rFactor
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
rFactor
Was nog geen draad over. Heb nu de Top Gear track !!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ik heb gister weer eens een aantal rondjes Rfactor gereden op Zandvoort.
Zandvoort met de Porsche heb ik een rondje of 10 gereden. Ik kan niets anders zeggen als dat ik wederom teleurgesteld was over Rfactor en het circuit.
Van het circuit zandvoort heb ik versie 1.0 geloof ik, is dit de enige versie of is er alweer een nieuwere/andere? Deze versie is namelijk verschrikkelijk lelijk vergeleken met bijvoorbeeld de GTL/GTR circuits.
De porsche rijdt opzich wel ok, kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden omdat de auto VEEL makkelijker te rijden is als een GTR auto.
Heeft iemand tips voor een aantal goede porsche setups?
Zandvoort met de Porsche heb ik een rondje of 10 gereden. Ik kan niets anders zeggen als dat ik wederom teleurgesteld was over Rfactor en het circuit.
Van het circuit zandvoort heb ik versie 1.0 geloof ik, is dit de enige versie of is er alweer een nieuwere/andere? Deze versie is namelijk verschrikkelijk lelijk vergeleken met bijvoorbeeld de GTL/GTR circuits.
De porsche rijdt opzich wel ok, kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden omdat de auto VEEL makkelijker te rijden is als een GTR auto.
Heeft iemand tips voor een aantal goede porsche setups?
- Hielke
- Berichten: 11436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Als jij zegt dat rFactor minder is dan GTR dan neem ik dat gewoon aan Kees. En ik kan me niet voorstellen dat rFactor juist daarom aantrekkelijker kan zijn. Als een auto makkelijk moet rijden neem dan The Need for Speed zou ik zeggen. Denk dat de enige reden waarom een aantal simmers hier nog met rFactor aan het worstelen is, komt omdat Simworld nog zo sterk in deze 'sim' blijft geloven.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
ben bang dat je het niet kan vergelijken met GTR en GTL. Is een heel andere beleving.
GTL is meer voor de fun, terwijl GTR hardcore simracing is.
rfactor zit er uiteraard beetje tussen in !
wat zandvoort betreft, geen idee welke baan ze daar hebben, heb hem zelf thuis ook nog niet gereden.
toch waren de gummen.dag ervaring van Essington met PCC toch overwegend positief (m.u.v. de lag die verholpen is).
GTL is meer voor de fun, terwijl GTR hardcore simracing is.
rfactor zit er uiteraard beetje tussen in !
wat zandvoort betreft, geen idee welke baan ze daar hebben, heb hem zelf thuis ook nog niet gereden.
toch waren de gummen.dag ervaring van Essington met PCC toch overwegend positief (m.u.v. de lag die verholpen is).
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
@Macboy: Heb nog steeds geen link . Mocht het echt bar zijn en er geen updates voor het circuit in de pijplijn zitten, dan wil ik er ook wel eens naar kijken hoor.
@Hielke:rFactor is veel groter dan Nederland en Simworld. Het is geen CT of zo.... Zo gebruikt BMW Sauber voor hun Pitwalk setup(of hoe die simulator ook alweer heette)niet de al voor het publiek beschikbare F1.06 in LFS S2, maar hebben ze deze zelf ook nog in rFactor laten zetten. Het is out of the box misschien niet zo hoogdravend als GTR(niet elke sim freak looopt weg met GTR), maar het is toch ècht een sim. Ik snap dat je hem niet leuk vindt, maar soms lijk je wel op een kruistocht tegen rF en dat verdient ie niet. rFactor is zo moeilijk als je hem maakt(je kent de grote overeenkomsten tussen beide engines nog?). Ik ben bovendien niet van de lichting die zegt dat moeilijker altijd realistischer is. Dat slaat gewoon nergens op. There can also be much more than one. Als GTR de enige sim is, ben ik vanaf nu officieel met liefde geen simmer meer.
@Hielke:rFactor is veel groter dan Nederland en Simworld. Het is geen CT of zo.... Zo gebruikt BMW Sauber voor hun Pitwalk setup(of hoe die simulator ook alweer heette)niet de al voor het publiek beschikbare F1.06 in LFS S2, maar hebben ze deze zelf ook nog in rFactor laten zetten. Het is out of the box misschien niet zo hoogdravend als GTR(niet elke sim freak looopt weg met GTR), maar het is toch ècht een sim. Ik snap dat je hem niet leuk vindt, maar soms lijk je wel op een kruistocht tegen rF en dat verdient ie niet. rFactor is zo moeilijk als je hem maakt(je kent de grote overeenkomsten tussen beide engines nog?). Ik ben bovendien niet van de lichting die zegt dat moeilijker altijd realistischer is. Dat slaat gewoon nergens op. There can also be much more than one. Als GTR de enige sim is, ben ik vanaf nu officieel met liefde geen simmer meer.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
GTL vind ik ongeveer even leuk, maar ik vind de wagens van GTR eigenlijk dood en dood saai. Ik heb als één van de eerste dat ding in Duitsland gekocht, maar hij belandde gauw op de stapel, totdat we er met z'n allen online mee gingen spelen. Het ergste van GTR is dat je aan predictive driving moet doen. Opvangen is namelijk amper een optie zóver dat ik het onrealistisch(voor het gevoel, niet in realiteit) of in elk geval ongeschikt voor plezierige simulatieracing vind, net als F1(kan ik ook geen plezier aan beleven). Bij GTL en rFactor kan je over de grens en weer terug, bij GTR is het bijna een oneway ticket. Ik wil reactief kunnen rijden.
Het is moeilijk om voor rFactor te argumenteren als je publiek niet weet wat onder de kap zit, maar ongeveer het enige wat GTR(en GTL) wel heeft en rFactor niet is de opbouw van rubber op de ideale lijn, maar dat schijnt ook voorgeprogrammeerd te zijn, dus allerminst ècht dynamisch.
Kern van het verhaal is dat ik GTR een kille kermis vind. Zo anders dan GTL en rFactor dat, tenzij het de enige optie is om met simvrienden oline te racen, ik hem waarschijnlijk niet meer in de CD-speler gooi. rFactor daarentegen groeit nog steeds en wordt alleen maar mooier.
EDIT: Overigens vind ik dit soort discussies niet echt constructief en heel erg vervelend worden. Elk subforum van een bepaalde sim op RSC staat ook vol flames door leden van andere subfora(in het rFactor subforum:"LFS is much bettor", in het LFS subforum:"rF RUL3Z", in het GTR subforum: "GPL rulez da world"). Schiet niemand wat mee op, ieder zijn eigen smaak, dus voor dat afkraken ben ik erg allergisch.
Het is moeilijk om voor rFactor te argumenteren als je publiek niet weet wat onder de kap zit, maar ongeveer het enige wat GTR(en GTL) wel heeft en rFactor niet is de opbouw van rubber op de ideale lijn, maar dat schijnt ook voorgeprogrammeerd te zijn, dus allerminst ècht dynamisch.
Kern van het verhaal is dat ik GTR een kille kermis vind. Zo anders dan GTL en rFactor dat, tenzij het de enige optie is om met simvrienden oline te racen, ik hem waarschijnlijk niet meer in de CD-speler gooi. rFactor daarentegen groeit nog steeds en wordt alleen maar mooier.
EDIT: Overigens vind ik dit soort discussies niet echt constructief en heel erg vervelend worden. Elk subforum van een bepaalde sim op RSC staat ook vol flames door leden van andere subfora(in het rFactor subforum:"LFS is much bettor", in het LFS subforum:"rF RUL3Z", in het GTR subforum: "GPL rulez da world"). Schiet niemand wat mee op, ieder zijn eigen smaak, dus voor dat afkraken ben ik erg allergisch.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Mario, ik kan me goed vinden in je betoog. Heb GTR liggen en vind dat ook net iets te kil, terwijl ik in de paar dagen dat ik met de CSL en andere classics aan het rijden ben met GTL al meer plezier heb beleefd, omdat je minder met de billen samengeknepen kunt rijden t.o.v. GTL. Toch moet je serieus je best doen om enigsinds mee te komen. Of rFactor kan ik niet oordelen, heb het nooit gezien en gespeeld, maar daar komt wellicht verandering in tijdens het bezoek aan Simworld.
Rij alleen nog met de standaard setup in GTL op de hoeveelheid benzine na. Graag zou ik wat setups ontvangen voor Zolder.
Michel
Rij alleen nog met de standaard setup in GTL op de hoeveelheid benzine na. Graag zou ik wat setups ontvangen voor Zolder.
Michel
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ik denk dat het het makkelijkst is om een keer online wat setup tips door te spreken en te proberen. Als je een keer tijd hebt kunnen we wellicht met wat anderen eens een lange practice sessie doen. Voor de CSL heb ik nog wel een setup alleen is die afgesteld op de DFP en heeft dus een stuuruitslag van 34,5 graden(is zo aangepast natuurlijk...). Ook ben ik verre van een setupguru. Een afstelling is daarnaast afhankelijk van je rijstijl. Als die vergelijkbaar is dan zal mijn setup jou ook wel ongeveer passen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
duiudelijk verhaal. rfactor is voor mij wat racen betreft uiteraard een geweldige ervaring, zeker vergeleken met GTR.
GTR is nogmaals hardcore en heeft ook zijn charmes (doe met veel plezier mee met dat kampioenschap).
Maar op Simworld gezellig rijden met elkaar is GTL en Rfactor natuurlijk beter.
Heb nav opmerkingen er een GTL dagje van gemaakt, maar zou natuurlijk net zo graag switchen naar rfactor met Toban met Porsche.
Veel beter wordt het niet denk ik !!
Maar ook omdat Hielke weer zei dat het mogelijk te lang zou duren?
GTR is nogmaals hardcore en heeft ook zijn charmes (doe met veel plezier mee met dat kampioenschap).
Maar op Simworld gezellig rijden met elkaar is GTL en Rfactor natuurlijk beter.
Heb nav opmerkingen er een GTL dagje van gemaakt, maar zou natuurlijk net zo graag switchen naar rfactor met Toban met Porsche.
Veel beter wordt het niet denk ik !!
Maar ook omdat Hielke weer zei dat het mogelijk te lang zou duren?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
mooie stukjes:
http://www.simhq.com/_motorsports3/moto ... _076a.html
http://www.simhq.com/_motorsports3/moto ... _079a.html
ze zijn er toch best lyrisch over en terecht denk ik. vooral de MOD scene is natuurlijk geweldig, iets wat volledig ontbreekt in GTR. Eentonig natuurlijk.
Hoe leuk is het als er meer mods uitkomen?
http://www.simhq.com/_motorsports3/moto ... _076a.html
http://www.simhq.com/_motorsports3/moto ... _079a.html
ze zijn er toch best lyrisch over en terecht denk ik. vooral de MOD scene is natuurlijk geweldig, iets wat volledig ontbreekt in GTR. Eentonig natuurlijk.
Hoe leuk is het als er meer mods uitkomen?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Heren. Ik heb net 2 uur de Lupo gespeeld op Toban (reverse) met ongeveer 20 man en ik kan je vertellen.
Er is weinig wat spectaculairder is hahaha. Die engine is toch wel ERRUG goed van rfactor vind ik. Mooi beelden, omgeving etc, maar met name lekker veel overstuur, onderstuur, super makkelijk te corrigeren itt GTL en GTR.
Echt heeel gaaf !! Binnenkort een raceje met de Lupo op Toban?
Wie doet mee?
Die Toban moet absoluut gespeeld worden op 18 juni. Echt waar. Dan maar ff oefenen voor de mensen hehehe
Er is weinig wat spectaculairder is hahaha. Die engine is toch wel ERRUG goed van rfactor vind ik. Mooi beelden, omgeving etc, maar met name lekker veel overstuur, onderstuur, super makkelijk te corrigeren itt GTL en GTR.
Echt heeel gaaf !! Binnenkort een raceje met de Lupo op Toban?
Wie doet mee?
Die Toban moet absoluut gespeeld worden op 18 juni. Echt waar. Dan maar ff oefenen voor de mensen hehehe
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Kees, kijk eens naar de community van rFactor en die van GTR en GTL? Zit toch behoorlijk verschil in.
Je kunt gewoonweg niet ontkennen dat rFactor door mods zeer interessant is, en de graphics ook erg goed zijn. Bovendien is de race ervaring ook heel erg groot, vooral dus tegen anderen.
Dat jij er persoonlijk niet over te spreken bent, ok das duidelijk, maar toch denk ik dat de aanhang zo groot is dat het wel goed moet zijn.
Maar nogmaals: ik vergelijk gewoon een race van gisteren met de Lupo met een andere race. Gewoon heel erg spectaculair.
Zonder nou te zeggen die is beter of die is beter.
Lupo: lift off oversteer is heel erg ja, maar zal toch echt zo horen te zijn dan denk ik? Waarom is het anders zo? Ze hebben er letterlijk maanden over gedaan om het zo te krijgen en dan kan je me niet wijs maken dat het niet de bedoeling was?
Je kunt gewoonweg niet ontkennen dat rFactor door mods zeer interessant is, en de graphics ook erg goed zijn. Bovendien is de race ervaring ook heel erg groot, vooral dus tegen anderen.
Dat jij er persoonlijk niet over te spreken bent, ok das duidelijk, maar toch denk ik dat de aanhang zo groot is dat het wel goed moet zijn.
Maar nogmaals: ik vergelijk gewoon een race van gisteren met de Lupo met een andere race. Gewoon heel erg spectaculair.
Zonder nou te zeggen die is beter of die is beter.
Lupo: lift off oversteer is heel erg ja, maar zal toch echt zo horen te zijn dan denk ik? Waarom is het anders zo? Ze hebben er letterlijk maanden over gedaan om het zo te krijgen en dan kan je me niet wijs maken dat het niet de bedoeling was?
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
Iedereen moet spelen wat hij leuk vindt.
Zo vind ik GTR helemaal het einde en GTL leuk voor een keer tussendoor....rFactor ken ik niet goed genoeg om daar een oordeel over te geven.
Ik krijg flash-bangs (backs) van 10 jaar terug...Quake is de bom, NEE..Unreal is veel beter...NEE MAN Half-life rulz etc.
Ik kom de zomer wel door met GTR en dan eindelijk GTR2
Zo vind ik GTR helemaal het einde en GTL leuk voor een keer tussendoor....rFactor ken ik niet goed genoeg om daar een oordeel over te geven.
Ik krijg flash-bangs (backs) van 10 jaar terug...Quake is de bom, NEE..Unreal is veel beter...NEE MAN Half-life rulz etc.
Ik kom de zomer wel door met GTR en dan eindelijk GTR2
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Idd. En RBR niet te vergeten. GTR/GTL ziet er magnifiek uit, maar heeft NOGMAALS een bepaalde oncontroleerbaarheid die niet deugt. Da's ZO jammer. 't gaat niet om driftwerk, maar een auto uit een onopzettelijke slide halen is WEL mogelijk vaak IRL, maar bij GTR ben je 99% de klos, bij GTL 85%. Da's frustrerend. Ik rij de laatste weken GPL. Grafisch zijn de cockpits/ auto's best mooi geupdated. De banen lijken minder. Maar die wagen rijden na VEEL EN VEEL OEFENING ZO PRACHTIG ECHT, met her en der tijd voor bijv 4wieldrifts zonder dat je in de hekken land, terwijl 't voor een beginnend simmer minstens zo moeilijk is als GTR.Andre schreef:Er is maar 1 sim die qua physics ontzettend goed is en dat is GPL
Qua graphics doet gpl al lang niet meer mee.
David keammer als ie nog met wat nieuws komt kan je alle andere sims gewoon weer in het doosje doen.
De benchmark qua fysiek.
En oh ja. Met Mario's posts eens. Hoe moeilijker 'n sim hoe realistischer is natuurlijk BS van de eerste orde. En omdat GTR 'moeilijk' is is 't realistisch. Ja daaaag.
Ik reed meteen in RBR met 'n gevoel:Dit is 'm.Top!
Anderen vonden 'm aardig, maar willen onderlinge competitie op 'n circuit. Daarmee zeg IK dat RBR superrealistisch is op gravel/ice/snow. Beter wordt 't niet.Op asfalt minder, vind ik.
:twisted:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten