Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 09:46

Geweldig.
Die link onder de video werkt niet.
Deze wel. Ben 'm nu aan 't downloaden:
https://www.mediafire.com/file/im2a4v34 ... n+2.15.rar

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 10:21

Klaar. Prachtig hoor. Ben door GPL besmet met het simracevirus. Dit is skitterend. Heb ook Sandevoerde(Zandvoort) 1967 en 1973

BRM H(V)16 P83 6 bak. Jackie Stewart's helm hoe mooi is dat?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 10:49


Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 11:13

Onderaan in de PDF betr de info over de GPL MOD autootjes zijn links naar vintage tracks.

Hoe kon ik Kyalami nou vergeten...
André had daar 't GPL wereldrecord toen op 'n gegeven moment dacht ik, met Sidewinder joystick nog , Hielke was ook steengoed of had hij nou ook 'n wr?

http://www.mediafire.com/file/3qb9lbq6y ... 7.zip/file

Met de legendarische 'Kink'. Vanavond even proberen.

Online
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 7761
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joop » 10 dec 2018, 05:33

Toch nog wel een lastig ding dat oude 14,1km lange circuit van Spa...

...net als Chris Harris in zijn column voor Top Gear magazine al wel omschreef: erg gaaf maar gevaaarlijk, zeker met die fragiele autootjes van toen...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 16:51

Sinds vanmiddag hebben we (al) de 488 GT3 in ACC. Vorige keer met de M6 GT3 moest ik tot 22:00 wachten tot er kon worden gedownload. Ziet er gelikt en cool uit, de coolste GT3 naast de Porsches imho en Hungaroring ook released. Nog niet gereden:




Online
Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 690
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 14 dec 2018, 15:56

Ziet er zeker gelikt uit. Maar ik vind de oculus implementatie ronduit slecht so far. Menu is wennen, maar wel te doen. Maar het zicht vanuit de auto is erg slecht, veel blur en vage lijnen. Ik vonk nog steeds de oude assetto aan.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 15 dec 2018, 10:09

Ik ben nog niet totaal overtuigd van ACC , maar Beta he. Had 'n FPS drop en gestutter niet normaal. Maar was 12-12-18 een nieuwe Nvidia update dus die gedaan, klaar. ACC uninstalled, weer installed, kreeg ik de (dubbele bij 488) TC nietr uit, dus wel ingame/setup TC off(in setup pagina) en ook in de HUD stond TC OFF, maar wegtrekken met wielspin(logisch) maar bij eerste bocht alweer stotterende throttle(TC interfering) ik denk g@dverdeg@dver, zijn m'n pedalen potmeters weer vies jezusmaria....

Neen. Dus ik die BUG melden op assettocorsa.net

Kreeg ik Aris('de eindbaas' eigenlijk van AC ) erbij (is gek op M2/Competition dus ik heb streepje voor denk ik:))), moest ik gvd stap voor stap met screenshots melden of ik in practise/hotlap/stint/zat, of ik multiplayer deed, hoe m'n realism en assists stonden in UI.

Nou ik denk:Het is Aris, aardige informatieve gast en ik heb gvd nog een allerjezust onderstuurde van TC wat ik uit wil voorziene tering 488GT3. Dus wat moet je?:)

Dus ik alle info geven en screens maken. Zootje.
Maar hij stelde z'n eigen UI/setup exact zo in en kreeg de TC (die TC off toont ingame) ook niet uit. LOL.
Ik was niet de enige dus.
Deze BUG kwam van UI screen PItLimiter automatic en moest op MANUAL zegt hij.

Werkte ook niet! Bij mij. Lekker dan. En elke andere kar idem. TC off kon niet off.
Dit was dus donderdagavond. En wo middag hadden we de new build al met 488 en Hungaroring.

Ik legde me er bij neer en ging lekker AC GPL mod 312-1967 knallen:wat een kar. Wat een heerlijkheid.
Maar ik vroeg de devs/mods daar nog wel of er nog schot in het verwijderen van de BUG zat. Geen gehoor.

Tot gisterochtend. Zegt Aris ja we werken aan een oplossing en hij zegt als je ingame op je stuur keys voor TC on off 'bind'(Engels werkwoord) werkt 't misschien.

En ja hoor dus op m'n stuur TC naar off clicken (beide) en wat 'n feest dat geweldig klinkende 488je. Skeef en houdbaar.

Maar 't blijft beta nog wel veel visueel werk te doen enzo.

Afbeelding

En met de ingame camera editor krijg je dit bijvoorbeeld, ik weet nog niet hoe dat allemaal werkt, us ook nog beta, dit is 'n shot van een ander, maar wel prachtig:

Afbeelding

Dit is Aris irl in 'n Lambo:


Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 05 mar 2019, 12:05

At last. ACC build 0.6 is uit na bijna3 weken vertraging.
Nissan GTR '15 en '18 , Monza en een verbetering aan SP/MP online , AI . Zo te lezen op 't forum gaat't echt de goede kant op, want ik vond 't niet veel soeps totnutoe tov AC en Automobilista. Maar goed BETA.... Vanavond even spelen:



Monza an sich is geweldig en snel, maar ook bijv in AC: Je komt op de Start Finish Straight met vaak wel (tegen of boven)300* op die eerste g*dvergeten allerjesest trage chicane rechts/links af en dat vind ik zo zóóónde he. :dood:
Heb je net de gang er goed in moet je zo zwaar remmen envaak terug naar z'n fokking 1 en met veel overstuur wielspin met 50kmh ofzo links eruit. Irritant gedeelte.

*Hangt van type auto af he.

EDIT: 0.6 Changelog:
Release 6 Update Notes:
•Added Nissan GT-R Nismo GT3 2018 model year.

•Added Nissan GT-R Nismo GT3 2015 model year.

•Added Monza Circuit.

•Driving (F1) cameras reworked: added two more driving cameras (dash pro - with car hidden intended for built cockpits - and far chase), game now remembers last used camera and added option to lock/hide driver and steering wheel per car. Lateral camera adjustment now also exposed in the View Settings.

•Camera movement settings now stored in Config/CameraSettings.jon, the old CameraOptionsEA.json is deprecated. General Movement adjusts movements in cockpit camera, Dashcam Factor adjust how much of that movement is transferred to the dash and bonnet cameras.

•IMPORTANT: old camera settings will be lost.

•Look L/R now works correctly in helmet camera. Look L/R looks to the side mirrors.

•TV onboard (F6) cameras added for available cars.

•Free (F7) camera now available with Cinema HUD (open with mouse scroll button).

•NOTE: this is NOT a full-feature camera mode, but allows players to enjoy visuals to a greater degree and take screenshots.

•Rewrite of multiplayer/gameplay code to improve stability and session progression.

•Ingame menus restructured and divided into Garage and Pause menu.

•Ingame HUD reorganised and added session status widget.

•New Radar widget added to HUD based on the popular app for the original Assetto Corsa.

•Updated configuration for dedicated servers, see https://www.assettocorsa.net/forum/...s ... ins.54830/
Introducing dynamic weather: (potentially) available on official Kunos Practice servers only until relevant game and UI features are added.

•Multiplayer sessions now emulate race weekends: rubber, dry line (general: weather and track status) represent the situation based on race day and time of day.

•UI and video settings are now stored in text files (...Documents\Assetto Corsa Competizione\Config\menuSettings.json).

•IMPORTANT: your previous menu, graphical and game settings will be lost.

•Added advanced video settings, including mirror resolution, sharpening filter, material quality level, temporal upsampling, volumetric fog, bloom, camera dirt effect and foliage.

•Default graphics settings adjusted to allow for higher performance without noticeable loss to visual quality.

•Added session type tags in the UI car selection page to help identify entries eligible in different race types.

•NOTE: In quick race mode, the opponent field is generated based on the player's choice of entry.

•Added model year tag in the UI car selection to help identify car models in different evo versions.

•Assist options will now reliably update when changed during a session.

•Further adjustments to headlight effects in TV cameras.

•More realistic full formation lap with AI.

•AI aggressiveness tuning.

•AI grid generation now takes into account real life driver skill. Quick Race grids are generated with more consistency.

•Number of opponents increased to track capacity: bigger fields are now possible as a result, the current limit depends on each individual track.

•NOTE: Sprint races (both in race weekend and quick race modes) retain grid size limitation due to the number of available real-life entries.

•Improved raindrop effects on car windshields.

•Water spray from opponent cars now affects the player car's windshield in a dynamic way, taking into account distance, speed and track wetness.

•Automatic wiper assist now reacts to water spray and not just rain.

•Improvements to the appearance of wet and damp track surfaces, especially in low-wetness ranges, which should improve the perception of track conditions.

•Improvements to car vs. track surface collisions.

•Audio channel usage optimization.

•Reworked and more reliable marshalling system with checkered, yellow, white and blue flags.

•Added new spotter messages.

•Added race communication alerts.

•Losing the server connection (e.g. by a server restart) will now trigger a permanent message.

•Important race communication alerts are displayed for a longer time.

•Better highlights overtake detection.

•Optimized CPU use on all threads.

•Optimized replay memory usage.

•Optimized netcode and bandwith usage for Multiplayer servers.

•Volume and audio settings now affect the intro music.

•Added video sequences volume.

•Fixes to various car LODs to reduce pop-in in racing scenarios.

•Adjusted driver position in the BMW M6 GT3.

•Adjusted driver steering animations.

•Adjusted wet tyre shader and added ambient occlusion on tyres.

•Fixed potentially wrong resolution and crashes when starting the game.

•Fixed multiple crashes occurring when quitting sessions.

•Fixed replay time multiplier not resetting on session change.

•Fixed potentially wrong car location detection.

•Fixed static car shadow fading out at high speeds.

•Improved tyre model combined grip.

•Improved tyre heat model, especially in overheat conditions.

•Tyre wear is now affected differently by different kerbs, concrete and other surfaces.

•Tweaks in preset setups for all cars (we highly advise to not use older setups).

•Improved vertical surfaces aero model.

•MoTeC Telemetry implementation.

•Setup Electronics page now includes a slider to select the number of telemetry laps to be saved at the end of a driving session.

•MoTeC ACC dedicated workspace, created from Blancpain telemetry engineer used for evaluating basic setup and driver performance.

•Added native DBox SDK support.

•Added option to enable/disable native Fanatec LEDs.

•Setup minimum fuel load set at 2 litres for all cars.

•Fixed Ferrari 488 GT3 wrong fuel visualization in setup screen.

•Steering ratio tweaks for all cars.

•Monza BoP A adjustments for all cars.

•Tweaks in tyres dirt accumulation and grip levels when going on grass and sand.

•Sand traps now slow the cars down.

•Fix to unreliable car spawn in certain situations.

•Flipped cars will automatically spawn in the pits.

•Severe cutting will result in immediate disqualification in any type of Multiplayer sessions.

•Ratings: Track Competence (TR) has improved feedback in the UI; you will see all the sectors necessary, so the progress is easy to understand.

•Ratings: Track Competence (TR) algorithm improved to reduce false positive aborts.

•Ratings: Consistency (CN) was rewritten during the refactoring; it should work similarly but has improved precision on various aspects.

•Ratings: Car Control (CC) largely improved algorithm and UI feedback. It is a lot harder to gain higher ratings, unless you are driving very well.

•Ratings: Car Control (CC) now understands the concept of turning the wheel too much, and give appropriate feedback.

•NOTE: Pace (PC) and Total (TO) ratings will be improved and adjusted during the days after this version.

•NOTE: The maximum number of all ratings will be set to 99 (instead of 100).

•NOTE: ALL RATINGS AND DRIVER PROFILES WILL BE RESET WITH THIS 0.6 RELEASE.

•Backend servers: improved reconnection stability.

•Backend servers: fixed multiplayer sessions not registering stats and laptimes in certain situations.

•Passworded servers can now be created.

•NOTE: passworded servers must be searched for manually in the lobby search field.

•Single player Sprint Race Weekend mode reworked and now has forced tyre change and driver swap.

•NOTE: Endurance Race Weekend game mode is temporarily disabled until supporting features and UI elements are completed (pit stops and penalties).

•NOTE: Pit stop crew animations are temporarily disabled until full functionality is retained.

•NOTE: The Broadcasting API is temporarily disabled
https://www.racedepartment.com/threads/ ... le.165675/

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 05 mar 2019, 16:38

Eerste rondje aggressive setup met TC op 1.

Zwaar overstuurd en toch houdbaar.* Mooi zeg ik! Dit komt op den duur wel goed!
Moet nog even(...) uitzoeken hoe die nieuwe F7 Free Cam werkt, maar dit is gewoon ingame zojuist.

Afbeelding

* Die Blancpain GT3 karren zijn niet te houden zonder TC, gehele setup is niet op sideways action en drifts gebouwd, hoeft ook niet, maar soms kan ik 't niet laten...

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 674
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mark W. Scholten » 07 mar 2019, 11:40

Ik moet het nog proberen na deze update. Tot op heden is het VR gedeelte echter vreselijk en ik hoop dat dat op den duur wel beter wordt. De laatste paar keren dat ik dit spel heb aangeraakt heb ik zonder VR gespeeld. Te veel gedoe om het goed werkende te krijgen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 03 apr 2019, 08:05

FB group Assetto Corsa Racer heeft sinds deze week de 488 Pista 1.0. Geweldige physics en looks:
https://www.facebook.com/groups/403042269883364/

Wat een handling oeh!
Afbeelding

En ook dus de 0.9 512BB LM die ik nu even ga downloaden. Flat 12 sound mooi.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten