ik ben nu toch wel benieuwd hoe jullie fanaten/kenners erover denken.
ik had enkele dagen geleden een discussie met een een monteur over een ingevoerde impreza sti type r. Bij mijn weten zijn die blokken, en versnellingsbakken een stuk sterker dan een Nederlandse impreza. Die monteur gaf aan dat alle impreza's van 1997/2000, dus het gt turbo model vanaf +/- 120k problemen krijgen met de bak/koppeling/het blok dat dan echt goed gereviseerd moet worden etc..
nu weet ik dat het er ook wel een beetje aan ligt hoe hij die 120k daarvoor gebruikt is qua warmrijden en onderhoud, maar zijn die blokken dan echt zo slecht? en dan doel ik op de ingevoerde sti type-r versie.
Thanks!
1998 impreza sti type-r uit Japan.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: 1998 impreza sti type-r uit Japan.
Nee,
next
next
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: 1998 impreza sti type-r uit Japan.
De reden waarom is dan ook wel fijn om te horen;)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1998 impreza sti type-r uit Japan.
Ik meen dat Ruud pas bij 2 ton echt kosten ging maken en zijn GTT werd echt goed en zeeeer regelmatig gebruikt op de Ring. Iig was ik wel onder de indruk van de kwaliteit van het spul.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: 1998 impreza sti type-r uit Japan.
Is niet echt een antwoord op te geven, behalve dat het kolder is om te zeggen dat jdm blokken per definitie of zwakker sterker zijn dan eudm blokken.
Van de 2,5liter kun je wel zeggen dat ze gewoon aan stront lopen, de mijne was nog geen 60kkm oud en daar ging blok nummer 4 in. Oorzaak; autobahn. Daar kunnen ze niet tegen. Kun je een uur warm rijden, als de boel oververhit raakt bij 220kmh is het klaar. En dat is ook gelijk de achilespees van een subarublok, de oliekoeling icm de juiste olie in het (hele kleine) carter. Met 4,5liter olie in je blok moet je heel kritisch omgaan.
Mbt bak, die gaat eigenlijk alleen kapot als je koppel gaat tunen. Een 5bak uit europa gaat bij 500Nm gewoon kapot (in zijn 3) een japanse bak heeft uit die jaren een andere overbrenging (4,11 of zelfs 4,44) die zijn niet kapot te krijgen. De latere 6 bak is ook redelijk hufterproof voor de sterveling. Ik heb zelf met een type RA aandrijflijn uit 1998 in mijn 2004WRX gereden, 330pk erop en kleine 500Nm koppel, ging als de brandweer, is echt mishandeld qua clutchdumpen en driften, ging niet kapot. Misschien heb ik geluk gehad, weet ik niet.
Ga je rammen dan gaat veel kapot, maar de type R en type RA bakken staan erom bekend dat ze redelijk hoonigan proof zijn
Van de 2,5liter kun je wel zeggen dat ze gewoon aan stront lopen, de mijne was nog geen 60kkm oud en daar ging blok nummer 4 in. Oorzaak; autobahn. Daar kunnen ze niet tegen. Kun je een uur warm rijden, als de boel oververhit raakt bij 220kmh is het klaar. En dat is ook gelijk de achilespees van een subarublok, de oliekoeling icm de juiste olie in het (hele kleine) carter. Met 4,5liter olie in je blok moet je heel kritisch omgaan.
Mbt bak, die gaat eigenlijk alleen kapot als je koppel gaat tunen. Een 5bak uit europa gaat bij 500Nm gewoon kapot (in zijn 3) een japanse bak heeft uit die jaren een andere overbrenging (4,11 of zelfs 4,44) die zijn niet kapot te krijgen. De latere 6 bak is ook redelijk hufterproof voor de sterveling. Ik heb zelf met een type RA aandrijflijn uit 1998 in mijn 2004WRX gereden, 330pk erop en kleine 500Nm koppel, ging als de brandweer, is echt mishandeld qua clutchdumpen en driften, ging niet kapot. Misschien heb ik geluk gehad, weet ik niet.
Ga je rammen dan gaat veel kapot, maar de type R en type RA bakken staan erom bekend dat ze redelijk hoonigan proof zijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten