Clio 4 RS
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Clio 4 RS
En bij een handbak gaat de koppeling nooit kapot natuurlijk
45k is wel snel, maar bij veel dsg bakken met koppelingsproblemen is het de aansturing, veel dealers weten dat niet en vervangen dan onnodig de koppeling.
even via de mechatronic de oliedruk aanpassen en de koppeling werkt weer perfect.
Maar ja koppelingetje verkopen en monteren levert stukken meer op dan drie minuten programma in de bak zetten.
45k is wel snel, maar bij veel dsg bakken met koppelingsproblemen is het de aansturing, veel dealers weten dat niet en vervangen dan onnodig de koppeling.
even via de mechatronic de oliedruk aanpassen en de koppeling werkt weer perfect.
Maar ja koppelingetje verkopen en monteren levert stukken meer op dan drie minuten programma in de bak zetten.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Clio 4 RS
Genoeg geneuzel over die DSG bakken.
Heb vrijdag de nieuwe Clio bekeken. Auto met 'stance'. Breder en groter dan ik dacht. Eerste reviews duiden op een echte rijdersauto. Ben nieuwschierig geworden. Gewicht onder de 1000 kilo. Wil deze week een stukje sturen.
Heb vrijdag de nieuwe Clio bekeken. Auto met 'stance'. Breder en groter dan ik dacht. Eerste reviews duiden op een echte rijdersauto. Ben nieuwschierig geworden. Gewicht onder de 1000 kilo. Wil deze week een stukje sturen.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
De Cup versie, inclusief taartschep:
- Bijlagen
-
- 2013-Renault-Clio-RS-Cup-Racer.jpg (74.56 KiB) 14839 keer bekeken
-
- 2012-renault-clio-rs-4-3.jpg (126.33 KiB) 14839 keer bekeken
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Clio 4 RS
Onder de 1000 kilo, lijkt me vreemd want de 3 is 1200 ofzo, zou wel knap zijn als die onder de 1000 zit.Hielke schreef:Genoeg geneuzel over die DSG bakken.
Heb vrijdag de nieuwe Clio bekeken. Auto met 'stance'. Breder en groter dan ik dacht. Eerste reviews duiden op een echte rijdersauto. Ben nieuwschierig geworden. Gewicht onder de 1000 kilo. Wil deze week een stukje sturen.
Die cup is erg mooi.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
Het instapmodel, de TCe 90 met 0,9 turbo motor met ,de naam zegt het al, 90 pk weegt 984 kg (leeg rijklaar gewicht). De diesel, de DCi 90, weegt 1046 kg.
Mijn Clio 3 RS weegt rijklaar 1335 kg!
Wat de nieuwe RS versie en de Clio Cup gaan wegen is volgens mij nog niet bekend.
De 'gewone' RS krijgt 200 pk, net als zijn voorganger. De Clio Cup krijgt 220 pk. Motor van de Clio Cup is geheel standaard, is alleen gechipt door Oreca.
Euro cup gaat volgend jaar al rijden met de nieuwe Cup Clio. Alle nationale series blijven nog minimaal 1 jaar rijden met de oude Clio (net als ik, want ik kan nog steeds echt niet wennen aan de nieuwe looks!)
Mijn Clio 3 RS weegt rijklaar 1335 kg!
Wat de nieuwe RS versie en de Clio Cup gaan wegen is volgens mij nog niet bekend.
De 'gewone' RS krijgt 200 pk, net als zijn voorganger. De Clio Cup krijgt 220 pk. Motor van de Clio Cup is geheel standaard, is alleen gechipt door Oreca.
Euro cup gaat volgend jaar al rijden met de nieuwe Cup Clio. Alle nationale series blijven nog minimaal 1 jaar rijden met de oude Clio (net als ik, want ik kan nog steeds echt niet wennen aan de nieuwe looks!)
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Clio 4 RS
De cup lijkt me wel gaaf, ben benieuwd naar de verdere specs en prijs,
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
POWERTRAIN
100% Standard engine
Low price and rebuilding costs
220 bhp / 270 Nm
Official engine tuner : Oreca Magny-Cours
100% Racing gearbox
6-speed sequential
LSD (ZF-type), fixed settings
Optional paddle-shift : brand new electrical system
AP Racing clutch
POWERTRAIN
100% Racing Electronics
Cosworth SQ7Di ECU
Locked mapping for perfect equity
Cosworth full color, high res TFT display + DL
High capacity logging
Full data acquisition as a standard
Optional GPS
CHASSIS
Enhanced Safety
Welded roll-cage
Aero devices
Roof scoop
Efficient rear wing : 40 kg downforce @ 200 km/h
CHASSIS
Specific suspension
1-way Adjustable dampers from ZF-Sachs
Fully rigid rods
Specific aluminium wishbones
Specific 17’’ wheels
High performance braking
320 x 28 mm AP Racing front discs
4-piston front calipers
Prijs:
- Clio EuroCup (met standaard shift paddles aan stuurkolom): €39.900,- (ex BTW)
- Clio NationalCup: (met als optie shift paddles aan stuurkolom): €37.800,- (ex BTW)
Enige opties zijn:
- paddle shift
- kleur (standaard=wit)
- kuipstoel in een andere maat dan de standaard maat L (M of XL)
Lijkt er op dat het wel een serieus karretje is (wat de Clio 3 Cup overigens ook wel is vind ik).
100% Standard engine
Low price and rebuilding costs
220 bhp / 270 Nm
Official engine tuner : Oreca Magny-Cours
100% Racing gearbox
6-speed sequential
LSD (ZF-type), fixed settings
Optional paddle-shift : brand new electrical system
AP Racing clutch
POWERTRAIN
100% Racing Electronics
Cosworth SQ7Di ECU
Locked mapping for perfect equity
Cosworth full color, high res TFT display + DL
High capacity logging
Full data acquisition as a standard
Optional GPS
CHASSIS
Enhanced Safety
Welded roll-cage
Aero devices
Roof scoop
Efficient rear wing : 40 kg downforce @ 200 km/h
CHASSIS
Specific suspension
1-way Adjustable dampers from ZF-Sachs
Fully rigid rods
Specific aluminium wishbones
Specific 17’’ wheels
High performance braking
320 x 28 mm AP Racing front discs
4-piston front calipers
Prijs:
- Clio EuroCup (met standaard shift paddles aan stuurkolom): €39.900,- (ex BTW)
- Clio NationalCup: (met als optie shift paddles aan stuurkolom): €37.800,- (ex BTW)
Enige opties zijn:
- paddle shift
- kleur (standaard=wit)
- kuipstoel in een andere maat dan de standaard maat L (M of XL)
Lijkt er op dat het wel een serieus karretje is (wat de Clio 3 Cup overigens ook wel is vind ik).
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Clio 4 RS
Lijkt toch wel een leuke kar te worden die RS. Het enige wat ik me af vraag is hoe de neus eruit zou zien als de kentekenplaat onder het logo zat ipv onderin de bumper. Achterkant is dik om te zien.
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Clio 4 RS
Raar dat er verschil zit in de eurocup en nationale cup.
Dus de paddleshifts kosten maar 2100 euro?
Dus de paddleshifts kosten maar 2100 euro?
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
De paddle shift staat in de optielijst van de NationalCup voor €4000,-
Zal er wel iets mee te maken hebben dat ze komend jaar de Eurocup gebruiken om de auto te testen alvorens er ook de nationale series mee te gaan rijden. En dus zitten op alle Eurocup auto's de paddle shifters gemonteerd want die moeten natuurlijk ook worden getest.
Zal er wel iets mee te maken hebben dat ze komend jaar de Eurocup gebruiken om de auto te testen alvorens er ook de nationale series mee te gaan rijden. En dus zitten op alle Eurocup auto's de paddle shifters gemonteerd want die moeten natuurlijk ook worden getest.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
De Cup versie ziet er beter uit dan de straatversie maar ik vind het nog steeds geen topper.
Opvallend trouwens dat de Cup versie wel Michelins heeft terwijl de straatversie van de RS voor het eerst niet geleverd gaat worden op Michelins maar op Dunlop banden.
Zo werd de vorige Clio Cup geintroduceerd, nu bijna 7 jaar geleden:
Opvallend trouwens dat de Cup versie wel Michelins heeft terwijl de straatversie van de RS voor het eerst niet geleverd gaat worden op Michelins maar op Dunlop banden.
Zo werd de vorige Clio Cup geintroduceerd, nu bijna 7 jaar geleden:
- Bijlagen
-
- 198817476_452a5e8e8a.jpg (147.36 KiB) 14792 keer bekeken
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Clio 4 RS
Joost schreef:De paddle shift staat in de optielijst van de NationalCup voor €4000,-
Zal er wel iets mee te maken hebben dat ze komend jaar de Eurocup gebruiken om de auto te testen alvorens er ook de nationale series mee te gaan rijden. En dus zitten op alle Eurocup auto's de paddle shifters gemonteerd want die moeten natuurlijk ook worden getest.
Paddle shift is puur elektronisch gestuurd, dus dat zou al getest moeten zijn, misschien dat de nationale cups zonder gaan rijden qua reglement?
Ja hier rijden ze nu toch ook op dunlops in de cliocup? Vroeger altijd michelins, stukken beter.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
Klopt, je hebt gelijk.
Rijden nu op Dunlop banden.
Rijden nu op Dunlop banden.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Clio 4 RS
In Belgie zijn de prijzen al bekend en is de Clio 4 RS al te configureren:
http://www.renault.be/nl/gamma-renault/ ... equipments
http://www.renault.be/nl/gamma-renault/ ... equipments
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Clio 4 RS
Extra;
R.S. SOUND PIPE AVAILABLE FOR Clio RS
Renault Sport was not content to just fine-tune the signature exhaust sound of New Clio RS It believes that a performance car should produce a satisfying sound inside the car, so the air intake noise of the car is amplified mechanically by a membrane and transmitted via a pipe to the cabin. The system allows occupants to enjoy New Clio RS's vibrant engine note even more intimately.
R-SOUND EFFECT: THE APP WHICH REPRODUCES THE SOUND OF LEGENDARY CARS
Coupled with the R-Link tablet, this fun application reproduces the sound of several high-performance engines and plays them back via the car's own loud speakers. A choice of seven sounds is available, three of which are specific to New Clio RS (Alpine A110, R8 Gordini and Nissan GT-R).
R.S. SOUND PIPE AVAILABLE FOR Clio RS
Renault Sport was not content to just fine-tune the signature exhaust sound of New Clio RS It believes that a performance car should produce a satisfying sound inside the car, so the air intake noise of the car is amplified mechanically by a membrane and transmitted via a pipe to the cabin. The system allows occupants to enjoy New Clio RS's vibrant engine note even more intimately.
R-SOUND EFFECT: THE APP WHICH REPRODUCES THE SOUND OF LEGENDARY CARS
Coupled with the R-Link tablet, this fun application reproduces the sound of several high-performance engines and plays them back via the car's own loud speakers. A choice of seven sounds is available, three of which are specific to New Clio RS (Alpine A110, R8 Gordini and Nissan GT-R).
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Clio 4 RS
Grappig. Ik denk dat het weer een ouderwets bommetje wordt. Fuck de M135i etcetera. En het zal rondjes rijden om de GT86. What has gone wrong with the world!
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Clio 4 RS
Ok.. Ik moet toegeven.
Op de foto's is het gewoon niet zo'n heel fraaie auto.
Afgelopen weer 2 zien rijden. Een zwarte met hippe ledjes en wat dikke velgen. Zag er toch wel imposant uit.
Maar een Clio, is dat nog categorie Polo ? Want het ziet er wel als een klasse hoger uit ( zoals bijv een Seat Leon ).
En als je dan dit ziet:
Dat ziet er gewoon erg gaaf uit. Hip interface op het middenconsole.
Ben erg benieuwd naar de review van DF.
Of komt die niet ?
Op de foto's is het gewoon niet zo'n heel fraaie auto.
Afgelopen weer 2 zien rijden. Een zwarte met hippe ledjes en wat dikke velgen. Zag er toch wel imposant uit.
Maar een Clio, is dat nog categorie Polo ? Want het ziet er wel als een klasse hoger uit ( zoals bijv een Seat Leon ).
En als je dan dit ziet:
Dat ziet er gewoon erg gaaf uit. Hip interface op het middenconsole.
Ben erg benieuwd naar de review van DF.
Of komt die niet ?
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Clio 4 RS
Scherpe prijs. Looks maken mij nog steeds niet blij.
Photoshopje van hoe de nieuwe Clio RS er uit had moeten zien:
Photoshopje van hoe de nieuwe Clio RS er uit had moeten zien:
- Bijlagen
-
- cliors new.jpg (97.72 KiB) 14049 keer bekeken
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Clio 4 RS
Toch viel ie mij in het zwart niet tegen.
Dat komt misschien omdat de grote koplampen niet zo opvallen wanneer de auto zwart is.
Maar dat interieur, en dan voor die prijs. Dan wordt de Polo gti ( om maar wat te noemen ) wel een heel grijs muisje.
Dat komt misschien omdat de grote koplampen niet zo opvallen wanneer de auto zwart is.
Maar dat interieur, en dan voor die prijs. Dan wordt de Polo gti ( om maar wat te noemen ) wel een heel grijs muisje.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Clio 4 RS
Geweldig!!Joost schreef:Scherpe prijs. Looks maken mij nog steeds niet blij.
Photoshopje van hoe de nieuwe Clio RS er uit had moeten zien:
Zo zou ik hem graag willen.
Hier nog een filmpje van de versie die het helaas is geworden:
http://www.youtube.com/watch?v=MP3DpMkg ... e=youtu.be
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Clio 4 RS
Dat R-link systeem waar je je eigen "engine sound" kan kiezen is toch wel lachwekkend, helemaal als je een motor als een van de opties ziet.
Voor de rest natuurlijk dikke prima.
Voor de rest natuurlijk dikke prima.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Clio 4 RS
Dit klinkt toch wel héél erg saai.........
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten