Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 12 mar 2015, 14:45

Andre schreef:Vanavond probeer ik weer een kleine server op te zetten.

nordschleife

M3 dtm en 190 evo
Alfa 155 DTM past er ook wel bij.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 12 mar 2015, 19:04

De P1 rijdt gewoon veel strakker in eigenlijk alles dan LaFerrari en die winganimatie, mooi hoor.
Wel mag ie wat meer vlammen uit de uitlaat:)

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 12 mar 2015, 20:10

Zet zo een klein servertje op

Naam adv

Geen pass

BMW tegen Mercedes

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Tom V » 12 mar 2015, 21:52

Heb nog een heel stuk achter je aan gereden in quali zojuist maar ineens was iedereen weg, server plat denk ik? Anyway, toen ben ik ook maar vertrokken.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 12 mar 2015, 21:56

Heb in het begin even meegedaan. Ging best even leuk. Aantal kerel een Merc op m'n kont gehad. Die verrekte Hielke ook telkens. :protest: :lol: :lol:

Was mooi.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 12 mar 2015, 22:40

Het was schiterend. Rijders hadden het tempo er goed in. Maar de oude man kan het nog :headbang:

Jammer dat de server niet stabiel was. We zullen tzt die van mij eens als server testen.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 12 mar 2015, 23:08

Ik denk dat de rook er dan uitkomt uit die ouwe Nasa pentium 1:)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 12 mar 2015, 23:36

Andre schreef:Ik denk dat de rook er dan uitkomt uit die ouwe Nasa pentium 1:)
Pc-tje is van het moderne soort he. Geen problemen daar.

Wel een zere reet gekregen. Bureaustoel is allesbehalve optimaal. Behalve de beroerde zithoek wil ie zich ook nog graag in tegenovergestelde richting van de pedalen bewegen. Een kleine handicap :tooth:

Jammer dat ik Jeroen W er op het eind van het rechte stuk nog even aftetterde. Had niet verwacht dat ie zo vroeg zou gaan remmen.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 13 mar 2015, 21:50

Heb weer een server lopen om te testen als het nu stabieler is

Naam adv

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 13 mar 2015, 23:06

GVD mot ik dan ook weer aan de PC :)

En die Touristenfahrt kan iemand daar filmpje maken van Parkplatz ? Kan je ook de rotonde op en richting de pomp ?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 13 mar 2015, 23:14

Macboy schreef:GVD mot ik dan ook weer aan de PC :)

En die Touristenfahrt kan iemand daar filmpje maken van Parkplatz ? Kan je ook de rotonde op en richting de pomp ?
Man, ik kom na een virtuele rit van 400 km zonet weer in Heerenveen aan!

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 13 mar 2015, 23:38

Hielke schreef:
Macboy schreef:GVD mot ik dan ook weer aan de PC :)

En die Touristenfahrt kan iemand daar filmpje maken van Parkplatz ? Kan je ook de rotonde op en richting de pomp ?
Man, ik kom na een virtuele rit van 400 km zonet weer in Heerenveen aan!
Ik was 20 minuten later thuis, stukje A7 knallen was ook nog ff lachen Hielke! :lol:

@de rest: Was even leuk sturen! Stabiel servertje en aardig gelijkwaardigen. Snel weer!

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 14 mar 2015, 14:23

Heb de 4c en die ouwe (maar mooie) GTA nog niet geprobeerd. Ik lees prima recensies hoe die ouwe pot pindakaas moet rijden? 170pk en 750kg rwd op fietsbanden moet wel lekker gaan. Iemand?

Ik zag dit filmpje maar werd afgeleid door die mooie dames die nu al in rusthuis Grafzicht rond rollatoren met theezakjes en geen gebit...


Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 14 mar 2015, 14:50

Even de de server van Hielke testen

Naam

Kers

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joël D. » 14 mar 2015, 15:00

Die GTA rijdt echt fantastisch. :love:

Gebruikersavatar
vinox
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door vinox » 16 mar 2015, 12:31

Echt hè! Was mijn favoriet om de Ring mee af te boenderen. De verzwikte voet is eindelijk beter dus ik kon eindelijk eens rijden dit weekend! De GTA was mijn eerste, op de Ring. Het geluid, de feel, de power, het was een perfecte auto voor de Ring!

De Ring zelf is trouwens fantastisch gemaakt, onvoorstelbaar. Het is de eerste keer dat ik op sim dingen herken zoals te hoge kerbs om te nemen en gripverschillen op bepaalde stukken. De versies die ik tot nu toe reed (rFactor, GTR2, GTR Evo, Gran Turismo series, Snoopy's Ring (die trouwens ook echt super was)) hadden dat allemaal veel minder. Dit is echt bizar realistisch! En dan die Tourist mode, de parking afrijden, alles is herkenbaar, de slagboom door, dat slalompje en dan de BTG timer, FAN-TAS-TISCH.

Dan de andere auto's snel ff getest, 155 is een zenuwachtig ding en voelt derhalve echt snel aan. De P1 is gewoon een beest, nog meer dan de LaFerrari vind ik persoonlijk. Ik heb de rest nog niet getest, want ik ben daarna voor het eerst sinds ik AC heb (I know :oops: ) online geweest. MAN DAT IS LEUK :) Server gejoined op Imola met de DTM auto's, ik was niet heel snel, maar kon toch meedraaien. Dat was, gezien het feit dat ik de onbetrouwbare overstuurde balans van de E30 er maar niet uit :? Wel leuk: ik startte als 16de (laatste) en ben 4de geëindigd na 9 rondjes, veelal vanwege uitvallers of DC's. De snelheid is er dus niet echt meer, maar de stabiliteit gelukkig wel :)

Als jullie eens een server op zetten, zeg dat dan op tijd. Ik speel ook nog WoW dus ik moet vaak raiden, maar als het past dan doe ik mee!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 16 mar 2015, 12:51

Ik vind de GTA echt vreselijk. :mrgreen:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 16 mar 2015, 13:10

GTA is mooi, geinig, leuk, aardig en natuurgetrouw, binnenste wieltje optillend. Wil wel driften, mooie balans, maar op de heerlijke Nordschleife is die kar in mijn ogen veel te traag, schiet niet op, maar op korte en/of bochtiger banen komt ie leuk uit de verf, bijv Magione of Silverstone National(short)
Afbeelding

Gebruikersavatar
vinox
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door vinox » 16 mar 2015, 13:57

Ik vind het juist leuk dat ie niet opschiet, je moet hem echt jagen en momentum houden als je er snel mee wil zijn. Heel leuke rijbeleving. Maar je hebt gelijk hoor, er zijn leukere auto's om de Ring mee te doen, de E30 DTM en de Z4 GT3 hebben mijn voorkeur dan. De 787B en de C9 roepen leuke Gran Turismo herinneringen op maar je hebt er iets te veel je handen mee vol op de Ring :)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 17 mar 2015, 08:06

De C9 heeft de LM setup aldus Kunos wat betekent dat 't een kar is met minder downforce en 'n hogere topsnelheid. Hoe 'goed' ik de McLaren F1 GTR ook kan rijden en glijden, de C9 heeft daar weinig zin in bij mij. Teveel wielspin(dat ik dat nog ooit hier eens zou zeggen lol) waarbij een 100% boost Sierra Gr A veel lekkerder rijdt. Ik vind de C9 prachtig, maar 't rijden heb ik met deze limited setups van Kunos niks mee jammergenoeg.

Even over verschillende sims en physics.
Hier 'n comparison irl (Kevin Estre recordlap McLaren 4-12 Doerr motorsport ) vs AC.
Nu ben ik niet zo smooth als het voorbeeld in AC maar ook niet zo Stefan Roser like als Kevin,(al is mijn rij/glijstijl wel meer in Kevin's richting) geinig dat 't wel resulteert in 'n recordlap, die bovenste:)


Gebruikersavatar
vinox
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door vinox » 17 mar 2015, 08:57

Robin schreef:De C9 heeft de LM setup aldus Kunos wat betekent dat 't een kar is met minder downforce en 'n hogere topsnelheid. Hoe 'goed' ik de McLaren F1 GTR ook kan rijden en glijden, de C9 heeft daar weinig zin in bij mij. Teveel wielspin(dat ik dat nog ooit hier eens zou zeggen lol) waarbij een 100% boost Sierra Gr A veel lekkerder rijdt. Ik vind de C9 prachtig, maar 't rijden heb ik met deze limited setups van Kunos niks mee jammergenoeg.
Ah is dat zo? Da wist ik ni. En het is nog zever ook. Een LM setup C9 zou een top speed van rond de 390 moeten hebben. Op de dragstrip zou ik dat vlot moeten halen (met de LaFerrari haalde ik er 355), terwijl de C9 daar gewoon ophield met optrekken. Mss heb ik iets over het hoofd gezien bij de setup, maar zowel in stock setup als met de wing op 0 graden, auto laag, toe recht, bijna geen camber wou ie nog niet hoger dan een bepaalde snelheid die lang geen 390 was. In Gran Turismo had ik dat zo voor mekaar met een vergelijkbare setup. Nu is GT mss niet zo realistisch als AC, het is wel een referentie.

Wat betreft op de baan, idd veel te veel wheelspin. Gisteren nog eens aan de tand gevoeld, ge krijgt gewoon de power ni op de grond. Daarna ook de P1 en de LaFerrari eens vergeleken op circuit. Ik vond persoonlijk de Mac beter rijden dan de Ferrari! De Ferrari was wat sneller op de straights, de P1 hakte dat zo de pan in met zijn superieure remmen en bochtgedrag (minder onderstuurd). Beiden wel beesten van auto's en heel erg leuk om in te rijden!

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 17 mar 2015, 11:02

P1 en LaFerrari zijn geen auto's voor de Nordschleife.

Wil je puur en hardcore dan rij je met de oude DTM's. Alle stumperhulpjes uit, ook ABS. Mooier wordt t niet. Snel genoeg, niet idioot veel grip, precies goed.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door JoostSchouten » 17 mar 2015, 11:08

Echt gaaf ja!
Gisteren ook een race gedaan met die DTM's, ik in de Mercedes, haha wat is dat prachtig. :df:
Als je net even te hard aankomt kun je licht driftend nog wel de hoek om en daarna met een net iets te dwarse drift hem toch op te vangen en weer door te gaan.
Leuk dat hij dan niet meteen achterstevoren staat.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 17 mar 2015, 12:21

Met de P1 op 'n 13 graden Celsius old surface NS met STRAATbanden en alles off (behalve ABS factory) is wel seat-of-the-pants hoor! Ik vind 'm ook 'beter' dan LaFerrari, maar er wordt op 't AC forum gesuggereerd dat de downforce van de P1 te hoog is tov real life...Maar 200plus op Pflanzgarten 2 aan komen stuitervliegen. Kicke dat ding!

Verder inderdaad Hylke, E30/190 DTM top ook op de NS.

Maar een McLaren F1 GTR geen tc geen abs zoals 't hoort op koude(11 graden) NS met old surface gisteravond met softslicks en dan 7:15 ben ik meer dan tevreden mee.
Kicke dat ding.

Ik haal 6:54 met de 458GT2 default op 'n optimum NS op mediums.

Gebruikersavatar
vinox
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door vinox » 17 mar 2015, 12:27

Die Mac en Ferrari hebben we niet op de Ring gereden hè, was op een modje van Zandvoort dat in 0.1 betafase zit. Boeide niet, reed goed genoeg en was een erg leuk avondje. Mijne makker is heel erg into auto's, maar had nog nooit zone sim met stuurtje geprobeerd. Die mens heeft zich supergoed geamuseerd :) En dat is nog altijd het belangrijkste, ook voor mezelf.

De DTM's zijn echt leuk, maar ik heb om een of andere reden heel veel moeite met de E30 DTM tegenwoordig, ik vraag me af hoe dat komt. Ik heb AC al van dag 1 en heb heel veel gereden met de E30, onder andere voor die race challenge op Mugello. Toen moest ik wel wat spelen met de setup, maar ik kreeg em goed neutraal gebalanceerd en was best snel met dat ding. Nu heb ik, wat ik dan ook probeer, heel veel last van snap oversteer en kom aan elke bocht aan met het gevoel van "allez, wat gaat het nu weer zijn als ik rem en instuur...". Geen prettig gevoel, want dat is altijd mijn lievelingsauto geweest en ik vind de DTM races, vooral op de NS dan, veruit het leukste om te doen. Nog iemand die dat heeft gemerkt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten