En als ik heel eerlijk ben...
Doe mij die maar!


Als speciale wagen om af en toe eens een ritje mee te doen dan zou dit inderdaad ook mijn keuze zijn. Maar om dagelijks te gebruiken, lange roadtrips mee te doen of trackdays mee af te schuimen...nee dank u.
Zo van die opmerkingen van “doe mij die maar” is meestal maar een opmerking zonder weinig echte betekenis of rekening houden met de financiële realiteit. Gaat de persoon in kwestie een oude of nieuwe A110 kopen en twijfelt hij daar tussen. Neen; in 99% van de gevallen niet. Het is een opmerking in de stijl van; “stel ze bieden mij gratis die of die wagen aan, welke van de twee zou ik nemen”. Maw het is een stelling gebaseerd op een ideale auto droomwereld met onbeperkt budget die we als autoliefhebber allemaal wel eens hebben.
Ik ook en ik zou zo'n wagen dus gewoon ook echt heel de tijd gebruiken!Franzino schreef: 31 mar 2021, 10:52 Als speciale wagen om af en toe eens een ritje mee te doen dan zou dit inderdaad ook mijn keuze zijn. Maar om dagelijks te gebruiken, lange roadtrips mee te doen of trackdays mee af te schuimen...nee dank u.
Zo een oude Alpine A110 Berlinette is prachtig, maar in realiteit gebruik je dit type oudere wagens heel weinig. Het hebben en er naar kijken is een groter deel van de ervaring dan hem effectief veel en intens gebruiken. Ik ben meer van het idee; hoe meer je iets gebruik...hoe meer plezier je er van hebt![]()
Dat geldt voor alles wat ook maar een beetje op een auto lijkt in Nederland BPM Land
Droom ik van een Sjeik zijn en een ondergrondse garage met 100+ auto's hebben : JA ZEKER!!!Franzino schreef: 31 mar 2021, 12:00 Zo van die opmerkingen van “doe mij die maar” is meestal maar een opmerking zonder weinig echte betekenis of rekening houden met de financiële realiteit. Gaat de persoon in kwestie een oude of nieuwe A110 kopen en twijfelt hij daar tussen. Neen; in 99% van de gevallen niet. Het is een opmerking in de stijl van; “stel ze bieden mij gratis die of die wagen aan, welke van de twee zou ik nemen”. Maw het is een stelling gebaseerd op een ideale auto droomwereld met onbeperkt budget die we als autoliefhebber allemaal wel eens hebben.
Dat is hetzelfde als ik zeg; “ik zou een 458 Speciale verkiezen boven een 488 Pista als ik mijn droomgarage samen stel”. Zit in die uitspraak enige realiteit van dat ik effectief over een aankoop denk of ooit eentje van die twee effectief zou kopen. Neen, absoluut niet...het is een uitspraak die niet gebaseerd is op de realiteit maar op een droom of fantasie![]()
Als dat uw voorliefde qua wagens is; doe dan ook maar eens de (coaching) cursus bij Classic Racing School die ik 2 dagen heb gedaan in Charade met oldschool Formula Ford wagens. Alles in de stijl van de jaren 50/60 en dus wagens van 400kg, geen ABS, geen servo, geen turbo, geen injectie, geen tractiecontrole. Gewoon back to basic rijden en uw circuit rijden tot in de puntjes perfectioneren. Ik kan er in detail over vertellen...maar kort gezegd; de ervaring, de organisatie, de auto's, het circuit....alles was de max! +/- 100 rondjes van 4 km in deze wagen, dat is iets dat ik nooit ga vergeten en enorm veel bijgeleerd!allen schreef: 19 mei 2021, 12:02 Wanneer geld geen rol speelt, doe mij dan idd ook gewoon dat oudje maar. Lijkt me veel meer rijbeleving moeten geven dan al het moderne waarmee de rijbeleving een beetje begint te komen vanaf het moment dat je rijbewijs per direct ingevorderd zou worden.
Paar keer moderne auto’s geprobeerd en het lukt me gewoon niet ze lang te houden.
Hele weekend coke en dames van lichte zeden dusAlles in de stijl van de jaren 50/60
Zoiets zo ik wel als tracktool/day/auto willen hebben. Gewoon iets lichts, simpele techniek. Een Radical lijkt me ook wel vetFranzino schreef: 19 mei 2021, 13:21Als dat uw voorliefde qua wagens is; doe dan ook maar eens de (coaching) cursus bij Classic Racing School die ik 2 dagen heb gedaan in Charade met oldschool Formula Ford wagens. Alles in de stijl van de jaren 50/60 en dus wagens van 400kg, geen ABS, geen servo, geen turbo, geen injectie, geen tractiecontrole. Gewoon back to basic rijden en uw circuit rijden tot in de puntjes perfectioneren. Ik kan er in detail over vertellen...maar kort gezegd; de ervaring, de organisatie, de auto's, het circuit....alles was de max! +/- 100 rondjes van 4 km in deze wagen, dat is iets dat ik nooit ga vergeten en enorm veel bijgeleerd!allen schreef: 19 mei 2021, 12:02 Wanneer geld geen rol speelt, doe mij dan idd ook gewoon dat oudje maar. Lijkt me veel meer rijbeleving moeten geven dan al het moderne waarmee de rijbeleving een beetje begint te komen vanaf het moment dat je rijbewijs per direct ingevorderd zou worden.
Paar keer moderne auto’s geprobeerd en het lukt me gewoon niet ze lang te houden.![]()
Dan zou mijn voorkeur toch een Caterham zijn...Martijn_bmw schreef: 19 mei 2021, 15:12 In die categorie vind ik een Westfield ook altijd erg gaaf.
Deze bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.nl/aanbod/westf ... 1045301890
Charade is Prachtig om op te rijden!Franzino schreef: 19 mei 2021, 11:03 Circuit de Charade is een aanrader om eens te bezoeken en Alpine was er in zijn nopjes....
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten