GTS cup en COTW: woensdag 12 december

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Macboy
Contacteer:

GTS cup en COTW: woensdag 12 december

Bericht door Macboy » 26 okt 2018, 11:40

Afbeelding

We beginnen weer met nieuwe DF race avonden nu de zomer is afgelopen en iedereen weer binnen rondhangt.

Het is de bedoeling om op maandag of woensdag te gaan rijden. Alles vrijblijvend dus iedereen kan gewoon mee bepalen voor de volgende race avond. Fun en vrijblijvendheid maar respect op de baan staat hier voorop.

Wil je weten welke banen en autokeuzes gemaakt worden elke week stuur me dan een PB zodat je kan worden toegevoegd in de GTS app. Daar zal alles verder worden besproken en gedeeld.

Hier kan je rustig alles teruglezen wat de regels een beetje zijn en wat de bedoeling is.

20.00 uur practice lobby open
De lobby gaat open met de baan die de week ervoor middels stemming is gekozen. Instellingen van de Mini cup dus 30 min practice en livery showen.

20.30 uur Mini Cup Kampioenschap
Quali: 10 min
Race: 20 min

Vervolgens wordt er een cup race gereden waar we serieus zullen gaan rijden. Je kunt hiervoor punten verdienen. We beginnen met de Mini cup. We rijden met de volgende specs:

Afbeelding

Dat betekent dus 100pk en 605kg. Banden zijn sport zacht. Tuning is verboden.

Het is verplicht om een eigen race nummer te kiezen vanaf 01-99. De gekozen nummers staan hieronder in de 2e post vermeld. Daar kan je ook zien wie deelneemt aan de raceavonden.

Ook is het verplicht om de door Joel ontworpen DF GTS number banner aan beide deurkanten van de auto te dragen:

<<NUMBER BANNER LINK>>

Hier een voorbeeld qua ongeveer gewenste grootte, maar je mag uiteraard de gehele deur kiezen:

Afbeelding

Afbeelding

Verder sta je volledig vrij in de livery keuze. Deze regels gelden ook niet voor de COTW.

We rijden de Cup net zolang tot we gezamenlijk besluiten een andere Cup auto te kiezen. Dat kan dus na 4 weken of 6 weken zijn. Of wellicht na een paar maanden als het blijft bevallen.

21.00 uur COTW #1 en 21:30 uur: COTW #2
Car Of The Week: elke week kiezen 2 personen een auto uit die we gaan testen. Deze persoon bepaalt het vermogen (standaard of getuned) en of onderstel en diff/bak wel of niet mag worden aangepast. Deze persoon kiest ook zijn wensen met betrekking tot het uiterlijk van de auto. Een livery of thema kan verplicht zijn.

Hier een sticker die je kan gebruiken als je wil:

<<DF COTW STICKER>>

Soms vind je het leuk om een gewone auto in gewone kleuren te zien ipv racelivery. Een livery zelf maken is niet verplicht natuurlijk, maar je kan dan wel de vereiste livery downloaden. Degene die de auto kiest bepaalt dit allemaal zelf. Het nummer en de doorbanner is dus alleen voor de Mini cup niet voor de COTW.

Bij normale auto’s wordt er altijd op sport hard gereden tenzij dit bij de betreffende combinatie niet de bedoeling is. Dat graag even in overleg met mij. Raceauto’s mogen natuurlijk op race banden.

De te kiezen auto mag in principe niet al een keer gebruikt zijn. Uitzonderingen in overleg met elkaar. De host wijst willekeurig de persoon aan die de auto mag uitkiezen voor de volgende week.

Indien een auto wordt gekozen die rond 1 miljoen of meer credits kost, moet vooraf in de groepsapp worden besproken of iedereen deze auto al heeft of zich kan veroorloven. Uiteindelijk bepaalt de host.

Er wordt ongeveer 10 min geoefend in de COTW met aansluitend 2 races van ongeveer 10 minuten. Een ander mede afhankelijk van de baan.

Voor de eerste COTW race hou ik in principe de Mini qualify grid aan. Voor de 2e race doe ik reversed grid. Dit kan variëren dus je merkt het wel. Voor de volgende COTW de uitslag van de vorige race. En daarna weer reversed grid. Meestal probeer ik het dus zo boeiend mogelijk te maken.

22.00 uur circuit en dag stemming
Aan het einde van de avond vindt er een circuitstemming plaats en eventueel een dagstemming voor de volgende week. Bij een circuit met meerdere lay-outs beginnen we met de short variant voor de Mini cup.

Indien hetzelfde circuit wordt gekozen als de weken ervoor wordt een nieuwe stemming gedaan. Zo zorgen we ervoor dat we wekelijks een andere baan rijden. Maar wel goed kunnen oefenen op 1 baan. De host heeft de laatste stem en beslist zelf indien dat nodig blijkt. Maar mocht je voorkeur hebben geef dat dan aan in de appgroep. Lobbyen helpt.

Op deze manier komen wekelijks alle banen aan bod die we leuk vinden. Alle leuke auto’s waarmee we wilden rijden komen aan bod. Maar ook een leuke Cup auto voor het competitieve element. Daarvoor een half uur aanklooien om de energie vast kwijt te zijn. En als je een week mist is het niet erg want volgende week kan je weer meedoen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 29 nov 2018, 01:44, 43 keer totaal gewijzigd.

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: woensdag 31/10

Bericht door Macboy » 26 okt 2018, 11:41

RACE ANNOUNCEMENTS

1. Zorg ervoor dat ieder van jullie PSN vrienden is met alle overige deelnemers. Dit komt de stabiliteit van online omgeving ten goede. De PSN namen staan hieronder in de 2e post.

2. Tijdens de lobby wordt er geen gebruik gemaakt van de ingame chat. Alle vragen en opmerkingen worden via de groepsapp besproken. De lobby chat wordt alleen gebruikt voor dringende race zaken zoals lag, stilstaan op de baan etc. Dan kan ik me beter focussen op alles in gang zetten. Zorg dus dat je mobiel bij de hand is !

3. Hou er rekening mee dat ik als host wellicht last minute room aanpassingen kan doen. Hou daar rekening mee en wees begripvol. Ik steek er mede voor jullie veel tijd in dus verwacht respect terug.

4. Om 20.30 uur wordt er eerst 10 min quali gereden. Ik zal de start tijd daarvan aangeven. En ik zal de eindtijd aangeven. Vermoedelijk middels START QUALI en STOP QUALI. Ook zal ik soms aangeven hoeveel minuten het nog is tot de volgende actie. Opletten in de chat dus !

5. Na de kwalificatie mag je niet de baan af. Je moet op de baan of in de pit blijven. Doe je dat niet, dan verdwijnt je quali tijd ook en start je dus achteraan. Aangezien ik alles handmatig moet controleren en invoeren graag geduld betrachten. Parkeer dan je auto netjes in het gras of in de pit en wacht tot de quali afgelopen is. Geen donuts of gekut zolang de quali nog bezig is. Respecteer de quali rondes van andere rijders.

6. Tijdens de race kan er door mij RESTART worden getyped. Het is dan de bedoeling om de race meteen te stoppen en dan vindt er een herstart plaats.

7. Mocht je tijdens het starten vastzitten met je auto meld dit dan in de lobby chat en dan zal ik 1x een RESTART doen voor die betreffende persoon. Die persoon zorgt ervoor dat die de lobby exit en weer inkomt voordat we de nieuwe race starten.

8. De race wordt niet gewonnen in de eerste bocht ! Hou dus afstand en rem voortijdig en geef elkaar de ruimte. De rempunten gelden nooit als je in een kluitje rijdt dus laten we allemaal zeker in het begin overdreven respect voor elkaar hebben.
Laatst gewijzigd door Macboy op 07 nov 2018, 07:45, 23 keer totaal gewijzigd.

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: woensdag 31/10

Bericht door Macboy » 31 okt 2018, 10:12

Deelnemers cup avonden (PSN):

1. Macboyilija #77
2. Mike-hiero #74 👨‍✈️
3. PoolLente #13
4. AustinR53 #46
5. Thieske026 #15 👨‍✈️
6. Booonus #69
7. Kschop0 #96
8. Chrisracer28 #28
9. Oemfie78 #78
10. Rij-Tuig #67

Ledenlijst DF (nickname DF en PS4) :

Macboy - Macboyilija
Chris van S - Chrisracer28
Hitz - Herr-Hitz
Joël D - PoolLente
Robin Hartog - Robin_NL90
Jeffrey026 - superduke1290se
Kelvinrs - BMWdriver199000
Jan-Willem - kschop0
Mike16v - mike-hiero
Barend - endlezz
WJ - CogencyWJ
PeterPaul - TERRORTED94
Oof - Olivierv88
Darko - darkoafca1900
Martin van der Zwaard - MvdZ
Mrton - TONbreda
Reind - booonus
Thijs - Tieske026
Tom - BraboTom
Michel Pol - Exige-2004S2NA
Berry - berry-steiger
Metchu - Metchu74
Camiel - Rij-Tuig67
Laatst gewijzigd door Macboy op 29 nov 2018, 00:37, 12 keer totaal gewijzigd.

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: dinsdag 6 november

Bericht door Macboy » 05 nov 2018, 08:16

RANKING:

Het puntensysteem voor de Cup is simpel: de laatste krijgt 1 punt. Die ervoor 2 punten. De winnaar krijgt het aantal punten van het aantal deelnemers. Dus als er 8 meedoen, krijgt de winnaar 8 punten zoals in dit voorbeeld:

1. Punten 8
2. Punten 7
3. Punten 6
4. Punten 5
5. Punten 4
6. Punten 3
7. Punten 2
8. Punten 1

Stand kampioenschap:

Afbeelding

<<KLIK VOOR VOLLEDIG SCHEMA>>
Laatst gewijzigd door Macboy op 29 nov 2018, 00:35, 5 keer totaal gewijzigd.

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: woensdag 14 november

Bericht door Macboy » 07 nov 2018, 07:43

Afbeelding

COTW #1 Ford Focus (Mike)
Lago Maggiore West

COTW #2 DeTomaso Pantera (Ilija)
Lago Maggiore West

COTW #3 Subary 22B STi (Joel)
Tsukuba

COTW #4 Rally Gr B (Austin)
Fishermans ranch

COTW #5 Porsche 996 GT3 (Reind)
Suzuka

COTW #6 Formule 1500T (Thijs)
Suzuka

COTW #7 Honda NSX Type-R ‘92 (Chris)
Dragon Trail kust

COTW #8 N100-N1000 (Host)
Dragon Trail kust

COTW #9 Mazda Roadster (Host)
Northern Isle

COTW #10 Rallye Gr B (Arien)
Colorado Springs

COTW #11 TBA (JW)
TBA

COTW #12 TBA (Camiel)
TBA

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 30 nov 2018, 08:09, 9 keer totaal gewijzigd.

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: woensdag 14 november

Bericht door Macboy » 07 nov 2018, 07:46

GERESERVEERD

Macboy
Contacteer:

Re: GTS Cup en COTW: woensdag 21 november

Bericht door Macboy » 22 nov 2018, 00:49

Hier een paar foto’s van de afgelopen 2 weken:

Afbeelding

Afbeelding