Simraceway, iemand ervaring mee?

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 01 aug 2013, 16:46

Simraceway, lijkt een erg leuk "gratis" simulatie spel, schijnt net als het duurdere iRacing een echte sim te zijn voor racers in het echte leven en voor de die hard sim speler. Lijkt me leuk voor als de zomer weer op zijn retour is wat uurtjes in stuk te slaan...vooral omdat de Atom 500 meedoet, maar de recensies zijn sowieso niet slecht!

iemand die het speelt? Nadeel is dat het echt USA georiënteerd is, alle tracks zijn volgens mij Amerikaans.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door VLA » 01 aug 2013, 18:11

Ik ken het niet, maar iracing wel, en zo te zien hebben ze ook Zandvoort. Ook hebben ze een paar wagens die ook in iracing zitten, dus ga het na de zomer wel eens proberen om te kijken of het beter dan iracing is.

Volgens dit filmpje is het niet zo goed als iracing (ziet er ook wel beetje arcade achtig uit) :

Laatst gewijzigd door VLA op 01 aug 2013, 18:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Hashiriya

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hashiriya » 01 aug 2013, 18:14

Er wordt veel geld gepompt in marketing van dit spel. Het is geen simulatie zoals iRacing. Totaal niet vergelijkbaar. iRacing heeft laserscanned tracks. Assetto Corsa heeft/krijgt ook laserscanned tracks maar het verschil met iRacing is dat iRacing gebruikt maakt van bump maps. Hierin worden alle bumps in het asfalt opgenomen in de simulatie. Je rijd dus echt op asfalt en niet op een biljardlaken zoals je bij de meeste sims ziet.

Kijk bijvoobeeld deze (Radical SR8 op Long Beach, een beta testtrack welke nog niet af is):

Black Horse

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Black Horse » 01 aug 2013, 23:25

simraceway is een onderstuurt arcade spelletje gebaseerd op rfactor engine.

als je serieus wilt simmen is iracing een geode optie.
Laatst gewijzigd door Black Horse op 02 aug 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 02 aug 2013, 08:55

iracing lijkt mij ook leuker, maar ik ga gewoon geen 100 dollar betalen om af en toe een rondje te kunnen sturen...

Nog andere goede Sims?

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door L@urens » 02 aug 2013, 12:27

Pré van SRW is dat Assen er sinds kort in zit in huidige layout. Dat heb ik nog in geen andere (PC) sim kunnen vinden. Ook veel 'echte' auto's, zoals de 1M en dat stuurt best aardig. Het is geen iRacing, kost ook eens stuk minder. Verder zit Assen erin en is het een pluspunt dat Assen erin zit :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 02 aug 2013, 12:31

L@urens schreef:Pré van SRW is dat Assen er sinds kort in zit in huidige layout. Dat heb ik nog in geen andere (PC) sim kunnen vinden. Ook veel 'echte' auto's, zoals de 1M en dat stuurt best aardig. Het is geen iRacing, kost ook eens stuk minder. Verder zit Assen erin en is het een pluspunt dat Assen erin zit :)

is er ergens een lijst wat erin zit? Ik zag enkel USA circuits in de lijst op de site!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door WJ » 02 aug 2013, 12:35

Ik weet het niet zeker maar volgensmij zit Assen ook in SRW, dus dat is wel leuk, als Assen er daadwerkelijk in zit. Assen erin zou iig een pluspunt zijn, dat circuit Assen.

iRacing is mooi, een echte sim en ohh en aaah en ik heb het nu een paar keer geprobeerd maaaaar de funfactor in iRacing is niet zo hoog als bijvoorbeeld met GT5, waar je gewoon makkelijk een rondje kan knallen, gek doen, alleen of met vrienden, lekker simpel gelijk knallen. Dan maar iets minder sim.

Misschien dit simraceway eens proberen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hielke » 02 aug 2013, 12:48

Als sim blijft GTR-2 de beste.

Maar ik geloof het vwb de ontwikkeling van sims wel. Als het ze nu nog niet gelukt is om Force Feedback ook maar bij benadering goed te krijgen dan lukt het ze nooit meer.

Doe mij ook maar GT5.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door L@urens » 02 aug 2013, 13:04

Roy RS schreef:
L@urens schreef:Pré van SRW is dat Assen er sinds kort in zit in huidige layout. Dat heb ik nog in geen andere (PC) sim kunnen vinden. Ook veel 'echte' auto's, zoals de 1M en dat stuurt best aardig. Het is geen iRacing, kost ook eens stuk minder. Verder zit Assen erin en is het een pluspunt dat Assen erin zit :)

is er ergens een lijst wat erin zit? Ik zag enkel USA circuits in de lijst op de site!
https://www.simraceway.com/tracks?locale=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door L@urens » 02 aug 2013, 13:05

Hielke schreef:Als sim blijft GTR-2 de beste.

Maar ik geloof het vwb de ontwikkeling van sims wel. Als het ze nu nog niet gelukt is om Force Feedback ook maar bij benadering goed te krijgen dan lukt het ze nooit meer.

Doe mij ook maar GT5.
Jij kent iRacing niet dus?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 02 aug 2013, 13:12

L@urens schreef:
Roy RS schreef:
L@urens schreef:Pré van SRW is dat Assen er sinds kort in zit in huidige layout. Dat heb ik nog in geen andere (PC) sim kunnen vinden. Ook veel 'echte' auto's, zoals de 1M en dat stuurt best aardig. Het is geen iRacing, kost ook eens stuk minder. Verder zit Assen erin en is het een pluspunt dat Assen erin zit :)

is er ergens een lijst wat erin zit? Ik zag enkel USA circuits in de lijst op de site!
https://www.simraceway.com/tracks?locale=en" onclick="window.open(this.href);return false;

oeh zandvoort zit er tussen, dat is wel een echte plus dat Zandvoort erbij zit, hoe cool is het om op Zandvoort te kunnen rijden in een semi sim. Leuk ook dat Assen erin zit! Wellicht is het niet de beste Sim, ik ga het zeker proberen zodra ik tijd heb en het regent!!!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hielke » 02 aug 2013, 13:15

L@urens schreef:
Hielke schreef:Als sim blijft GTR-2 de beste.

Maar ik geloof het vwb de ontwikkeling van sims wel. Als het ze nu nog niet gelukt is om Force Feedback ook maar bij benadering goed te krijgen dan lukt het ze nooit meer.

Doe mij ook maar GT5.
Jij kent iRacing niet dus?
Mwooaah, dacht het wel. Reed in 1999 samen met Andre al in de GPL Champions League tegen Huttu en Woeger (de nrs. 1 en 2 van de wereld destijds). David Kaemmer (ontwikkelaar van Grand Prix Legends en iRacing) heeft aan GPL nauwelijks iets verdiend. Dat verdienmodel had ie bij iRacing (door die sponsor uit de American Football wereld) juist prima voor elkaar. Maar in de basis is iRacing nog gewoon de engine van GPL. Allemaal leuk en aardig, maar van de FF klopt nog steeds niks.

Als het dan toch niet klopt dan liever GTR-2. Dat geluid van die auto's alleen al is subliem. Dan daarbij het bandenslijtagemodel en de gameplay. Niemand doet dat zo goed.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door L@urens » 02 aug 2013, 13:37

Hielke schreef:
L@urens schreef:Jij kent iRacing niet dus?
Mwooaah, dacht het wel. Reed in 1999 samen met Andre al in de GPL Champions League tegen Huttu en Woeger (de nrs. 1 en 2 van de wereld destijds). David Kaemmer (ontwikkelaar van Grand Prix Legends en iRacing) heeft aan GPL nauwelijks iets verdiend. Dat verdienmodel had ie bij iRacing (door die sponsor uit de American Football wereld) juist prima voor elkaar. Maar in de basis is iRacing nog gewoon de engine van GPL. Allemaal leuk en aardig, maar van de FF klopt nog steeds niks.

Als het dan toch niet klopt dan liever GTR-2. Dat geluid van die auto's alleen al is subliem. Dan daarbij het bandenslijtagemodel en de gameplay. Niemand doet dat zo goed.
Ok, kudo's - maar inmiddels is het 2013 en zit er o.a. een heel nieuw tire model in iRacing...

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door MParallel » 02 aug 2013, 13:51

Moet het online zijn?

Is rFactor2 niks?

(ik heb zelf alleen ervaring met rF1 ivm oude pc, maar dat speel ik nog steeds met veel plezier).

Hashiriya

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hashiriya » 02 aug 2013, 13:53

Assetto Corsa kun je proberen. Download de gratis demo. De complete sim is nog niet uitgebracht. rFactor2 is niks.


^ lomp terug schakelen de versnellingsbak/motor kan toch niet stuk :D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hielke » 02 aug 2013, 15:15

L@urens schreef: Ok, kudo's - maar inmiddels is het 2013 en zit er o.a. een heel nieuw tire model in iRacing...
Ok, wist ik niet. Zou er opnieuw eens mee moeten rijden om een mening te vormen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door MParallel » 02 aug 2013, 15:22

Hashiriya schreef:... rFactor2 is niks.
Heb je ook argumenten waaarom? Nu is het een beetje een holle kreet.

Wat is slecht/valt tegen?

Hashiriya

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Hashiriya » 02 aug 2013, 16:07

MParallel schreef:
Hashiriya schreef:... rFactor2 is niks.
Heb je ook argumenten waaarom? Nu is het een beetje een holle kreet.

Wat is slecht/valt tegen?
Tiremodel, content, graphics, forcefeedback en de overall performance van de sim. Het ziet er niet uit en toch draait het niet lekker. Ik heb opzich niks tegen rFactor hoor. Ik reed veel met de HistorX mod voor rFactor. Targa Florio met de Porsche 911ST 2.4 is erg leuk :) rFactor moet het sowieso van de mods hebben en helaas is 99% crap. rFactor2 als de opvolger van rFactor is een tegenvaller voor mij.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door MParallel » 02 aug 2013, 17:20

Hmm ok.

Toen ik nog de eerste filmpjes zag opduiken van rF2 was vooral het nieuwe tiremodel iets waar ze mee uitpakten. Dat valt dus tegen.

Niet dat ik daar verder iets mee heb. Dat soort sim gaat mij te ver. Ik pak gewoon een auto, circuit en gassen maar.

Heb verder ook geen stuurtje of playseat e.d. :)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Robin » 07 aug 2013, 13:43

GPL is/was de Genesis van racesims. Toen kwam er vanalles waar inderdaad GTR2 en LFS nog er duidelijk bovenuit springen, nog steeds.

iRacing 2 jaar gedaan en ook het NTM is het in mijn ogen niet. OTM beter, maar echt niet op GPL/LFS niveau imo.

En RBR(niet qua looks, maar zeer zeker qua physics)

Physics: GPL, GTR2, LFS, R(SR)BR......GT5(maar wel leuk en lekker)

iRacing voelt gewoon niet 'echt'en remote/electronisch.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 aug 2013, 14:17

Robin schreef:iRacing voelt gewoon niet 'echt'en remote/electronisch.
En het is gewoon relatief duur voor iets waar je maar moet afwachten of er een race is voor de wagen die je wil gebruiken op tijden die je sociaal technisch gezien nooit uitkomen. En de racers zijn er nogal irritair, ik bedoel elitair. Niet dat ik ooit mikpunt was, maar man oh man...

Heb het 2 jaar vol gehouden, maar er moet echt veel gebeuren wil ik ooit terug komen. En met Assetto Corsa, rF2 en pCARS op komst is die kans gewoon nul. :)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Robin » 07 aug 2013, 14:44

In iRacing waren de V8 Aussie Supercar, Radical en Legend m'n favorieten. Die reden 'lekker' ieder op z'n eigen manier. De Supercar kon je met z'n 1500kg maar 600pk lekker 4 wieldriftend laten gaan, zoals ook irl(doelende op die races). Radical ook nog redelijk beheersbaarop/over de grens, Legends helemaal 'n feest qua overstuurwerk , maar toch wat electronisch tov GPL opa.

Totdat daar ook het NTM kwam en de ziel uit de physiscs ging imho...

Erg spijtig.

Ik had ook de Vette, maar met NTM waardeloos.

Ford GT meteen gekocht en was NTM basis, prachtauto, niet lekker te rijden imo...

Ik vind het 'n overtrokken gebeuren dat iRacing en prijzig.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 aug 2013, 16:22

Die Falcon was inderdaad leuk om te rijden. Al was het in het begin wel erg makkelijk om je bandjes op te blazen(paar keer blokkeren was genoeg). Maar inderdaad het weggedrag voelde voor mij niet zoals anderen het doen voorkomen(ook niet met NTM). Bovendien is voor mij het online gebeuren lang niet zo belangrijk(en mis ik AI), en in tegenstelling tot velen vind ik een web interface ronduit ruk voor een 'spel'.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 07 aug 2013, 16:39

Mari Oh Oh! schreef:Die Falcon was inderdaad leuk om te rijden. Al was het in het begin wel erg makkelijk om je bandjes op te blazen(paar keer blokkeren was genoeg). Maar inderdaad het weggedrag voelde voor mij niet zoals anderen het doen voorkomen(ook niet met NTM). Bovendien is voor mij het online gebeuren lang niet zo belangrijk(en mis ik AI), en in tegenstelling tot velen vind ik een web interface ronduit ruk voor een 'spel'.

uhh, what is er met je naam en avatar gebeurd...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten