Renault Clio 4

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Clio 4

Bericht door Riceaux » 16 nov 2015, 11:56

Ruitenwissers heb ik altijd op automatisch staan. Hoor dan geen relais tikken oid als ze aangaan.

Nog even 1 vraagje: is de cruise control van Renault te programmeren? Is me bij meerdere Renaults opgevallen dat als je een snelheid instelt dat ie er eerst 2 km/u overheen gaat om vervolgens terug te vallen naar de ingestelde snelheid. Als je 'm omlaag tikt gaat ie er eerst 2 km/u onder zitten om 'm vervolgens weer bij te trekken. Gigantisch irritant. Is me opgevallen bij de Twingo, Clio en Megane dat ze het allemaal op die manier hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Renault Clio 4

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 12:20

hoor je dat getik als je de radio hebt aanstaan of ook zonder?
als het alleen is als de radio aanstaat moet je eens luisteren of het via de boxen komt? wellicht gestoord oid?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Renault Clio 4

Bericht door Tom » 16 nov 2015, 12:43

GTRene schreef:hoor je dat getik als je de radio hebt aanstaan of ook zonder?
als het alleen is als de radio aanstaat moet je eens luisteren of het via de boxen komt? wellicht gestoord oid?
Zal het eens testen, maar volgens mij hoor je het ook bij het dashboard/stuurkolom vandaan komen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Renault Clio 4

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 12:47

of zitten die relais ook daar in de buurt van waar je het geluid nu weg hoort komen, dat zouden dan wel behoorlijk luide relais moeten zijn, ifso misschien niet de juiste (ik zeg maar wat) lijkt me idd niet normaal dat die dingen zo luid in het interieur aanwezig zijn :)

AnthonyR
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 nov 2009, 23:03

Re: Renault Clio 4

Bericht door AnthonyR » 16 nov 2015, 13:00

Het tikken van de ruitenwissers komt voor bij na genoeg alle clio's. Ik vind het zelf ook storend omdat ik regelmatig zonder audio aan het rijden ben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Renault Clio 4

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 13:31

relais dus?
misschien eens ander type/merk proberen? of wellicht de klankkast verminderen rondom dat relais (als het dat is) en of relais verpakken :tooth: kan me wel voorstellen dat je je er aan gaat ergeren.

Sidney
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:46

Re: Renault Clio 4

Bericht door Sidney » 16 nov 2015, 13:52

Riceaux schreef:Nog even 1 vraagje: is de cruise control van Renault te programmeren?
eens, de CC is erg 1983 en weinig subtiel - ik anticipeer er op door zelf met de knoppen vast te spelen (de snelheid 'op te vangen') en dan 1 of 2 tikjes sneller of langzamer te gaan, dan gaat het redelijk soepel

vind het trouwens ook best irritant dat de CC snelheid alleen in stappen van 2 km/hr kan :?

oh, en als laatste: als je het actuele verbruik er voor hebt staan en je wijzigt je CC snelheid dat dat dan getoond wordt en niet meer het verbruik :wtf:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Renault Clio 4

Bericht door Tom » 16 nov 2015, 14:17

AnthonyR schreef:Het tikken van de ruitenwissers komt voor bij na genoeg alle clio's. Ik vind het zelf ook storend omdat ik regelmatig zonder audio aan het rijden ben.
Wel debiel.. zo'n beetje de meest simpele techniek van een auto, al sinds de jaren 70/80 standaard aanwezig in auto's, niet stil krijgen. :stom:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Clio 4

Bericht door Riceaux » 16 nov 2015, 14:35

@Sidney: Zijn dus allemaal ontwerpfouten. Misschien moet ik m'n Frans maar eens bijspijkeren en solliciteren bij Renault als usability engineer. :tooth:

Sidney
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:46

Re: Renault Clio 4

Bericht door Sidney » 16 nov 2015, 15:04

Riceaux schreef:@Sidney: Zijn dus allemaal ontwerpfouten. Misschien moet ik m'n Frans maar eens bijspijkeren en solliciteren bij Renault als usability engineer. :tooth:
ik ga mee - ma Frans e tre bien already

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Renault Clio 4

Bericht door Richardt. » 16 nov 2015, 19:12

Ah, zomaar een topic waarin ik ook mee kan praten.
Ik heb in 2013, toen ik indienst trad bij mijn werkgever, ook een Clio gekregen. Weinig te kiezen, maar er zit CC op, airco, navi + multimedia en het rijdt vooral rete goedkoop in de lease. Ik klaag dus niet :)

Na twee jaar en 72.000km wel een paar puntjes:
- mijn ruitenwissers tikken ook op de interval stand, slordig idd
- de achterwisser heb ik losgekoppeld omdat die altijd aan gaat als de wissers aan staan en je de achteruit inlegt. Bloed irritant zo'n half schone ruit. Is persoonlijk natuurlijk :tooth:
- motortje klinkt lekker en komt prima mee dankzij het turbo'tje. Maar ik mas de 180pk van mijn vorige auto nog regelmatig
- verbruik is bij veel snelweg (en 140+) gewoon slecht. Ik haal met regelmaat 1:12,5/13. Met veel 80/100km wegen kom je vrij eenvoudig op 1:15+ uit. Maar 1:20 heb ik nog nooit gehaald. Ik houd er eerlijk gezegd ook geen rekening mee
- het interieur is opzich prima, maar een kraakje af en toe is niet vreemd
- mediasysteem oogt leuk met dat grote scherm maar is erg traag. Touchscreen werkt redelijk maar niet zo fijn als bij bijv een nieuwe VW Polo
- de carkit is echt heel beroerd. Ik versta mensen prima, maar de andere kant van de lijn hoort mij heel slecht. Rijden op de snelweg of stilstaan maakt daarbij niet uit en ik heb het probleem zowel met een iPhone 5 als nu met de iPhone 6
- lange snelweg op en afritten nemen met een halfvolle tank of leger resulteerd in een auto die halverwege geen brandstof aan kan zuigen, stottert en geen vaart maakt. Als je het gaspedaal dan koppig naar de bodem blijft trappen resulteerd dat in een motorstoring. Dealer heeft er geen oplossing voor, dus tegenwoordig neem ik die afrit een stuk langzamer (met de motor compenseer ik dat weer in de zomer :tooth: )
- de auto is van 2013 en werd geleverd met navigatiekaarten van 2011!! :wtf: Updaten kan/wil de dealer niet doen, mag ik dus uit eigen zak betalen... Gelukkig zijn de meeste adressen te vinden en heb ik er nog niet heel veel hinder van ondervonden

Al met al doet ie het prima en zou ik privé zeker niet goedkoper kunnen rijden, ik jakker dus nog vrolijk 70.000km en/of 2 jaar door :)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Renault Clio 4

Bericht door Tom » 17 nov 2015, 09:52

Richardt. schreef:
- de carkit is echt heel beroerd. Ik versta mensen prima, maar de andere kant van de lijn hoort mij heel slecht. Rijden op de snelweg of stilstaan maakt daarbij niet uit en ik heb het probleem zowel met een iPhone 5 als nu met de iPhone 6
Inderdaad... echt waardeloos..

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Clio 4

Bericht door Riceaux » 17 nov 2015, 09:57

@Richard: Dat updaten van de navigatie is echt een hel. Je bent er een halve dag mee bezig en loopt meerdere keren heen en weer tussen auto en computer.

Al met al kunnen we dus wel concluderen dat het eigenlijk gewoon een kl@te hok is. :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Renault Clio 4

Bericht door GTRene » 17 nov 2015, 10:29

:lol:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Renault Clio 4

Bericht door Richardt. » 17 nov 2015, 10:45

Riceaux schreef:Al met al kunnen we dus wel concluderen dat het eigenlijk gewoon een kl@te hok is. :tooth:
Dat sowieso, Frans hè :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten