Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Mazda MX-5
19
76%
Subaru BRZ
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door TNThomas » 20 jul 2015, 12:11

Op MotorTrend staat een test waarin de nieuwe Mazda MX-5 wordt vergeleken met de Subaru BRZ. Ik was benieuwd hoe de meningen hier zijn verdeeld, vandaar deze poll. Hieronder de conclusie van de test en enkele foto's.

So we arrive at an interesting result, wherein both Lago and Sandoval would buy the BRZ (this vintage Brit-roadster owner votes Miata) while we unanimously agree the Mazda is the better car and hence deserves the official win. But please do as we would and buy whichever one you liked best before you read this. Just do us a favor: Think twice about boosting the power or adding fatter tires or a kidney-krusher suspension because, as Reynolds laments, "Drivers now have lost all memory of what light Lotuses and little MGs were like to drive. These cars are a refresher course in their glories." Trust us: It is more fun to drive a slow car fast. And fun is the object here.

Second Place: Subaru BRZ
If you have to drive it every day (and carry a spare set of tires to the track), this is your toy.

First Place: Mazda MX-5
If you have room in your life (and garage) for a fair-weather toy, this is the best one for the money.


De volledige test: http://www.motortrend.com/roadtests/con ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazda MX-5
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Subaru BRZ
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door ErikMartijn » 20 jul 2015, 14:11

Ik zou voor de MX-5 gaan.

Mijn NA vond ik een erg leuke auto en deze nieuwe ND is weer wat terug naar de roots gegaan, weegt ongeveer evenveel als een NA wat een knappe prestatie is van Mazda. Met 2 liter motor en sperdifferentieel helemaal top natuurlijk. :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Knot » 20 jul 2015, 14:16

Mazda, 100%!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Roy RS » 20 jul 2015, 15:59

ik heb de BRZ gekozen, ik vind hem simpelweg mooier en voor mijn gevoel sportiever, ik heb beide niet bereden, dus de vergelijking slaat eigenlijk nergens op...blijft over dat ik hem mooier vind en dat ik niet zoveel op heb met cabrio's (jaja, dat zou je niet zeggen met mijn autohistorie :D, maar is toch echt zo)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door GTRene » 20 jul 2015, 18:16

ik ben geen cabrio fan...maar dacht dat je de mazda ook met klapdak kan kopen?

vind de mazda mooier/aantrekkelijker? hm...dit geval de Mazda :)

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door TNThomas » 20 jul 2015, 18:34

GTRene schreef:ik ben geen cabrio fan...maar dacht dat je de mazda ook met klapdak kan kopen?

vind de mazda mooier/aantrekkelijker? hm...dit geval de Mazda :)
De NC kon je inderdaad met klapdak krijgen, maar de nieuwe ND is niet verkrijgbaar met klapdak. Op fora lees ik dat Mazda dat ook niet van plan is voor de ND.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door GTRene » 20 jul 2015, 18:45

hm, wellicht een hardtop later?
vind het opzich wel een mooie MX5 geworden.

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door TNThomas » 20 jul 2015, 19:05

GTRene schreef:hm, wellicht een hardtop later?
vind het opzich wel een mooie MX5 geworden.
Op een groot MX-5 forum (Miata.net) zeggen ze dat er geen hardtop zal komen van de ND, maar dat is natuurlijk pas zeker als Mazda dat officieel bevestigt.

Iets wat ik net op de Duitse Mazda site zag is dat i-ELOOP verkrijgbaar is op de MX-5. Dat is volgens mij een systeem dat de auto zuiniger maakt door de energie van het remmen op te vangen. Ik vond het vreemd dat terug te zien op de MX-5, omdat het misschien invloed heeft op het remgevoel. Dat weet ik echter niet zeker, want ik heb nooit met een auto met i-ELOOP kunnen rijden...

EDIT: Het schijnt dat i-ELOOP het afremmen op de motor versterkt en die energie opslaat. Het systeem schijnt 20kg te wegen! Vreemd om zo een zwaar systeem in een auto te zetten die met veel moeite zo licht mogelijk is gemaakt... Andere sites zeggen echter dat het 10kg tot 15kg weegt, maar dan blijft het vreemd zoiets toe te voegen op een MX-5 in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Petrolhead Tom » 20 jul 2015, 21:13

ThomasNürburgring schreef:
GTRene schreef:hm, wellicht een hardtop later?
vind het opzich wel een mooie MX5 geworden.
Op een groot MX-5 forum (Miata.net) zeggen ze dat er geen hardtop zal komen van de ND, maar dat is natuurlijk pas zeker als Mazda dat officieel bevestigt.

Iets wat ik net op de Duitse Mazda site zag is dat i-ELOOP verkrijgbaar is op de MX-5. Dat is volgens mij een systeem dat de auto zuiniger maakt door de energie van het remmen op te vangen. Ik vond het vreemd dat terug te zien op de MX-5, omdat het misschien invloed heeft op het remgevoel. Dat weet ik echter niet zeker, want ik heb nooit met een auto met i-ELOOP kunnen rijden...

EDIT: Het schijnt dat i-ELOOP het afremmen op de motor versterkt en die energie opslaat. Het systeem schijnt 20kg te wegen! Vreemd om zo een zwaar systeem in een auto te zetten die met veel moeite zo licht mogelijk is gemaakt... Andere sites zeggen echter dat het 10kg tot 15kg weegt, maar dan blijft het vreemd zoiets toe te voegen op een MX-5 in mijn ogen.
Onder aan de streep heeft het allemaal met Co2 uitstoot te maken. Op deze manier houden ze hem waarschijnlijk lekker betaalbaar.

Mijn keuze zou de ND zijn. Echt een schitterend ding. Ik ben echt benieuwd of ik in deze eindelijk goed pas. Anders mogelijk volgend jaar toch maar eens naar een BRZ kijken voor erbij.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door vester86 » 22 jul 2015, 01:24

Hewel ik zelf een mx-5 heb vind ik het een moeilijke keuze. De BRz is voor mijn gevoel sportiever, maar tegelijkertijd een stuk zwaarder. In mijn huidige mx-t mis ik wat power af en toe (hoewel 146 pk echt niet treurig is) maar het open dak maakt dat 100% goed.

Uiteindelik zal mijn meter wel doorslaan naar de Mx-5 (de nieuwe Nd dan wel)

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door TNThomas » 28 jul 2015, 13:30

Het viel me nu pas op dat een BRZ en GT86 fors duurder zijn dan een MX-5. Ik dacht dat ze bijna hetzelde zouden kosten...

Een MX-5 2.0 GT-M (meest luxe versie) kost €36.990 en een BRZ (met parkeersensoren achter en navigatie net als de MX-5) kost €44.828. Een GT86 met dezelfde opties is nog duurder, namelijk €46.180. Dan lijkt zo een BRZ of GT86 wel erg duur. :shock:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Petrolhead Tom » 28 jul 2015, 18:03

ThomasNürburgring schreef:Het viel me nu pas op dat een BRZ en GT86 fors duurder zijn dan een MX-5. Ik dacht dat ze bijna hetzelde zouden kosten...

Een MX-5 2.0 GT-M (meest luxe versie) kost €36.990 en een BRZ (met parkeersensoren achter en navigatie net als de MX-5) kost €44.828. Een GT86 met dezelfde opties is nog duurder, namelijk €46.180. Dan lijkt zo een BRZ of GT86 wel erg duur. :shock:
CO2 toeslagen maken hem duur. In het buitenalnd zijn ze stukken beter te betalen.

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door TNThomas » 05 aug 2015, 16:29

Zojuist heeft MotorTrend een video van de vergelijkingstest geupload. :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BLtw2z_mZ6w&app=desktop[/youtube]

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door ErikS » 05 aug 2015, 16:45

Mx5; cabrio.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Arthur » 05 aug 2015, 17:06

MX-5. Concept spreekt me het meest aan. Is ook een mooie kar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door GTRene » 05 aug 2015, 19:55

me too, en is nog sneller ook...
kun je nagaan als je die ook 200 pk geeft en het onderstel wat stugger maakt e.d. heb je een leuk DF karretje.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Niels » 05 aug 2015, 20:16

MX-5. Mazda is gewoon ontzettend goed bezig imho. Moderner en goedkoper dan de Sub.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 07 aug 2015, 00:55

Ha, die GTRene;
GTRene schreef:me too, en is nog sneller ook...
kun je nagaan als je die ook 200 pk geeft en het onderstel wat stugger maakt e.d. heb je een leuk DF karretje.
Moet je toch dit nog eens goed lezen:

Just do us a favor: Think twice about boosting the power or adding fatter tires or a kidney-krusher suspension because, as Reynolds laments, "Drivers now have lost all memory of what light Lotuses and little MGs were like to drive. These cars are a refresher course in their glories." Trust us: It is more fun to drive a slow car fast. And fun is the object here.

Vorige week een stukje in een BRZ gereden en ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. De pret wordt voor een groot deel bepaald doordat de banden beperkte grip hebben en het einde daarvan zich heel mooi aankondigt. Verder is het alleen maar een sport om de maximale prestaties (die op zich natuurlijk helemaal zo slecht niet zijn) uit het blokje te wringen. Serieuzer rubber & onderstel en meer vermogen lijkt me enkel een overweging wanneer je auto's als deze voornamelijk op het circuit wilt gaan rijden.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door dvh » 07 aug 2015, 09:29

Mooie autotje die MX5 !

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Mazda MX-5 of Subaru BRZ?

Bericht door Metchu » 07 aug 2015, 10:51

yes mx5 all te way! de NC vond ik toch wel een beetje een misser... maar met de ND hebben ze het weer helemaal terug. Hoop echt dat het net zo'n verkoop succes wordt als de NA, dat zou de occasions in de loop der tijd erg betaalbaar maken :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miesjel en 71 gasten