PS3 als mediacenter

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Paul

PS3 als mediacenter

Bericht door Paul » 07 jul 2008, 22:01

I kheb hem voornamelijk gekocht voor GT5 en GTA en natuurlijk BLUERAY... das echt belachelijk mooi op 50" plasma :shock:

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JohanH » 07 jul 2008, 22:43

PS3 is ook een prima mediabox met dvd-upscaling, bluray en divx support inderdaad, daar gebruik ik hem voornamelijk ook voor. Heb afgezien van de UPC box verder geen andere apparaten naast mijn tv staan zodat je niet met 50 afstandsbedieningen loopt te kloten, bovendien maakt de PS3 amper geluid. Films en series stream ik gewoon via mijn PC dus daar ook verder geen omkijken meer aan :)

En heel af en toe speel ik eens GTA IV of GT5prologue... wachten is op andere spellen

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 jul 2008, 09:24

bovendien maakt de PS3 amper geluid.
Vind ik toch tegenvallen. Een PSTwo maakt amper geluid, een PS2 en PS3 zijn toch redelijk(het is geen 360) goed hoorbaar, de laatste vooral als ie wat zwaarder belast wordt. Bij bijvoorbeeld GTA4 hoor je hem dan tussen het geluid door(het is nou ook weer niet dat hij overstemt).

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 jul 2008, 09:29

@Tom: Ik weet niet of jij wel eens films wil kijken, maar als Blu-Ray(zelf nog niet gebruikt)/Divx/Xvid/DVD speler en zelfs zo nu en dan internet-browser(Youtube doet het bijvoorbeeld super) is ie ook perfect en al helemaal als je er ook Linux op installeert(jij bent een Tweakert toch? :wink: ). Spellen speel ik nu ook even niet zoveel(GTA4 zo nu en dan, GT5 is over), maar verkopen zou ik zonde vinden, dan moet er toch een mediaspeler voor in de plaats komen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 09 jul 2008, 13:13

Tom schreef:Da's snel.

Misschien die van mij ook maar wegdoen om dezelfde reden... doe er te weinig mee, wist het eigenlijk al voor ik em kocht, ben dan even erg enthousiast ermee en daarna zoek ik het niet meer :?
Dat is het ook een beetje. Heb er leuk gebruik van gemaakt maar als de nieuwigheid eraf is gebruik ik het in dit geval niet meer. Dit in tegenstelling tot een goeie racesim op de pc, waarbij ik gewoon maanden achter elkaar hetzelfde spel kan spelen.

Mari Oh Oh > Ik heb voor de dingen die je noemt, afgezein van de Blu ray speler een mediacenterpctje staan die het allemaal kan. Blu-ray, misschien zonde maar die functie gebruikte ik niet echt. Ben meer van de TV-series kijken. ( je bedoelde waarschijnlijk de andere Tom trouwens ;).)

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JohanH » 11 jul 2008, 11:36

Mari Oh Oh! schreef:
bovendien maakt de PS3 amper geluid.
Vind ik toch tegenvallen. Een PSTwo maakt amper geluid, een PS2 en PS3 zijn toch redelijk(het is geen 360) goed hoorbaar, de laatste vooral als ie wat zwaarder belast wordt. Bij bijvoorbeeld GTA4 hoor je hem dan tussen het geluid door(het is nou ook weer niet dat hij overstemt).
Zelf geen last van, alleen op erg warme dagen hoor ik de koeler draaien. Wel hoor ik af en toe de bluray/dvd-speler bij spellen als GTA4 en als ik een oudere DVD+R met films/series erin stop, maar daar heb ik bij mijn PS2 (de kleine versie, neem aan dat jij die bedoelt met PStwo) ook last van.

Maar goed, we dwalen wat af, Tom was al van plan zijn ps3 te verkopen en heeft'm zo te zien ook verkocht ;)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 13 jul 2008, 10:41

Ik gebruik mijn PS3 echt actief als mediacenter, naast het gamen erop natuurlijk.

Alle films en muziek die ik via mijn pc download (pc staat in een andere kamer), speel ik lekker af in de huiskamer op mijn HD lcd tv met surround set. Ook (vakantie) fotos gewoon bekijken op mijn tv, die rechtstreeks vanaf mijn pc worden gestreamed.

TV series download ik ook regelmatig, met name japanse anime, en die kijk ik ook lekker op de bank in plaats van achter mijn pc.

Gewoon TVersity mediacenter installeren op je pc, en met de GOTsent MKV converter kun je veel films omzetten om ze geschikt te maken voor je PS3. Enkele films doen het niet, omdat de PS3 het formaat niet aankan, en ze ook niet om te zetten zijn, dus die moet ik dan maar achter mijn pc kijken ofzo.

Maar ben zeer blij met mijn PS3 als media center, scheelt me ook weer een apparte pc/mediacenter aan te schaffen voor in de woonkamer.

Enige minpunt vind ik het internetten via de PS3. Dat gaat nogal omslachtig. Maar ja daarvoor ga ik dan wel even naar de normale pc.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 jul 2008, 13:45

VLA schreef:Ik gebruik mijn PS3 echt actief als mediacenter, naast het gamen erop natuurlijk.

Alle films en muziek die ik via mijn pc download (pc staat in een andere kamer), speel ik lekker af in de huiskamer op mijn HD lcd tv met surround set. Ook (vakantie) fotos gewoon bekijken op mijn tv, die rechtstreeks vanaf mijn pc worden gestreamed.

TV series download ik ook regelmatig, met name japanse anime, en die kijk ik ook lekker op de bank in plaats van achter mijn pc.

Gewoon TVersity mediacenter installeren op je pc, en met de GOTsent MKV converter kun je veel films omzetten om ze geschikt te maken voor je PS3. Enkele films doen het niet, omdat de PS3 het formaat niet aankan, en ze ook niet om te zetten zijn, dus die moet ik dan maar achter mijn pc kijken ofzo.
TVersity bevalt me ook goed, alleen sommige formaten willen niet werken en converteren doe ik liever niet(kost kwali+tijd ;), dan zet ik liever een PC neer). Wat ik ook niet fijn vind is dat je weer met codec geneuzel zit(en daar was ik op de PC met VLC al heel lang vanaf). Daarom heb ik Linux op de PS3 gezet(de Yellow Dog Linux 6.0 distributie). Het kost je 10GB(minder kan je niet toewijzen) en wat gegraaf om Linux kennis te vinden, maar ik kan nu direct mijn Windows shares vanaf Linux benaderen. Aangezien ik VLC op de PS3 geïnstalleerd heb zijn bijna alle formaten zonder conversie beschikbaar. Aangezien de PC alleen maar mappen hoeft de delen kan het dus ook een vrij oud(en zuinig) beestje zijn. Enige nadeel is dat Sony bepaalde delen van de hardware afschermt(:evil:), dus HD kan ie niet goed aan onder Linux.
VLA schreef:Maar ben zeer blij met mijn PS3 als media center, scheelt me ook weer een apparte pc/mediacenter aan te schaffen voor in de woonkamer.
Ben d'r ook blij mee, maar ik moet wel toegeven dat de PC die er eerst stond wel veel minder work-around gevoelig was. D'r gaat gewoon meer tijd in zitten als je alles(/veel) afspeelbaar wil hebben.
VLA schreef:Enige minpunt vind ik het internetten via de PS3. Dat gaat nogal omslachtig. Maar ja daarvoor ga ik dan wel even naar de normale pc.
Met een toetsenbord en muis wordt het al een stuk beter(in principe werkt elk (draadloos) usb-toetsenbord en/of muis), en met Linux is het niet anders dan op de PC. Enige nadeel is dat bijvoorbeeld Flash(of eigenlijk (Gnash) onder Linux niet altijd zijn werk doet. In de PS3 OS werkt Youtube bijvoorbeeld probleemloos, onder Linux lukt het mij tot nu toe nog niet. Daar staat echter tegenover dat het bij bijvoorbeeld Hotmail net andersom is.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Bericht door jacobt » 21 jul 2008, 14:11

Ik wil de ps3 ook gaan gebruiken als mediabox maar weet niet waar ik moet beginnen. Linux en TVersity enz.... nog nooit van gehoort.
Is er een site waar een en ander wordt toegelicht voor de gemiddelde 30+ nederlander die dit niet dagelijks doet?

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JohanH » 21 jul 2008, 14:51

jacobt schreef:Ik wil de ps3 ook gaan gebruiken als mediabox maar weet niet waar ik moet beginnen. Linux en TVersity enz.... nog nooit van gehoort.
Is er een site waar een en ander wordt toegelicht voor de gemiddelde 30+ nederlander die dit niet dagelijks doet?
TVersity draait ook gewoon onder windows, dat is een soort webserver die je op je pc draait en daar vandaan de films, foto's en muziek opstuurt naar de PS3. En indien nodig zet het programma het formaat ook om zodat de PS3 dit goed weer kan geven.

Zodra het programma draait kun je die zoeken met de ps3 (video -> find media servers) en dan via het video blokje door de gedeelde bestanden heenbladeren en bekijken. Ik vind dit handiger dan een cd/dvd met divx in het apparaat stoppen omdat het dan wel eens een irritant geluid maakt, vooral met oudere dvd's.

Voor .mkv bestanden (veel 720p formaat rips zoals tv-series) moet je deze eerst omzetten naar .mp4. Dat kan vrij snel met het programma Gotsent, maar heb je hier vrij veel opties op het scherm. Ik pas daar doorgaans niets in aan, dat werkt voor de meeste series/films prima. Als je ondertitels erbij wilt hebben doet het programma er veel langer over om dat alles dan opnieuw gemaakt moet worden.

Er zijn ook diverse filmpjes op youtube hoe je alles in moet stellen, o.a. http://www.youtube.com/watch?v=-11W8DOLK78

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten