Bugatti Veyron Super Sport

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door JP » 04 jul 2010, 13:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze flikken het weer! Wéér is het Bugatti die de geschiedenisboeken in zal gaan als de fabrikant die de snelste productieauto ter wereld in handen heeft. Waar de originele Veyron slechts 407 km/u uur haalt is de Super Sport in staat een krankzinnige 434 km/u te halen. Slechts 30 exemplaren gaan er gemaakt worden tegen vermoedelijk een astronomisch hoge prijs.
Superlatieven zullen te kort komen voor de prestaties van deze auto. Maar waar het voornamelijk om ging is het behalen van een nog hogere snelheid door het verbeteren van de aerodynamica van dit monster wat 1200 pk produceert. De cijfers liegen er dan ook niet om. De sprint van 0 naar 100 km/u wordt in nog steeds in 2,5 seconden bereikt maar indrukwekkender is de sprint naar de 300 km/u. Slechts 15 seconden! AutoBlid was erbij toen de testrijder van Bugatti een nieuw snelheidsrecord wist neer te zetten van 434,211 km/u. Al komt het gemiddelde over de twee runs op 431,072 km/u te liggen. Bugatti flikt het weer!

bron; Autogespot.com
Laatst gewijzigd door JP op 04 jul 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door Richardt. » 04 jul 2010, 13:28

Mja, leuk....

Was de eerste Veyron niet "begrensd" op 407km/u vanwege die magische snelheid die ooit eens neer gezet is op Le Mans oid.?

Heb bij deze echt het gevoel dat ze er een subtiel spoilerpakketje opgezet hebben en de begrenzer verwijderd hebben.

Maargoed, er zullen vast wel 30 gekken zijn die zo'n apparaat kopen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jul 2010, 13:33

Het is wel iets meer dan alleen een begrenzer, kijk eens naar die achterkant.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door Jurjen » 04 jul 2010, 13:33

Fantastische waanzin.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door GTRene » 04 jul 2010, 13:37

Briljant, en ja je ziet zo wel wat wijzigingen optisch ook...en 434km/u wow :hosanna:

beet that, bitch :nana:

kwam denk ik ook omdat er wat tuners kwamen met 1200<>1400pk monsters die ook in de buurt of net over die snelheid kwamen van de eerste veyron, ze flikken het toch maar bij VW/Bugg :thumbup:

eat my dust :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door JP » 04 jul 2010, 14:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wolfsburg/Molsheim, July 4, 2010 – on a beautiful sunny day at 25 degrees the Bugatti Veyron 16.4 Super Sport achieved a new landspeed world record for production cars, on the proving grounds of the Volkswagen Group at Ehra-Lessien (nearby its headquarters at Wolfsburg). In the presence of the German Technical Inspection Agency (TÜV) and a representative of Guinness Book of Records the Super Sport achieved an average top speed of 431 km/h.

Saturday, 2 pm – Bugatti’s Pilote Officiel Pierre Henri Raphanel puts his helmet and gloves on, pulls the safety belts tight whilst the engineers check the car a very last time: tyre pressure, temperature, all systems go. Then the orange black Super Sport crosses the light barrier, from now on the time will be taken, within one hour the car has to drive from South to North and then in the opposite direction. No one but the driver is allowed to touch the car during this time. The tension rises. A few minutes later we can hear from the left side the sound of a starting jumbo jet coming closer towards us. First we perceive the headlights of the Veyron, then we can recognize the shape of the car, a loud wooosh…. and Raphanel dashes in top speed past us. The GPS-tachometer stops at 427, 933 km/h. Now the same procedure from the opposite direction. This time the car reaches 434, 211 km/h. As average top speed the representatives of the “TÜV”and Guinness generate a value of 431, 072 km/h (268 mph). This even hit Bugatti’s engineering team by surprise.

“We took it that we would reach an average value of 425 km/h,” explains Bugatti’s chief engineer Dr. Wolfgang Schreiber, “but the conditions today were perfect and allowed even more.”

The climax of the Veyron series: the Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

Had a model been especially popular or highly successful in races, Ettore Bugatti’s customers often pushed the master to tease out of the engine a few horsepower more for their future car. Bugatti Automobiles S.A.S. had been in a similar situation when their existing customers asked the company to not only design their second model optically differently but to also create a version with a sportier and more extreme driving experience. The result is a car with a uniquely high performance of 1,200-hp (882 kW) offering experienced drivers a whole new dimension of excitement, with a maximum torque of 1,500 Newton metres and a limited top speed of 415 km/h (to protect the tyres) but, the technique of the Super Sport is identical to the record car. The first five Super Sports to come off the production line will constitute a special series of their own, with the same
configuration as the landspeed record car.

The Super Sport is a consequent of the further development of the classic exclusive 1,001-hp Bugatti Veyron 16.4, launched in 2005. This model offers a stunning set of specifications, such as the twin clutch gearbox with seven speeds, the extraordinarily precise driving performance in bends and excellent stability when braking and accelerating.

Continuous work in extreme performance ranges lead to constantly new conclusions, which enabled the engineers at Bugatti to develop the Veyron into a direction in which the driver can reach new dimensions. Every modification is designed to produce an even more powerful car for an agile ride. Four enlarged turbochargers and bigger intercoolers have been used to boost the power of the 16-cylinder engine, and the chassis has been extensively redesigned to maintain safety at extreme speed – thanks to slightly raised main-spring travel, stronger stabilisers, and new shock absorbers with a complex architecture originally developed for racing cars. This gives noticeably more precise control of the wheels and the car as a whole. With lateral acceleration of up to 1.4 G and improved interaction between the tyres and the intelligent all-wheel drive system, the Super Sport offers perfect handling and even more powerful acceleration of 1,500 Newton metres on corner exits.

The body has been fine-tuned to improve aerodynamic efficiency and maintain perfect balance in every situation, while the new fibre structure of the all-carbon monocoque ensures maximum torsion rigidity and passive safety – at reduced weight. The skin is made entirely of carbon-fibre composites, and the new Bugatti Veyron 16.4 Super Sport is available in 100 per-cent clear-lacquered exposed carbon on request.

Dynamic exterior

Every detail of this car, and not just its use of advanced motorsport technology, harks back to the pioneering spirit of company founder Ettore Bugatti. This brilliant designer came from a family of artists, and his philosophy was always to combine mechanical perfection and exterior beauty. This ethos remains alive and well at the company, and the Bugatti Veyron 16.4 Super Sport is wholly unmistakeable, with every external modification serving to coax greater performance from the car.

The Super Sport’s flat, elongated silhouette is immediately recognisable. The 16-cylinder engine gets its air from two NACA ducts integrated into the roof, rather than from scoops above the engine. The front air intakes have been expanded and reshaped, with the lower one extending elegantly around the sides to the wheel arch. The revised back looks sportier due to the double diffuser and a centrally arranged exhaust system.

Bugatti has a tradition of making super-sport versions of successful models, usually with racing chassis and supercharged engines. These cars were considered as true racing machines for diehard Bugatti devotees. The most successful were the type 55 and type 57S; only around forty of each were built.

Bugatti Automobiles S.A.S. has sold 260 Veyrons and 35 Grand Sports by now, of which 249 Veyrons and 22 Grand Sports had been delivered. The Super Sport will begin production this autumn at Molsheim along with the Veyron and the Grand Sport. The first five cars – known as the World Record Edition – are in a special black exposed carbon and orange finish and have already been sold.

The Bugatti Veyron 16.4 Super Sport will appear for the first time in public in California at the Pebble Beach Concours weekend in mid-August and will be featured at The Quail, Monterey Historic Races at Laguna Seca and on the concept lawn of the Pebble Beach Concours d’Elegance.
Source: Bugatti Press Release

Begrensd op 415km/h...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door GTRene » 04 jul 2010, 14:07

wat saai daar al de begrenzer :wink:

denk dat het om de bandjes en veiligheid gaat, ehter je weet dat ie harder kan, dat is het voordeel, je hebt nog een marge laten ze maar eerst eens zien of ze dat met een andere "betrouwbare" auto/tuner kunnen verbeteren zeg maar.

ik vind het een super prestatie, waar ook heel wat technische know-how in zit.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door Downforce Hans » 04 jul 2010, 14:08

Richardt. schreef:Mja, leuk....

Was de eerste Veyron niet "begrensd" op 407km/u vanwege die magische snelheid die ooit eens neer gezet is op Le Mans oid.?

Heb bij deze echt het gevoel dat ze er een subtiel spoilerpakketje opgezet hebben en de begrenzer verwijderd hebben.

Maargoed, er zullen vast wel 30 gekken zijn die zo'n apparaat kopen natuurlijk.
Tuurlijk, ff op een vrijdag middag met een laptopje de begrenzer verwijderd........ :roflol:

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Supersport

Bericht door ErikMartijn » 04 jul 2010, 14:11

Wat een ontzettend lelijk ding zeg, ik snap niet dat iemand dit zou kopen, wat een wansmaak moet je dan hebben.. :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door JP » 04 jul 2010, 14:45

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Fietsbel » 04 jul 2010, 18:40

Knappe prestatie maar het orginele ontwerp is mooier met de kleuren combinaties, dit ziet er niet geweldig uit.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Bram » 04 jul 2010, 18:52

Gruwelijk hok, ook even 200 pk meer dan de 'normale' Veyron :shock:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Luuk » 04 jul 2010, 21:04

"Laten we eerlijk zijn. De Bugatti Veyron is een trage, slome auto. Met zijn magere topsnelheid van slechts 407 kilometer per uur kun je tegenwoordig natuurlijk niet meer fatsoenlijk meekomen met in verkeer. Wat doe je als autofabrikant? Je stuurt je auto naar de sportschool."

http://www.driving-fun.com/837/home/new ... rkoop.aspx

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Macboy » 05 jul 2010, 12:18

Oranje onder !

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Luuk » 05 jul 2010, 16:39

Macboy schreef:Oranje onder !
Duitsland in uit-tenue erboven op. :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door JP » 06 jul 2010, 13:23

In Full Blue Carbon fibre;

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 13:33

zeg ik geen nee tegen :wink:

wat moet zo'n ding sterke stoelframes hebben...die bestuurdersstoel van mij zit al wat speling in door optrekken en remmen, maja das een bekend verschijnsel bij snelle M coupe's...
moet je nagaan wat die frames te voorduren krijgen :mrgreen:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Xave30 » 06 jul 2010, 13:42

GTRene schreef:
wat moet zo'n ding sterke stoelframes hebben...die bestuurdersstoel van mij zit al wat speling in door optrekken en remmen, maja das een bekend verschijnsel bij vrijwel alle BMW's
Fixed.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 14:05

Xave30 schreef:
GTRene schreef:
wat moet zo'n ding sterke stoelframes hebben...die bestuurdersstoel van mij zit al wat speling in door optrekken en remmen, maja das een bekend verschijnsel bij vrijwel alle BMW's
Fixed.
hebben andere daar ook last van? af en toe stoor ik me er wel wat aan...maja om dan nieuwe frames te gaan kopen, zo erg ist nou ook weer niet...was er niet ook ergens een fix voor die dingen? of lastig.
eigenlijk moeten toch die zware stoelen eruit voor wat lichtgewicht :wink: kun je 50kg mee winnen zo schijnt, alleen de stoelen :shocking:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Xave30 » 06 jul 2010, 14:09

Non-M E30s, E32s, E34s en E36s. Allemaal modellen met enig leeftijd zeg maar. Ik heb het nog niet bij een E38 gemerkt.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 13:04

RESTECP!

Al hoef ik 'm niet. Waardeer 't ding steeds meer. Nog geen jongensdroom voor mij , maar ach, het is wel iets.....

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door FreudeamFahren » 10 jul 2010, 15:10

GTRene schreef:maja das een bekend verschijnsel bij snelle M coupe's...
OT, maar toch: de Zetty van m'n moeke had er ook last van. Opgelost met een setje van *klik* deze club.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 17:06

FreudeamFahren schreef:
GTRene schreef:maja das een bekend verschijnsel bij snelle M coupe's...
OT, maar toch: de Zetty van m'n moeke had er ook last van. Opgelost met een setje van *klik* deze club.
oh handig, ik vroeg zeg 4 jaar geleden dat bij de BMW dealer toen ik die gele M coupe had, of dat te repareren was...nee zeiden ze en die rails zijn heel duur...(klopt ook 300<>400 per stuk?) anyway ik dacht altijd dat moet toch anders kunnen...dus dank voor de tip.
zit er ook een bedrijfje niet in de US die die dingen verkoopt behalve dan bij de dealer...anders iets (meer dan dubbel) duurder via de dealert.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door FreudeamFahren » 10 jul 2010, 17:18

Ik heb ze in de States besteld en met Paypall betaald en ze waren binnen no time hier. Als je dat te veel gedoe is, wil ik het ook wel voor je regelen. Kijk maar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 17:30

FreudeamFahren schreef:Ik heb ze in de States besteld en met Paypall betaald en ze waren binnen no time hier. Als je dat te veel gedoe is, wil ik het ook wel voor je regelen. Kijk maar.
thx, ik heb sinds kort ook paypal (je moet wat en nu handig zonder credit cards want die heb/wil ik niet)
en laatst al wat dingen gekocht, werkt mooi :thumbup: alleen vanuit de US boven een bepaalt bedrag inklarings kosten en btw.

ik kijk wel ff, opzich leuk geprijst maar verzendkosten en inklaringskosten? of nee daar ist bedrag wellicht te klein voor :D hm...bij de dealert kun je wel de standaard delen bestellen, maar is zo te lezen op fora mindere kwaliteit dan de nylons...ik kijk nog ff op het web of ik in de buurt wat kan vinden. :beer:

hier is de set nog goedkoper

http://www.rmeuropean.com/Part-Number/S ... 0A103.aspx

maja US, trouwens bij de dealer zijn ze anders...meer 1 geheel, dan heb je der 4 nodig ipv 8, dus 2 per stoel...
schijnbaar als set? dan valt de dealer prijs mee, ik zal eens vragen, oke back to the Bugg :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten