Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 26 feb 2018, 09:49

https://www.youtube.com/watch?v=XDwvKqlVo1Y

505 Games heeft de opvolger van Assetto Corsa aangekondigd. De racegame krijgt de naam Assetto Corsa Competizione en legt de focus op GT3-auto's. Hij komt deze zomer uit op Steam Early Access.

Het spel wordt net als zijn voorganger ontwikkeld door Kunos Simulazioni en uitgegeven door 505 Games. Er wordt nu echter niet gebruikgemaakt van een zelfontwikkelde engine, maar van Unreal Engine 4, meldt de uitgever.

Door gebruik te maken van de Unreal Engine 4, hebben de ontwikkelaars nu meer mogelijkheden qua graphics en gameplay. Met de eigen engine was het bijvoorbeeld niet mogelijk om weereffecten en nachtraces te implementeren, beide functies die wel in Assetto Corsa Competizione te vinden zijn. Ook wordt er extra aandacht besteed aan realistische geluidseffecten en nauwkeurig gedigitaliseerde circuits.

In de uiteindelijke versie van het spel zullen verschillende single- en multiplayermodi te spelen zijn. Zo wordt er gesproken van een carrièremodus, kampioenschappen en vrij rijden. Voor multiplayer is er een gestructureerd ranksysteem, waarbij spelers met vergelijkbare vaardigheden tegen elkaar worden geplaatst.

Assetto Corsa Competizione komt deze zomer uit op Steam Early Access. Wanneer 505 Games verwacht het spel volledig af te hebben en of het ook op andere platforms dan de pc beschikbaar komt, is niet bekendgemaakt.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 26 feb 2018, 10:07

Hier ook nog wat. Wel jammer. GT3 is punt 1, ben niet van die modern GT3 zooi, te boring/dull/op rails. U4 engine is mooi, maar het gaat mij om de feel. Nacht en regen is leuk, maar voor hoe lang. AC was mooi vanwege mod-ability-community etc.


Deze gast heeft 'n goed verhaal:

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 26 feb 2018, 13:38

Ja helemaal waar. Maar toch is het wel een welkome aanvulling. Persoonlijk vind ik het meer een patch/uitbreiding dit die ik ernaast kan spelen. Het volledig uitwerken van zo een klasse doet me denken aan GTR2 en is toch ook wel heel vet. Ook de toevoegingen van dynamisch weer en dag/nacht zijn echt broodnodig voor zo'n simulatie als dit.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 26 feb 2018, 14:20

Vliet schreef: 26 feb 2018, 13:38 Ja helemaal waar. Maar toch is het wel een welkome aanvulling. Persoonlijk vind ik het meer een patch/uitbreiding dit die ik ernaast kan spelen. Het volledig uitwerken van zo een klasse doet me denken aan GTR2 en is toch ook wel heel vet. Ook de toevoegingen van dynamisch weer en dag/nacht zijn echt broodnodig voor zo'n simulatie als dit.
Ook mee eens. Ik denk dat het eerder mee zal vallen voor mij aan de hand van Paul's comments:


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 26 feb 2018, 22:33

Lijkt beetje op de weg die GT sport is ingeslagen en AC die daarop wil inhaken ? Ik vind het ook helemaal niks maar het uiteindelijke product sport mode is wel fenomenaal.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door JoostSchouten » 27 feb 2018, 08:32

Online zijn die GT3 servers bijna altijd vol, dus wat dat betreft snap ik de keuze.
Mijn voorkeur gaat juist uit naar straatauto's.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 04 mar 2018, 10:15

ACC zal niet van het modden zijn, althans ze zullen het niet propageren...

Anyway, weer 'n mod autootje uit voor AC en wat voor één, een GTR 2 icoon van 10(?) jaar terug, de RSS Lanzo V12, dat is dus de (Reiter Engineering) Murcielago R-GT waar ik zoveel in GT-R 2 mee reed. Ik vond dat ding 'mooier'dan de Saleens/550/575 Ferrari's en wat daar meer rondreed, je kon ook skins downloaden en ik had de All Inkl.com Duitse skin weet ik nog.

Dit is de basisversie, we wachten op originele liveries, maar m'n helmpie heb ik al op:
Afbeelding

Die Lanzo zit in het RSS pakket, er is al de Viper(Vortex), de 550 Ferrari(Ferucio)en de Lister Storm(Tornado) en er volgt nog 'n 575 binnenkort.
http://racesimstudio.com/lanzo-v12-now-available

Werkelijk, deze mod is op op boven Kunos/AC niveau. Net als Shaun Clarke's Ginetta mod en de Italiaanse Rallylegends mod is dit detail detail detail. En ik dacht dat de Lister Storm(Tornado) de geweldigste V12 sound onboard had in AC of in history, ik had 't fout dat is deze Lambo...Lanzo dus. We wachten nog op liveries/skins met Lambo logo's etc. Dat zal in de loop van de dag(en) wel komen.


Die sound, Jezus. Niet nor-maal onboard. Moet morgen echt naar de audicien:)

Dan het rijden. Stock tov Viper/550/Lister. Netjes gezegd, uitdagend.... eerst kut tov die drie: Want dat zijn front/mid engined rwd's , hier ligt de enorme motor achter je en die enorm dikke kont gaat veel eerder met je aan de haal en is ook amper op te vangen. En dat zeg ik niet gauw, want ervaringsdeskundig in AC ken ik elke AC auto wel redelijk aan:)

Ook 'n F40 S3 op straatbanden piloteer ik met vleugjes overstuur over de baan zegmaar, maar dit was wennen en wenen en een beetje gevloek:)

Maar na 'n tien minuten oefenen met nog de stock setup is de 'angst' weg en tem ik die dolle vleermuis min of meer. Kicke hoor!
Barca de bocht voor 't rechte stuk start finish.

Afbeelding

Remmen, ding heeft geen abs dat is duidelijk, even rechtsvoor locken:)

Afbeelding

En de S bocht daarna ' onvervaard & zonder vreesch' nemende :P

Afbeelding

Filmpje en info van een ander, maar doet de algehele rij/stuur/geluids beleving geen eer aan. Machtig
EDIT beter filmpje qua sound exterieur en onboard gevonden:


In real life ging dat dus zo, >10 jaar terug. Oeh & Aah!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 04 mar 2018, 17:43

Geniaaaaaaaaal dat geluid daar kan GTS niet eens in de buurt komen :shock:

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 05 mar 2018, 16:25

Geweldige uitbreiding van de mod. Vanavond eens installeren. Heb deze trommelvlies vernietiger gelukkig nog twee keer live mogen aanschouwen op Le Mans. Fantastische auto met enorme backfires. :hungry:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 06 mar 2018, 07:53

Vliet schreef: 05 mar 2018, 16:25 Geweldige uitbreiding van de mod. Vanavond eens installeren. Heb deze trommelvlies vernietiger gelukkig nog twee keer live mogen aanschouwen op Le Mans. Fantastische auto met enorme backfires. :hungry:
Heb wat irl filmpjes gekeken, wat een ding he. Dat Oldskool meets modern racecars nog maar +/- 10 jaar geleden is.
Die raceklasse was niks hybride of diesel of awd, gewoon dikke V8/10/12 atmos(waar ik zeker van houd, maar dan wel met motorinhoud!)

De Lanzo/Lambo meet bijv 6.0 liter en airrestricted(....) 600pk bij niet zulke denderende toerentallen. Dan kon je er ook 6/12/24h races mee doen. Maar kijk je naar de Viper met 8 liter(?) en de Lister met 7 liter motorinhoud. Ze zijn allen restricted in dezelfde pk/gewichtsklasse, maar de Lister dendert tov de Lambo op rechte stuk Silverstone boven 240kmh net wat steviger door in mijn ogen. Koppel???

De Lanzo zoals door mij beschreven is nogal onderstuurd bij turn in(60% coast lsd standaard setup) en tailhappy op power(20% power lsd wat niet veel lijkt, maar ivm de motor midachterin heeft hij theoretisch tractie zat tov front-midengined auto's als de 550/Viper/Lister) dus ik zat wat te spelen met dat diff, minder coast voor betere turn in en 40% power dit icm een iets zachtere achterkant(suspension arb/wheelrate) deed het al beter, maar het is 't nog niet, want een goede racewagen moet ik ook op/over de grens mee kunnen 'lezen en schrijven' oftewel dat hij me niet te grazen neemt met overstuur alsmede aanremmen. En dat doet hij nog wel eens.:)

Dus meer oefenen met deze kar. Reactievermogen wordt op de proef gesteld...

MAAR vanochtend begonnen met DEFAULT setup EN HARD slicks(standaard softs) ewn het mooie is dat net als irl met driften/overstuur, een minder gripperige band sneller grip/tractie verliest, maar ook eerder dat aangeeft en mooier/easier(nouja) op te vangen is.

DAT vind ik 't mooie aan AC, dat dat soort details als een bandenwissel alleen, niet alleen zorgt voor een minder gripperige auto(wat je eigenlijk qua laptimes niet wil), maar wél/ook voor 'n iets vergevingsgezindere auto(in mijn geval)zorgt als positieve keerzijde van de medaille.

Die physics van AC (en Automobilista) staan zo ongelovelijk hoog.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 06 mar 2018, 11:24

Ja echt fantastisch die "oldschool" raceauto's. De huidige GTE auto's worden ook minder leuk om te volgen met alle turbo's en nieuwe reglementen. De oude GT1 klasse waren echte beulen die niet ver achter de LMP klasse aanzaten.

Ik heb m gisteren geïnstalleerd en even wat hotlaps gereden ermee. Wat een apparaat. Ik vind hem makkelijker handelen dan de Ferrari, maar inderdaad wel wat twitchy op de grens. Qua feel en sound echt hele goede mod en gewoon net zo goed als de Kunos auto's.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 07 mar 2018, 08:40

ACC interview, lang verhaal, straks even delen ervan kijken:



indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door indobesar » 08 mar 2018, 11:26

AM pro race drive Nicki Thiim traint veel met iRacing / AC. Hier een gave GT1 race in een Lister Storm:


Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 mar 2018, 11:37

indobesar schreef: 08 mar 2018, 11:26 AM pro race drive Nicki Thiim traint veel met iRacing / AC. Hier een gave GT1 race in een Lister Storm:

Topmod zoals ik al meldde hier, maar hij rijd de 550(Ferrucio) of kijk ik 'n ander filmpje:)

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 mar 2018, 16:17

Een heel zware qua graphics, dealniettemin heel erg gave fantasy-skin voor de Lanzo. Machtig:

De skin komt met witte OZ wielen, zo:

Afbeelding

Maar zie dit eigenlijk liever(gewoon rims uit de skin deleten)

Afbeelding

ook mooi de AP calipers:
Afbeelding

Wel grafisch zwaar, maar zo gedetailleerd, met m'n eigen helmpie:)

Afbeelding

Welke vinden jullie mooier, de witte OZ's of de 'standaard' zwarte wielen?

Hier te downloaden:
http://www.racedepartment.com/downloads ... v12.20009/

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 08 mar 2018, 18:31

Pff wat een apparaat is het toch. Vind het met zwarte velgen wel wat stoerder.
Ben wel benieuwd hoe gewone zilveren of gunmetal bij de zwarte carosserie zou staan.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 mar 2018, 18:55

Zwart is 't geworden inderdaad!

Verder is nu net de 4K superdetailed Scream/ DAMS 2004 real life skin uit, hier door mij voorzien van m'n eigen helmpie en de AP calipers(van de Puma skin hierboven)
Afbeelding

Afbeelding

Wat een kar wat een kar, mooi(check), goed rijdend/glijdend met hardslicks stock setup(check), sound(check), power(check), remwerk(check) hier licht overstuurd door Club Corner op Silverstone:
Afbeelding

Nu hopen dat de Reiter Engineering skins gauw komen:)

Deze hier te downloaden, ook op die pagina links en info betr de echte auto:
http://www.racedepartment.com/downloads ... v12.20010/

De echte:
http://www.racingsportscars.com/photo/2 ... 05-024.jpg

Afbeelding

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 mar 2018, 19:33

Op de real life foto hierboven te zien is dat de wielen wat antraciet donkerder zijn dan in de skin(?) dus doen we dat(dat is easy met alle rim dingen weghalen in de skin, stock rim is anthraciet)

Aangezien er overal in de horeca een rookverbod is, iedereen om me heen burn-out verschijnselen heeft, ik nooit gerookt heb-alleen paling bij m'n pake/opa- en achterbanden bij mezelf, zie hier Smokey Robinson:)

FPS blijft ok!
Afbeelding

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 09 mar 2018, 12:23

Real life livery 2, de JLOC R-GT #63 en #64:
http://www.racedepartment.com/downloads ... -64.20018/


Dit is de 4k #64 met wat grafische upgrades door mij gedaan als interieur decals/Sparco logo op stoel, andere klassieke logo op de Michelins(alhoewel we anno 2018 op 'n trackday ook nieuwe banden monteren met modern logo, staat dit rustiger) , m'n eigen helmpie, AP calipers...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 09 mar 2018, 13:01

Robin schreef: 09 mar 2018, 12:23 Real life livery 2, de JLOC R-GT #63 en #64:
http://www.racedepartment.com/downloads ... -64.20018/


Dit is de 4k #64 met wat grafische upgrades door mij gedaan als interieur decals/Sparco logo op stoel, andere klassieke logo op de Michelins(alhoewel we anno 2018 op 'n trackday ook nieuwe banden monteren met modern logo, staat dit rustiger) , m'n eigen helmpie, AP calipers...

Afbeelding
GEWELDIG. Op de JLOC uitvoering zat ik te wachten. Morgen even dr overheen plakken. Ik vind de lanzo trouwens echt de lekkerste uit het rijtje wat we nu hebben van RSS :df:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 09 mar 2018, 15:51

Vliet ik wacht nog op die witte All Inkl Reiter kar en zo zijn er nog 'n paar beroemdheden qua skins op de Murc R-GT.

Anyway, ander verhaal. Van een roemrucht poster-boven-het-bed merk naar misschien wel het meest middle-of-the-road merk van de laatste jaren. Maar ze kunnen wat daar in Japan *kijkt naar z'n Seiko Marine Master 300*

Japanser wordt het tóch niet, Gran Turismo revival:)
Die kleurstelling, die foeilelijkheid en daardoor 'mooi', die Japanse tekens.... Dit is de 2005 Supra JR nogwat, nog niet mee gereden, maar wat 'n kar ook:

Afbeelding

Hier te downloaden, te openen deuren, gedetailleerd, maar weet nog niet hoe hij rijdt. Verschillende skins met verschillende types velgen(Volk, BBS, Enkei 1 en Enkei 2)

http://www.racedepartment.com/downloads ... 500.20023/

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 10 mar 2018, 09:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 10 mar 2018, 23:02

Mooi die Lambo inderdaad met zwarte velgen. Maar die liveries heb ik wat minder mee sinds GTS. Daar zijn de liveries echt waanzinnig dus ben je wat minder snel onder de indruk.

Gaaf die GT1 wedstrijd ook. Zie je meteen hoe belangrijk exit-speed is !

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 11 mar 2018, 11:25

Het gaat bij mij om de real life 'echte' liveries zoals die klasses toen reden. Fantasy skins heb ik niks mee. Dus de relatieve natuurgetrouwheid.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 12 mar 2018, 23:12

:thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten