Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 17 apr 2009, 10:10

Kwam ik tegen op tweakers:
Geruchten over details Gran Turismo 5 duiken op

Op een forum zijn geruchten over nieuwe details over Gran Turismo 5 opgedoken. De als betrouwbaar bekend staande poster rept bovendien van een Gran Turismo Mobile en doet in zijn cryptische post uitspraken over releasedata.

In een uiterst cryptische forumpost zijn nieuwe details over Gran Turismo 5 opgedoken. De poster, die zich amar212 noemt, staat binnen de Gran Turismo-community bekend om zijn betrouwbaarheid. Amar212 zegt onder meer dat Gran Turismo 5 op 1 december 2009 beschikbaar komt en ruim zeshonderd verschillende wagens en meer dan tachtig circuits zal bevatten.

In zijn stukje proza staat verder dat GT 5 wereldwijd op hetzelfde moment zal uitkomen. Er wordt bovendien melding gemaakt van een track editor, waarmee spelers delen van bestaande circuits kunnen gebruiken voor het ontwerpen van eigen banen. Ook de online-mogelijkheden worden uitgebreid. Zo zullen er meer spelers tegelijk aan een online-partij deel kunnen nemen en zullen er voice chat- en onlinegroepen aan het spel worden toegevoegd.

Tussen neus en lippen door merkt amar212 op dat GT-ontwikkelaar Polyphony Digital nog altijd aan een mobiele versie van Gran Turismo werkt. Al lange tijd is niets meer van een GT-spel voor de PSP vernomen, maar het lijkt er nu op dat er op de E3 meer over Gran Turismo Mobile bekend zal worden gemaakt. Tijdens de E3 zullen meer details rond de Gran Turismo-franchise worden gepresenteerd.


Ikzelf ben al vanaf het begin een grote "fan" van de GT serie, het is misschien niet de allerbeste sim, but who cares :P 'The funfactor' is voor mij iig erg hoog met deze game.
Kan ook niet wachten op de volledige versie.
Hopelijk komt er nu nog meer info los over het spel, de auto's en tracks. Dus als je wat vind, laat maar komen! d:b

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Gran Turismo 5

Bericht door M@rcel » 17 apr 2009, 10:33

Ik vind het idd al een tijdje stil rondom GT.....de Prologue versie ligt inmiddels in de graaibakken.

Ben benieuwd

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Gran Turismo 5

Bericht door RVV » 17 apr 2009, 10:38

Duurt allemaal maar lang hoor.. release is net voordat de PS4 komt :bag:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Roman » 18 apr 2009, 15:01

PS4 duurt nog wel even hoor :wink:

Heb wel vaker stukken van Amar gelezen op het Gran Turismo forum, hij is in ieder geval betrouwbaar te noemen dus ben benieuwd :banaan:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Niels » 18 apr 2009, 15:06

De prologue kon me niet overtuigen om een PS3 aan te schaffen :hmmm: Misschien dat de volledige versie dat wel kan...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 18 apr 2009, 21:12

Dat kan bijna niet Niels. Full HD specs ?

Driften met de M3 als in het eggie ?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Elmar » 18 apr 2009, 21:20

Ohh, vandaar dat waardeloze driften afgelopen zaterdag. GT5 driften heeft niets met de werkelijkheid te maken. :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Niels » 18 apr 2009, 21:33

Macboy schreef:Dat kan bijna niet Niels. Full HD specs ?

Driften met de M3 als in het eggie ?
Full HD specs idd. Ik had er meer van verwacht maar misschien heb ik ook wel geen oog voor detail :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 20 apr 2009, 11:58

Of je hebt geen game ervaring ?

@Elmar: ik heb geen ervaring en ik had geen zitpositie :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Roy » 24 apr 2009, 10:19

Vond GT5 Prologue ook weinig boeiends hoor. Had eigenlijk de PS3 een beetje daarvoor gekocht, maar die ligt nu al een jaar ofzo in de kast weg te stoffen. Zit alleen maar op de 360.

Maar we zullen zien wat de echte GT5 doet.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Mark Nauta » 24 apr 2009, 10:35

Ik wacht hier al een hele tijd op en heb zelfs ook nog geen PS3. Die koop ik dan wel tegen de tijd dat GT5 echt uit is.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 24 apr 2009, 11:21

Mark Nauta schreef:Ik wacht hier al een hele tijd op en heb zelfs ook nog geen PS3. Die koop ik dan wel tegen de tijd dat GT5 echt uit is.
Zal wel een mooi pakket voor uitkomen tegen die tijd. :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Gran Turismo 5

Bericht door RVV » 24 apr 2009, 11:50

Ik heb nu zo'n ding in de kast staan, en de proloog.. ziet er gelikt uit allemaal, maar ik kom er gewoon niet aan toe om er mee te spelen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 5

Bericht door WJ » 12 mei 2009, 16:52

Polyphony belooft schade in Gran Turismo 5


Gran Turismo-ontwikkelaar Polyphony Digital heeft gezegd dat Gran Turismo 5 wordt voorzien van een schademodel. Volgens hoofdontwikkelaar Kaz Yamauchi zal de studio 'binnenkort' schade in de succesvolle franchise implementeren.

Gran Turismo 5 PrologueIn een interview met Audi, dat in een Audi-promotieboekje is gepubliceerd, zei Yamauchi dat fans in GT5 niet alleen kunnen rekenen op veranderende weersomstandigheden, maar ook dat de auto's in het spel voortaan zichtbare schade kunnen oplopen. Het ontbreken van een schademodel is een van de redenen dat Gran Turismo 5 Prologue, ondanks de overtuigende graphics, door veel racefans nog als onrealistisch wordt gezien.

Polyphony heeft al eerder beloofd om een schademodel in de franchise te verwerken. Damage modelling zou eerst in GT5: Prologue worden geïntroduceerd, en toen dat uitbleef, werd gamers een download in het vooruitzicht gesteld die de brokstukken alsnog zou toevoegen. Ook die download is nog altijd niet verschenen. De verwachting is nu dat Polyphony de nog te verschijnen volledige versie van Gran Turismo 5 van een schademodel zal voorzien. Wanneer deze game moet verschijnen is echter nog niet bekend.




http://tweakers.net/nieuws/60107/polyph ... smo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Roman » 12 mei 2009, 17:08

Een paar dingen weten we in ieder geval al wel.

Weers omstandigheden, Nurburgring, nacht optie etc etc

Word geweldig. 8)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Gran Turismo 5

Bericht door InjectTheVenom » 21 mei 2009, 21:34

Roman schreef:nacht optie etc etc

Word geweldig. 8)
*ziet in een dagdroom de Viper GTS-R van Team Oreca al over Le Mans boenderen met alle frontspots aan :bignews: *

Het is een beetje te hopen dat de ACR er ook in voorkomt, als ze het spel inderdaad zo realistisch mogelijk gemaakt hebben gaan er nogal wat mensen proberen of ze Tom Coronel kunnen verbeteren :mrgreen:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Topfuel » 25 mei 2009, 18:58

Macboy schreef:Of je hebt geen game ervaring ?

@Elmar: ik heb geen ervaring en ik had geen zitpositie :)
Forza Motorsport 2 op de Xbox, dat is dé game als het om realistisch rijgedrag gaat. Ik heb nog geen enkele ander platform race game meegemaakt waar het remmen, sturen en gasgeven zo geweldig aanvoelt. Het remmen: net wel net niet blokkeren, op het gas in de bocht als een zeide draadje wel of geen tractie, prachtig gewoon!

Dit was het gene wat me bij gran turismo op de Ps3 zo verschikkelijk tegen viel...

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Ahmed » 25 mei 2009, 23:39

Gezocht:

Full HD tv en een PS3


pfffffff :love:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Niels » 26 mei 2009, 00:10

Macboy schreef:Of je hebt geen game ervaring ?
Ik speel niet heel veel met de PS2 maar GT4 is wel favoriet :hmmm: Als GT5 me echt het gevoel gaf dat ik meer zou gamen dan had ik wel een PS3 gekocht maar ik was er niet echt van onder de indruk..

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Roman » 26 mei 2009, 10:06

TopFuel schreef: Forza Motorsport 2 op de Xbox, dat is dé game als het om realistisch rijgedrag gaat. Ik heb nog geen enkele ander platform race game meegemaakt waar het remmen, sturen en gasgeven zo geweldig aanvoelt. Het remmen: net wel net niet blokkeren, op het gas in de bocht als een zeide draadje wel of geen tractie, prachtig gewoon!

Dit was het gene wat me bij gran turismo op de Ps3 zo verschikkelijk tegen viel...
Ik weet niet of je een stuur gebruikt, zowel op de Xbox als op de PS3, maar op de Xbox is Race Pro lichtjaren beter dan Forza2, stuur gevoel, remmen, de race sfeer alles.

En vergeet niet, Prologue is een vroege build dus er zal een hoop anders aanvoelen bij het uiteindelijke resultaat. Forza2 trouwens heeft niets met realistisch rijgedrag te maken, tenzij met 250 dwars aan komen zetten in een C6R (met de aids etc uit uiteraard) realistisch is :mrgreen:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Topfuel » 26 mei 2009, 19:30

Ahmed schreef:Gezocht:

Full HD tv en een PS3


pfffffff :love:
Graphics zijn ongeloofelijk mooi, wat mij ook erg opvalt is dat bij het afspelen van een normale dvd het al lijk ofdat het blueray is... Zo scherp dat het beeld is!

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Topfuel » 26 mei 2009, 19:34

Roman schreef:
TopFuel schreef: Forza Motorsport 2 op de Xbox, dat is dé game als het om realistisch rijgedrag gaat. Ik heb nog geen enkele ander platform race game meegemaakt waar het remmen, sturen en gasgeven zo geweldig aanvoelt. Het remmen: net wel net niet blokkeren, op het gas in de bocht als een zeide draadje wel of geen tractie, prachtig gewoon!

Dit was het gene wat me bij gran turismo op de Ps3 zo verschikkelijk tegen viel...
Ik weet niet of je een stuur gebruikt, zowel op de Xbox als op de PS3, maar op de Xbox is Race Pro lichtjaren beter dan Forza2, stuur gevoel, remmen, de race sfeer alles.

En vergeet niet, Prologue is een vroege build dus er zal een hoop anders aanvoelen bij het uiteindelijke resultaat. Forza2 trouwens heeft niets met realistisch rijgedrag te maken, tenzij met 250 dwars aan komen zetten in een C6R (met de aids etc uit uiteraard) realistisch is :mrgreen:
Ik gebruik geen stuur, en moet eerlijk zeggen dat ik Raco Pro nog niet heb gespeeld, als de xbox gerepareerd is zal ik de game eens proberen. Hoop dat de normale versie van Gt5 beter word.

Wat je zegt over Forza ben ik het totaal niet mee eens, voor een platform gewoon een super game! De auto gedraagt zich n.m.m. behoorlijk realistisch...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 26 mei 2009, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Ahmed » 26 mei 2009, 19:34

Dus een full HD tv is gewoon een must :hmmm: ?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Topfuel » 26 mei 2009, 19:38

Ahmed schreef:Dus een full HD tv is gewoon een must :hmmm: ?
Nou ja een must, ik weet het niet. Ik heb eerst 2 weken een samsung series 4 hd ready gehad en daarna een series 5 full hd. Ik heb het idee dat de playstation (met hdmi kabel) écht het grote verschil geeft en niet zozeer de full hd tv...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 26 mei 2009, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Ahmed » 26 mei 2009, 20:27

Aha :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten