RaceRoom Racing Experience.

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

RaceRoom Racing Experience.

Bericht door WJ » 02 jan 2013, 10:56

http://game.raceroom.com/

Iemand hier bekend mee? Ziet er wel aardig uit.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door indobesar » 02 jan 2013, 13:50

Dit moet simmers op DF wel aanspreken: SimBin mag BMW's gebruiken in RaceRoom Racing Experience

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 17 jan 2013, 14:26

Gisteren even gespeeld en vind 'm wel goed eigenlijk. Weet iemand ook wanneer er meer uitbreiding dan die fantasy track en die 2 speelbare karren volgt?

Heb de Beta nog niet gedaan. Teveel gedoe met inschrijven:)

Wie weet dus wanneer de boel qua real tracks en andere auto's echt los gaat? En ik lees ook 'purchase' ergens in die Teaser dus dan moet je tóch betalen dan? Wie weet er meer van?

Physics zijn wel lekker vind ik, overigens. Als 'n Saleen zo makkelijk te rijden zou zijn en overstuurcorrecties makkelijk op te vangen dan wil ik irl ook wel eens:)

Had 1:27 nogwat met die Aquila trouwens. Ding klinkt overigens ÜBER in motor tot aan versnellingsbaksound en remmerij. Echt bijna echt:)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Roy RS » 17 jan 2013, 14:42

klinkt wel goed, zoals ik de trailer interpreteer kun je de game gratis spelen en kun je dan in de game circuits of auto's bijkopen. Ben ik wel voorstander van als ze dan een paar leuke bekende circuits erin stoppen ben ik erbij.

binnenkort eens even proberen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 18 jan 2013, 21:44

Goh, deze demo/teaser is toch wel impressive vind ik. Rijgedrag /physics is gewoon ok en dat wordt dus in de uiteindelijke versie nog beter plus 'n scala aan tracks en auto's.
Edit: 1:24.045 is m'n snelste, middenmoot dus....tja ik kijk naar 1:22ers op youtube en die rijden lijnen die buiten de track zijn zegmaar en ga ik dat doen dan krijg ik gauw 'invalid lap'....

Ik weet dat 't nog 'n teaser is, maar die rules van wanneer 'n lap goed/afgekeurd wordt kan ik nergens vinden.

Maar lekker gaat ie en als je dan 5 laps ofzo doet kom je in 'n flow en merk je dat de auto ook meer gaat leven/werken terwijl 't een fixed setup is. Mooie feel hoor.

Je kunt niks veranderen(buiten Forcefeedback natuurlijk dat soort zaken en aut of manual, Ghost on off, raceline on/off( van je eigen fastest lap dus)

Maar toch na wat laps komt die wagen meer tot leven ofzo: Banden warmer /slijtage is me ook qua info niks over bekend, of je wordt zelf gewoon consistenter ofzo natuurlijk.

Zeer vermakelijk voor 'n free teaser. Dat belooft wat imo.


ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door ErikS » 19 jan 2013, 07:51

Altijd twee banden op het asfalt houden?

Dat is bij Forza iig zo.....

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 07:56

ErikS schreef:Altijd twee banden op het asfalt houden?

Dat is bij Forza iig zo.....
En toch ook bij GT5? Anyway. Deze lap lijkt op die van mij al heb ik 'm in sommige bends 'n versnelling hoger blijkbaar (minder wielspin imo en op koppel lol) . En ik ben 14 honderste sneller:)))
Lijnen lijken 99% op die van mij....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GeeZhp_kubg&NR=1[/youtube]

Een beetje rijder begint bij 1:28 ofzo en dan is 't moeilijk om onder de 1:25 te komen vond ik(toch wel 30 laps gedaan, maar valt mee eigenlijk. Nu gaat 't er nog om waar ik die 3 seconden vandaan haal van het WR 1:20 9 nogwat........LOL Oefenen is het woord. Daar ben ik wel achter. :df:

Oh ja. Aquila is 'n klein Deens racewagenbouwertje en heeft qua model m'n hart gestolen. De CR1 dus.
OK onder de 100k euro blijkt niet al te gek te zijn. Ze gebruiken de 4.0 M60 V8 BMW (vanaf 286pk) maar ook de S65 M3 V8! En de LS7(?) Corvette 7 liter (zoals in de sim)

Afbeelding

Als ik 'n pure compromisloze trackdayRACER wilde en had de centen dan werd 't geen Radical maar 'n CR1 denk ik....

Prachtig model ook.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Roy RS » 19 jan 2013, 11:17

Wat is dat ghost, ik zet dat wel eens aan en uit in Drift, maar merk niet echt verschil.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Richardt. » 19 jan 2013, 11:33

Ziet er wel erg gaaf uit zeg!

Alleen bij gebrek aan een stuurtje én dat ik het op m'n laptop zal moeten spelen, gaat het hier dus niet lukken :lol:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 12:15

Roy RS schreef:Wat is dat ghost, ik zet dat wel eens aan en uit in Drift, maar merk niet echt verschil.
Ghost is(in dit geval) je eigen auto (vaag zichtbaar) van je vorige lap/of snelste lap tijdens je current lap. Daar moet je dus/voorbij/doorheen om 'n snellere tijd te maken.Je rijdt dus tegen die Ghost voor 'n snellere tijd. Een leidraad om te zien hoe je op 'n betreffend gedeelte reed/remde/bocht nam ook.Het can ook AI dus de PC zelf zijn die die Ghost is in bepaalde racegames/sims.
Ik ben niet zo van Ghost in GT5, RBR etc, maar hier online in de league is 't wel makkelijk qua hoe ver zit je van je snelste lap(die laat hij zien in deze sim, niet de laatste ) dus daar moet je vóór zien te blijven, logisch.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Macboy » 19 jan 2013, 13:25

Ghost is ideaal en niet storend. Wel storend zijn die graphics in beeld. Doet meer aan arcade denken dan aan sim.

Ben verder erg benieuwd zal binnenkort eens proberen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Andre » 19 jan 2013, 13:29

Is dit aanloop naar GTR3? Gaat het er komen?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 15:47

Macboy schreef:Ghost is ideaal en niet storend. Wel storend zijn die graphics in beeld. Doet meer aan arcade denken dan aan sim.

Ben verder erg benieuwd zal binnenkort eens proberen.
Wat dan in beeld? Graphics ok. Ik rij met de nosecam en dan zie je alléén het versnellingscijfer rechtsonderin en die wordt rood als je moet schakelen. niks anders.
Kijk hoe 'mooi'GT5 is en die speelt lekker, maar dit voelt toch anders.

Laat ik 't netje zeggen dat ik 'm goed vind aanvoelen qua playability en fysiek vooral als je echt gaat hotlappen. DIt is nog amateur level dat wordt nog beter op pro/get real. Maar ik ben er al aan 'verslaafd' en dat aan één autootje en één baantje nu, zonder setups. Je wil gewoon sneller en sneller. Op Get Real level wordt 't echt even wat moeilijker begrijp ik.

De sound is subliem, ik heb volgens mij nog nooit zo'n intense echte sound gehoord in iets race achtigs, dat helpt ook mee. En dan is dit 'nog maar' een 7 liter V8 die prima klinkt, maar ik kan niet wachten op 'n 6/8/10/12 cylinder hoogtoerig blok in deze sim.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 22 apr 2014, 12:33

Gisteren even 'n paar tientjes stukgegooid op deze Steam sim. Ik had 'm al, maar wilde wat circuits kopen. Zandvoort, Hockenheim, Suzuka, Hungaroring, Bathurst. En wat auto's. 320Turbo E21, M1 Procar, 240Turbo Volvo, 635csi, E30 M3, McLaren Gt3 4-12C, Ruf RT12, Ruf CTR3, Radical 4 turbo, Radical Judd V8, Pagani, Glickenhaus P4...etc.

Want 't was namelijk Eastersale vorige week. 50% korting:)

Nu is 't misschien niet zo diepgaand als PC en AC , maar de looks en sounds zijn WEERGALOOS, en als je 'm niet in cockpitview maar nosecam hebt is 't rijden heel lekker, overstuur heerlijk opvangbaar. Zware besturing. Anyway een leuke sim, weer even wat anders. Echt gewoon genioet van vooral de sound van beaalde auto's.


Hier de M1 Procar op Suzuka. Met 'n headset top.


De Zakspeed Capri met >500pk 4 cylinder turbo klinkt nog lekkerder eigenlijk:)



320Turbo


En dan de gratis BMW 134i Judd hillclimb versie. Wat 'n geil geluid. Raar dingetje:)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door frank de jonge » 27 dec 2014, 21:05

Is dit een gratisch spel ofzo??

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 29 nov 2017, 11:21

Ja!

R3E deze dus weer eens GRATIS gedownload en wat tracks etc aangeschaft dus dik 2 tientjes verder, om weer even te proberen. M'n naam en dingen stonden er nog in na 2,5j afwezigheid. G920 gevonden. Feel is goed overall. Ik vind het leuk. Mooie afwisseling tov AC en Automobilista. Grafisch erg mooi, sounds goed etc.

M25i Racing (nieuw model met achterspoiler, ik rij in de car van journo Jethro Bovingson) is erg leuk, ook op de NS /Zandvoort/Hockenheim/Portimão(gaaf!) etc.

Wel even bezig geweest en testen met FFB, da's nogal complexerig, maar lijkt op Dirt Rally/D4.



Deze is voor de G920 maar lijkt mij te sterk qua FFB, vanavond even kijken hoe en wat:




Favo is de M1 Procar en de Capri DRM bak nog steeds, maar genoeg keuze en ook AI adaptive of 99% sterkte, mooie dogfights hoor.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 29 nov 2017, 11:28

De nieuwe M235i Racing heeft die een 6bak ipv 8AT (eerste versie zonder vleugel) vroeg ik me af???


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Macboy » 29 nov 2017, 11:58

Er was volgens mij maar 1 versie gemaakt toch ? Die had de 8AT destijds. Geen handbak. Was ook geen optie.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 29 nov 2017, 12:22

Dat dacht ik ook, maar na 6 heb ik geen gears meer over(nu gebruik je die in AC met de M235iR ook al niet), maar kan geen info vinden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Macboy » 01 dec 2017, 09:56

Volgens mij heeft geen enkele sim 8 gears voor de manual nerds onder ons. Meeste hardware heeft max 6 versnellingen. Niet logisch maar goed, denk dat dit het misschien is ?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 01 dec 2017, 10:00

Macboy schreef: 01 dec 2017, 09:56 Volgens mij heeft geen enkele sim 8 gears voor de manual nerds onder ons. Meeste hardware heeft max 6 versnellingen. Niet logisch maar goed, denk dat dit het misschien is ?
In Assetto Corsa heeft de M235iR gewoon 8 (AUT) gangen vooruit, waarvan je inderdaad max de 6e trap gebruikt(vaak bij 5 max einde rechte stuk). Punt is het realisme. Een M235iR irl heeft dat ook. Ik snap ook dat er geen OEM(maar misschien wel custom made) 8 shift stick hardware is in de simwereld, maar aangezien de real life auto een 8AT is met flippers hoeft dat wat dat betreft ook niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Macboy » 01 dec 2017, 10:09

Nee daarom vond ik het ook niet logisch.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: RaceRoom Racing Experience.

Bericht door Robin » 20 dec 2017, 07:46

Er zijn 3 Porsches uit. Een dezer dagen.
http://www.racedepartment.com/threads/t ... ed.145083/

Als ze maar als package onder de €5,00 blijven en ik heb nog tegoed in m'n Steam Wallet dan denk ik erover om ze te kopen:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten