Logitech G25

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 dec 2006, 12:14

yep alles 100 procent en veer staat uit.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 12:20

'veer' hoe zet je die uit dan?

ook 100% deadzone? ROLMAO :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 dec 2006, 14:31

Zelfs ik heb sinds vorige week vrijdag een G25. Dacht dat het 1-3 maanden zou gaan duren voordat ik m'n oude joystick tempo weer kon rijden. Het duurde zegge en schrijve 2 uurtjes. Pas in de volgende simracing.nl competitie zal ik zeker weten of ik er sneller mee ben of niet. Ik hou nog wat armslag.

Over de Force Feedback instellingen van de G25 bestaan vele visies. Volgens K33z rijden de toppers zoals Greger Huttu met de default instellingen van de G25. De kracht staat dan op een extreme 98% terwijl de centreerveer uit staat. Maar toch centreert het stuur dan. Ook wordt door de toppers een 540 graden instelling gebruikt waarbij de stuuruitslag in de sim op de maximale 23% staat. Vond deze instelling gisteren lekker rijden.

Andre rijdt met slechts 20% FF, effecten van FF op Full, terwijl zijn centreerveer uit staat.

Ikzelf rij met een standaard 200 graden stuuruitslag, 100% centreerveer, 35% force, en Medium FF effects. Het stuurt dan zwaar in bochten maar het stuur komt makkelijker terug. Sensitivity staat overal op 50% en deadzone's zijn 0.

Het is puur persoonlijk wat je gaat gebruiken maar ik denk dat de instelling van Keez, de default G25 instelling zoals je die in het menu van GTR2 kunt kiezen, qua FF realisme de beste is.

Installatie van de drivers is natuurlijk wel nodig, die van de profiler niet. Stuurtje wordt middels de driver in XP herkend. Je kunt dan bij "spelbesturing" in het configuratiescherm de standaardwaarden eventueel wijzigen.

Testcircuit is de laatste tijd Magny Cours 2004 omdat over 2 weken de wereldtop van Sim Challenge daar ook rijdt. Greger Huttu, Max dell Orco, bootlading andere Finse toppers. Ik wil nu wel eens weten waar ik tov deze gasten sta. Op Valencia was het verschil nog 2,5 sec. Zou nu kleiner moeten zijn.

Menno Waijenberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2006, 11:19
Locatie: Velserbroek

Bericht door Menno Waijenberg » 29 dec 2006, 14:44

Ik heb de G25 zelf niet, maar van Kees hoor ik dat ik er ook aan moet geloven..
Maar om jullie een beetje op weg te helpen zal ik de settings van de meester (nee, niet de mijne) even geven.
Ze zijn dan wel voor de DFP (ouwe logitech stuur) maar zo rijdt Greger in ieder geval zijn rondjes.

Greger Huttu
Site Admin


Joined: 19 Aug 2005
Posts: 137

Posted: Tue Dec 26, 2006 1:45 pm Post subject: GTR2 Logitech DFP FF Settings

--------------------------------------------------------------------------------

Here's what I use at the moment, I haven't really spent a lot of time tweaking as this feels good enough to me.

In Windows DFP properties:

Degrees of Rotation: 370

Overall Effects Strength: 111%
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 0%

Enable centering spring is Off.

In GTR2:

Steering Axis Linearity: 50%
Speed Sensitivity: 0%

In car setup I use 23.0 steering lock with these settings. This results in quite sensitive steering (even for me ) so you might want to up the DFP steering rotation to 400 or more, whatever feels comfortable to you.

Here are the FF settings that you need to copy&paste into your GTR2 .plr file:

FFB Device Type="2" // Type of FFB controller: 0=none 1=wheel, 2=stick/custom, 3=rumble pad.
FFB Effects Level="5" // Number of FFB effects to use: 0=No Effects, 1=Low, 2=Medium, 3=High, 4=Full, 5=Custom.
FFB Gain="0.50000" // Strength of Force Feedback effects. Range 0.0 to 1.0.
FFB Throttle FX on steer axis="1" // 0 = Throttle effects on throttle axis, 1 = throttle effects on steering axis.
FFB Brake FX on steer axis="1" // 0 = Brake effects on brake axis, 1 = brake effects on steering axis.
FFB steer vibe freq mult="0.00000" // Controls frequency of steering vibration. Recommended: 0.5 to 1.0, 0.0 disables steering vibration.
FFB steer vibe zero magnitude="0.03500" // Magnitude of steering vibration at 0mph (reference point).
FFB steer vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB steer vibe zero magnitude).
FFB steer vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB steer force average weight="0.80000" // How much weight is given to new steering force calculations each frame (0.01 - 1.0). Lower values will smooth out the steering force, but will also add latency.
FFB steer force exponent="0.82000" // Steering force output "sensitivity". Range 0.0 to infinity. 0.0 to 1.0 = higher sensitivity, greater than 1.0 = lower sensitivity.
FFB steer force input max="-11500.00000" // Recommended: 11500 (-11500 if controller pulls in the wrong direction).
FFB steer force output max="1.50000" // Maximum force output of steering force, recommendation 0.8 to 2.0
FFB steer force grip weight="0.90000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.4 to 0.9. How much weight is given to tire grip when calculating steering force.
FFB steer force grip factor="0.60000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.2 to 0.6. How much of a factor the front wheel grip is on the steering weight.
FFB steer update thresh="0.01500" // Amount of change required to update steer force/vibe (0.0 - 1.0). Lower values = steering force updated more frequently = lower frame rate.
FFB steer friction coefficient="0.17500" // Coefficient to use for steering friction. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer friction saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering friction. Range: 0 - 1.0
FFB steer damper coefficient="0.17500" // Coefficient to use for steering damper. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer damper saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering damper. Range: 0 - 1.0
FFB throttle vibe freq mult="0.17000" // Scales actual engine frequency to force FFB vibration frequency. Suggested range: 0.10 to 0.50
FFB throttle vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of engine vibration at 0rpm (reference point).
FFB throttle vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB throttle vibe zero magnitude).
FFB throttle vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB throttle vibe update thresh="0.08000" // Amount of change required to update throttle vibe (0.0 - 1.0)
FFB brake vibe freq mult="0.90000" // Scales actual brake rotational frequency to force feedback vibration frequency.
FFB brake vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of brake vibration at 0mph (reference point).
FFB brake vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB brake vibe zero magnitude).
FFB brake vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB brake vibe update thresh="0.05000" // Amount of change required to update brake vibe (0.0 to 1.0)
FFB rumble strip magnitude="0.15000" // How strong the rumble strip rumble is. Range 0.0 to 1.0, 0.0 disables effect.
FFB rumble strip freq mult="0.60000" // Rumble stip frequency multiplier 1.0 = one rumble per wheel rev.
FFB rumble strip wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB rumble strip pull factor="-0.50000" // How strongly wheel pulls right/left when running over a rumble strip. Suggested range: -1.5 to 1.5.
FFB rumble strip update thresh="0.07500" // Amount of change required to update rumble strip effect (0.0 - 1.0)
FFB jolt magnitude="1.00000" // How strong jolts from other cars (or walls) are. Suggested Range: -2.0 to 2.0.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 19:40

Ik heb voor GTR2 nu alles ok, veersterkte 0 en bijv 370 graden stuur. Nu doe ik bijv Grand Prix Legends en is de veersterkte weer 100%. :?: :?: :?:

Waar verander ik dat dan?

RBR draait ie lekker op, wel ff wennen hoe 't stuur is.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 30 dec 2006, 11:18

En kan iemand mij vertellen hoe ik LFS moet instellen met die x en die y assen toestanden aub en hoeveel graden? :?:

RBR/GTR2/GPL is mij duidelijk, maar de LFS instellingen zijn abacadabra voor mij. Heb dit geloof ik wel eens eerder hier gevraagd. Alvast bedankt. :D

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 30 dec 2006, 14:58

Nog een vraag, hoe stel ik m'n 6 handbak versnellingen in GTR2 in?

Ik click ze alle 6 dus ze hebben dan bij 'controller' 'extra' al een 'dedicated nummer' zegmaar. Maar ingame doet de pook niks.

:?:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 dec 2006, 15:17

Tuurlijk doet de pook niks. Zitten ze in die GT auto's met pook te schakelen? Nee dus he. Flipperen met die bende!

Och och och :lol:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 30 dec 2006, 16:06

Hielke schreef:Tuurlijk doet de pook niks. Zitten ze in die GT auto's met pook te schakelen? Nee dus he. Flipperen met die bende!

Och och och :lol:
De Porker RSRs, de M3 GTR, Lambo en verschillende 550s hebben een hand(pook)bak(al dan niet squentieel) in real life en je ziet hand ook naar de pook gaan in GTR2.

Dat jij dat niet wist, blinde. :twisted:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 dec 2006, 16:20

Heb die klasses IRL of op tv nog nooit zien rijden :roll:

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 26 jan 2007, 09:23

Heb hem gister gehaald en ben blij dat ik hem gekocht heb wel even klooie met de instellingen maar ik vind het een superfijn stuurtje. Ik merk
dat ik weer zin heb om te rijden met mijn oude stuur waar de FFB het niet meer werkte en centerpostitie niet meer werkte had ik er totaal geen plezier meer in.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 28 mar 2008, 16:24


Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 mar 2008, 18:15

Euhhh, er staat datie voor de PS2 is? Werkt die niet op de PS3 dan? Misschien moet ik hem ook maar kopen als dat wel kan....

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 mar 2008, 20:10

Maik schreef:Euhhh, er staat datie voor de PS2 is? Werkt die niet op de PS3 dan? Misschien moet ik hem ook maar kopen als dat wel kan....
Kan, is geen enkel probleem.

Michel

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 29 mar 2008, 18:31

Ook voor PC natuurlijk. Daar is ie meest voor verkocht.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Bericht door StefanW » 31 mar 2008, 21:35

Heb hem besteld via redcoon.nl
Was ie net 2 euro goedkoper dan hierboven en komt uit gewoon uit NL :)

Hoop hem eind van de week binnen te hebben :D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 01 apr 2008, 10:17

Menno Waijenberg schreef:Ik heb de G25 zelf niet, maar van Kees hoor ik dat ik er ook aan moet geloven..
Maar om jullie een beetje op weg te helpen zal ik de settings van de meester (nee, niet de mijne) even geven.
Ze zijn dan wel voor de DFP (ouwe logitech stuur) maar zo rijdt Greger in ieder geval zijn rondjes.

Greger Huttu
Site Admin


Joined: 19 Aug 2005
Posts: 137

Posted: Tue Dec 26, 2006 1:45 pm Post subject: GTR2 Logitech DFP FF Settings

--------------------------------------------------------------------------------

Here's what I use at the moment, I haven't really spent a lot of time tweaking as this feels good enough to me.

In Windows DFP properties:

Degrees of Rotation: 370

Overall Effects Strength: 111%
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 0%

Enable centering spring is Off.

In GTR2:

Steering Axis Linearity: 50%
Speed Sensitivity: 0%

In car setup I use 23.0 steering lock with these settings. This results in quite sensitive steering (even for me ) so you might want to up the DFP steering rotation to 400 or more, whatever feels comfortable to you.

Here are the FF settings that you need to copy&paste into your GTR2 .plr file:

FFB Device Type="2" // Type of FFB controller: 0=none 1=wheel, 2=stick/custom, 3=rumble pad.
FFB Effects Level="5" // Number of FFB effects to use: 0=No Effects, 1=Low, 2=Medium, 3=High, 4=Full, 5=Custom.
FFB Gain="0.50000" // Strength of Force Feedback effects. Range 0.0 to 1.0.
FFB Throttle FX on steer axis="1" // 0 = Throttle effects on throttle axis, 1 = throttle effects on steering axis.
FFB Brake FX on steer axis="1" // 0 = Brake effects on brake axis, 1 = brake effects on steering axis.
FFB steer vibe freq mult="0.00000" // Controls frequency of steering vibration. Recommended: 0.5 to 1.0, 0.0 disables steering vibration.
FFB steer vibe zero magnitude="0.03500" // Magnitude of steering vibration at 0mph (reference point).
FFB steer vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB steer vibe zero magnitude).
FFB steer vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB steer force average weight="0.80000" // How much weight is given to new steering force calculations each frame (0.01 - 1.0). Lower values will smooth out the steering force, but will also add latency.
FFB steer force exponent="0.82000" // Steering force output "sensitivity". Range 0.0 to infinity. 0.0 to 1.0 = higher sensitivity, greater than 1.0 = lower sensitivity.
FFB steer force input max="-11500.00000" // Recommended: 11500 (-11500 if controller pulls in the wrong direction).
FFB steer force output max="1.50000" // Maximum force output of steering force, recommendation 0.8 to 2.0
FFB steer force grip weight="0.90000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.4 to 0.9. How much weight is given to tire grip when calculating steering force.
FFB steer force grip factor="0.60000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.2 to 0.6. How much of a factor the front wheel grip is on the steering weight.
FFB steer update thresh="0.01500" // Amount of change required to update steer force/vibe (0.0 - 1.0). Lower values = steering force updated more frequently = lower frame rate.
FFB steer friction coefficient="0.17500" // Coefficient to use for steering friction. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer friction saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering friction. Range: 0 - 1.0
FFB steer damper coefficient="0.17500" // Coefficient to use for steering damper. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer damper saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering damper. Range: 0 - 1.0
FFB throttle vibe freq mult="0.17000" // Scales actual engine frequency to force FFB vibration frequency. Suggested range: 0.10 to 0.50
FFB throttle vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of engine vibration at 0rpm (reference point).
FFB throttle vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB throttle vibe zero magnitude).
FFB throttle vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB throttle vibe update thresh="0.08000" // Amount of change required to update throttle vibe (0.0 - 1.0)
FFB brake vibe freq mult="0.90000" // Scales actual brake rotational frequency to force feedback vibration frequency.
FFB brake vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of brake vibration at 0mph (reference point).
FFB brake vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB brake vibe zero magnitude).
FFB brake vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB brake vibe update thresh="0.05000" // Amount of change required to update brake vibe (0.0 to 1.0)
FFB rumble strip magnitude="0.15000" // How strong the rumble strip rumble is. Range 0.0 to 1.0, 0.0 disables effect.
FFB rumble strip freq mult="0.60000" // Rumble stip frequency multiplier 1.0 = one rumble per wheel rev.
FFB rumble strip wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB rumble strip pull factor="-0.50000" // How strongly wheel pulls right/left when running over a rumble strip. Suggested range: -1.5 to 1.5.
FFB rumble strip update thresh="0.07500" // Amount of change required to update rumble strip effect (0.0 - 1.0)
FFB jolt magnitude="1.00000" // How strong jolts from other cars (or walls) are. Suggested Range: -2.0 to 2.0.

Ik wilde zo`n spelletje voor mijn zoon kopen(en ook een beetje voor mezelf) maar hij is 5 en als ik dit lees moet je geloof ik 5 jaar bij de NASA werken wil je hier een beetje uitkomen.

We hebben het hier toch wel over een spel of heb ik het mis :idea: :?:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 11:06

Hans, het is een stuurwiel voor racesims en dergelijke, laat je niet afleiden door die posting. Je configureert dat ding aan je PC, makkelijker dan de abacadabra wat je hierboven post....

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad
Contacteer:

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 01 apr 2008, 14:39

@ Hanz

Je kan gewoon een G25 kopen en de logitech driver installeren. Je zoontje van 5 kan dan lekker rondjes maken. De settings hierboven zijn alleen nodig als je voor constante (top)rondentijden gaat en zelfs dan overbodig. Uiteindelijk blijft het een persoonlijk verhaal.

Overigens is zijn GTR1 en 2 niet de ideale spellen om mee te beginnen, maar er zijn genoeg spellen te vinden waar je leuk mee kan rondrijden. Colin McRae DIRT is een goed voorbeeld.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 25 jun 2008, 08:15

Zaterdag ook gehaald. Ik had het MOMO stuurtje, maar deze is helemaal prettig zeg. Heb ook het gevoel dat je fouten veel beter kan corrigeren.

k33z
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 25 jun 2008, 09:46

Inderdaad een top stuurtje. De pedalen heb ik nog nooit gebruikt, maar stuur is top. 900 graden stuuruitslag is gewoon veel leuker.

Nu Iracing nog........................

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Bericht door Thomas H » 25 jun 2008, 09:51

Mijne is afgelopen dinsdag teruggebracht. T schakelpookje deed het niet meer goed. Als je hem in zn 2 had, sprong hij in een halve seconde van de 2 in neutraal en meteen weer in 2. Vandaag brief van Dynabite gehad, ze kunnen hem niet meer maken. En ik mag een "vergelijkend product" uitzoeken. Ga dus maar gewoon vragen of ik een nieuwe kan krijgen. Had hem nog maar een half jaartje :roll:

-----------------------------------------------------------
Kleine verhaaltje van mijn ervaring met de G25

Eind november kocht ik mijn G25, maar mocht hem pas na 5 dec. gebruiken. Ik race al sinds me 10e ofzo, en heb tijd lang met logitech formula force geraced. Toen der tijd had ik de G25 al kwijlend bewonderd, en was kapot jaloers op diegene die het stuur in hun bezit hadden.
Maargoed, mijn 1ste stuurtje was dus de formula force GP. meteen FB dus. Dat heeft me nog 20x enthousiaster gemaakt m.b.t. racen. Ik begon wat serieuzere spellen te gebruiken. Toen ik dat stuur een jaar of 4 denk ik in me bezit heb gehad, viel er een knopje in t stuur. Er doorheen gedrukt zeg maar door het vele gebruik. Toen begon het al te jeuken om een nieuwe te kopen. Toen andere knopjes begonnen te weigeren, had ik de knoop doorgehakt dat er een nieuwe zou komen. Toen was nog de vraag: Welke?
Ik had met de DFP al 4 uur in totaal bij een vriend gereden. Goed stuur, lag lekker in de hand, sterkere force feedback, meer graden sturen, sequentele versnellingsbak. Dat zou dus een prima keus zijn geweest, voor nog vele game uren. Maar, de gedachten bij de geweldige G25 schoten door me hoofd. Maar de prijs weerhield me ervan. Toen werd het november. Sinterklaas was in aantocht, mijn verjaardag ook (werd ondertussen 16 jaar oud) (januari). Ik toch maar een keer de G25 ter spraken gebracht. Er werd vrolijk en mee luisterend meegeknikt. Tot de prijs kwam... Het vrolijke ging om in de doe normaal blik :P Ik vrolijk vertellen wat de voordelen allemaal waren enz. enz. Uiteindelijk een deal kunnen sluiten met de ouders van 50/50.
Ik helemaal blij naar Dynabite, en schafte de G25 aan. Eerste ervaring: Damn, leer schakelen :P Ik had al wat ervaring in de auto IRL, maar toch was het in de virtuele wereld wennen. Toen ik het stuur een beetje kende, beetje geoptimaliseerd naar wat ik lekker vond, en rijden maar. Wat was dat super zeg.
2 maanden verder besloot ik de strijd online aan te gaan met Rfactor. Ik had al wat ervaring in de offline megane cup, dus besloot wat losse races on-line te doen. Dit heb ik een een vakantie heel intensief gedaan. Conclusie: Zelfs een gemiddelde rijder (zo egoïstisch ben ik om me zo te noemen) kwam prima in de hogere posities mee. Mede de G25, plus een force feedback modificatie.

Maar toen kwam het centraal schriftelijk examen inzicht, en werd het online racen teruggebracht naar 0. Examens, dat was voorlopig het doen. Met ontspanning even een potje offline knallen met de G25.

Toen kwamen de problemen. Ik heb altijd gereden met de H Shifter, full manual. Echter, als ik wegreed, en schakelde van zn 1 naar zn 2, en hem daar in liet staan, versprong hij af en toe naar neutraal, en dan meteen weer in de 2. Dit gebeurde binnen een seconde, maar dermate vervelend dat het voor vele spins zorgde. Ik balen, balen, balen. Maar, misschien ligt het aan het spel (want je gaat de oorzaak niet zoeken bij een stuur van €250 dat nog een half jaar oud is) dus werd GTR2 opgestart. Hierbij ging het het eerste uurtje goed, waarna hetzelfde probleem zich ging voortdoen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 jun 2008, 10:05

Da's niet zo mooi :(. Ik moet zeggen dat ik dat pookje ook nogal fragiel aan vind voelen. Nou ja, ik gebruik hem toch niet zo heel vaak(veel gaver, maar ook langzamer en bovendien mis ik het stevige gevoel van een echte bak).

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Bericht door Thomas H » 25 jun 2008, 10:09

Mari Oh Oh! schreef:Da's niet zo mooi :(. Ik moet zeggen dat ik dat pookje ook nogal fragiel aan vind voelen. Nou ja, ik gebruik hem toch niet zo heel vaak(veel gaver, maar ook langzamer en bovendien mis ik het stevige gevoel van een echte bak).
Idd, dat merkte ik ook als volwassenen gingen rijden met me G25, dan ramde ze echt door de versnellingen heen, gewoon omdat ze tegendruk gewend waren..
Toch vind ik het wel vet om te gebruiken bij spellen zoals Test Drive Unlimited. Als je gaat cruisen ofzo..

k33z
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 25 jun 2008, 14:11

Pookje is inderdaad echt meuk, gebruik het nooit. Zijn veel beter alternatieven (lees dure) voor als je dat echt wilt gebruiken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten