LFS draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: LFS draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jun 2009, 11:31

iRacing voelt meer als werk dan een sim. De safetyrating zorgt voor een ongezonde en onrealistische spanning. Je maakt je drukker(ook al roept een deel zo hard dat het onzin is) over de gevolgen(naast die in de einduitslag, is vervelend genoeg lijkt me) een eventuele minimale touché dan de gemiddelde echte closedwheel coureur. Ik weet me normaal in rFactor(TCL rules :-))/GTL/GTR2/LFS of wat dan ook prima uit de problemen te houden, zelfs met Schumachers in de buurt en toch neemt die SR gewoon plezier weg. Als je consequent van de baan geramd wordt moet je misschien ook eens naar jezelf kijken. Het heeft niets met moeilijkheid te maken want voor je het weet ben je eraan gewend(wat ik an sich realistisch vind, voor GTR moest je bijna opnieuw leren rijden zo vreemd waren de banden). Het enige wat mij wel opviel is dat je eigenlijk meer met de wagens moet gooien dan netjes rijden om een snelle tijd neer te zetten. Laten we zo zeggen, Button's rijstijl is niet compatible met deze sim.

iRacing mist wat mij betreft ook nog steeds te veel om een compleet product te zijn. Het is niet meer dan normaal om voor een éénmalig bedrag op zijn minst gebruik te kunnen maken van je eigen wagens in offline mode of zelfs een eigen server op te zetten. Dat je dan niet aan de World Ranking mee doet zal mij eerlijk gezegd worst zijn. Maar ja kan aan mij liggen ik verklaar WoW-spelers ook voor gek.

Maar nu terug naar LFS: Waar blijft die Scirocco nou? Wil ik toch wel 2 rondjes in rijden voordat ik weer op echte aandrijving overstap. :roflol:

Gebruikersavatar
NickC
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 jun 2007, 23:34
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door NickC » 22 jun 2009, 16:16

Geen idee wanneer die komt. Maakt me ook niet zoveel uit.

Ik vermaak me online veel op FM FOX junkies. En offline ben ik lekker aan het hotlappen. Zit nu op 31 WR's :D

Die SR vond ik ook nooit fijn met Iracing.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: LFS draadje

Bericht door Roy » 22 jun 2009, 16:42

Mari Oh Oh! schreef:Maar ja kan aan mij liggen ik verklaar WoW-spelers ook voor gek.
:'(

Waarom eigenlijk? Qua tijd wat je erin steekt of omdat je geld voor een MMO betaald? (Wat overigens vrij logisch is ivm alle updates, onderhoud enz.)

Elco
Berichten: 235
Lid geworden op: 06 jul 2006, 00:30

Re: LFS draadje

Bericht door Elco » 29 aug 2009, 20:03

Eindelijk weer een progress report na 15 december 2008!!
Hello LFS Racers,

We are pleased to announce that a new tyre physics model is currently in the testing and refinement stage.

Many community members have been wondering what happened to the release of the new VW Scirocco and why there was no news about it.
Here are the reasons why :

While we were working on the Scirocco in December, we found that we could not make the LFS model handle as well as the real car. One of the reasons for this was that the LFS tyres had too much grip and this was causing the inside wheels to lose too much load while cornering. But simply reducing the grip would not have been a good approach... the result would have been just the same old LFS but at lower speeds.

We decided to look into a completely new core tyre model.

For several weeks it was just research and mathematics on paper, then the implementation started. A lot of old programming needed to be removed and refined in order to allow the new model to slot into its place. Next was the early refinement stage, at first seen only by the developers, while the main issues were sorted out. During this period we did not want to make any announcements about what we were working on, because it was possible that the new tyre model would not really work out. That did seem less likely as time went on, as more of the problems with the old tyre model came to the surface. The new LFS tyre model has a good mathematical basis for the way forces are produced from the physical state of the tyre, resulting in improved handling and feel with greater realism.

After some time we got to a stage where we felt the model was a clear improvement on the old physics. We updated all the default setups to use realistic values that would be found on similar real world cars and finally released it to our beta testers. Their verdict is unanimous : the new tyre physics model makes the cars much better and more realistic to drive.

There is quite a bit of refinement to be done and other aspects of car physics to update. Also the traction control and stability control of the VW Scirocco still need to be updated. So we cannot yet give a release date. This news item is intended as a progress report and to assure you that Live for Speed will be better when you do get the update!

A reminder :
- The new physics will be a free update for all LFS users
- The VW Scirocco will be available to S1 and S2 license holders

http://www.lfs.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
NickC
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 jun 2007, 23:34
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door NickC » 22 sep 2009, 14:43

Dear LFS Racers,

The time has come to tell you a bit about something else we have been working on. We had planned to announce this nearer the release date, but a demonstration version of Rockingham was spotted in a special version of Live for Speed, at the real Rockingham race track during the BTCC weekend.

The story

The opportunity to get access to Rockingham and permission to develop it for LFS came in 2008, through our contact at V1 Championship. It was clear to us that it would be very good for LFS to have a real track. It was a great help to us that the track is located not too far away in England, so we took the decision to go for it. Rockingham is an interesting track with several configurations inside a four sided oval.

Laser scanning

After considering various ways to try and recreate an accurate version of the real thing, we realised that laser scanning was the best method. Laser scanning produces millions of points in 3d space, so we can then build a track to line up as accurately as possible with the laser scanning data, which is said to have an accuracy of around 2 cm. We discussed this with apr services in London, and were impressed by their systems including the fact that the 3d points can also have a colour, created by matching the scanning data with a photograph. We were pleased to ask apr to obtain and process the data. Scans were taken from several points around the track so that all areas were seen by the scanner and camera. This was later combined into a single set of data which we imported into the LFS track editor. Here are some pictures of the laser scanning data.

Development

We visited Rockingham to have a drive around, get a video of the track and take several photos. Eric also went back on another occasion to get some more photos of some missing details. We think the result looks very good, not quite finished yet but we're getting there. Using the track also gives us some more real reference data to help improve the accuracy of the LFS physics.

License

One important thing we must mention is that to access Rockingham in LFS, users will need an S3 license. We have added the BMW Sauber F1.06 to the S2 license and will be releasing the VW Scirocco for the S1 license as free updates. We realised that at some point we need to move onto the S3 license and it would be better for the community to be able to start using S3 content sooner rather than later. The current plan is to also include another car in the initial content of the S3 license.

We cannot yet give a release date estimate. We want to get Rockingham to you sooner rather than later, but we don't know what will come up between now and when it is ready for release.

We hope you like the screenshots and we look forward to releasing LFS's first real race track!

------------------------------------------------

Vet!

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Laurens » 23 sep 2009, 19:31

Gaaf hoor, screenshots zien er echt heel erg goed uit.
Rockingham is met de vele combo's ook wel erg geschikt als LFS circuit. :df:

Hopelijk duurt de release niet heel erg lang meer, want laatste update is ongever 2 jaar terug naar mijn idee :please:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Macboy » 24 sep 2009, 14:08

Leuk om die screens even hier te posten ?

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Laurens » 24 sep 2009, 22:16

Op speciaal verzoek paar sreenshots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Macboy » 26 sep 2009, 00:01

Gaaf :shock:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 26 sep 2009, 09:25

geen schaduw bij paaltje rechts, sukkels!!!!!

:lol: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: LFS draadje

Bericht door Mari Oh Oh! » 26 sep 2009, 10:49

Robin schreef:geen schaduw bij paaltje rechts, sukkels!!!!!

:lol: :mrgreen:
Lol, grappig dat jou dat ook al opviel. Hetzelde geldt voor de pylonnen (en nog wat andere zaken) op de andere foto's. Maar het ziet er erg goed uit en dat van die schaduwen komt wel goed.

Nu S3 eraan komt, krijgen we dan ook eindelijk modding?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: LFS draadje

Bericht door Miesjel » 26 sep 2009, 15:42

Nee modding zal nog jaaaaaaaaren duren.

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Rodney » 28 sep 2009, 17:46

Heb op dit moment ook Versie V met tweak..

Geweldige tweak die erg goed werkt.

XF Gti, Met 274 pk en 314NM een echt honda sound erin.. echt zo vet!

10.000 toeren en dan tegen de rev limiter, met flinke klappen uit de uitlaat..
REAL FUN :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 31 okt 2009, 11:52

Er is nu een patch Z25

http://www.lfs.net/?page=patch_z25" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: stommeling die ik ben, is nu geupdate.

Note to self:EERST LEZEN! :bag: :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 31 okt 2009, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: LFS draadje

Bericht door Miesjel » 31 okt 2009, 11:54

De autoupdater zou tijdens het downloaden van de serverlijst automatisch een melding moeten geven dat er een nieuwe patch voorhanden is.. het uitpakken gaat dan automatisch en LFS herstart ook automatisch.

Manueel is heel makkelijk ; patch downloaden en die zet ik altijd gewoon in mijn LFS hoofdmap, daar uitpakken en klaar.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 31 okt 2009, 11:55

Ik heb 'm al, thanx. :thumbup:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 16:06

OK, vraagje. Ik heb blijkbaar op 'n toest gedrukt zodat mijn naam in de REPLAYS boven het autootje zichtbaar is. Hoe haal ik die weg in de REPLAYS?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: LFS draadje

Bericht door Miesjel » 13 mar 2010, 17:05

Ik heb even geen LFS in de buurt.. dus gokje ; tijdens afspelen replay op de 'N' duwen ?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 17:26

Michel Huisman schreef:Ik heb even geen LFS in de buurt.. dus gokje ; tijdens afspelen replay op de 'N' duwen ?
Verrek, jij bent echt LFS Wiki, Michel. THANX man :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: LFS draadje Live For Speed update

Bericht door Dennis Cavallino » 01 dec 2012, 13:18

Er is een update voor LFS.

Speelt iemand dat nog?

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: LFS draadje

Bericht door Ahmed » 01 dec 2012, 13:27

Haha, zag gisteren de mail voorbij komen ja. Ik heb nog wel een S2 licentie, maar speelt niet meer.

"gaan met die banaan!!" :lol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door MartijnGizmo » 01 dec 2012, 14:08

Sinds ik een iMac heb niet meer naar gekeken, misschien m'n stuurtje maar eens opduikelen...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: LFS draadje

Bericht door Dennis Cavallino » 01 dec 2012, 15:53

Ahmed schreef:Haha, zag gisteren de mail voorbij komen ja. Ik heb nog wel een S2 licentie, maar speelt niet meer.

"gaan met die banaan!!" :lol:
"onderstuur, overstuur, jij hebt ook overal verstand van"

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: LFS draadje

Bericht door Robin » 01 dec 2012, 22:33

Ik LFS dagelijks. Is naast RBR m'n favoriet. Topphysics. Topfun! Driften, strak rijden online offline, heerlijke sim. Echt 'n hobby. Verslaafd (LX6 is favoriet, tweakerish opgevoerd naar 300pk 900rpm blokje :df: )

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: LFS draadje

Bericht door FrankS » 01 dec 2012, 22:35

Ohh LX6... heerlijk!

Effe installen rondje knallen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten