Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 19 jul 2011, 12:44

Stukken beter dan de races van GT5 zelf, daarvan weet je op voorhand dat je gaat winnen.

Met een groepje mensen die gewaagd aan elkaar zijn is het een stuk interessanter idd :D

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Chris van S. » 19 jul 2011, 12:55

Met een groep mensen is het zeker het leukst. De regels waren ook dat we ook echt gingen endurance racen. Dus dat betekend dat je elkaar niet aanvalt bij elke mogelijke bocht. Maar simpelweg ging slipstreamen. Zodoende bleef de groep relatief dicht bij elkaar. Want niemand hoefde verdedigend te rijden. Echt super gaaf! Zeker omdat er zo serieus word gereden.

Het plan is dat zulke endurance races meer komen op gt5guide.nl
Wie mee wil doen kan zich aanmelden. Of ik post tzt wel een berichtje. :thumbup:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 jul 2011, 13:07

Gaaf circuit is het hoor.
Alleen de auto ben ik nog niet helemaal uit. De "leuke" classic racers kosten allemaal 10mln en meer.

Dus zit nog even te denken wat te doen. Er zijn ook leuke LM-cars van eind jaren '80 dus die zouden we kunnen gebruiken en anders gewoon de moderne uitvoeringen zoals de Audi TDI en de Peugeots.

Met een E-type is het trouwens ook wel leuk. Heb ik gisteren even geprobeerd.

Ow, en De Aso met een Lotus Elise is zo gaaf! Dat is die race in de seasonals Britisch Lightweight.
Dat circuit kan je zo hard door de bochten met een goeie afstelling.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 19 jul 2011, 14:36

Ik vind de ring met sportwagens op sport hard/soft erg gaaf. Mclaren, Ferrari, lambo, etc.

Lekker tempo, leuke glijden in de bochten, leuk om naar te kijken, etc.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 19 jul 2011, 15:24

Net de 4-uurs race op de Schleife gestart.

In een GT-R straat versie, wel lichter gemaakt en alle andere onderdelen. Maar niets aan het vermogen gedaan (gekocht voor een seasonal event).

Het was closer dan ik dacht, ik reed echt maar met een tiende per sector weg bij de nr 2 en moest daar flink m'n best voor doen. Auto was ook niet goed afgesteld waardoor het best wel een hand vol was om mee te rijden, telkens bij een foutje zat ie weer achter mij.

Na ronde 2 dacht ik er nog een rondje aan te plakken voordat ik de pit in ging. op 3/4 van het derde rondje waren de banden echter op en kon ik zelfs op het rechte stuk geen 200 rijden zonder van de baan af te slingeren.

Had het gelijk gehad met in no-time 1,5 minuut achterstand. Wel jammer want het was best een close race en had hem wel vier uur lang willen rijden als de auto iets meer had mee gewerkt.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Robertdj » 19 jul 2011, 18:17

WJ schreef:Ik vind de ring met sportwagens op sport hard/soft erg gaaf. Mclaren, Ferrari, lambo, etc.

Lekker tempo, leuke glijden in de bochten, leuk om naar te kijken, etc.
+1, al pak ik zelden wagens met zoveel pk.

Oh trouwens, Chrysler 300C volledig gestript en iets van 450pk. Gewichtsverdeling is 52/48 dacht ik, drift echt lekker!

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Miesjel » 26 jul 2011, 00:27

Richardt. schreef:Net de 4-uurs race op de Schleife gestart.

In een GT-R straat versie, wel lichter gemaakt en alle andere onderdelen. Maar niets aan het vermogen gedaan (gekocht voor een seasonal event).

Het was closer dan ik dacht, ik reed echt maar met een tiende per sector weg bij de nr 2 en moest daar flink m'n best voor doen. Auto was ook niet goed afgesteld waardoor het best wel een hand vol was om mee te rijden, telkens bij een foutje zat ie weer achter mij.

Na ronde 2 dacht ik er nog een rondje aan te plakken voordat ik de pit in ging. op 3/4 van het derde rondje waren de banden echter op en kon ik zelfs op het rechte stuk geen 200 rijden zonder van de baan af te slingeren.

Had het gelijk gehad met in no-time 1,5 minuut achterstand. Wel jammer want het was best een close race en had hem wel vier uur lang willen rijden als de auto iets meer had mee gewerkt.
De 4uurs race vind ik echt te gek. Heb 'm de 1e keer gewonnen met de NSX Type R op 450PP (250pk/1270kg) en vanavond heb ik 'm nog eens gedaan met de Toyota FT86, weer gewonnen maar dit keer met 420PP (224pk/1200kg ). Als je rond deze PP's zit heb je een hele leuke race zo lang de R8 LMS en/of de S2000 GT1 Turbo maar niet meedoen want die zijn een heeeel stuk sneller dan de rest.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 30 jul 2011, 10:26

After nearly a month-long hiatus, GT5‘s Seasonal Event updates have returned. The “World Compact Car” series is now available, open to cars with less than 450pp and less than 4200mm in length. Races take place at the following circuits:

Rome City (5 laps, 356,100 Cr.)
Grand Valley East Reverse (5 laps, 384,000 Cr.)
Cape Ring Outside (3 laps, 403,200 Cr.)
Tokyo Route 246 (3 laps, 395,100 Cr.)
Tokyo bay (Kart) 107A (5 laps, 406,800 Cr.)

In addition, new Time Trial events at SSR5 and Suzuka East are now available, along with new Drift Trials at Trial Mountain and Rome Reverse. The game’s Online Car Dealership has also been updated with a curious selection of “classics”.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 03 aug 2011, 23:24

Moet echt dat ding weer eens opstarten !! Sinds die offline ging ...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 04 aug 2011, 11:43

It’s time for another GT5 Seasonal Event – the latest of which features Mazda’s ever-popular MX-5 sports cars. Races take place at the following locations, in eligible roadsters of 450PP or less:

Tsukuba (of course)
Autumn Ring Mini
Trial Mountain
Clubman Special Stage Route 5 Reverse
Eifel (Kart)

Afbeelding

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Marc R » 04 aug 2011, 21:19

K heb er de afgelopen dagen eindelijk eens wat tijd ingestoken,zit nu op level 24 (geloof ik :lol: )

Ben dan nu ook zover dat ik met al die extreme races mee ga doen,de eerste "snelle" wagen die ik nu nog rijd is de Lamborghini Murcielago LP670-4 SV met alle goodies erop (830 pk,licht enz enz)

Nu ud kijken voor die Formule Gran Tourismo F1 car zeg maar...leuk gedeelte van t spel...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 04 aug 2011, 21:24

Marc RS4 schreef:K heb er de afgelopen dagen eindelijk eens wat tijd ingestoken,zit nu op level 24 (geloof ik :lol: )

Ben dan nu ook zover dat ik met al die extreme races mee ga doen,de eerste "snelle" wagen die ik nu nog rijd is de Lamborghini Murcielago LP670-4 SV met alle goodies erop (830 pk,licht enz enz)

Nu ud kijken voor die Formule Gran Tourismo F1 car zeg maar...leuk gedeelte van t spel...
De Formula GT kan je als het goed is gewoon in de ONLINE Used car dealer kopen. Mocht je hem niet kunnen vinden/betalen moet je het maar zeggen. Dan gooi ik die van mij even online en kan je die lenen om je races te rijden.

Ashley
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 okt 2009, 15:53

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Ashley » 04 aug 2011, 23:58

WJ schreef:
Marc RS4 schreef:K heb er de afgelopen dagen eindelijk eens wat tijd ingestoken,zit nu op level 24 (geloof ik :lol: )

Ben dan nu ook zover dat ik met al die extreme races mee ga doen,de eerste "snelle" wagen die ik nu nog rijd is de Lamborghini Murcielago LP670-4 SV met alle goodies erop (830 pk,licht enz enz)

Nu ud kijken voor die Formule Gran Tourismo F1 car zeg maar...leuk gedeelte van t spel...
De Formula GT kan je als het goed is gewoon in de ONLINE Used car dealer kopen. Mocht je hem niet kunnen vinden/betalen moet je het maar zeggen. Dan gooi ik die van mij even online en kan je die lenen om je races te rijden.
ah leuk! mag ik er iig ook gebruik van maken? voeg mijn maar toe psn: bluppie02 :df:

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 07 aug 2011, 14:44

Zooo, vanmiddag even bezig geweest met die MX-5 races. Best pittig, maar dat had ik mezelf dan ook aan gedaan.

Toen ik eenmaal het onderstuur er redelijk uit gekregen had lukte het met flink aan poten wel. Maar bij Special Stage 5 was de nr 1 zo snel dat die echt niet op Sport Hard kon staan. Dus toen heb ik stiekem ook maar wat betere banden er onder gegooid :angel:

Heb inmiddels eindelijk een 1-serie te pakken, een 120d. Er is ook nog een 118i toch?
Nog niet veel mee gereden overigens. Net wel even een half uurtje rondjes geknald op Laguna Seca met een Viper GTS Team Oreca.

Was bij mij al een favoriete combi in Gran Turismo 2 en ook nu weer heerlijk rond geknald, straks nog even op de Ring uitlaten :)

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 25 aug 2011, 16:51

Hoe krijg ik m'n opgeslagen filmpjes online? Is dat alleen via m'n iPhone opnemen en dan naar YouTube oid? of kan dat ook vanaf de PS3 gelijk?

Heb namelijk DE ultieme drifttool gevonden. De 120d die ik in de vorige post noemde. Alles er op en eraan gekocht, niets afgesteld en je kunt echt een heel circuit lang met rokende banden ronden :D

Zowel op comfort banden, als op Sport hard als op Sport zacht :D

Heb dus een heerlijk filmpje van een paar minuten van alleen nog maar de eerste paar rondjes die ik in de auto reed en alles al vol dwars nam :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 25 aug 2011, 22:07

iPhone is prima ! Ben benieuwd !

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 27 aug 2011, 14:30

Nou, is toch wat meer werk dan ik dacht. (1e keer dat ik wat upload bij JouBuis :oops: )
Geluid is wel erg zacht helaas :(

Maargoed, hier een filmpje dat ik vanmorgen even heb gemaakt. Gewoon auto uit de garage getrokken en twee rondjes gedrift. Zitten wat foutjes in en heb al betere rondjes gedaan, maar het geeft een indruk van hoe makkelijk het driften met deze auto is.

Alles er op en eraan, maar gewoon op Comfort banden gereden. Bij de korte hairpin na start en finish en voor het achterste rechte stuk heb ik de handrem een tikje gebruikt, de rest allemaal gewoon door te sturen of scheef aan te remmen.
Langzame bochten in de 2e of 3e versnelling en de lange bocht in z'n 4 :)

Ben benieuwd :)


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Knot » 27 aug 2011, 14:33

Gaat toch best lekker hoor!

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 aug 2011, 10:48

Gisteren maar eens wat specials gedaan.
Moest bij het Topgear evenement nog steeds een keer de eerste doen met die sambabus. Wilde steeds maar niet lukken. Dus gisteren weer een poging gedaan en ruim gewonnen.

Dus eindelijk de testtrack vrij gespeeld. Ben er meteen maar ff een avondje aan het driften geweest.
De baan is vrij simpel maar wel erg gaaf hoor. Lange bochten vol driften op hoge snelheid etc.

Je voelt je net Clarkson....power power power!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Chris van S. » 29 aug 2011, 12:45

Nice Martin! Ik heb meerdere keren een korte poging gedaan op TG test track. Maar heb het geduld verder niet als het mislukt omdat het niet de meest fantastisch opgezette races zijn. :?

Overigens Martin; ik heb inmiddels een 2e Golf 1 GTI kunnen kopen. Deze is rijp voor de Martin tuning. Dus wat moet ik doen? :blink:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 aug 2011, 12:52

Chris, je moet ff die filmpjes kijken die ze als voorbeeld hebben.
Dan zie je hoe ze het doen. Je moet absoluut geen ideale lijn willen rijden want dan lukt het niet.
Dus je moet de ene keer aan de buitenkant gaan zitten en dan weer aan de binnenkant. Dan zijn ze wel goed te doen hoor.

Zal wel even kijken wat ik allemaal aan die Golf gedaan heb. Ben je vanavond online??

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Chris van S. » 29 aug 2011, 12:57

Ga ik dan is doen Martin. T moet te doen zijn omdat jij met controler rijd en ik met stuurtje... Ik ga er wel een keer voor zitten. :thumbup:

Kan niet beloven of ik online ben vanavond, al lijkt het mij wel weer gezellig. Heb vanalles en nogwat te doen. Dus ga er maar even vanuit van niet... :angel:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 29 aug 2011, 15:31

Richardt waarom film je zo ver van je tv ? Je moet dichterbij filmen man. En je moet de YouTube app even downloaden voor uploaden van HD filmpjes. In 3 min staat je filmpje dan online !

Zoals dit

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X6gOMdyN ... er&list=UL[/youtube]

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 15:54

Vet man !

Richardt, speel je met een controller of een stuur ??

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 29 aug 2011, 15:57

Dichterbij filmen en daarna bewerken in Sony Vegas!






Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten