New WRX STI
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
New WRX STI
Eerste foto s zijn gelekt. Wel een lekkere sneeuw ploeger:)
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... STI__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... STI__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: New WRX STI
Eindelijk weer een gave Impreza!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: New WRX STI
Gaaf!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: New WRX STI
Ziet er goed uit! Wel minder onderscheidend design tov de EVO X. Neus toont overeenkomsten. Een eigen impreza gezicht ontbreekt. Wel typisch vind ik.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: New WRX STI
Je ziet bijna nooit meer een nieuwe (leuke) Subaru, hopelijk deze wel.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: New WRX STI
Leuk bommetje! In die eerste foto is het inderdaad net een Evo X.
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: New WRX STI
EVO-like Subaru , erg origineel is het niet ...
Ben
Ben
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: New WRX STI
Ik vind 't meer een Ford.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: New WRX STI
opzich wel mooi nieuws, al vind ik het achterdeel wat vreemd? lopen, zeg maar vanaf de daklijn naar achterspoiler en de kont/wiel stuk...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: New WRX STI
Tja vorig jaar heeft Subaru NL 1 Impreza verkocht... Do the math..
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
Iedereen koop ze 2e hands vanwege de hoge bpm op een nieuwe.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: New WRX STI
Hoe koop je ze 2e hands als ze niet verkocht worden?
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
Wat dacht je via import.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Niet verkeerd.
Ben benieuwd naar:
1) Gewicht
2) Motortype (men sprekt van de 2,5liter maar ik hoop van ganse harte dat er gewoon een 2liter DIT in komt)
3) De versnellingsbak, flipper dubbel koppeling of 6 bak of de keuze door de klant
4) Co2 uitstoot --> dat bepaalt of hij duur wordt of stervens duur.
Als het gaat zoals ik denk zit hij aan de ca 20k Co2 uitstoot (rond de 230-240 gram/km) en nemen we de vorige Sti + 10% kostenstijging komen we heel dik aan de 70k.......maar dan moet ik dat eerst zien mbt Co2 uitstoot want vooralsnog stoten de Subaru turbo blokken Mt. Vesuvius achtige hoeveelheden Co2 uit.
Mischien een spec C pakken en die ombouwen Andre
Ben benieuwd naar:
1) Gewicht
2) Motortype (men sprekt van de 2,5liter maar ik hoop van ganse harte dat er gewoon een 2liter DIT in komt)
3) De versnellingsbak, flipper dubbel koppeling of 6 bak of de keuze door de klant
4) Co2 uitstoot --> dat bepaalt of hij duur wordt of stervens duur.
Als het gaat zoals ik denk zit hij aan de ca 20k Co2 uitstoot (rond de 230-240 gram/km) en nemen we de vorige Sti + 10% kostenstijging komen we heel dik aan de 70k.......maar dan moet ik dat eerst zien mbt Co2 uitstoot want vooralsnog stoten de Subaru turbo blokken Mt. Vesuvius achtige hoeveelheden Co2 uit.
Mischien een spec C pakken en die ombouwen Andre
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: New WRX STI
Ziet er leuk uit
- 350 Z
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: New WRX STI
Word hier toch niet verkocht want te duur, voor dat geld kopen mensen liever premium (ik ook als ik het geld ervoor had).
Maar het is gewoon een EVO met boxermotor
Maar het is gewoon een EVO met boxermotor
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
Erik schreef:Niet verkeerd.
Ben benieuwd naar:
1) Gewicht
2) Motortype (men sprekt van de 2,5liter maar ik hoop van ganse harte dat er gewoon een 2liter DIT in komt)
3) De versnellingsbak, flipper dubbel koppeling of 6 bak of de keuze door de klant
4) Co2 uitstoot --> dat bepaalt of hij duur wordt of stervens duur.
Als het gaat zoals ik denk zit hij aan de ca 20k Co2 uitstoot (rond de 230-240 gram/km) en nemen we de vorige Sti + 10% kostenstijging komen we heel dik aan de 70k.......maar dan moet ik dat eerst zien mbt Co2 uitstoot want vooralsnog stoten de Subaru turbo blokken Mt. Vesuvius achtige hoeveelheden Co2 uit.
Mischien een spec C pakken en die ombouwen Andre
Ja een spec C halve clubsport rolkooi erin hydraulische handrem en dan op Wintersport. De ski s kunnen wel thuis blijven.
Type 2013 sti koop je in duitsland voor 37k nieuw.
- Alexsti
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: New WRX STI
En hier op 5 euro na 70.000....
Lang leve de graaiers in Denhaag..
Blijf wel in m'n 2003 STI rijden.
Lang leve de graaiers in Denhaag..
Blijf wel in m'n 2003 STI rijden.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Klopt er zit geloof ik bijna 32k aan Co2 tax op die kar (fors meer dan op een nieuwe M5 trouwens maar dat terzijde)
Logisch ook want die 2,5 liter ej257 is echt een ongelofelijke schijtmotor die niet alleen kapot gaat (echt waar joh) maar ook door zijn 99,5mm zuigers 79mm slag met indirecte inspuiting en vooroorlogse compressie verhouding gewoon een heel erg inefficiente motor is. 1 injector die boven je klep staat krijgt nooit de brandstof homogeen boven je zuiger. En omdat het een turbo motor is moet je dan extra inspuiten anders loopt ie arm.
De nieuwe motor is eigenlijk de EZ30R motor, met nieuwe koppen en 2 cylinders minder (83x83mm).
De compressie is VEEL hoger dus de motor is VEEL efficienter (maar stoot ook mega veel meer NoX uit maar daar kijkt nog niemand naar). BRZ blokken waar ze een paar darton sleeves inpersen (blijft heel) en 600 pk eruit persen. Machtig mooi, daarom hoop ik van ganse harte dat dat direct-indirect blok (met 8 injectoren) erin komt. In Japan wordt dat blok de 20DIT al geleverd in de Legacy 400Nm van 2000-5500rpm en 300pk en VEEL zuiniger dan de ej257. Daar kunnen ze met een grotere intercooler en nog wat fratsen wel een bekkie meer uit halen. En misschien zien ze het licht wel bij Subaru en maken ze er een 2,2 van ofzo, 83x90mm van mijn part, past makkelijk paar locomotief drijfstangen erin, twin scroll turbootje met billet wiel en je hebt 500Nm van 2200rpm-5500rpm en 350pk. Maar dat zal wel niet. Want if it is to good to be true......
ja Andre ik ga een GmbH openen zomer 2014 zoals het er nu uitziet. Wie weet mag de receptioniste wel een auto uitkiezen maar ga ik erin rijden dan ofzo ?
Logisch ook want die 2,5 liter ej257 is echt een ongelofelijke schijtmotor die niet alleen kapot gaat (echt waar joh) maar ook door zijn 99,5mm zuigers 79mm slag met indirecte inspuiting en vooroorlogse compressie verhouding gewoon een heel erg inefficiente motor is. 1 injector die boven je klep staat krijgt nooit de brandstof homogeen boven je zuiger. En omdat het een turbo motor is moet je dan extra inspuiten anders loopt ie arm.
De nieuwe motor is eigenlijk de EZ30R motor, met nieuwe koppen en 2 cylinders minder (83x83mm).
De compressie is VEEL hoger dus de motor is VEEL efficienter (maar stoot ook mega veel meer NoX uit maar daar kijkt nog niemand naar). BRZ blokken waar ze een paar darton sleeves inpersen (blijft heel) en 600 pk eruit persen. Machtig mooi, daarom hoop ik van ganse harte dat dat direct-indirect blok (met 8 injectoren) erin komt. In Japan wordt dat blok de 20DIT al geleverd in de Legacy 400Nm van 2000-5500rpm en 300pk en VEEL zuiniger dan de ej257. Daar kunnen ze met een grotere intercooler en nog wat fratsen wel een bekkie meer uit halen. En misschien zien ze het licht wel bij Subaru en maken ze er een 2,2 van ofzo, 83x90mm van mijn part, past makkelijk paar locomotief drijfstangen erin, twin scroll turbootje met billet wiel en je hebt 500Nm van 2200rpm-5500rpm en 350pk. Maar dat zal wel niet. Want if it is to good to be true......
ja Andre ik ga een GmbH openen zomer 2014 zoals het er nu uitziet. Wie weet mag de receptioniste wel een auto uitkiezen maar ga ik erin rijden dan ofzo ?
Laatst gewijzigd door Erik op 09 jan 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: New WRX STI
Leuk maar:
- wat voor onderstel ?
- gewicht ?
- aandrijflijn / diffs ?
- veels te duur
Mark.
- wat voor onderstel ?
- gewicht ?
- aandrijflijn / diffs ?
- veels te duur
Doet je ex EVO 8 MR RS op winterbanden ook uitstekend. En ik vraag me ernstig af of deze blauwe het beter doetWel een lekkere sneeuw ploeger:)
Mark.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Subaru heeft los van de overstap 2001 naar 2002 model in principe weinig in gewicht toegenomen.
Het is geen BMW M5 die van 1500kg naar 5000kg is gegaan omdat je reet gemasseerd en gekoeld moet worden tijdens het hard rechtuit rijden
Het is geen BMW M5 die van 1500kg naar 5000kg is gegaan omdat je reet gemasseerd en gekoeld moet worden tijdens het hard rechtuit rijden
- Alexsti
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Het schijnt dat die nieuwe WRX (dus basis model van deze Sti) geen revolutie maar een evolutie is tov zijn voorgangers.
Ten eerste de motor (daar zit dus die hele lekkere 2liter turbo in) ten tweede het onderstel dat magnefiek schijnt te zijn.
Dus ik ben echt heel erg benieuwd.
Ten eerste de motor (daar zit dus die hele lekkere 2liter turbo in) ten tweede het onderstel dat magnefiek schijnt te zijn.
Dus ik ben echt heel erg benieuwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten