Stuurwielen draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Macboy » 02 jan 2018, 09:50

Hier 1.76cm dus dat zal inderdaad enorm schelen ! Daarom altijd proefritten, ieg voor lange mensen.

Lol proefzitten. Laat hem maar staan :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Joop » 03 jan 2018, 21:05

Vanochtend mijn eerste stuurwielset (Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition) terug gebracht naar de winkel...
...nadat ik 'm net binnen had gekregen met de stoel. Heb er wel geteld 2u van kunnen genieten, daarna gaf hij in zijn geheel niet meer thuis.

Niet meer op voorraad bij de winkel waar ik 'm gekocht had, dus geld terug. Toen maar door naar Rotterdam voor een vergelijkbare set. Daar sloeg de motor van vast (net alsof intern iets afgebroken of klem zit). Dus die gaat morgen ook weer terug.

Zit niet echt mee. Als de derde ook faalt, ben ik voorlopig even klaar met Thrustmaster. Het alcantara F599XX stuurtje is prachtig, maar niet tegen elke prijs...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 jan 2018, 23:58

T500 is vele malen degelijker. Die van mij is van december

2011 :) En als ik alleen de Steam tijden bij elkaar tel zit ik op een uur of 1200. Maar dat is dus zonder rFActor 2 voordat ie op Steam was, Project Cars hetzelfde(dat gaat om honderden uren) en zo nog veel meer(zoals TDU, The Crew en Forza Horizon 3, ja ik heb ook guilty pleasures :P). Oh ja en 2 jaar iRacing, maar ja... ;)

T300 en TMX hoor je wel vaker problemen mee. T500 amper, behalve in het begin wat gedonder met de fans.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 04 jan 2018, 09:01

Jammer Joop.

Ik heb van m'n G920 dikke maand geleden potmeters (gas) schoongemaakt(alles werk weer) , maar toch een mailtje naar logitech support gestuurd, gelukkig kwamen ze daar tuusen kerst en oud & nieuw achter en vroegen ze wat ze voor mij konden betekenen. Drie keer(gisteren ook nog)
Ik heb gemeld dat 't was opgelost. Bijna maand wachten op 'support'. Gelukkig niet nodig gehad.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1388
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door JoostSchouten » 04 jan 2018, 09:09

Toch staat Logitech wel echt bekend om hun hele sterke garantieafhandeling.

Ik had een muis van 4 jaar oud, scrollwheeltje deed het niet meer goed, toen kreeg ik zonder pardon een gloednieuwe muis van de nieuwste generatie toegestuurd.
Dat ze zo vrijgevig zijn werd op een gegeven moment iets te bekend, dus zijn ze wat strenger geworden met nieuwe producten opsturen, maar over het algemeen handelen ze het netjes af.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Barend » 04 jan 2018, 12:34

Er zijn veel klachten over de kwaliteit van Thrustmaster, hun support schijnt ook vrij slecht te zijn, gelukkig zelf nog geen problemen mee gehad. Ik heb hem bij Coolblue gekocht, die doen sowieso nooit moeilijk over garantiekwesties..

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Joop » 04 jan 2018, 15:49

De afhandeling van Coolblue loopt wel super ja. Gisteravond gebeld en ze hadden direct een nieuwe klaatliggen zonder morren of wat dan ook. De nieuwe heeft het inmiddels langer uitgehouden dan de vorige twee samen... :tooth: Kan ik eindelijk een beetje experimenteren met de FBB-settings...

De support van TM is als ik zo links en rechts mag geloven best ruk... Maar wat verwacht je anders van die Fransen... :wink: Gelukkig kon ik het zo met de winkel oplossen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jan 2018, 16:40

Ik heb nu zelf overigens een CSW 2.5. Die is wel fijner dan de T500rs, maar dat mag ook 6 jaar later wel. De T500 heb ik overigens toevallig ook bij CoolBlue gekocht toen(in 2011), voor slechts 400 euro..

Het verschil in ervaring van de T500 naar de CSW is misschien wel net zo groot als van de G25 naar de T500. Alleen was het prijsverschil tussen die laatste 2 een stuk minder groot.... Dus ik draag Thrustmaster wat dat betreft zeker een warm hart toe. Ook de CSR die toen ook 280 euro kostte komt totaal niet in de buurt.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Tom » 05 jan 2018, 13:50

Zojuist ook een Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition + PlaySeat Challenge + Gran Turismo Sport besteld. Morgen binnen als het goed is :)

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Joël D. » 05 jan 2018, 14:42

Nice! :thumbup: Stuur je nummer even naar Macboy, dan kan je een keer online mee racen!

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Tom » 05 jan 2018, 14:45

Thanks! Kan niet wachten :)
Mijn provider heeft nummers in Noord-Korea geblokkeerd.
Ik stuur wel een postduif.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jan 2018, 04:34

Nog even over de CSR.... De joystick van het 918 stuur heeft het begeven. Op zich niet erg want de belangrijlste functie van dat ding is volgens mij muis emulatie, de meeste sims ondersteunen hem niet(de 'funky switch aan de rechterkant wel).

Maar...... hij is ook nodig tijdens de calibratie procedure. Mijn stuur staat nu een graad of 40-45 ;) naar links en ik heb een grote knipperende CAL in beeld. Heeft het een hele dag uitgehouden en na een aantal dagen zoeken lijkt het toch echt het joystickje te zijn. Dus maar een support aanvraag gedaan.

Het stuurtje zelf is ongeveer net zo duur als mijn hele T500rs 4 jaar geleden. ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Macboy » 09 jan 2018, 02:55

Tom schreef: 05 jan 2018, 14:45 Thanks! Kan niet wachten :)
Mijn provider heeft nummers in Noord-Korea geblokkeerd.
Ik stuur wel een postduif.
:bag:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 09 jan 2018, 10:08

Ik ben heel tevreden met m'n G920 in eigenlijk alles, maar zondagochtend (voor de leuk, not) weer m'n pedalerie uitelkaar en schoongemaakt(Accelerator/Throttle) die weer wat haakte bovenin blijkbaar. Heb hem twee(2) keer los gehad, blijkbaar dat 'teveel' 96% alcohol niet alleen voor menselijke consumptie voor problemen zorgt, even met de compressor de boel(niet er vol op) weggespoten:) Nu weer goed.

Frustmaster wordt 'm de volgende keer niet:)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 jan 2018, 19:52

Mijn Porsche 918 stuur mag morgen ook op de post hoor dussuh... Duurkoop is ook duurkoop ;) Mijn eerste falende stuur in een jaar of 20 denk ik zo. En dat binnen een dag.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Macboy » 05 feb 2018, 20:02

Laten we mijn neefje Kevin maar weer eens wat views bezorgen :)

https://www.youtube.com/channel/UCnGHnT ... ghY35PfFDg


Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mark W. Scholten » 16 feb 2018, 13:12

Kwam via de PU dit apparaat tegen, ideaal wanneer je twee verschillende consoles hebt en met beide graag een stuurtje wenst te gebruiken:

https://collectiveminds.ca/shop/allconsoles/drivehub/

The DriveHub™ For over a decade racing enthusiast all over the world have been searching for a solution to take their favorite Force Feedback racing wheel from console to console.

The wait is over! The Drive Hub is a revolutionary, industry first cross over gaming adapter making it possible to use virtually any Force Feedback Steering wheel on your Xbox One or PlayStation 4 gaming console. Our proprietary Gearbox technology instantly detects and configures your wheel to match either Xbox One or PlayStation 4, no complicated tuning or PC apps required just Plug and Play. Enjoy true Force Feedback the way the game developers intended, not some make shift solution using controller overlays and a locked center force. As an added bonus the Drive Hub makes all Xbox One and PlayStation 4 Steering wh eels cross compatible.

The Drive Hub opens up a whole new world to those who previously thought their old Wheels were either obsolete or incompatible. No more buying new steering wheels for every system you own or needlessly disposing of old incompatible steering wheels. The Drive Hub fully supports all standard Force feedback protocols including but not limited to Spring Force, Dampers, Collision Force, road, surface and airborne effects.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 16 feb 2018, 14:38

Ik heb nu twee(2) G920s :)
Vandaag 'n nieuwe binnengekomen(Coolblue)

Een pedaalset lag uitelkaar ivm jongstleden grondig schoonmaken acc pedal potmeter(moest meer los jeses wat 'n gedoe maar hij doet 't weer top)
Dus nu kan ik afwisselen.

In de luchtvaart is toch ook alles dubbel?:)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 feb 2018, 16:59

Dus, ipv je G920 te slijten en een Fanatec CSL(of CSW) of Thrustmaster te kopen, koop je er een G920 naast :)

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 16 feb 2018, 20:58

Mari Oh Oh! schreef: 16 feb 2018, 16:59 Dus, ipv je G920 te slijten en een Fanatec CSL(of CSW) of Thrustmaster te kopen, koop je er een G920 naast :)
Ja want een prima stuur en als de pedalen het doen ook prima. Geen problemen dan, snap je?

Thrustmaster lees ik hier niet al te goede verhalen over en Fanatec moet ik ipv 259,- even wat andere bedragen betalen. Dat kan altijd nog:)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 feb 2018, 06:12

Robin schreef: 16 feb 2018, 20:58
Mari Oh Oh! schreef: 16 feb 2018, 16:59 Dus, ipv je G920 te slijten en een Fanatec CSL(of CSW) of Thrustmaster te kopen, koop je er een G920 naast :)
Ja want een prima stuur en als de pedalen het doen ook prima. Geen problemen dan, snap je?

Thrustmaster lees ik hier niet al te goede verhalen over en Fanatec moet ik ipv 259,- even wat andere bedragen betalen. Dat kan altijd nog:)
Ik heb hier al eens vermeld dat mijn T500RS al 6 jaar probleemloos (op 100% power) dienst doet en mijn Fanatec 918 wheel na één dag al terug mocht(het stuurtje was even duur als de gehele Thrustmaster assembly). Dus tjah, daar heb ik ook een mening over. Een zwakkere TX of T300 zou ik ook niet halen nee, ook al waren ze even betrouwbaar en dat zijn ze gewoon niet.

CSW 2.5 is gewoon een serieuze step up, en als de CSL Elite ook maar enigzins in de buurt van de T500RS voelt is de Logitech(G920, G29, G27, G25(die heb ik nog)) in verhouding gewoon speelgoed, klinkt lullig, maar anders kan ik het niet benoemen.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 17 feb 2018, 06:52

Ja het zal dan speelgoed zijn, daar is de prijs ook naar maar heb (nog) geen rig dus dit is 't makkelijkst voor mij. En kan er mee lezen en schrijven, ben er snel mee, is mij precies genoeg. Ergo ik ken 'n heel duur stuur/set waar ik niet mee wil ruilrn nu. Ken de rigs van vrienden, prachtig, maar ben heel blij met mijn stuurgevoel van m'n G25 toendertijd en 920 nu. Dat is echt 'smaken verschillen'. De behuizing en looks, ja da's wel een groot verschil.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Macboy » 22 feb 2018, 10:40

Hier super tevreden met mijn Thrustmaster na jaren Logitech te hebben gehad. Mensen zijn eerder geneigd bij klachten te schrijven, vergeet dat ook niet.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 22 feb 2018, 10:44

At the end of the day gaat het MIJ iig om het stuur/pedaal'gevoel' en dat kan 100/200/300/400 EURO kosten of 600 1500 EURO etc, maar ik als redelijk ervaren sim rijder ga echt geen secondes sneller of beter/mooier rijden/driften weetikveel van een redelijk dure setup:)
Maar MOOI(rig) is 't zeer zeker en daar hangt een prijskaartje aan wat mij op dit moment niet kan overhalen met alleen maar mooier zijn:)

Ik heb leren hard gaan/driften/gravel in sims met de G25, prima stuur. Veel mee/van geleerd. Veel kabaal, maar een FEEL!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2018, 20:16

Mark W. Scholten schreef: 16 feb 2018, 13:12 Kwam via de PU dit apparaat tegen, ideaal wanneer je twee verschillende consoles hebt en met beide graag een stuurtje wenst te gebruiken:

https://collectiveminds.ca/shop/allconsoles/drivehub/

The DriveHub™ For over a decade racing enthusiast all over the world have been searching for a solution to take their favorite Force Feedback racing wheel from console to console.

The wait is over! The Drive Hub is a revolutionary, industry first cross over gaming adapter making it possible to use virtually any Force Feedback Steering wheel on your Xbox One or PlayStation 4 gaming console. Our proprietary Gearbox technology instantly detects and configures your wheel to match either Xbox One or PlayStation 4, no complicated tuning or PC apps required just Plug and Play. Enjoy true Force Feedback the way the game developers intended, not some make shift solution using controller overlays and a locked center force. As an added bonus the Drive Hub makes all Xbox One and PlayStation 4 Steering wh eels cross compatible.

The Drive Hub opens up a whole new world to those who previously thought their old Wheels were either obsolete or incompatible. No more buying new steering wheels for every system you own or needlessly disposing of old incompatible steering wheels. The Drive Hub fully supports all standard Force feedback protocols including but not limited to Spring Force, Dampers, Collision Force, road, surface and airborne effects.
Dit is een variant op de CronusMax cross converters.

Die staan bijvoorbeeld ook toe om FPS games op een playstation met keyboard/muis te spelen.

Volgens mij zit het er nu nog niet op maar er zit een 'Play' mode op, dus kan je naast een oud stuurwiel aansluiten in de toekomst waarschijnlijk ook andere dingen doen, KBM gebruiken en evt scripts gebruiken voor controller invoer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten