Nissan Silvia S15

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 09 jan 2021, 14:38

Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit hier mag, zo niet, hoor ik dit graag.

Ik ga mijn zoektocht starten om mijn droomauto te kopen nu het nog enigzins betaalbaar is: Een Nissan Silvia S15 Spec R.
Deze droom heb ik al sinds mijn 14e, en daar ga ik nu invulling aan geven. Dus met deze zoektocht komt uiteraard heel wat kijken, en ik ben nog niet overal bekend mee. Vandaar dat ik dit hier wil plaatsen, en hoop op discussie en het vergaren van informatie.

Zo heb ik voor nu aan aantal eisen waaraan deze moet voldoen:
- Geen schadeauto
- Spec R
- Grijs
- Geen overdreven bodykit, maar het hoeft niet 'standaard' zijn.

Voorbeeldfoto van de kleur het bumperpakket dat ik graag zou willen:
Nissan-Silvia-Grey-6290-008.jpg
Nissan-Silvia-Grey-6290-008.jpg (406.99 KiB) 24821 keer bekeken
Zoals te lezen is, ben ik nog niet helemaal bekend met de Japanse Sushi, al ligt mijn interesse er wel. Ik heb altijd al een liefde gehad voor het driften en de Japanse autostijl. Helaas voor mij was mijn budget op mijn 18e daar niet toereikend voor. Vandaar dat ik ben begonnen met een BMW E30 (toen ze nog goedkoop waren). De BMW's voldoen ook aan de achterwielaandrijving, het vermogen, en de vele onderdelen en auto's die in overvloed beschikbaar zijn in Europa. Inmiddels ben ik al enkele BMW's verder, en ben ik bezig met (zoals is te lezen in mijn andere topic) met een M60B40 V8 ombouw bezig in een e46. Dit wordt mijn daily, en wil graag mijn droomauto er naast hebben.

Uiteraard heb ik mij wel ingelezen over het S-chassis, soorten en maten etc. maar er zijn nog veel dingen onduidelijk, en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen of doorverwijzen.

Om te beginnen ga ik opzoek naar een importeur. Graag hoor ik jullie aanbevelingen, maar ook afraders, en waarom. Zelf importeren heb ik geen ervaring mee, maar ik sta open om alles te leren en steek zelf ook graag de handen uit de mouwen om dingen te regelen.

Mijn vragen tot nu:
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een S15? (kwaaltjes e.d.)
- Op veilingsites zie ik dat er vaak gepraat wordt over 'grades'. Wat houd elke letter in? Is daar een overzicht van te vinden?
- Kan ik de auto bij elke verzekering aanmelden, aangezien deze niet standaard in de systemen staan? En zijn hier nog youngtimer regelingen tarieven voor? Ik ga de auto immers niet dagelijk rijden.
- Hoeveel kost gemiddeld het importeren, ombouwen (koplampen), en op kenteken zetten van een auto?
- Welke importeur raden jullie aan/af en waarom?
- In welke kleuren grijs is de S15 spec R standaard geleverd?
- Weet iemand hoe het bovenstaande bumperpakket heet, en de 'originele' spoiler met de middenraiser?

Meer vragen en discussiepunten zullen vast wel komen, maar ik hoor het graag.

MatthijsL
Berichten: 109
Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
Auto: CT200H, Yaris H
Locatie: Boskoop

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door MatthijsL » 09 jan 2021, 17:13

Gaaf! Altijd bijzonder leuk model gevonden, een stuk meer uitstraling dan de S14 (behalve de S14A dan).
Meest bekende importeur die ik ken is SW performance. Die heeft er vaak wel wat staan. Is niet de goedkoopste, heb zelf geen ervaring met ze. Je zou bij hen eens kunnen informeren naar de mogelijkheden, ze hebben veel contacten in Japan geloof ik.
Is de S15 eigenlijk ooit linksgestuurd uitgevoerd?
Ga dit in ieder geval volgen. Veel succes met zoeken! Voor tips kan ik een vriend van mij nog vragen, heeft ooit een Skyline uit Japan geïmporteerd.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 09 jan 2021, 17:58

MatthijsL schreef: 09 jan 2021, 17:13 Gaaf! Altijd bijzonder leuk model gevonden, een stuk meer uitstraling dan de S14 (behalve de S14A dan).
Meest bekende importeur die ik ken is SW performance. Die heeft er vaak wel wat staan. Is niet de goedkoopste, heb zelf geen ervaring met ze. Je zou bij hen eens kunnen informeren naar de mogelijkheden, ze hebben veel contacten in Japan geloof ik.
Is de S15 eigenlijk ooit linksgestuurd uitgevoerd?
Ga dit in ieder geval volgen. Veel succes met zoeken! Voor tips kan ik een vriend van mij nog vragen, heeft ooit een Skyline uit Japan geïmporteerd.
SW Performance ken ik inderdaad al, en hoop inderdaad ervaringen te horen, ook ten opzichte van andere importeurs. En dat SW aan de prijs is wist ik gelukkig al. Als je die tips aan die vriend van je zou willen vragen, heel graag! Alle info is welkom.
Laatst gewijzigd door Sideways op 09 jan 2021, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Nevolution6RSII
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
Locatie: Rhoon

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Nevolution6RSII » 09 jan 2021, 18:09

Sideways schreef: 09 jan 2021, 14:38 Deze droom heb ik al sinds mijn 14e, en daar ga ik nu invulling aan geven.
My people! :beer: :headbang: :thumbup:

Succes met de zoektocht en het importeren ervan! ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Peric » 09 jan 2021, 19:04

Gebruiker EricYellow hier op DF kan jou denk ik daar prima bij helpen.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Roy RS » 09 jan 2021, 19:16

Peric schreef: 09 jan 2021, 19:04 Gebruiker EricYellow hier op DF kan jou denk ik daar prima bij helpen.
Maar dan voor minder geld

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door SanderZ » 09 jan 2021, 19:22

HB imports

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Bram » 09 jan 2021, 19:33

Peric schreef: 09 jan 2021, 19:04 Gebruiker EricYellow hier op DF kan jou denk ik daar prima bij helpen.
Goeie tip, die moet je zeker even een berichtje sturen! Is toevallig nog een aardige knakker ook :)

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 10 jan 2021, 13:49

Peric schreef: 09 jan 2021, 19:04 Gebruiker EricYellow hier op DF kan jou denk ik daar prima bij helpen.
Ik heb hem een PB gestuurd, dus nu wachten op zijn reactie. Daarnaast heb ik ook nog van iemand gehoord dat ik kan informeren bij buddysimports, schijnt ook een goede te zijn. Ik ga ze allemaal maar op een rijtje zetten in een Excel file denk ik. :tooth:

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door EricYellow » 11 jan 2021, 09:21

U heeft een PM terug :wink:

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Rolf205 » 11 jan 2021, 09:34


Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Emiel » 11 jan 2021, 10:03

De EVO 7 JDM import bij Eric Yellow die ik bekeek vorig jaar stond er echt netjes bij!

Achteraf Nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb destijds, maarja achteraf is mooi wonen.

Mijn EVO 6 heb ik destijds gekocht bij DCY Europe. Stond er ook heel goed bij. Kreeg rapport en alle foto’s en auto is thuis afgeleverd. Wel met kapotte accu....

Redis
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2020, 22:48
Auto: Megane 3 RS

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Redis » 11 jan 2021, 14:03

Leuke zoektocht! Succes ermee!

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Jinx » 12 jan 2021, 13:10

Hoi, leuk om te zien dat je voor een s15 wilt gaan.

Toen ik 19 was reed ik een S13 en zat ik meestal op SXOC forum. Weet niet of dat nog actief is, maar daar zitten de echte s-body kenners.

Wat importeren betreft zou je ook kunnen kijken in Engeland. Bijvoorbeeld op pistonheads. Grote voordeel is dat je de Ferry kunt pakken, de auto zelf kunt inspecteren en direct mee terug kunt nemen. Invoeren bij het rdw is een peulenschil. Ik heb op deze manier 2 keer een supra, 2 keer een Mitsubishi fto en 1 keer een prodrive p1 opgehaald in Engeland. Is nog een leuke herinnering ook. :thumbup:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door frankie » 12 jan 2021, 13:16

Is het na de Brexit niet veel lastiger een auto daar op te halen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Peter Tunissen » 12 jan 2021, 13:19

Heb je die P1 nog?
Ik zoek er namelijk een, maar ze beginnen lastig te vinden te worden.

Succes met je zoektocht naar de S15 trouwens!
Ik heb goede ervaringen met Sam Woo; je geeft hem aan wat je zoekt en voor welk budget en als dat realistisch is, zoekt hij de auto erbij in Japan en dan kun je nog ja of nee zeggen.
Uiteraard is de zoektocht zelf naar je droomauto ook leuk, maar daar moet je maar net de tijd voor hebben.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door SanderZ » 12 jan 2021, 15:59

Peter Tunissen schreef: 12 jan 2021, 13:19

Succes met je zoektocht naar de S15 trouwens!
Ik heb goede ervaringen met Sam Woo; je geeft hem aan wat je zoekt en voor welk budget en als dat realistisch is, zoekt hij de auto erbij in Japan en dan kun je nog ja of nee zeggen.
Uiteraard is de zoektocht zelf naar je droomauto ook leuk, maar daar moet je maar net de tijd voor hebben.

Hij krijgt binnenkort een rode binnen zag ik, zie je niet vaak.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Kasteel » 12 jan 2021, 16:01

Emiel schreef: 11 jan 2021, 10:03 De EVO 7 JDM import bij Eric Yellow die ik bekeek vorig jaar stond er echt netjes bij!

Achteraf Nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb destijds, maarja achteraf is mooi wonen.

Mijn EVO 6 heb ik destijds gekocht bij DCY Europe. Stond er ook heel goed bij. Kreeg rapport en alle foto’s en auto is thuis afgeleverd. Wel met kapotte accu....
Wat was ook al weer de site van Eric? :)

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 12 jan 2021, 16:25

Jinx schreef: 12 jan 2021, 13:10 Hoi, leuk om te zien dat je voor een s15 wilt gaan.

Toen ik 19 was reed ik een S13 en zat ik meestal op SXOC forum. Weet niet of dat nog actief is, maar daar zitten de echte s-body kenners.

Wat importeren betreft zou je ook kunnen kijken in Engeland. Bijvoorbeeld op pistonheads. Grote voordeel is dat je de Ferry kunt pakken, de auto zelf kunt inspecteren en direct mee terug kunt nemen. Invoeren bij het rdw is een peulenschil. Ik heb op deze manier 2 keer een supra, 2 keer een Mitsubishi fto en 1 keer een prodrive p1 opgehaald in Engeland. Is nog een leuke herinnering ook. :thumbup:
SXOC forum ben ik inderdaad lid op, maar daar worden geen auto's meer aangeboden sinds Juli 2020... Ik denk dat het forum aan het leeglopen is.

Het importeren is inderdaad wel een leuke uitdaging, alleen het probleem is dat ik nog niet erg bekend ben met de nissan's, maar ook met het importeren. Ik wil het graag leren, maar als ik een fout zou maken kan het makkelijk een dure fout worden.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 12 jan 2021, 16:25

SanderZ schreef: 12 jan 2021, 15:59
Peter Tunissen schreef: 12 jan 2021, 13:19

Succes met je zoektocht naar de S15 trouwens!
Ik heb goede ervaringen met Sam Woo; je geeft hem aan wat je zoekt en voor welk budget en als dat realistisch is, zoekt hij de auto erbij in Japan en dan kun je nog ja of nee zeggen.
Uiteraard is de zoektocht zelf naar je droomauto ook leuk, maar daar moet je maar net de tijd voor hebben.

Hij krijgt binnenkort een rode binnen zag ik, zie je niet vaak.
Ik zag het ja, maar ben toch echt op zoek naar een grijze :mrgreen:

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door SanderZ » 12 jan 2021, 18:48

Meh hahaha

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Jinx » 12 jan 2021, 19:20

Peter Tunissen schreef: 12 jan 2021, 13:19 Heb je die P1 nog?
Ik zoek er namelijk een, maar ze beginnen lastig te vinden te worden.
Helaas, veel te goedkoop weg gedaan is al circa 10 jaar geleden..

Wel een aanrader trouwens. 1000 toeren hoger kunnen met een impreza = :hosanna:
frankie schreef: 12 jan 2021, 13:16 Is het na de Brexit niet veel lastiger een auto daar op te halen?
Goed punt.. :hmmm:

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Gijzert » 12 jan 2021, 20:14

Jinx schreef: 12 jan 2021, 19:20
Peter Tunissen schreef: 12 jan 2021, 13:19 Heb je die P1 nog?
Ik zoek er namelijk een, maar ze beginnen lastig te vinden te worden.
Helaas, veel te goedkoop weg gedaan is al circa 10 jaar geleden..

Wel een aanrader trouwens. 1000 toeren hoger kunnen met een impreza = :hosanna:
frankie schreef: 12 jan 2021, 13:16 Is het na de Brexit niet veel lastiger een auto daar op te halen?
Goed punt.. :hmmm:
Niet overdreven veel moeilijker. Wel duurder.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Emiel » 12 jan 2021, 23:51

Kasteel schreef: 12 jan 2021, 16:01
Emiel schreef: 11 jan 2021, 10:03 De EVO 7 JDM import bij Eric Yellow die ik bekeek vorig jaar stond er echt netjes bij!

Achteraf Nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb destijds, maarja achteraf is mooi wonen.

Mijn EVO 6 heb ik destijds gekocht bij DCY Europe. Stond er ook heel goed bij. Kreeg rapport en alle foto’s en auto is thuis afgeleverd. Wel met kapotte accu....
Wat was ook al weer de site van Eric? :)

Ik volg hem op Facebook.

E&S Automotive.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: Nissan Silvia S15

Bericht door Sideways » 02 mei 2021, 13:53

Hallo allemaal!

Het is een behoorlijk tijdje geleden, maar ik heb afgelopen week een S15 aanbetaald, en ga deze komende woensdag ophalen! :mrgreen: :hungry:

Het is een lange zoektocht geweest, en hier een korte samenvatting wat er in de afgelopen maanden zich heeft afgespeeld:
Ik heb lang gezocht, de autohandelsites in de gaten gehouden en contact onderhouden met Buddy's Imports. Buddy heeft mij goed geholpen te orienteren op de Japanse veilingmarkt en samen hebben we gekeken naar mogelijkheden. Helaas was het eindpunt dat de prijzen daar al zo erg omhoog zijn geschoten voor een Spec-R, dat het voor mijn budget niet meer de doen was. Kortom, ik moest dus echt in Europa gaan zoeken, gezien ze dan al een typegoedkeuring hebben. Ik had een hele nette witte S15 gevonden in Italië, vraagprijs was mijn budget. Toen ik via Buddy contact heb opgenomen bleek deze helaas net verkocht te zijn. Vervolgens een andere prachtige grijze S15 gezien in Oostenrijk. Contact opgenomen met de eigenaar. Die heeft de auto laten zien en horen via beeldbellen, informatie gedeeld en uiteindelijk de onderhandling begonnen. De vraagprijs was nét boven mijn budget. Tijdens het 'bieden' op de auto gaf de eigenaar geen stukje mee, en wilde niets zakken in de prijs en is ook nergens mee tegemoet gekomen. Op dat punt vond ik de vraagprijs de auto ook niet waard, en zijn de onderhandelingen stuk gelopen en heb de man vriendelijk bedankt.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met een eigenaar van een S15 in Nederland. Deze stond al enige tijd te koop, maar ben nooit echt fan geweest van deze kleur op een S15. Op een eerder advies van Buddy en van een andere goede vriend ben ik toch de auto ingestapt om deze te bekijken. Al met al vond ik het een hele eerlijke auto, en kon goed overweg met de eigenaar. De eigenaar heeft direct bij de bezichtiging alle minpuntjes aangewezen zoals krasjes, deukjes, (klein tikje gehad) schadehistorie, klein roestplekje e.d. Dit waardeer ik als koper enorm zodat ik de waarde voor mijzelf goed kan inschatten. Eerlijkheid vind ik persoonlijk ook veel waard. Toen ik voordat ik de auto ging bekijken meer heb gezocht op internet naar S15's in dezelfde kleur met andere soorten en kleuren wielen ben ik de kleur veel meer gaan waarderen.
Vervolgens heb ik een proefrit gemaakt. De auto stond wel erg stug afgesteld naar mijn mening, maar reed prima en stuurde erg fijn, en dat met 9J rondom. Uiteraard heb ik tot 2x toe de ruitenwisser aangezet in plaats van richting aangeven, maar dat leer ik nog wel af :tooth:

Na de testrit zijn wij met de prijs overeengekomen, aanbetaling gedaan en hebben wij afgesproken dat ik de auto komende woensdag ga ophalen. De afgelopen dagen hebben nog nooit zo lang geduurt, ik dacht dat dat wel mee zou vallen... Maar komende woensdag ben ik trotse eigenaar van mijn droomauto die ik al sinds mijn 14e wilde rijden! Zie hier mijn nieuwe aanwinst:
IMG_20210428_150240.jpg
IMG_20210428_150240.jpg (647.21 KiB) 1221 keer bekeken
(Meer foto's en info volgen komende week nog)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten