New WRX STI
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
Erik je was klaar met Subaru maar misschien na 20 februari moet er misschien weer een komen:)
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Ik was er al klaar mee maar nadat ik vandaag de WRX zo goed als zeker ook verkocht heb jeukt het al weer.
Ik denk niet dat die jeuk de 20e minder is geworden Andre
Ik denk niet dat die jeuk de 20e minder is geworden Andre
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Er zijn wat meer details bekend geworden.
Het goede nieuws, hij is niet lelijker geworden dan de oude, kon ook niet natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=pWaegT3bW9Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Het slechte, bijna ongelofelijke nieuws is dat in tegenstelling tot de WRX er een motor in wordt gehangen die is gebaseerd op een concept stammend uit 1995, de zogenaamde EJ serie, ware het niet met dual avcs (was in 2008 al beschikbaar). Dit is een lompe vesuvius Co2 uitstoot kenmerkende 2,5 liter die bekend staat om zuigers die af fabriek vast lopen, koppakkingen die eruit vliegen, intercooler die veel last heeft van heat soak. Subaru bouwt dus een wagen waarvan ze zelf zeggen dat het een all day supercar is, en hangen daar en publiek een motor in die zo afgrijselijk slecht is dat elke weldenkende subaru fan, die auto om die reden niet zal kopen. Godver wat een gestuntel. Ze hebben een 2liter blok op de plank liggen dat >60gr per km zuiniger is. Let op, het C02 bedrag voor deze uitstoot van 243gr/km (ja dat staat er goed) zal als volgt berekend worden;
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) 124 € 103,00 € 12.772,00
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km 58 € 124,00 € 7.068,00
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-203 g/km) 21 € 233,00 € 4.660,00
Tarief vierde schijf euro per g/km (CO2-grens > 203 g/km) 40 € 466,00 € 18.640,00
Co2 max uitstoot 243 € 43.500,00 totaal
hahahahaha
Dus........well done Subaru.....well done, het kon ook bijna niet anders natuurlijk die auto gaat in NL 80+k kosten sterker nog ik denk dat hij geeneens officieel leverbaar wordt.
Slotje ?
Het goede nieuws, hij is niet lelijker geworden dan de oude, kon ook niet natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=pWaegT3bW9Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Het slechte, bijna ongelofelijke nieuws is dat in tegenstelling tot de WRX er een motor in wordt gehangen die is gebaseerd op een concept stammend uit 1995, de zogenaamde EJ serie, ware het niet met dual avcs (was in 2008 al beschikbaar). Dit is een lompe vesuvius Co2 uitstoot kenmerkende 2,5 liter die bekend staat om zuigers die af fabriek vast lopen, koppakkingen die eruit vliegen, intercooler die veel last heeft van heat soak. Subaru bouwt dus een wagen waarvan ze zelf zeggen dat het een all day supercar is, en hangen daar en publiek een motor in die zo afgrijselijk slecht is dat elke weldenkende subaru fan, die auto om die reden niet zal kopen. Godver wat een gestuntel. Ze hebben een 2liter blok op de plank liggen dat >60gr per km zuiniger is. Let op, het C02 bedrag voor deze uitstoot van 243gr/km (ja dat staat er goed) zal als volgt berekend worden;
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) 124 € 103,00 € 12.772,00
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km 58 € 124,00 € 7.068,00
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-203 g/km) 21 € 233,00 € 4.660,00
Tarief vierde schijf euro per g/km (CO2-grens > 203 g/km) 40 € 466,00 € 18.640,00
Co2 max uitstoot 243 € 43.500,00 totaal
hahahahaha
Dus........well done Subaru.....well done, het kon ook bijna niet anders natuurlijk die auto gaat in NL 80+k kosten sterker nog ik denk dat hij geeneens officieel leverbaar wordt.
Slotje ?
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
We moeten dus een spec c basis rally auto hebben met 2 liter zonder kenteken om op niederrhein te knallen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: New WRX STI
Ik heb maar één vraag. Waarom? Dit is toch op voorhand de doodsteek voor zo'n auto?
- frank de jonge
- Berichten: 9716
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: New WRX STI
Die fouten van destijds zullen vast wel al getackeld zijn. Tenminste dat mogen we hopen.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: New WRX STI
Dat lijkt mij ook, en ik neem aan dat het Subaru niet zoveel kan schelen wat de co2 belasting in Nederland zal zijn. Volgensmij heeft de rest van de wereld daar niet zoveel last van.frank de jonge schreef:Die fouten van destijds zullen vast wel al getackeld zijn. Tenminste dat mogen we hopen.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: New WRX STI
Erik, de CO2 berekening klopt volgens mij niet.
Uitgaande van 243 gram CO2 uitstoot:
Vrijstelling CO2-grens < 89 g/km
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) -> 35 gram x € 101,- = € 3.535,-
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km) -> 57 gram x € 121,- = € 6.897,-
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-203 g/km) -> 20 gram x € 228,- = € 4.560,-
Tarief vierde schijf euro per g/km (CO2-grens > 203 g/km) -> 40 gram x € 456,- = € 18.240,-
Totaal € 33.232,-
Nog steeds belachelijk veel uiteraard, Subaru heeft eigenlijk niks te zoeken in NL.
Uitgaande van 243 gram CO2 uitstoot:
Vrijstelling CO2-grens < 89 g/km
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) -> 35 gram x € 101,- = € 3.535,-
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km) -> 57 gram x € 121,- = € 6.897,-
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-203 g/km) -> 20 gram x € 228,- = € 4.560,-
Tarief vierde schijf euro per g/km (CO2-grens > 203 g/km) -> 40 gram x € 456,- = € 18.240,-
Totaal € 33.232,-
Nog steeds belachelijk veel uiteraard, Subaru heeft eigenlijk niks te zoeken in NL.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Eerste schijf betaal je de volle mep over de volle grammen, als ik juist ben geinformeerd.
Past ook bij de beleving dat de uitstootwetgeving voor alles boven de 200gr nagenoeg onbetaalbaar wordt.
Problemen met de ej25 ijn dusdanig verholpen dat ze geen ringlandprobelemen meer lijken te hebben na 2012.
Koppakking is simpele natuurkunde, dat blijf je houden.
Zorgerlijker is dat ze een motor op de plank hebben die redelijk voldoet aan de huidige tijdsgeest; 396Nm/2000rpm uit een 2liter en 296pk en uit mijn hoofd <180gr/km (moet ik even nazoeken en vertalen uit Japans).
Waarom monteer je dan een Co2 uitbrakende dinosaurus motor die 400Nm/4000(!!) rpm levert en 305pk ?
Lees de fora in de states erop na, die gasten wachten af tot de wagen daar omwille van uitstoot ook niet meer verkocht mag worden.
Spec C met de FA20DIT graag mooi twin blaffen op Niederrhein jij voorop en ik op afstand volgend Andre
Past ook bij de beleving dat de uitstootwetgeving voor alles boven de 200gr nagenoeg onbetaalbaar wordt.
Problemen met de ej25 ijn dusdanig verholpen dat ze geen ringlandprobelemen meer lijken te hebben na 2012.
Koppakking is simpele natuurkunde, dat blijf je houden.
Zorgerlijker is dat ze een motor op de plank hebben die redelijk voldoet aan de huidige tijdsgeest; 396Nm/2000rpm uit een 2liter en 296pk en uit mijn hoofd <180gr/km (moet ik even nazoeken en vertalen uit Japans).
Waarom monteer je dan een Co2 uitbrakende dinosaurus motor die 400Nm/4000(!!) rpm levert en 305pk ?
Lees de fora in de states erop na, die gasten wachten af tot de wagen daar omwille van uitstoot ook niet meer verkocht mag worden.
Spec C met de FA20DIT graag mooi twin blaffen op Niederrhein jij voorop en ik op afstand volgend Andre
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Mmmm ze zijn nogal enthousiast
http://www.drivingsports.com/v2/2015-su ... 4.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik hoor geen kwaad woord over die motor
Nou ja in de UK kost ie 29k GBP in de states 35k$ in NL ik zet in op 79k euro.....
http://www.drivingsports.com/v2/2015-su ... 4.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik hoor geen kwaad woord over die motor
Nou ja in de UK kost ie 29k GBP in de states 35k$ in NL ik zet in op 79k euro.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: New WRX STI
klinkt best als een goed apparaat.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: New WRX STI
Dat filmpje.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Laatste gerucht is dat de Sti met de nieuwe 2 liter naar Europa komt.
Dat zou goed nieuws zijn, die motor doet namelijk niet vreselijk veel Co2 uitbraken, 197 gram.
Daarmee zou de berekening er als volgt uit zien;
Vrijstelling CO2-grens < 89 g/km
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) -> 35 gram x € 101,- = € 3.535,-
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km) -> 57 gram x € 121,- = € 6.897,-
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-197 g/km) -> 14 gram x € 228,- = € 3.192,-,-
Gezien het feit dat de Sti in de UK voor gbp 29995 wordt aangeboden en in de states voor $35000 geloof ik dat de ex Co2 tax incl BTW prijs wel eens 36.000,- euro kan zijn, tel daarbij op 14.000 euro Co2 tax en je zit aan de 50k euro's......
Dat is wel een heel ander verhaal dan de basis van de 243gram 2,5liter
Dat zou goed nieuws zijn, die motor doet namelijk niet vreselijk veel Co2 uitbraken, 197 gram.
Daarmee zou de berekening er als volgt uit zien;
Vrijstelling CO2-grens < 89 g/km
Tarief eerste schijf euro per g/km (CO2-grens 89-124 g/km) -> 35 gram x € 101,- = € 3.535,-
Tarief tweede schijf euro per g/km (CO2-grens 125-182 g/km) -> 57 gram x € 121,- = € 6.897,-
Tarief derde schijf euro per g/km (CO2-grens 183-197 g/km) -> 14 gram x € 228,- = € 3.192,-,-
Gezien het feit dat de Sti in de UK voor gbp 29995 wordt aangeboden en in de states voor $35000 geloof ik dat de ex Co2 tax incl BTW prijs wel eens 36.000,- euro kan zijn, tel daarbij op 14.000 euro Co2 tax en je zit aan de 50k euro's......
Dat is wel een heel ander verhaal dan de basis van de 243gram 2,5liter
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Kogel is door de kerk.
Ook in europa de stokoude en inefficiente ej257, oftewel 2,5liter uit een fragiel kutblok dat ook nog even 242gr Co2 uitstoot.
Misschien verkopen ze er wel 1 van het jaar.
Ook in europa de stokoude en inefficiente ej257, oftewel 2,5liter uit een fragiel kutblok dat ook nog even 242gr Co2 uitstoot.
Misschien verkopen ze er wel 1 van het jaar.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: New WRX STI
Auto en tester passen qua uitstraling goed bij elkaarErik schreef:Mmmm ze zijn nogal enthousiast
http://www.drivingsports.com/v2/2015-su ... 4.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik hoor geen kwaad woord over die motor
Nou ja in de UK kost ie 29k GBP in de states 35k$ in NL ik zet in op 79k euro.....
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Had inderdaad je tweelingbroer kunnen zijn !
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: New WRX STI
1615kg is ie. Heb je die achtervleugel ook niet meer nodig DOWNforce genoeg.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: New WRX STI
wat een gewicht als dat klopt...
de eerste GT was iets van 1215kg dacht ik?
das dan een lightweight toekomstige verzamelaars auto
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Leeg 1615kg, vol 1715kg ?
Dat is bijna Nissan GTR gewicht.
Maar met slechts het halve vermogen.
LOL
Dat is bijna Nissan GTR gewicht.
Maar met slechts het halve vermogen.
LOL
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: New WRX STI
Je vraagt je af wat ze op de ontwikkelingsafdeling voor doelstellingen mee hebben gekregen. In hun draaiboek moeten er toch heel wat A4'tjes met dikgedrukte letters KOSTENBESPARING hebben gestaan. Ik kan me er niks anders bij voorstellen.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: New WRX STI
Andre en ik hebben alle strategien de revu laten passeren maar telkens wist subaru ons met hun Josti-band beslissingen te verbazen. Compleet onlogisch.
Die wagen is niet bedoelt voor de NL markt dat is duidelijk.
Die wagen is niet bedoelt voor de NL markt dat is duidelijk.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: New WRX STI
Gewoon een goede evo 6 RS of 9 RS op de kop tikken. Dat maken ze niet meer...
Mark.
Mark.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 78 gasten