Windows7

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Windows7

Bericht door Macboy » 08 jan 2009, 10:28

Iemand al opmerkingen? Komt nieuw gratis systeem of update of zo?

Klinkt wel weer lekker vertrouwd. Windows7.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Windows7

Bericht door Metchu » 08 jan 2009, 10:33

wheels on seven? Is toch gestopt dat kl*te programma?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Windows7

Bericht door Roman » 08 jan 2009, 10:44

Dit moet het gepruts met Vista komen vervangen dus. Lekker snel al weer.

Microsoft kennende zal het wel nog meer op kneuzen gericht zijn en constant over je "veiligheid" waken. Ik heb zo'n schurfthekel aan Vista dit komt er ook echt niet in bij mij.

Ik draai XP door tot het niet meer kan en dan zal het een vorm van Linux worden of een Mac. Heb het helemaal gehad met Microsoft. Grotendeels door hun maffia praktijken met de Xbox maar Windows ook altijd ruk gevonden.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Windows7

Bericht door RutgerK » 08 jan 2009, 10:48

De eerste berichten over Windows7 zijn positief. Het schijnt in ieder geval een stuk sneller te draaien en veel sneller op te starten.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Windows7

Bericht door Eric H » 08 jan 2009, 10:53

Roman schreef:Dit moet het gepruts met Vista komen vervangen dus. Lekker snel al weer.

Microsoft kennende zal het wel nog meer op kneuzen gericht zijn en constant over je "veiligheid" waken. Ik heb zo'n schurfthekel aan Vista dit komt er ook echt niet in bij mij.

Ik draai XP door tot het niet meer kan en dan zal het een vorm van Linux worden of een Mac. Heb het helemaal gehad met Microsoft. Grotendeels door hun maffia praktijken met de Xbox maar Windows ook altijd ruk gevonden.
+1
Mijn volgende PC wordt een Imac.....
M'n pa heeft er pasgeleden een gekocht en ik was er gelijk weg van.
Heb vroegah ( bij mijn vorige werkgever ) met Mac gewerkt en als je er eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer....

Dus Imac, here I come !!

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Windows7

Bericht door Aernoudt » 08 jan 2009, 11:07

Hoewel ik zelf op Linux draai (PC's en server) heb ik 1 game PC op Vista 64 bit (4core 2.8Ghz/4GB mem/1 TB raid array). Begrijp niet precies wat het probleem daarmee zou moeten zijn want het draait echt goed/snel. Opstarten van programma's (Firefox etc) gaat meestal niet langzamer dan in Linux (sommige zelfs iets sneller). Heb ook XP machines gehad (als game PC) en die vond ik zeker niet beter. Bovendien ziet Vista er best fraai uit.

Het Mac gebeuren vind ik juist veel erger dan Microsoft/Windows: alles wat de heer Jobs en consorten doen is nog veel meer op 'customer lock-in' gebaseerd dan wat microsoft doet... (iTunes (etc) anyone ?! :hmmm: )

(Windows Vista is posix compliant overigens ;) )

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Contacteer:

Re: Windows7

Bericht door Kevin20v » 08 jan 2009, 12:44

Ik ben het met Aernoudt eens, ik ben it'er van beroep en alhoewel ik hier op elke pc op de zaak nog XP draai (en ook niet van plan ben over te gaan naar Vista) vind ik dat het gezeur over Vista vaak niet terecht is.

Vista wordt meestal gedraaid op pc's die er totaal niet geschikt voor zijn, dit vind ik persoonlijk eerder een probleem veroorzaakt door de computerfabrikant dan door Vista zelf. (aangezien xp nog steeds leverbaar is...)
het zijn gewoon vaak de onwetende klanten die graag Vista willen omdat dat het nieuwste is, maar ook voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten...

Dat is hetzelfde als een Hyundai Atoz kopen omdat ie nieuw is, maar er vervolgens achterkomen dat ie niet aan de wensen voldoet omdat ie te traag optrekt...

Ik heb een hele snelle laptop (dubbele grafische kaart in SLI, dubbele 7200rpm schijven in raid 0, etc.) en daar draait het perfekt op, een beter besturingssysteem ben ik hiervoor nog niet tegengekomen.

M.a.w. ik ben benieuwd naar de opvolger!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Windows7

Bericht door Erik K. » 08 jan 2009, 20:18

Vista is gewoon een kutpakket, met b.v. quickpar, een programma om gedownloade bestanden te repareren, is XP bijna 30% sneller dan Vista.
Opstarten duurt duidelijk langer dan met XP, met Vista blijft je harddisk nog lekker tijdje naratelen als je denk dat je klaar bent met opstarten. God mag weten wat er allemaal nog geladen wordt aan nutteloze troep....
En dat terwijl mijn toch vrij nieuwe computer met Vista en 'speciaal' voor Vista blablabla is gebouwd.
Er draait nu dus de 'Retestrak' versie op van XP gestript tot op het bot en alles wat moet werken werkt goed en vrij vlot start op :mrgreen:

Ben wel een beetje benieuwd naar de nieuwe versie, maar vrees toch dat ook daar weeeer een veeeel krachtigere computer gewenst gaat worden.

Intel/AMD etc werken volgens mij samen met Microsoft om er beiden beter van te worden op een manier dat iedereen mee moet. Nieuw besturingssysteem=nieuwe hardware!

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Windows7

Bericht door Tom V » 08 jan 2009, 23:31

Aernoudt schreef:
Het Mac gebeuren vind ik juist veel erger dan Microsoft/Windows: alles wat de heer Jobs en consorten doen is nog veel meer op 'customer lock-in' gebaseerd dan wat microsoft doet... (iTunes (etc) anyone ?! :hmmm: )
Care to elaborate?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Windows7

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2009, 10:08

Tom944 schreef:
Aernoudt schreef:
Het Mac gebeuren vind ik juist veel erger dan Microsoft/Windows: alles wat de heer Jobs en consorten doen is nog veel meer op 'customer lock-in' gebaseerd dan wat microsoft doet... (iTunes (etc) anyone ?! :hmmm: )
Care to elaborate?
Het was oorspronkelijk zo (iTunes) dat je zonder hun software player deze bestanden niet eens kon afspelen nadat je ze had gekocht, na een paar keer afgespeeld te hebben verliepen je rechten om ze nog af te mogen spelen etc. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Nog even los van alle andere 'klant vriendelijke' aktie's van Dhr Jobs en consorten...

Dat 'XP is beter dan Vista' verhaal zoals je zo vaak hoort blijft voor mij een fabeltje. Heb het (net als met linux) gebenchmarked (tevens met eigen stopwatch), tegendeel kwam daar ruimschoots uit naar voren (enkel bij start-up zit er een fractie tussen in het voordeel van XP (linux is wel een (heel stuk) sneller); lekker boeiend, je PC start je maar hooguit 1 keer per dag op. Ik start hem 1 keer op: na aanachaf en daarna gaat ie niet meer uit tenzij stroomuitval bij de NUON) ;) .

Gebruik zelf graag Linux (en OpenBSD), doe dat sinds 1993, met name ivm de configureerbaarheid, controleerbaarheid op 'sniffer' tools van een fabrikant (Privacy !!!) omdat je de bron code hebt en de command-line mogelijkheden, maar als ik zou moeten kiezen tussen Microsoft en Apple, zal dat op 100% voor Microsoft zijn !
Sinds Vista is het eigenlijk een 'unix achtig' systeem aan het worden (net als Mac OS-X op basis van FreeBSD met een mach kernel is), met windows 7 gaat dat nog een stapje verder, maw: bij Microsoft maken ze goede progressie ! tel daar het aantal developers bij op (MS zelf en partners) en het is afgezien van het design wellicht weinig lucratief om nog Apple te gebruiken omdat de achterstand steeds groter gaat worden. Linux (ivm open/community model) zal naar mijn idee veel makkelijker aan kunnen blijven haken (en op delen vooruuit (blijven) lopen). Er zijn overigens ook Linux'en die er ook goed uitzien: denk bijvoorbeeld eens aan Sabayon Linux (Italiaans design :lol: ).

Aan de andere kant is het goed dat Apple er is (al was het maar als voorbeeld hoe het niet moet), en het houdt Microsoft scherp.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Windows7

Bericht door Erik K. » 09 jan 2009, 17:48

Die benchmarkpakketten gebruik ik eigenlijk niet meer, daar zal Vista best leuk mee scoren omdat daar vaak testen gedaan worden waar het busturingssysteem features van ondersteunt waar het pakket op in speelt of andersom. Leuk als je wilt testen of het besturingssysteem die (nieuwe) features ondersteunt en daarmee hoog(er) scoort.
Ik probeer het meestal te vergelijken met de programma's waar ik veel gebruik van maak, voor mij belangrijker dan een benchmarkpakket wat een hoge score neerzet.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Windows7

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2009, 21:35

Klopt, daarom test ik alles ook gewoon met een stopwatch er bij ;)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Windows7

Bericht door Bram » 09 jan 2009, 21:51

Ik had tot voor kort XP, wat maar 3 GB van mijn DDR2 1066 geheugen kende.

Nu ik Vista draai pakt hij de gehele 4 GB en in sommige gevallen heeft dat merkbaar voor een performance verbetering gezorgd. Wat wel super irritant is, is dat mijn HP Laserjet 1010 niet ondersteund wordt, ik kan dus niet meer printen :?

Voor de rest is Vista, na alle verhalen, mij enorm meegevallen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Windows7

Bericht door Knot » 10 jan 2009, 10:14

Op mn werk ook nog overal XP pro... staan nog een hoop 2.8ghz P4 met 1GB intern tussen, dingen draaien prima en het is gewoon een besparing om die nog een jaartje te laten staan. Vista gaan die bakjes niet trekken vrees ik.

Thuis had ik altijd XP pro maar nu toch over op Vista x64... en ik heb toch ook maar een P4 3.0 Dualcore (de oude dus) met 2GB ddr2 en 250GB 7200rpm. Ben er wel over te spreken, sommige dingen wat anders/moeilijker maar over het algemeen bevalt het wel.

Wouter81
Berichten: 9056
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Windows7

Bericht door Wouter81 » 10 jan 2009, 10:25

partyondude schreef:Ik had tot voor kort XP, wat maar 3 GB van mijn DDR2 1066 geheugen kende.

Nu ik Vista draai pakt hij de gehele 4 GB en in sommige gevallen heeft dat merkbaar voor een performance verbetering gezorgd. Wat wel super irritant is, is dat mijn HP Laserjet 1010 niet ondersteund wordt, ik kan dus niet meer printen :?

Voor de rest is Vista, na alle verhalen, mij enorm meegevallen.
Ehhh.... ;) http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 8#27898408" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Windows7

Bericht door Bram » 10 jan 2009, 13:07

Ik weet dat een 32 bits XP versie maar 3 van de 4 GB kan herkennen :)

Daar gaat deze reactie toch over?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Windows7

Bericht door Knot » 10 jan 2009, 13:41

Alle 32bit besturingssystemen dus :)

Zit nu Vista Home Premium 64bit op een T60 Thinkpad te installeren.. de cpu (T5500) is geen 64bit maar doe t puur om 4GB beschikbaar te hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten