatible stuur heb.
Ik breng hem nu weer terug, heb 1,5 ronde gereden, niet eens....

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Project CARS

Bericht door Miesjel » 08 mei 2015, 17:51

Heb 'm vanmiddag getest bij een vriend met m'n eigen Fanatec stuur & pedalen zodat ik 't goed kon vergelijken met andere sims. Ik vond 't helemaal niks, helaas. Matige feedback, dood rond de middenstand, zweverig gevoel (alsof je auto een halve meter boven het asfalt zweeft). Bijhoorlijk wat gekloot met de settings, ook met de settings van de Fanatec, maar ik kon er geen hoogte van krijgen. Ik kreeg er een bijhoorlijk arcade gevoel bij.

Gebruikersavatar
vinox
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33

Re: Project CARS

Bericht door vinox » 08 mei 2015, 18:39

Sjah dat krijg je als je als dev twee kanten uit wilt tegelijk hè, te simmy om een arcade te zijn en andersom. Ik ben blij da'k em ni besteld heb, geef mij maar Assetto!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Project CARS

Bericht door VLA » 11 mei 2015, 10:50

Michel Huisman schreef:Heb 'm vanmiddag getest bij een vriend met m'n eigen Fanatec stuur & pedalen zodat ik 't goed kon vergelijken met andere sims. Ik vond 't helemaal niks, helaas. Matige feedback, dood rond de middenstand, zweverig gevoel (alsof je auto een halve meter boven het asfalt zweeft). Bijhoorlijk wat gekloot met de settings, ook met de settings van de Fanatec, maar ik kon er geen hoogte van krijgen. Ik kreeg er een bijhoorlijk arcade gevoel bij.
X2, vind het geen goede "sim", gaat meer richting Arcade. Slechte force feedback (G25, meerdere settings geprobeerd), te makkelijke handeling (net alsof er nog hulpjes aan staan terwijl die toch echt uit staan), tracks lijken net biljart lakens (doe maar eens de nordschleife, en daarna de nordschleife in Asserto corsa).
Ik heb spijt van mijn aankoop, en is voor de Pc dus kan hem helaas niet doorverkopen.
Hopelijk fixen ze het een en ander nog met wat updates maar voorlopig houd ik het lekker bij Asserto Corsa.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Project CARS

Bericht door Hielke » 11 mei 2015, 11:42

Mooi, deze slaan we dus over.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 11 mei 2015, 11:46

Ja hier ook G25 en FFB is niet je-van-het, zei ik al, maar 1M en bijv caterham R500 op Brno of Oulton Foster met 9 AI tegenhangers geven toch wel 'n kick vind ik.

En er is 'n easy FFB tweak die wel 'werkt'!


1karl 1 zei:
Here's a link to a Steam page where if you scroll down you'l see a post from jabroni_619 with a link to download fixed ffb for all cars . I've only tried it on a couple & feels much better & saves you needing to create an account on children of the C.A.R.S .com .
http://steamcommunity.com/app/234630/di ... 538416560/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze dus, wijst zich vanzelf:
http://steamcommunity.com/app/234630/di ... 538416560/" onclick="window.open(this.href);return false;


Dit heb ik daarover gepost op het AC supportforum vanochtend.
haven't read the last few pages, but I tried this. Both of the FFB settings are 'better' than default, or it could be a placebo-effect I don't know.

I compared the pCars Lotus 49 to the AC L49, probably the most legendary SIMracingcar ever and the Mother of All Simcars :)

pCars L49 :With pCars' FFB tweaks the car behaves less /no more like an on/off switch when breaking traction and catching the rear end. FFB still is more heavy than I expected, but that's subjective vs AC and I've never driven an L49, though I expect it to be a big gokart physically;)
Going into grass its FFB gets (too?) heavy) but overal the pCars L49 is much more drive- and slideable.
When braking(hard) you feel the FFB in the steeringwheel(in a good way) , the weight transfer to the front wheels, nicely done, but relatively heavy(subjective I know) .
I didn't feel much difference in the two settings though I prefer the first setting.

AC's L49 default FFB : Stepping on the gas from zero kmh you 'feel' the rearwheels searching for traction, small hints in the steeringwheel what's going on, even in a straight line(the tracksurface isn't flat everywhere in real life as well) and going into the turns(apart from the initial understeer which both cars have and which is plausible given this kind of car) those small 'thingies' in the FFB , AC does best. Towards the tyrelimit/on the limit/over the limit it TELLS you way more via the FFB steeringwheel than the new pCArs settings imho.

And I found the graphics AND sound in AC more than fine after playing pCars for more than 2 days tbh:)

Though I'm having a blast in pCARS @ Oulton Foster(?) in my 1M vs A45 AMG/FQ400(9 AI competitors), 87% difficulty.

I'm happy I do have both sims.

In short pCars=Audi, better looking, a tad less about driving , AC=BMW, more about driving:)

Cheers
Robin
Dus... :coffee:

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: Project CARS

Bericht door Hoppa » 13 mei 2015, 02:12

Goh hier had ik echt lang op gewacht... wel geteld 14 min gespeeld... wat een hoeregame....


tegenvaller van de eerste klasse, zit nog vol met bugs...

bah... in de kliko met die rotzooi en weer een illusie armer

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 13 mei 2015, 09:25

Tja. Heb 't nu een weekje gespeeld toch wel een uur of 10 met elkaar. Veel dingen geprobeerd getest, gezocht op fora.Etc etc.
Die FFB tweak is niet zo goed als ik dacht toen ik 'm er weer afhaalde gisteren om te kijken waar 't verschil zat.
De tweak geeft bij nagenoeg alle auto's een soort verende zwieber kracht naar de middenstand van het stuur, dat is niet lekker tov de stock FFB. Hoe ik dat moet veranderen, ik weet 't niet.

En de Ford MkIV heeft naar mijn idee een lekker weggedrag , voor wat het is, sound looks alles.
1M nogmaals is 'gewoon goed' maar wel met setup verandering en FFB verandering, zo ook BMW M1. andere setups dus.

De looks/graphics maken 'veel goed', maar ik reed vanmorgen weer Assetto Corsa, E30 DTM Norschleife Endurance op een green surface en 'n mooie setup en dat is 't dan écht wel qua 'echt rijden', physics en FFB.

Die feel haalt men nooit in pCars.

Dus best wel teveel arcadeachtigheid, teveel geneuzel qua menu en kiezen en de volgende keer als je 'm opstart staat alles bijna weer geresete(autokeuze, kleur van de auto, HUD zonder achteruitkijkspiegel)

pCars is gemaakt voor merendeels consolepubliek, merk ik ook op die fora van hun.

De prachtige looks en de fun in de 1M en GT40 ten spijt is dit 't allemaal net niet gewoon(als simrijder)


Assetto Corsa en Kunos Simulazioni: Diepe buiging. Het echte werk.
:coffee:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project CARS

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 mei 2015, 15:22

Robin schreef: pCars is gemaakt voor merendeels consolepubliek, merk ik ook op die fora van hun.
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. PCARS doet dingen die bijna geen enkele andere sim doet. Zoals vermogen afhankelijk van hoogte(luchtdruk) en daarmee dus verschillen tussen NA en Turbo motoren. Gaat zover dat ik bijna zoiets heb van laat dat achterwege omdat het mensen kan verwarren(waarom is auto A daar zoveel langzamer?). Wat dat betreft is er zelfs misschien veel te veel aandacht besteed aan geek details, die bijna niemand op zullen vallen. Voorzover ik weet is het bandenmodel complexer dan die van AC. Beide zijn sowieso goed, waar het staat of valt is de invulling van de parameters. Het verschil schijnt vooral te zitten in slijtage bij verhitting en herstel van grip daarna o.i.d.

En over de FFB heb ik met een T500RS weinig te klagen. Voelt minstens net zo goed als AC, alleen is de KERB FFB daar sterker(misschien zelfs te sterk).

Overigens heeft PCARS ook een paar laser scanned tracks: Brands Hatch, Snetterton, Oulton Park en Cadwell Park. Misschien daar de FFB eens proberen, aangezien je daar ook meer de structuur van de baan zou moeten voelen. Maar ik moet toegeven een laser scanned NS is wel een pré. :P

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 16 mei 2015, 09:48

Mwoah.

Al 2 dagen geen pCars gespeeld en weer aan de gang met AC:)

Alle development qua tyremodels/turbodruk /atmosfeer bij pCars tov bijv AC ten spijt, de bandenwarmopbouw is matig to slecht, ook per icoon. Een koude band geeft zwaar overstuur bij bepaalde dikgemotoriseerde rwd wagens. Zijn de banden warm, kun je provoceren, hij vervalt in neutraal tot onderstuur en nul stappen opzij/geen driftwerk meer in standaard setups. Ronduit slecht.

Looks/graphics prima, maar laat de portemonnee maar thuis. Ik heb eraan geroken en 5 tientjes besteed, gaan we niet dood aan, maar pCars is niet wat 't beloofde te zijn als sim.
En ook AC was beta en is nog steeds in ontwikkeling, maar de physics waren 1,5 jaar terug ook al prima in AC. pCars heeft dat niet en ik zie 't ook niet komen, met tweaks en alles...:(

Jammer, zoals iemand hierboven al zei:Illusie armer, ervaring rijker.

:coffee:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Project CARS

Bericht door Robin » 16 mei 2015, 16:28

Op nota bene het assetto corsa supportforum in de pCars draad lees ik dit over wat die parameters in ffb nou betekenen, misschien interessant ivm door de bomen het bos niet meer zien:
Pick one car and focus on that. Use the garage FFB sliders Fx, Fy, etc.. like posted above.
The trick is to deceive yourself. Challenge yourself by not touching AC for a week only to drive pCars. It then becomes fun and at the end of the week pCars has the most awesome physics and FFB. Until you fire up AC again, then it falls back in the meh-department. :D

A little guide from WMD to help with key parameters (Remco Van Dijk)
General FFB strength
Output strength of the FFB to the wheel after it has been calculated by the FFB engine. This is basically the final 'volume' adjustment of the FFB. This means that if the FFB is clipping, turning the FFB strength down won't help anymore.

Tyre Force
This is the strength of the tyre contribution to the FFB, which is also the main contributor to the FFB. If the FFB is too high or too low for all cars, you can adjust this value to get it equally stronger/weaker for all cars.

The car-specific settings
These you want to adjust when the FFB of one car is good while for the next car it's too weak or strong (or has a wrong subjective balance of the individual force contributors).

Spindle Master Scale: this scales the forces below it equally up and down, i.e. it's the FFB 'volume knob' specifically for that car. Turn it down if the FFB is clipping, and up if it's too weak.


Fx: this is the FFB component representing the longitudinal force on the tyre contact patch. This should determine FFB when accelerating or braking, but I haven't really experimented with this one yet.
Fy: this is the FFB component representing the lateral force on the tyre contact patch. Very important for feeling mass transfer/inertia of the car when cornering.
Fz: this is the FFB component representing the vertical force on the tyre contact patch. This plays an important part in the 'road feel' of the FFB, i.e. when going over bumps in the road.
Mz: this is the FFB component representing the twisting force of the wheels, i.e. rotation along the vertical axis of the wheel. It is the self-aligning force of the wheels into the driving direction and is most important for getting the 'classic' feel of the FFB getting lighter when the front tyres lose grip.


So when you want a particular force to stand out in the FFB, raise its relative contribution to the total FFB, and after that adjust the Spindle Master Scale value if necessary to get the FFB stay within the full range (i.e. not clipping or getting too weak).

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project CARS

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 mei 2015, 15:06

Robin schreef: Alle development qua tyremodels/turbodruk /atmosfeer bij pCars tov bijv AC ten spijt, de bandenwarmopbouw is matig to slecht, ook per icoon. Een koude band geeft zwaar overstuur bij bepaalde dikgemotoriseerde rwd wagens. Zijn de banden warm, kun je provoceren, hij vervalt in neutraal tot onderstuur en nul stappen opzij/geen driftwerk meer in standaard setups. Ronduit slecht.
Aan meerdere facetten wordt nog gesleuteld. Ook de banden zijn nog onder handen. Zo schijnt de slijtage van regenbanden op droog bijna hetzelfde te zijn als slicks. Maar inderdaad tijdens de ontwikkeling was me dat ook al opgevallen.

De standaard setups zijn overigens expres onderstuurd o.a. om de 'noobies' in elk geval een rijdbare auto te geven zonder zich te verdiepen in setups. Kan je discussiëren of dat een goede keuze is, maar lijkt me beter dan andersom(overstuurde auto's en noobies bijna verplichten aan de setup te sleutelen). Dus op zich is je constatering ongeveer in lijn der verwachting.

Waar ik me vanaf het begin juist het meest aan heb gestoord is het opslaan van setups. Dat had gewoon met losse files moeten gaan zodat je zoveel als je wil per auto per baan kon hebben.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Project CARS

Bericht door Wouter81 » 20 mei 2015, 13:41

Ik heb hem gisteravond ook maar even gekocht en gedownload. De verwachtingen vooraf waren niet al te hoog, mede door de negatieve reacties hier (en op m'n werk) over Project CARS maar ik moet zeggen dat het me toch niet tegenvalt.

Met wat gesleutel aan de FFB rijdt het toch best lekker, gister aardig aan het vechten geweest met een RUF Porsche op de Nordschleife.

Na alle briljant mooie teaserfilmpjes vind ik de graphics trouwens wel iets tegenvallen. Netjes maar niet heel bijzonder terwijl ik toch op UHD resolutie met alle effecten aan speel. De auto's zien er in de menu's ronduit lelijk en korrelig uit.

Mijn conclusie is dus net andersom dan velen: het rijden vind ik juist wel lekker, de graphics vind ik dan weer iets tegenvallend.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Project CARS

Bericht door Metchu » 29 mei 2015, 10:04

Gisteren mee aan de slag gegaan, ik ben forza van de x360 gewend en dan is dit toch wel een flinke stap vooruit! Ik ben begonnen met de clio cup en vond het een leuke game! Het is echt wel meer sim dan forza en gran turismo, maar niet hardcore genoeg voor de echte simmers voor ons, dat kan ik me wel voorstellen. Maar voor op de console is dit echt wel een prima spel! Ik heb mezelf wel even vermaakt. Weinig tijd, dus heb maar 2 races kunnen doen... later hopelijk meer :hungry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten