Simraceway, iemand ervaring mee?

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Macboy » 08 aug 2013, 01:51

GTR-2 was inderdaad geniaal had daar wel +1000 uur in zitten !

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 aug 2013, 11:18

Roy RS schreef:
Mari Oh Oh! schreef:Die Falcon was inderdaad leuk om te rijden. Al was het in het begin wel erg makkelijk om je bandjes op te blazen(paar keer blokkeren was genoeg). Maar inderdaad het weggedrag voelde voor mij niet zoals anderen het doen voorkomen(ook niet met NTM). Bovendien is voor mij het online gebeuren lang niet zo belangrijk(en mis ik AI), en in tegenstelling tot velen vind ik een web interface ronduit ruk voor een 'spel'.

uhh, what is er met je naam en avatar gebeurd...
Hoezo, klink ik als Robin?:tooth: Mijn nick is sinds de oprichting van dit forum niet veranderd en de avatar al heel lang niet.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door VLA » 08 aug 2013, 12:10

Hashiriya schreef:Assetto Corsa kun je proberen. Download de gratis demo. De complete sim is nog niet uitgebracht. rFactor2 is niks.


^ lomp terug schakelen de versnellingsbak/motor kan toch niet stuk :D
Waar is die gratis demo te krijgen? Op hun site hebben ze alleen een tech preview, maar daar moet je een code voor hebben.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Robin » 08 aug 2013, 12:58

^Inderdaad

En even hijacken...

Niels Heusinkveld heb ik van gehoord , bekend simmer. Maar welke sim is dit?


Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door VLA » 08 aug 2013, 13:11

Dat is Rfactor zo te zien.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 aug 2013, 13:47

VLA schreef:
Hashiriya schreef:Assetto Corsa kun je proberen. Download de gratis demo. De complete sim is nog niet uitgebracht. rFactor2 is niks.


^ lomp terug schakelen de versnellingsbak/motor kan toch niet stuk :D
Waar is die gratis demo te krijgen? Op hun site hebben ze alleen een tech preview, maar daar moet je een code voor hebben.
En die code krijg je als je een netKar Pro hebt(of eigenlijk, de code werkt op nK en AC). Die kost nu 4 euro, dus dat is zeker te overzien. :-)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door MParallel » 08 aug 2013, 17:42

VLA schreef:Dat is Rfactor zo te zien.
Jep.

http://www.virtualr.net/niels-heusinkve ... 93-group-c" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij ontwerpt zo te lezen harware voor sims (o.a.).

€1149 voor een setje... :dood:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 09 aug 2013, 09:38

ik heb zojuist simraceway geinstalleerd en geprobeerd, eerste wat opvalt is dat de 1M slechter rijdt dan in het echt (thans ik mag hopen dat ie in het echt niet onderstuurd is...) Dus mijn rondjes gaan voor mijn gevoel veel slechter dan in het echt, als in niet zo netjes en toch heb ik dezelfde rondetijden als met mijn Atom in het eggie.

Conclusie, de tijden van SRW zijn makkelijker haalbaar dan in het eggie, al met al vind ik het leuk dat ik op Zandvoort kan rijden en ook op Assen. helemaal als ik straks in de Atom V8 rijdt...jammer wel dat het alleen de V8 is, mijn eigen Atom zou nog leuker zijn!

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 aug 2013, 10:23

MParallel schreef:
VLA schreef:Dat is Rfactor zo te zien.
Jep.

http://www.virtualr.net/niels-heusinkve ... 93-group-c" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij ontwerpt zo te lezen harware voor sims (o.a.).

€1149 voor een setje... :dood:

Afbeelding
Wat dacht je dan van het Bodnar stuurtje waar hij mee rijdt(is overigens nog het prototype)? http://www.simsteering.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2400... Pond.. Tempting, maar ik denk dat ik het toch maar bij mijn T500 houd. Duur zat.

JDMCharade
Berichten: 222
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:56
Locatie: 010

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door JDMCharade » 03 dec 2013, 19:12

Anders probeer je toch Grid 2 of NFS Shift das toch ook een aardige racesim? Forza 4?

Maar ik heb begrepen dat je ooit via de duitse bmw site een m3 sim kon downloaden dan kon je met de nieuwste e92 m3 rondjes rijden op de nring gp strecke, en dat je alles kon afstellen aan de auto. Bandenkeuze was ook een optie. En je kon via een andere website cicuits downloaden waaronder Nordschleife. Ik denk dat dat de echte racesim is maar dan alleen m3...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 dec 2013, 12:25

JDMCharade schreef:Anders probeer je toch Grid 2 of NFS Shift das toch ook een aardige racesim? Forza 4?

Maar ik heb begrepen dat je ooit via de duitse bmw site een m3 sim kon downloaden dan kon je met de nieuwste e92 m3 rondjes rijden op de nring gp strecke, en dat je alles kon afstellen aan de auto. Bandenkeuze was ook een optie. En je kon via een andere website cicuits downloaden waaronder Nordschleife. Ik denk dat dat de echte racesim is maar dan alleen m3...
Dat was volgens mij rFactor met een BMW-jasje. Erg leuk in elk geval, maar een 'klein beetje' beperkt. Maar wel gratis. Staat zelfs nog op BMW.com: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... ntent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Robin » 12 jan 2014, 10:01

Gisteravond SRW geinstalleerd. Beetje arcade, maar ik denk: De 1M zit erin even kijken. Assen en Zandvoort ook. 1M gaat redelijk scheef , maar een donut wil niet alsof er geen lsd op zit, alleen op snelheid gaat 't ook mooi gecontroleerd, maar 't blijft het allemaal net niet. Geschreeuw van die Schotse manager dat ik in de pits moet terugkomen want damage to the vehicle doet me heel erg aan Grid etc denken.

Voor de rest ziet 't er wel geinig uit, maar niet diep genoeg qua echte sim. Dus neen, maar ok, gratis wat wil je ook:)

Maar ik moet zeggen dat het driftwerk met de 1M vermakelijk(en ook niet meer dan dat) is, want 't is controleerbaar, da's leuk. Heb verder de G25 gesetupt heel snel, zat geen FFB op dus even snel FFB aan /vergroot, dat viel me mee.

@RoyRS, er zit inderdaad 'n vaagheid van echt insturen totdat de auto ingame instuurt, viel me ook op, maar als ie gaat gaat ie:)

Conclusie: De hele toestand ademt Grid met 'n vleugje sim uit. Het leuke is dus de 'eigen' straatauto's(Audi S4/S5, 1M) en Assen en Zandvoort.

Maar als je wat gewend bent is 't al gauw arcade-ish imo.

Vraag: Hoe krijg je instant replays? Ik heb al 'n toets ge-designated, maar als ik daarop druk gebeurt er niks.

??

Oh ja: die 2 Schotse coureurs, hoe heten ze ook alweer staan er in vol ornaat op, en het is Schotse vlaggen en chavinisme overal ingame. Hoe zit dat?
Niet dat ik anti Schotland ben(integendeel), maar 't valt wel op. Een beetje Braveheart onder de sims:)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Roy RS » 13 jan 2014, 13:22

je vraag weet ik niks van, maar leuk dat je het geprobeerd hebt, ik heb er niet meer naar omgekeken sindsdien, misschien als de winter nog ooit begint dat ik weer eens wat ga spelen met de computer

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Simraceway, iemand ervaring mee?

Bericht door Robin » 13 jan 2014, 14:04

Roy RS schreef:je vraag weet ik niks van, maar leuk dat je het geprobeerd hebt, ik heb er niet meer naar omgekeken sindsdien, misschien als de winter nog ooit begint dat ik weer eens wat ga spelen met de computer
Ik heb 'm alweer uninstalled:)

Vanochtend online tegen 'n gast in 'n Audi S5 op 'n vliegveld.Beide de boarding in. : Understeer is inderdaad the enemy. Weg met die arcadetroep.:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten