https://www.autoblog.com/2017/11/16/ini ... de-7155163Infiniti will release the world's first production variable-compression engine when it releases the 2019 QX50 midsize SUV sometime next year. Now we have some new details on the innovative new engine, which Infiniti is calling VC-T, for Variable Compression Turbo, after the luxury brand offered a prototype test drive.
We wrote extensively about the complicated technology underpinning the new engine last year. It's the latest novel development that could represent a range-extender, if you will, for the embattled internal combustion engine in an era when automakers and governments are shifting their focus to electric vehicles.
The VC-T is a new inline-four, 2.0-liter that combines the power of a high-performance turbo gasoline engine with the torque and efficiency of an advanced diesel engine, but without the latter's notorious emissions. It features the ability to seamlessly raise or lower the stroke of the pistons in the combustion chamber, depending on the driving conditions it detects and inputs from the driver, to select the best compression ratio—anywhere between 8:1, typical for high-performance engines, and 14:1 for high efficiency. In essence, it delivers the performance of a V6 but is much more efficient, with improved fuel efficiency of between 10 to 15 percent with its best competitors, per Car and Driver. You can view how it works in motion via the video below.
INFINITI Variable Compression Turbo Engine | A Breakthrough in Combustion Engine Technology
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
INFINITI Variable Compression Turbo Engine | A Breakthrough in Combustion Engine Technology
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: INFINITI Variable Compression Turbo Engine | A Breakthrough in Combustion Engine Technology
Geweldig zeg, mag wel naar algemeen forum ! Dit is toch wel erg bijzonder !
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: INFINITI Variable Compression Turbo Engine | A Breakthrough in Combustion Engine Technology
Ik vraag me altijd heel hard hoe lang zoiets heel blijft. Maar die vraag kan je eigenlijk bij alle techniek in huidige auto's wel stellen geloof ik. Maar dit is een soort Vtec maar dan in je onderblok begrijp ik hieruit?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: INFINITI Variable Compression Turbo Engine | A Breakthrough in Combustion Engine Technology
Oude techniek in een nieuw jasje.
Ik heb in de jaren 50 een modelmotortje gehad met een verstelbare kop.
Het was een 2takt dieseltje dat liep op 1/3 wonderolie, 1/3 ether, 1/3 petroleum of dieselolie.
Je kon het toerental regelen met een vlegelmoer omhoog of omlaag te draaien van de lossen inwendigekop, die in de cilinderkop zat.
Het was een modelmotortje voor lijnbesturing.
Ik heb in de jaren 50 een modelmotortje gehad met een verstelbare kop.
Het was een 2takt dieseltje dat liep op 1/3 wonderolie, 1/3 ether, 1/3 petroleum of dieselolie.
Je kon het toerental regelen met een vlegelmoer omhoog of omlaag te draaien van de lossen inwendigekop, die in de cilinderkop zat.
Het was een modelmotortje voor lijnbesturing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: PetervdH en 208 gasten