Renault Clio 4
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Renault Clio 4
Ruitenwissers heb ik altijd op automatisch staan. Hoor dan geen relais tikken oid als ze aangaan.
Nog even 1 vraagje: is de cruise control van Renault te programmeren? Is me bij meerdere Renaults opgevallen dat als je een snelheid instelt dat ie er eerst 2 km/u overheen gaat om vervolgens terug te vallen naar de ingestelde snelheid. Als je 'm omlaag tikt gaat ie er eerst 2 km/u onder zitten om 'm vervolgens weer bij te trekken. Gigantisch irritant. Is me opgevallen bij de Twingo, Clio en Megane dat ze het allemaal op die manier hebben.
Nog even 1 vraagje: is de cruise control van Renault te programmeren? Is me bij meerdere Renaults opgevallen dat als je een snelheid instelt dat ie er eerst 2 km/u overheen gaat om vervolgens terug te vallen naar de ingestelde snelheid. Als je 'm omlaag tikt gaat ie er eerst 2 km/u onder zitten om 'm vervolgens weer bij te trekken. Gigantisch irritant. Is me opgevallen bij de Twingo, Clio en Megane dat ze het allemaal op die manier hebben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Renault Clio 4
hoor je dat getik als je de radio hebt aanstaan of ook zonder?
als het alleen is als de radio aanstaat moet je eens luisteren of het via de boxen komt? wellicht gestoord oid?
als het alleen is als de radio aanstaat moet je eens luisteren of het via de boxen komt? wellicht gestoord oid?
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Renault Clio 4
Zal het eens testen, maar volgens mij hoor je het ook bij het dashboard/stuurkolom vandaan komen.GTRene schreef:hoor je dat getik als je de radio hebt aanstaan of ook zonder?
als het alleen is als de radio aanstaat moet je eens luisteren of het via de boxen komt? wellicht gestoord oid?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Renault Clio 4
of zitten die relais ook daar in de buurt van waar je het geluid nu weg hoort komen, dat zouden dan wel behoorlijk luide relais moeten zijn, ifso misschien niet de juiste (ik zeg maar wat) lijkt me idd niet normaal dat die dingen zo luid in het interieur aanwezig zijn
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 21 nov 2009, 23:03
Re: Renault Clio 4
Het tikken van de ruitenwissers komt voor bij na genoeg alle clio's. Ik vind het zelf ook storend omdat ik regelmatig zonder audio aan het rijden ben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Renault Clio 4
relais dus?
misschien eens ander type/merk proberen? of wellicht de klankkast verminderen rondom dat relais (als het dat is) en of relais verpakken kan me wel voorstellen dat je je er aan gaat ergeren.
misschien eens ander type/merk proberen? of wellicht de klankkast verminderen rondom dat relais (als het dat is) en of relais verpakken kan me wel voorstellen dat je je er aan gaat ergeren.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:46
Re: Renault Clio 4
eens, de CC is erg 1983 en weinig subtiel - ik anticipeer er op door zelf met de knoppen vast te spelen (de snelheid 'op te vangen') en dan 1 of 2 tikjes sneller of langzamer te gaan, dan gaat het redelijk soepelRiceaux schreef:Nog even 1 vraagje: is de cruise control van Renault te programmeren?
vind het trouwens ook best irritant dat de CC snelheid alleen in stappen van 2 km/hr kan
oh, en als laatste: als je het actuele verbruik er voor hebt staan en je wijzigt je CC snelheid dat dat dan getoond wordt en niet meer het verbruik
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Renault Clio 4
Wel debiel.. zo'n beetje de meest simpele techniek van een auto, al sinds de jaren 70/80 standaard aanwezig in auto's, niet stil krijgen.AnthonyR schreef:Het tikken van de ruitenwissers komt voor bij na genoeg alle clio's. Ik vind het zelf ook storend omdat ik regelmatig zonder audio aan het rijden ben.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Renault Clio 4
@Sidney: Zijn dus allemaal ontwerpfouten. Misschien moet ik m'n Frans maar eens bijspijkeren en solliciteren bij Renault als usability engineer.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:46
Re: Renault Clio 4
ik ga mee - ma Frans e tre bien alreadyRiceaux schreef:@Sidney: Zijn dus allemaal ontwerpfouten. Misschien moet ik m'n Frans maar eens bijspijkeren en solliciteren bij Renault als usability engineer.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Renault Clio 4
Ah, zomaar een topic waarin ik ook mee kan praten.
Ik heb in 2013, toen ik indienst trad bij mijn werkgever, ook een Clio gekregen. Weinig te kiezen, maar er zit CC op, airco, navi + multimedia en het rijdt vooral rete goedkoop in de lease. Ik klaag dus niet
Na twee jaar en 72.000km wel een paar puntjes:
- mijn ruitenwissers tikken ook op de interval stand, slordig idd
- de achterwisser heb ik losgekoppeld omdat die altijd aan gaat als de wissers aan staan en je de achteruit inlegt. Bloed irritant zo'n half schone ruit. Is persoonlijk natuurlijk
- motortje klinkt lekker en komt prima mee dankzij het turbo'tje. Maar ik mas de 180pk van mijn vorige auto nog regelmatig
- verbruik is bij veel snelweg (en 140+) gewoon slecht. Ik haal met regelmaat 1:12,5/13. Met veel 80/100km wegen kom je vrij eenvoudig op 1:15+ uit. Maar 1:20 heb ik nog nooit gehaald. Ik houd er eerlijk gezegd ook geen rekening mee
- het interieur is opzich prima, maar een kraakje af en toe is niet vreemd
- mediasysteem oogt leuk met dat grote scherm maar is erg traag. Touchscreen werkt redelijk maar niet zo fijn als bij bijv een nieuwe VW Polo
- de carkit is echt heel beroerd. Ik versta mensen prima, maar de andere kant van de lijn hoort mij heel slecht. Rijden op de snelweg of stilstaan maakt daarbij niet uit en ik heb het probleem zowel met een iPhone 5 als nu met de iPhone 6
- lange snelweg op en afritten nemen met een halfvolle tank of leger resulteerd in een auto die halverwege geen brandstof aan kan zuigen, stottert en geen vaart maakt. Als je het gaspedaal dan koppig naar de bodem blijft trappen resulteerd dat in een motorstoring. Dealer heeft er geen oplossing voor, dus tegenwoordig neem ik die afrit een stuk langzamer (met de motor compenseer ik dat weer in de zomer )
- de auto is van 2013 en werd geleverd met navigatiekaarten van 2011!! Updaten kan/wil de dealer niet doen, mag ik dus uit eigen zak betalen... Gelukkig zijn de meeste adressen te vinden en heb ik er nog niet heel veel hinder van ondervonden
Al met al doet ie het prima en zou ik privé zeker niet goedkoper kunnen rijden, ik jakker dus nog vrolijk 70.000km en/of 2 jaar door
Ik heb in 2013, toen ik indienst trad bij mijn werkgever, ook een Clio gekregen. Weinig te kiezen, maar er zit CC op, airco, navi + multimedia en het rijdt vooral rete goedkoop in de lease. Ik klaag dus niet
Na twee jaar en 72.000km wel een paar puntjes:
- mijn ruitenwissers tikken ook op de interval stand, slordig idd
- de achterwisser heb ik losgekoppeld omdat die altijd aan gaat als de wissers aan staan en je de achteruit inlegt. Bloed irritant zo'n half schone ruit. Is persoonlijk natuurlijk
- motortje klinkt lekker en komt prima mee dankzij het turbo'tje. Maar ik mas de 180pk van mijn vorige auto nog regelmatig
- verbruik is bij veel snelweg (en 140+) gewoon slecht. Ik haal met regelmaat 1:12,5/13. Met veel 80/100km wegen kom je vrij eenvoudig op 1:15+ uit. Maar 1:20 heb ik nog nooit gehaald. Ik houd er eerlijk gezegd ook geen rekening mee
- het interieur is opzich prima, maar een kraakje af en toe is niet vreemd
- mediasysteem oogt leuk met dat grote scherm maar is erg traag. Touchscreen werkt redelijk maar niet zo fijn als bij bijv een nieuwe VW Polo
- de carkit is echt heel beroerd. Ik versta mensen prima, maar de andere kant van de lijn hoort mij heel slecht. Rijden op de snelweg of stilstaan maakt daarbij niet uit en ik heb het probleem zowel met een iPhone 5 als nu met de iPhone 6
- lange snelweg op en afritten nemen met een halfvolle tank of leger resulteerd in een auto die halverwege geen brandstof aan kan zuigen, stottert en geen vaart maakt. Als je het gaspedaal dan koppig naar de bodem blijft trappen resulteerd dat in een motorstoring. Dealer heeft er geen oplossing voor, dus tegenwoordig neem ik die afrit een stuk langzamer (met de motor compenseer ik dat weer in de zomer )
- de auto is van 2013 en werd geleverd met navigatiekaarten van 2011!! Updaten kan/wil de dealer niet doen, mag ik dus uit eigen zak betalen... Gelukkig zijn de meeste adressen te vinden en heb ik er nog niet heel veel hinder van ondervonden
Al met al doet ie het prima en zou ik privé zeker niet goedkoper kunnen rijden, ik jakker dus nog vrolijk 70.000km en/of 2 jaar door
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Renault Clio 4
Inderdaad... echt waardeloos..Richardt. schreef:
- de carkit is echt heel beroerd. Ik versta mensen prima, maar de andere kant van de lijn hoort mij heel slecht. Rijden op de snelweg of stilstaan maakt daarbij niet uit en ik heb het probleem zowel met een iPhone 5 als nu met de iPhone 6
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Renault Clio 4
@Richard: Dat updaten van de navigatie is echt een hel. Je bent er een halve dag mee bezig en loopt meerdere keren heen en weer tussen auto en computer.
Al met al kunnen we dus wel concluderen dat het eigenlijk gewoon een kl@te hok is.
Al met al kunnen we dus wel concluderen dat het eigenlijk gewoon een kl@te hok is.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Renault Clio 4
Dat sowieso, Frans hèRiceaux schreef:Al met al kunnen we dus wel concluderen dat het eigenlijk gewoon een kl@te hok is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten