Mazda claimt doorbraak in het bereiken van een veel zuinigere benzinemotor.

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Mazda claimt doorbraak in het bereiken van een veel zuinigere benzinemotor.

Bericht door WJ » 13 dec 2019, 09:46

maw, het is maar weer duidelijk dat de verbrandingsmotor een hopeloos stuk primitieve techniek is waar de max al uitgemelkt is. :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Mazda claimt doorbraak in het bereiken van een veel zuinigere benzinemotor.

Bericht door allen » 13 dec 2019, 11:29

eBoonstra schreef: 13 dec 2019, 08:40 Het opmerkelijke is dat Mazda claimt dat deze motor door zijn afwijkende techniek, ondanks meer vermogen, aanzienlijk zuiniger moet zijn dan een 'conventionelere' benzine motor (en volgens de BC ook is), en dat in bovenstaande video niet blijkt te zijn.
Ach zo. Ik heb het filmpje even snel in een paar stukjes gezien. Als ze beweren dat het nieuwe blok zuiniger moet zijn dan hun eigen normale 120 pk versie is dat idd wat raar, maar dan nog had ik zonder blikken of blozen de 180 pk versie gekozen. Prijsverschil is minimaal en het werkelijk verbruik is nogsteeds erg netjes.

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Mazda claimt doorbraak in het bereiken van een veel zuinigere benzinemotor.

Bericht door TLRS » 13 dec 2019, 13:36

Beetje ouderwetse gedachte dat meer power automatisch meer verbruik zou moeten betekenen. Als motorisch de verliezen nagenoeg gelijk zijn.. en er hetzelfde mee gereden wordt verwacht ik nagenoeg gelijke cijfers.

Maar ik neem ook aan dat ze rekening hebben gehouden met een gelijke bandenspanning en wisselen van positie omdat ze zo dicht bij elkaar rijden, luchtweerstand enzo..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske en 47 gasten