Renault Scenic gekocht

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door RVV » 12 aug 2013, 13:15

Perry zover ik weet heeft Reind een 3 serie, dus dat hij daar de kinderen ik kan vervoeren snapt ie zelf vast ook wel. Volgens mij is hij vrij duidelijk. Hij zoekt een praktische en niet zo'n dure auto voor zijn vrouw/gezin. Blijkbaar heeft hij/zijn vrouw een goede ervaring met Renault en spreekt een Scenic aan. Vrouwen hebben over het algemeen een zwak voor wat meer praktische gezinsauto's. Reind zit zelf 70000 km per jaar in een BMW dus zal het voor hem persoonlijk wat minder noodzakelijk zijn om de rest van de gezinskilomters ook door te brengen in een BMW. Helemaal omdat de 2e gezinsauto geen dure auto moet worden. En een BMW is over het algemeen duur om te rijden. Dat er dan Opel OPC's worden aangedragen als gezinsauto's voor de vrouw dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Wat Luco zegt van A naar B comfortabel, ruim (want dat wil zijn vrouw waarschijnlijk) voor een betaalbare prijs. Reind zal zelf wel genoeg kijk hebben op auto's om niet een totale ramp op Wielen te kopen.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Richardt. » 12 aug 2013, 13:21

De vraag van Reind is of de Scenic een goede auto is. Tot nu toe is er nog maar één goed antwoord gegeven namelijk:
Fabian schreef:Scenic is ok, maar liever niet de bouwjaren 2002 tot 2006.
Volgens mij zijn het verder in de basis gewoon goede auto's en uitermate geschikt als gezinswagen. Dat wij hier op dit forum niet echt veel rijplezier halen uit zo'n auto is nogal logisch dan hè. Maar voor de vrouw van Reind en de kinderen zal het wel ideaal, rijden doet het wel, kids kunnen er makkelijk in, kinderwagen/buggy boodschappen etc. gooi je er net wat makkelijker in dan in een hatchback.

En verder vond ik de opmerking van Fernando wel een goede. De S-Max, vind ik persoonlijk stukken mooier én schijnt het beste te rijden in zijn klasse :thumbup:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Reind » 12 aug 2013, 13:31

Ergens past het prima op DF. Er zijn zat DFers met kinderen en dus een drang naar ruimte. Zij hebben voor zichzelf een leuke potentie bak maar moeten ook iets hebben om de fam in rond te rijden. Dan is zo'n zeecontainer best handig. Vandaar dit topic.

En nog een BMW zou nummer 5 worden. Aan de andere kant ook wel weer leuk. Dan kan ik een e36 sedan, coupe en 2x touring voor de deur zetten. Hoezo BMW mindend :D

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door EvdP » 12 aug 2013, 13:31

De S-Max is groter (en duurder) maar volgens mij wel van een betere kwaliteit dan de Scenic. De benzine motoren van Renault zijn prima. De 1.5 DCi tjes hebben een slechte reputatie.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Luco » 12 aug 2013, 13:32

Volgens mij is de s-klasse groter, maar is ook een klasse hoger qua prijzen.
scenic begint bij 32 en de s klasse bij 44.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Luco » 12 aug 2013, 13:32

EvdP schreef:De S-Max is groter (en duurder) maar volgens mij wel van een betere kwaliteit dan de Scenic. De benzine motoren van Renault zijn prima. De 1.5 DCi tjes hebben een slechte reputatie.
De eerste serie 1.5 dci ja, met de verkeerde olie.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door EvdP » 12 aug 2013, 13:35

RVV schreef:Vrouwen hebben over het algemeen een zwak voor wat meer praktische gezinsauto's.
Zo gaat het bij ons thuis ook. Voor woon - werk hebben wij een Ford Focus. Degelijk, "hoge" zit en redelijk praktisch.

Voor de hobby heb ik dan ook een 130i. Zoiets ging hem niet worden als woon - werk auto. Mevrouw hoefde ook geen andere woon - werk auto, de Ford voldoet prima.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door EvdP » 12 aug 2013, 13:36

Luco schreef:Volgens mij is de s-klasse groter, maar is ook een klasse hoger qua prijzen.
scenic begint bij 32 en de s klasse bij 44.
De C max is meer de klasse van de Scenic. De Scenic oogt beter.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Snipe » 12 aug 2013, 13:37

Luco schreef:Volgens mij is de s-klasse groter, maar is ook een klasse hoger qua prijzen.
scenic begint bij 32 en de s klasse bij 44.
Een S-Klasse kan ook, ja.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Reind » 12 aug 2013, 13:56

RVV en Richardt, perfect uitgelegd.

De clio van vrouw doet het prima en daarom kijk ik naar een Renault. En een Scenic is goedkoop in aanschaf, zeeën van ruimte en de auto oogt modern. Veel moderner dan een Zafira iig.

Uit dit topic haal in graag feedback m.b.t. de kwaliteit van deze auto's.

FWIF, ik zal er niet mee het circuit op gaan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door RVV » 12 aug 2013, 14:00

FWIF, ik zal er niet mee het circuit op gaan.
:D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2013, 14:14

Ik snap het wel. Maar als je hier op Df zo'n vraag stelt kun je zo'n antwoord verwachten. Jij mag dan wat minder met je auto hobby bezig zijn Rico maar dat betekent nog niet dat we een tweede Viva forum worden.

Gezinscontainer snap ik heel erg goed. Ik zou alleen altijd een station of SUV verkiezen boven de bus-achtigen zoals de scenic. Zal ook deels smaak zijn. Lees de adac lijst even na over die die Franse merken. Geeft een aardig beeld. Heb je de onontdekte Df parel al overwogen? De Toyota verso?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Luco » 12 aug 2013, 14:22

Tja

http://www.adac.de/infotestrat/unfall-s ... 5X3xLE4HeZ_" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan is die todyota verso stukken beter *proest*

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Snipe » 12 aug 2013, 14:32

Nou, C4 Picasso dus. Weer een probleem opgelost!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door RVV » 12 aug 2013, 14:33

Als jij geen Viva forum wil Tom, waarom moet ik dan topics van jou over hoe je vlees moe bakken en braden lezen? GTFO zeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door RVV » 12 aug 2013, 14:35

Oh ja nog erger hoe bak je een cake, man dat is zelfs het Viva forum nog niet waardig. Oma's grijze dozen forum.nl #proest#

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2013, 14:36

Omdat dit een mannen forum is. En mannen geïnteresseerd zijn in de kunst van het bbq-en. Niemand legt jou toch ook een strobreed in de weg als het om afvallen gaat? Of je almaar voortdurende haat-praat jegens de voedsel-industrie?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Luco » 12 aug 2013, 14:40

Petrolhead Tom schreef:Omdat dit een mannen forum is. En mannen geïnteresseerd zijn in de kunst van het bbq-en. Niemand legt jou toch ook een strobreed in de weg als het om afvallen gaat? Of je almaar voortdurende haat-praat jegens de voedsel-industrie?

Praat lekker voor jezelf bbq-en , het zal me mijn reet roesten hoe het moet, ik wil alleen gebraden vlees zonder moeite ervoor te doen, laat staan dat ik geïnteresseerd ben in de "kunst" van het bbq-en.

12 uur wachten op een stuk vlees is tijdsverspilling, heeft niks met kunst te maken.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2013, 14:43

Luco schreef:
Petrolhead Tom schreef:Omdat dit een mannen forum is. En mannen geïnteresseerd zijn in de kunst van het bbq-en. Niemand legt jou toch ook een strobreed in de weg als het om afvallen gaat? Of je almaar voortdurende haat-praat jegens de voedsel-industrie?

Praat lekker voor jezelf bbq-en , het zal me mijn reet roesten hoe het moet, ik wil alleen gebraden vlees zonder moeite ervoor te doen, laat staan dat ik geïnteresseerd ben in de "kunst" van het bbq-en.

12 uur wachten op een stuk vlees is tijdsverspilling, heeft niks met kunst te maken.
Het is dan ook, niet zonder reden, een elitaire kunst. :tooth: :hungry:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Luco » 12 aug 2013, 14:47

Gelukkig dan maar dat jij je dan helemaal thuis voelt bij het elitaire gepeupel.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door WJ » 12 aug 2013, 14:53

Ik las alleen in de OP dat er een Clio vervangen moet worden want dat is makkelijk voor de kids, dus ik denk dan natuurlijk gelijk ruim met wat pit. Dat het een tweede auto voor de vrouw is kan ik niet ruiken, ik ben niet op de hoogte van DFs hele wagenpark. Dus om gelijk iemand af te branden omdat die met een andere suggestie komt is een beetje onnodig. :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2013, 14:56

WJ schreef:Ik las alleen in de OP dat er een Clio vervangen moet worden want dat is makkelijk voor de kids, dus ik denk dan natuurlijk gelijk ruim met wat pit. Dat het een tweede auto voor de vrouw is kan ik niet ruiken, ik ben niet op de hoogte van DFs hele wagenpark. Dus om gelijk iemand af te branden omdat die met een andere suggestie komt is een beetje onnodig. :)
En daarbij waarom mag dat niet een beetje een leuke auto zijn? Of afdoende vermogen hebben?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door RVV » 12 aug 2013, 14:58

LOL je kijkt teveel Fred Flinstone Tom, met je halve Brontosaurus op het ijzer :lol:

Maar goed genoeg topic vervuiling. Of ik mijn DF wel of niet op een laag pitje heb staan, staat verder los mijn opmerking en advies aan de topicstarter. Een Opel Zafira OPC ding is geen auto voor een vrouw die een praktisch ruime auto wil om wat woon/werk#kinderen halen/brengen#boodschappen te doen. Dan heb je geen Busje nodig met 200 plus pk die 1 op 8 rijdt en duur in de wegenbelasting is. Een Opel Astra Zafira is voor de man die een alles in 1 auto moet/wil hebben en de buurman kan verantwoorden dat die nog niet helemaal aan de ketting ligt bij zijn vrouw.

Tom geniet er nog maar even van, zodra de hormonen thuis op hol slagen bij je vrouw/vriendin kom jij vanzelf met je volgende mannen topic. "Welke cabriokap moet ik straks op de bugaboo nemen"

Overigens vind in een Scenic eigenlijk een prima gezinsauto. Die dingen zijn om die reden niet voor niets zoveel verkocht. Zelfs Peter was er blij mee vertelde hij me :tooth:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Marc R » 12 aug 2013, 15:03

^^ LOL @Rico :lol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Renault Scenic of een BMW.........

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2013, 15:06

RVV schreef:LOL je kijkt teveel Fred Flinstone Tom, met je halve Brontosaurus op het ijzer :lol:

Maar goed genoeg topic vervuiling. Of ik mijn DF wel of niet op een laag pitje heb staan, staat verder los mijn opmerking en advies aan de topicstarter. Een Opel Zafira OPC ding is geen auto voor een vrouw die een praktisch ruime auto wil om wat woon/werk#kinderen halen/brengen#boodschappen te doen. Dan heb je geen Busje nodig met 200 plus pk die 1 op 8 rijdt en duur in de wegenbelasting is. Een Opel Astra Zafira is voor de man die een alles in 1 auto moet/wil hebben en de buurman kan verantwoorden dat die nog niet helemaal aan de ketting ligt bij zijn vrouw.

Tom geniet er nog maar even van, zodra de hormonen thuis op hol slagen bij je vrouw/vriendin kom jij vanzelf met je volgende mannen topic. "Welke cabriokap moet ik straks op de bugaboo nemen"

Overigens vind in een Scenic eigenlijk een prima gezinsauto. Die dingen zijn om die reden niet voor niets zoveel verkocht. Zelfs Peter was er blij mee vertelde hij me :tooth:
Ik begrijp ook wel dat je geen 200pk nodig hebt. Maar Reind is ook een liefhebber dus waarom niet? Zoveel verschilt dat in de praktijk niet van een benzine scenic.

Tzt komt er hier ooit wel een familie bak maar dat zal nooit een busje worden. Simpelweg omdat iedere station bija net zoveel ruimte biedt en er altijd beter uitziet en beter rijdt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten