Playstation 3

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Playstation 3

Bericht door Tom » 24 aug 2006, 13:05

Ik ben geen gamer en consoles boeien mij niet, maar zat net wat filmpjes te kijken van de PS3 die eind van het jaar komt:

http://video.google.nl/videosearch?q=playstation+3

gvd dat is wel gaaf!
Kost serieus knaken zo'n ding (600 euro) maar ziet er wel zeer goed uit.

8)

Hoe is de markt in die dingen. Nintendo komt met de wii maar zal meer zo'n kinderding worden. Geinige/leuke spellen maar weinig actie. Microsoft heeft zo'n Xbox360 maar hoe zit het qua spellen?
Ik heb het idee dat Sony wel goed bezig is en veel gave games heeft... aktie, sport, racen zegmaar.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2006, 13:08

Laat mij nog maar ff sturen met met PS2/GT4/Playseat setup... of komen er nog gavere racespellen uit?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 aug 2006, 13:22

Bij mij ligt de playstation 2 ook al weer een lange tijd onder het stof.. gamen kost gewoon serieus veel tijd, een half uurtje per dag boeit ook niks om enige progressie te maken in een game.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 aug 2006, 13:25


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 aug 2006, 13:35

XBOX 360 is veredelde pc.
Wii is gewoon straks echt super leuk voor pret games als Mario Kart e.d. (heb nu thuis ook een Game Cube voor ontspanning met de kids top)
PS3 echte game machine met de unieke games als Gran Turismo (playstation only) en Pro Evolution Soccer sequel die het best draait op een playstation.

Ik wacht straks tot alle consoles uit zijn, en een aantal must have titels, en ga dan hier in de gameshop een middag testen. Kans is groot dat ik de PS3 koop, heb al jaren en PS2 en PES en GT sequels zijn super. Maar t.z.t. een Wii als extra console zie ik ook wel gebeuren.

De kids hebben mazzel dat ik consoles erg leuk vind.

Michel

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 aug 2006, 13:49

Een XBox 360 is eerder een veredelde Mac en dan nog.... appels/peren. Ik wacht het ook nog even af aangezien nu kopen jezelf in de vingers snijden is. PS3 blijft toch te duur. €600 voor een console, niet in dit leven en 50% daarvan is nog veel. Wii, misschien dat er nu wel genoeg spellen op komen die de Mario sfeer van zich af weten te schudden, maar de GC bijvoorbeeld heeft niet een aanbod wat met mijn smaak overeenkomt(is er één noemenswaardige racegame om maar wat te noemen?).

De enige die bij mij een kans maakt is dus waarschijnlijk de XBox. Bijkomend voordeel is dat als ik de PS2 houd ik PS2, Xbox en Xbox 360 spellen kan spelen. Koop ik een PS3, dan alleen PS3 en PS2(2x). Maar gezien het feit dat de PS2 al een behoorlijke tijd stof staat te happen, denk ik dat ik het beter gewoon bij de PC kan houden.

Wat zo k^&* is aan consoles is dat elke fabrikant graag exclusives wil terwijl ik die spellen liever ook op de PC had gezien. Als dat het geval was had ik zelfs nooit een console gekocht.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 aug 2006, 14:16

Wat zo k^&* is aan consoles is dat elke fabrikant graag exclusives wil terwijl ik die spellen liever ook op de PC had gezien. Als dat het geval was had ik zelfs nooit een console gekocht.
Maar dan werden ze ook niet gemaakt hé,

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2006, 14:19

Maar komt er dan ook een GT4 ofzo?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 24 aug 2006, 14:36

€600 voor een PS3 is veel geld, maar de PS2 koste toen ie uitkwam ook 1200 gulden. Ik wacht wel een tijdje tot de prijzen wat naar beneden gaan. (tenzij de nieuwe GTA uitkomt, dan kan ik me denk ik niet bedwingen)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 aug 2006, 14:50

De 1e kopers betalen altijd veel natuurlijk.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 aug 2006, 15:05

Rico v Velzen schreef:
Wat zo k^&* is aan consoles is dat elke fabrikant graag exclusives wil terwijl ik die spellen liever ook op de PC had gezien. Als dat het geval was had ik zelfs nooit een console gekocht.
Maar dan werden ze ook niet gemaakt hé,
De spellen? Er zijn voorbeelden van spellen die in eerste instantie alleen voor de PC uit zouden komen, maar die dankzij een zak geld exclusief op een console eindigen. Nog erger: Sony heeft voor een aantal jaren(tot eind 2006?) de exclusieve rechten om F1 spellen te maken. Dat betekent dus geen F1 sim voor de PC of F1 spellen op andere consoles. Nou ja, dan maar geen F1 sim(waar ik op zich niet echt rouwig om ben, maar het gaat om het idee).

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 aug 2006, 15:08

Hans schreef:€600 voor een PS3 is veel geld, maar de PS2 koste toen ie uitkwam ook 1200 gulden. Ik wacht wel een tijdje tot de prijzen wat naar beneden gaan. (tenzij de nieuwe GTA uitkomt, dan kan ik me denk ik niet bedwingen)
Ik ken mensen die hem voor die prijs hebben gekocht. Ik heb ze destijds voor gek verklaard, bij nader inzien waren ze het ook wel met me eens.

Ik moet echt nog zien of de PS3 zo'n succes wordt als zijn voorganger als de prijs €600 wordt en consequent 50% hoger dan de 360 blijft, die qua aantal spellen straks al een ongelofelijke voorsprong heeft.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 aug 2006, 15:11

Ze moeten gewoon Gran Turismo voor de PC uitbrengen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 aug 2006, 15:17

Tom schreef:Ze moeten gewoon Gran Turismo voor de PC uitbrengen.
Dan kan Sony stoppen met de spelcomputers.

Michel

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 aug 2006, 15:18

Mooi, doe maar. Gaat toch al niet zo geweldig met Sony.

:twisted:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 24 aug 2006, 16:01

Tom schreef:Ze moeten gewoon Gran Turismo voor de PC uitbrengen.
Idd! Dat is ook een stuk fijner spelen. Gewoon stuur aan het bureau vast maken.


€600 is idd ook veel te duur :? En dan moet je ook nog €60 per spel betalen :?


Ik mijn PS2 bijna gratis :D Gratis gekregen bij een bijna gratis!!! telefoon abonnement. In totaal €25 verzendkosten aan betaald. Ik weet alleen niet hoe duur de chip was die er nu in zit.

k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 24 aug 2006, 16:02

Tom schreef:Ze moeten gewoon Gran Turismo voor de PC uitbrengen.
Wat moet je met Gran Turismo op PC? Op PC kan je sims spelen als GTR, GTL, enz enz. Deze sims verwijzen Gran Turismo direct naar de prullenmand.

Ik snap ook wel dat Gran Turismo geen sim is en daarom een stuk toegankelijker. Ook ik vind Gran Turismo leuk, maar dit spel op PC zou ik onzin vinden.

Kwa consoles:

Ik heb zelf alweer een tijd een XBOX360 en ben nogsteeds erg onder de indruk van de graphics. Moet zeggen dat ik er weinig op speel. Dit komt doordat ik er gewoon de tijd niet voor neem, en omdat het spelaanbod nog niet optimaal is.

De PS3 zal ook weer een machtig apparaat worden. Op grafisch gebied verwacht ik weinig verschil te zien tussen de 360 en de PS3. Hou er wel rekening mee dat wil je grafisch van een PS3 of een 360 kunnen genieten dat je een HD TV MOET hebben. Zonder HD TV is het verschil met een PS2 aanwezig, maar meer niet.

Marketingtechnisch blijkt wederom dat Nintendo briljant is. Waar de PS3 en de 360 elkaar aanvallen met processorkracht, slaat Nintendo een andere weg in. Ze gaan wederom (gamecube daarbuiten gelaten) voor innovatie! De controller lijkt mij echt briljant worden, een compleet NIEUWE manier van gamen. Natuurlijk trekt Nintendo meer het kiddy publiek, maar als je daar doorheen kijkt maken ze verreweg de consoles waar je de meeste fun aan beleeft. PS3 en 360 spreken dus precies hetzelfde publiek aan. Een gamefanaat koopt denk ik een PS3 of een 360, maar daarnaast ook een WII (nieuwe Nintendo)!

Het enige waar de 360 en de PS3 verschillen is het spelaanbod. De tijd van exclusieve spellen per console is volgens mij zo goed als voorbij. Natuurlijk heeft Sony de Gran Turismo reeks, en Microsoft Rally Sport Challenge en Gotham racing, maar dit wordt steeds minder.

Mijn mening is dat Nintendo gewoon wederom een briljante zet gaan doen! Laat Microsoft en Sony maar concurreren met dezelfde apparaten. De onderscheidende factoren verdwijnen tussen deze machines, dit is het punt waar Nintendo heer en meester is.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 aug 2006, 16:14

Het mooie aan GT is dat er best veel auto's in voorkomen die ik leuk vind. Dat telt bij mij best zwaar. Het nadeel is dat er A) geen dashboards in zitten(en anders een te hoge hoodcam) en B) het toch geen sim is. De nadelen zijn inderdaad vervelend, maar wat het voor mij de das omdoet is dat het op de PS2 is en ik eigenlijk makkelijker de PC even aangooi om wat te spelen dan de PS2 hoe raar het ook klinkt. Er zijn dus mensen (meer dan je denkt) die hem graag op de PC zouden zien, maar dan meteen met opgepoetste physics en meer tegenstanders. Het zoujammer zijn als je op de PC last had van de limieten waar consoles aan gebonden zijn.

Zo heb ik ook GTA 3 en de 2 opvolgers, maar wacht ik elke keer rustig op de PC versie. Sterker nog, de spellen die ik voor de PS2 heb zijn stuk voor stuk exclusives, als ie er is(of de kans er is dat ie binnen een jaar komt) ga ik altijd voor de PC versie.

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 aug 2006, 17:57

Ik koop de PS3 pas als GT5 (of GT HD of GT Vision, hoe ze het ook maar noemen) uitkomt.
Heb nu een PS1, PS2, Gameboy Advance, Gamecube en een PC. Misschien komt er binnenkort nog een Nintendo DS bij (online Mario Kart!!!!) en als straks de nieuwe Zelda uitkomt ook wel een WII.
Xbox 360 zie ik voorlopig nog niet zitten, te weinig leuke spellen m.i..
Spelletjesgek?, mwoah een beetje dan :D

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 aug 2006, 20:38

Ok, nu ook in het bezit van een zwarte Nintendo DS Lite met Mario Kart en New Mario :D
Ding moet alleen eerst 3 uren aan de lading gvd :(

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 aug 2006, 21:46

Rene=gameking ;-)

Michel

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 aug 2006, 21:47

LOL :D
Nog 1.5 uur te gaan en dan eindelijk MARIO KART DS!!
Duurt wel lang hoor dat wachten.

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 aug 2006, 21:51

Ik vermaak mij ondertussen wel met dit: http://www.deathball.net/notpron/
Best wel lastig, ben nu bij level 11.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2006, 21:55

Mannen, je gaat toch niet een sim aanschaffen, terwijl je in je eigen kar kan knallen............................das toch veel leuker, the real thing zo te zeggen.
Kijk met een flight sim wordt het anders, althans bij mij.....................kan niet even de F-16 pakken om een lekker wat G`s te trekken, dat doe ik dan toch maar met de PC........................................ :P :P :shock: :wink:

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 aug 2006, 22:06

Klopt maar zolang André geen items a la Mario Kart op zijn karts installeert hou ik het wel bij Mario Kart :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten