Renault Alpine A110

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 335
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Franzino » 24 nov 2019, 20:53

Joop schreef:
24 nov 2019, 20:22
Klinkt als een mooie upgrade zonder echt hardcore te gaan. De standaard A110 zou in mijn ogen iets minder roll mogen hebben; al is dat misschien ook wel hetgeen de auto ook echt geschikt maakt voor alle dag.
Mijn M2 heeft minder rol en gebruik ik ook elke dag :)
Maar het totale opzet van de A110 is sowieso anders als een M2.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8039
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Joop » 24 nov 2019, 21:44

Mijn 440i is ook wel steviger afgeveerd dan de A110 en dan is die nog 'weker' dan een M2/3/4... ;-)
...vind ik zelf ook wel prettig(er) bij een wat zwaardere auto. Ik kan me wel voorstellen dat dit bij een lichte auto als de A110 snel heel stuiterig kan worden.

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 335
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Franzino » 26 nov 2019, 14:15

Franzino schreef:
24 nov 2019, 19:51
Luco schreef:
24 nov 2019, 16:50
In nederland is er ook al iemand bezig geweest met andere veersets, verbreding en (nog) betere wegligging
Dat kan en heb ik geen weet van. Maar een ophangingsingenieur als David met een zeer betrouwbare en gereputeerde reputatie in autosector heb ik wel vertrouwen in dat die weet waar hij mee bezig is. Iedereen kan bredere, lagere opsmuk maken...maar weinige maken dingen die wagens echt beter doen rijden. Maar ik niet zeg dat die NL kit perse slecht is, want ik ken ze niet ;)
Wat ook wel extra vertrouwen opwekt in de bewuste verenset + uitlijning die David aanbiedt en zelf ontwikkeld heeft; is dat hij zelf heeft gewerkt voor Michael van der Sande wie de managing director van Alpine is. En dat hij input heeft gekregen David Twohig wie dat de engineering director was bij Alpine. Sowieso heeft David zelf meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van ophangingen voor allerlei wagens en merken. Yep inderdaad een beetje reclame maken...voor iets dat me top lijkt en ik graag in produktie zou zien gaan om zelf te kopen :)

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 335
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Franzino » 30 mar 2020, 00:34

Franzino schreef:
26 nov 2019, 14:15
Wat ook wel extra vertrouwen opwekt in de bewuste verenset + uitlijning die David aanbiedt en zelf ontwikkeld heeft; is dat hij zelf heeft gewerkt voor Michael van der Sande wie de managing director van Alpine is. En dat hij input heeft gekregen David Twohig wie dat de engineering director was bij Alpine. Sowieso heeft David zelf meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van ophangingen voor allerlei wagens en merken. Yep inderdaad een beetje reclame maken...voor iets dat me top lijkt en ik graag in produktie zou zien gaan om zelf te kopen :)
Een review van A110 onderhanden genomen door hem: https://www.autocar.co.uk/car-news/feat ... vs-life110

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8039
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Joop » 22 mei 2020, 12:34

Einde van Alpine al weer in zicht???

https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 20989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Luco » 22 mei 2020, 12:43

Joop schreef:
22 mei 2020, 12:34
Einde van Alpine al weer in zicht???

https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.
Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 30510
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Arthur » 22 mei 2020, 12:47

Echt wel!

SlowCo
Berichten: 1679
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Renault Alpine A110

Bericht door SlowCo » 22 mei 2020, 12:54

Luco schreef:
22 mei 2020, 12:43
Joop schreef:
22 mei 2020, 12:34
Einde van Alpine al weer in zicht???

https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.
Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.
Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."
Hoewel die zin taalkundig het een en ander te wensen overlaat, ga ik ervan uit dat hij dus een zeer beknopte opsomming gegeven heeft en inderdaad niet alle modellen genoemd zijn.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8039
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Joop » 22 mei 2020, 13:08

Denk dat het grootste gedeelte van het Autoblog publiek niets gemerkt of gemist heeft van deze beperkte opsomming... ;-)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 20989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Luco » 22 mei 2020, 13:41

SlowCo schreef:
22 mei 2020, 12:54
Luco schreef:
22 mei 2020, 12:43
Joop schreef:
22 mei 2020, 12:34
Einde van Alpine al weer in zicht???

https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.
Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.
Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."
Hoewel die zin taalkundig het een en ander te wensen overlaat, ga ik ervan uit dat hij dus een zeer beknopte opsomming gegeven heeft en inderdaad niet alle modellen genoemd zijn.
nee hoor maar als je als journalist de geschiedenis moet noemen van een merk met 60 modellen snap ik dat, maar een merk met drie of vier straatmodellend series er een van vergeet of niet noemt ben je voor mij een waardeloze journalist, dat is net als de geschiedenis van bmw beschrijven en dan de M modellen vergeten.

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 335
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Franzino » 22 mei 2020, 16:34

Luco schreef:
22 mei 2020, 13:41
SlowCo schreef:
22 mei 2020, 12:54
Luco schreef:
22 mei 2020, 12:43


Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.

tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.
Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."
Hoewel die zin taalkundig het een en ander te wensen overlaat, ga ik ervan uit dat hij dus een zeer beknopte opsomming gegeven heeft en inderdaad niet alle modellen genoemd zijn.
nee hoor maar als je als journalist de geschiedenis moet noemen van een merk met 60 modellen snap ik dat, maar een merk met drie of vier straatmodellend series er een van vergeet of niet noemt ben je voor mij een waardeloze journalist, dat is net als de geschiedenis van bmw beschrijven en dan de M modellen vergeten.
Idd....dat is ook geen journalist hoor...dat zijn gewoon bloggers op autoblog.

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 335
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Renault Alpine A110

Bericht door Franzino » 22 mei 2020, 16:36

Joop schreef:
22 mei 2020, 12:34
Einde van Alpine al weer in zicht???

https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
Ik denk persoonlijk dat het niet zo een vaart gaat lopen, ze hebben in de Renault groep enorm veel geïnvesteerd in de heropstart van het submerk Alpine en de aanpassingen in de fabriek in Dieppe. Dat er een terugval in de verkoop ging zijn had ik wel verwacht voor zo een niche wagen. Ik denk persoonlijk dat de meeste liefhebbers die eentje effectief wouen deze al in 2018/2019 hebben gekocht. Ze hebben zelfs in 2019 de produktie moeten opschroeven vanwege de grotere vraag dan verwacht (om de wachttijden te kunnen verminderen).

Lijkt me logisch dat initiële hype na 2 jaar een beetje gaat liggen. Om in 2020 het Alpine gamma een beetje nieuwe dingen te geven was er ten tijde van het Autosalon Genève de introductie van de Légende GT, de Color Edition en Atelier Alpine....en dan was het Covid. Tot nu toe zijn er wereldwijd 5.000stuks van de nieuwe Alpine gemaak (Premiere Edition, Pure, Légende en A110s). 5.000stuks is evenveel als Porsche heeft verkocht van zijn meest succesvolle GT3 generatie; de 991.1 GT3 RS. Zou zonde zijn moesten er het niet meer worden en het hier stoppen voor Alpine...

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten