Lexus CT200h

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Lexus CT200h

Bericht door Knot » 19 jun 2013, 14:21

Niet mijn nieuwe leasebak maar slechts een huurauto.

Vorige week teruggekomen van een weekje Mallorca, we zaten in Cala d'or (zuidoost) en om toch wat van het eiland te zien 3 dagen een auto gehuurd. Had al zitten kijken maar de onbekende verhuurders was het allemaal niet duidelijk of het nu allrisk was, aanvullende kosten, full to empty en dan 100 euro voor brandstof rekenen enz enz.

Bij het Hotel kon je huren maar ben zelf even rondgelopen en direct bij avis/roig was het goedkoper. Iedereen huurt dus een 208 op steelies, vaak rommelig en toch klein (4 volwassenen en de kleine meid moesten mee), dus voor iets meer geld een Lexus CT200h genomen (3 dagen was 200 euro). Zo zie je dat de meeste mensen goedkoop willen huren/rijden want deze auto was bijna niet verhuurd, stond 600km op de klok en rook nog als nieuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat me als eerste opviel toen ik instapte, direct een perfecte zitpositie, klopt gewoon zoals stuur en stoel staan, desgewenst een kleine aanpassing maar goed afgestemd. De stoelen bieden ook goede steun vond ik en het materiaal is fijn om op te zitten. Stuurtje ook voorzien van fijn leder, net als het dashbord. Alleen de middentunnel heeft dan wel weer iets te hard plastic en de lederen stootbandjes voor je been hadden van mij iets dikker gemogen.

Sleutel hoeft nergens in, auto openmaken en power inschakelen, even die ouderwetse mercedes voethandrem eraf en rollen maar. Had recent geen hybride meer gereden dus was weer even nieuw. De armsteun en steun in de deur zijn wat lager t.o.v. bmw dus dat is even wennen. Genoeg ruimte om normaal te zitten, al was het met een kinderstoel in het midden wel wat krapper maar voor 4 volwassenen (en eventueel kind op een verhogen ipv volledige kinderstoel) leek mij prima te doen. Kofferbak is wat klein door accu pakket maar ik vond dat ze veel loze ruimte onder de plaat hadden, eerst een opbergbak voor dingen die uit het zicht moeten en daaronder de krik en gereedschap waar plaats is voor een compleet wiel bijna.

De ECO mode bijna niet gebruikt, erg trage gasreactie dan, normal voldoet prima. De sport mode is wel grappig dat de eco meter dan verandert in een toerenteller, echt veel toeren maakt ie niet, blok is getuned op zuinigheid, meestal net boven de 4000 en als je echt in de aanval gaat dan wil ie net boven de 5000 draaien in tussenacceleraties of bergop. De stuurbekrachtiging is ook wat zwaarder in sport, vond ik wel fijn als je wat bochtjes gaat nemen.

Afbeelding

Afbeelding

EV mode werkt prima, kan je met de knop forceren maar als je rustig wegrijdt start ie zelf eigenlijk altijd als EV (lampje aan). blijf je in de onderste helft van de ecometer hou je hem in EV, kom je in de bovenste helft dan slaat de motor aan. Het kan wel om tot 60 als EV te blijven maar dan gaat het extreem traag en heb je claxonerende spanjaarden achter je (51......52........53.....). Beter is om even kort in de powerzone te gaan en daarna gas eraf en kruissnelheid rollen.

Vind het wel geniaal dat de auto zo lang uit kan rollen omdat bij gas los na een paar seconden (op lagere snelheden alleen) de motor uit gaat, spaart brandstof en je hebt geen remmende werking, alleen maar laden door uitrollen, extra laden door licht bijremmen en daarna weer met een klein beetje gas als EV wegrijden vanuit stilstand. Op hogere snelheden zakt het toerental naar 1500rpm ergens, dus dan blijft de motor wel aan maar rol je ook veel verder uit dan een handbak of normale automaat zou doen.

Dacht dat ik de accu wel leeg zou maken bij sportief rijden maar je gaat in bochtige weggetjes toch steeds van je gas af en je moet ook aanremmen (sportief dan wel op de remblokken + laden natuurlijk dus minder rendement) maar hij laadt dan toch weer aardig bij, is niet zomaar leeg te krijgen tenzij je echt gek gaat doen.

Ben veel met zn 3en of 5en onderweg geweest maar ook een stukje met Nienke gereden en een stukje alleen gestuurd. De demping is voor sportief straatgebruik prima, zeker geen zwabberbak. Bij insturen een vrij scherpe reactie op je stuurinput, had ik niet verwacht. Wel jammer dat je er niet ECHT sportief mee kunt sturen, als je op de apex af stuurt en gas geeft krijg je eerst een seconde een klimmend/hoog toerental en dat wordt een stuk na de apex pas omgezet in aandrijving/versnelling, blijft een cvt bak. Hierdoor ook niet echt het onder- en overstuur kunnen testen omdat je een te indirecte gasreactie hebt. Ga je een knijpende bocht in dan komt het esp erin nadat de auto licht onderstuurt, afgesteld op veiligheid. Tot de 100/120 is het prima te doen, zeker 0-100/120 omdat je een zet mee krijgt van de electromotor. Daarna zwakt ie af en zeker boven de 160 heb je weinig te zoeken tenzij je op en lang stuk snelweg zit, maar die had ik niet voorhanden. Als je half gas geeft gaat de motor bij tussenacceleraties toch op 4000 staan maar voel je weinig gebeuren. Trap je het gas volledig in blijft de motor rond die 4000 hangen maar krijg je wel veel meer acceleratie.... daar snap ik het nut niet van, laat hem bij half gas dan op 3000 houden lijkt me. Voor een sprintje zet je bij stilstand de rem erop, gas erbij, pakt ie netjes 3000 vast en als je de rem viert ga je er nog best vlot vandoor met die 136pk gecombineerd.

Als je de P inschakelt voor een stoplicht moet je dus niet voorzichtig op de rem trappen en hem in D zetten want dan krijg je hem er niet af. Echt als een dombo hard op het pedaal trappen en dan kan ie uit P gehaald worden. Ook grappig op een helling, flink hard de rem inhouden dan gaat het lampje knipperen op je dashbord en zit je in hill assist mode.

In de bergen vond ik de B (brake) stand wel handig, extra afremmen op de motor en meteen extra opladen van de accu. Dat remmen moet je trouwens matig doen anders maak je er niet maximaal gebruik van, een sport om het licht slepend te doen en de charge meter bijna volledig uit te laten slaan en zo de remblokken niet aan te spreken.

Audio was redelijk, vond het niet echt bijzonder maar voldeed. Ik had overigens een basic uitvoering, geen navi maar wel usb aansluiting op de middenconsole.

Vind dit een veel mooiere auto om te zien dan een prius of een auris, gewoon een mooie lijn, net lichtmetaal en niet direct het idee dat je een schraper bent. Heb een kleine 500km gereden en ik was 25 liter kwijt, heb niet extreem geplankt maar heb m ook niet gespaard, gewoon 1 op 20 gemiddeld gedaan. Benzine was 1.47 dus een lachtertje om 3 dagen te rijden.

Afbeelding

Vond de bergen in het westen echt prachtig. Vanaf Alcudia (strand) de bergen in gegaan, via Pollenca de C-710 op, bij Lluc de PM213 terug gepakt naar Inca (tijd was op), maar eigenlijk moet je die C-710 doorrijden naar Soller of zelfs een complete dag voor die bergweggetjes uittrekken en helemaal naar het zuidwesten rijden naar Andratx.

Route C-710 westkust

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Lexus CT200h

Bericht door RVV » 19 jun 2013, 22:17

Leuk verslag!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Mark Nauta » 20 jun 2013, 01:21

Inderdaad een erg leuk verslag Rody.

Eigenlijk is er geen speld tussen te krijgen, met vrijwel alles moet ik het wel eens zijn. Heb de mijne nu 1,5 jaar en staat iets van 53.000 op de teller. Heb zelf een Luxury Line met wel een hele fijne audio (Mark Levenson 7.1 kanaals met 13 speakers) en lederen bekleding en nog wat meer goodies.

Wat betreft sturen, de mijne is voorzien van een elektronische demper, dat merk je zeker. Maar wat jij terecht aanhaalt, het is de motor/bak die het tegenhoud om er echt sportief mee te kunnen rijden. Het onderstel verdient meer dan het krijgt van deze aandrijving.

Je noemt nog even het stuk plastic in de middenconsole, op je foto ook te zien tussen de middenarmsteun en dat lege vakje, dat is vanaf nu ook voorzien van leer. Dat vakje is trouwens alleen in de basis uitvoering zo. Bij de overige zit daar de muis'bal' voor het bedienen van het navigatiesysteem wat dan in je dashboard is verwerkt.

Volgende maand komt mijn nieuwe CT, ik heb wederom voor exact dezelfde auto gekozen, dus rij vanaf dan in een frisse (met de nieuwste updates) witte Luxury line.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 20 jun 2013, 08:15

Moet je elke 1,5 jaar een nieuwe auto rijden dan???? :shock:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Mark Nauta » 20 jun 2013, 08:48

Knot schreef:Moet je elke 1,5 jaar een nieuwe auto rijden dan???? :shock:
Ja. 1 a 1,5 jaar of ± 50.000km.
Werk bij dealert, dus vandaar. Dan zijn de auto's vrij jong als ze beschikbaar komen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lexus CT200h

Bericht door Arthur » 20 jun 2013, 14:04

Leuk verhaal, Knot! Is idd weer eens wat anders dan die standaard gebakkies die meestal gehuurd worden :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Lexus CT200h

Bericht door Riceaux » 20 jun 2013, 14:22

Een verhaal van Knot zonder dat de vraag ''Will it drift' wordt beantwoord. :tooth:

Leuk verslag! En 1 van de mooiste hybride's naar mijn mening!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 20 jun 2013, 14:51

Zat geen ESP knop oid op, maar systeem kwam er bij onderstuur wel in.

Denk dat ie niet snel overstuurt overigens, als je gas lift dan remt ie niet af op de motor dus die gewichtsverplaatsing om achter te liften is er totaal niet.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 31 mar 2014, 12:03

Hoe doen die accu's het na een tijdje, blijft dat goed tot na de 100.000km of neemt de capaciteit snel af?

Dingen krijg je nu al voor zeg 16k mee zonder inruil.

http://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/ ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen volgens mij beste met navigatie en ML audio opties, dat zijn de mooiste.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Fabian » 31 mar 2014, 12:23

Accu's zijn echt probleemloos van toyota. Rijden taxi priussen rond met 600K + op de teller.

En als je dan eens een pakket zou moeten vervangen kost het ongeveer 1800 euro. Dat valt ook reuze mee als je ziet wat normaal een turbo ofzo vervangen kost.
Wij hebben nig nooit een accupakket van een prius hoeven te vervangen.

Toevallig paar weken geleden van een collega de elektromotor van een prius, dat was de eerste die we meemaakten sinds ze er zijn...stond op 280k km. En dan nog grotendeesl garantie vanuit toyota......

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lexus CT200h

Bericht door GTRene » 31 mar 2014, 12:51

is zo'n auto niet te fine tunen?
ik bedoel je beschreef wat eigenschappen over dat gas geven en reactie e.d. zeg maar, het lijkt me dat een specialist zoiets zou kunnen bijsturen/aanpassen?
zou de auto nog beter maken voor het 'soort'wellicht.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Lexus CT200h

Bericht door 350 Z » 31 mar 2014, 14:10

Mooi verslag.
Wel jammer dat je er niet ECHT sportief mee kunt sturen
Daar is hij niet voor bedoelt want daarvoor koop je iets anders en het gros van de mensen heeft lak aan sportiviteit en wil gewoon een comfortabele zuinige auto.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 08:12

Ik vond dat het onderstel etc nog wel acceptabel was, misschien is het ook wel wat om prive te rijden ondanks hij veel voor de 14% bijtelling wordt gekocht.

Zit er wel met een schuin oog naar te kijken.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Fabian » 01 apr 2014, 10:14

Als je er echt eentje zoekt geef me dan een gil, hou ik het in de gaten voor je bij ons....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lexus CT200h

Bericht door JP » 01 apr 2014, 10:27

Mark Nauta schreef:
Knot schreef:Moet je elke 1,5 jaar een nieuwe auto rijden dan???? :shock:
Ja. 1 a 1,5 jaar of ± 50.000km.
Werk bij dealert, dus vandaar. Dan zijn de auto's vrij jong als ze beschikbaar komen.
Dan is die witte nu ook al weer aan vervanging toe......;)

Vind de CT200h een mooi model, overburen hebben er ook een. Vraag me alleen af hoe de lakken zij van Lexus? VAG heeft de bekende keiharde lakken en BMW de sinaasappelhuiden. Ik vraag dat omdat mijn overburen de auto ongeveer 5x (!) in de week (hand) wast......

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 10:37

Zijn nog best wat versies..... Business, Luxury etc.

Standaard Xenon?

Wat je wil is:

- Navi (volgens mij standaard BT telefoon koppeling etc
- PDC

Nice to have:

- Achteruitrijcamera
- Mark Levinson audio
- Leder

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 10:39

Fabian schreef:Als je er echt eentje zoekt geef me dan een gil, hou ik het in de gaten voor je bij ons....
Thx, dat mag sowieso natuurlijk.

Volgens mij moet je de Luxury Line hebben, dan heb je de Mark Levinson audio en navi en pdc standaard dacht ik. Donkergrijs is de mooiste kleur, dat bruin lijkt me niks (op de foto's dan).

Ga denk ook de E46 328i touring verkopen, hoe mooi en compleet die auto ook is....

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 11:48

Business edition
Business line
Business line pro

Luxury line

Zo maar eens een pdf opzoeken van 2011.

Zijn die dingen nou nog voordeliger in MRB of gewoon de volle mep voor 1385kg?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 13:25

Staat in Sittard een 2011 met nog geen 30.000km gelopen, luxury line, best scherp voor 25k euro maar nog nooit een eigenaar gehad.. hoe zit dat dan?

4-TLN-49

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Fabian » 01 apr 2014, 13:39

Denk een auto die op NATO kenteken ofzo heeft gereden.

Pik dan die bij mij die 2012 op, Luxury Line met nog Performance dempers en een schuifdak voor 22,5 :wink:

http://www.alphabetoccasions.nl/web/sit ... ury%20Line" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 13:54

Ziet er netjes uit, liefst een grijze maar met schuifdak zie je ze niet vaak idd.

Hoe doen jullie dat met garantie, dealtje met de dealer of garage?

Die witte neemt natuurlijk wel 2 jaar lexus garantie met zich mee en staat op een prachtige stand van 27.000km

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lexus CT200h

Bericht door Arthur » 01 apr 2014, 13:58

Je kunt bij Fabian ook nog uitbreiden naar een jaar garantie voor 350,-, ben je nog fors goedkoper en nieuwer.

Maar wil je ook met het gezin erin? Je hebt erin gereden dus je zou moeten weten dat het krappe karretjes zijn. Voor mij de reden om hem destijds te laten als leaser...

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Lexus CT200h

Bericht door Fabian » 01 apr 2014, 14:06

Jup, de kofferbak is echt klein van de CT200h......

Zou mijn keuze wat dat betreft (ruimte) niet zijn idd.

Wij betalen de werkzaamheden gewoon aan de dealer, dus wij zijn de garantieverstrekker, de dealer de reparateur.

En uhhh, trust me, garantie op een lexus/Toyota is leuk, maar kapot gaat het niet.....

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h

Bericht door Knot » 01 apr 2014, 14:24

Oke, duidelijk.... maar nog wel de E46 touring eerst zien te verkopen om te beginnen.

Vind de CT200h gewoon mooi ogen van buiten en ik vond ik goed zitten, strak sturen, zuinig rijden (zie start topic / verslag). Komen bakken van die auto's uit de lease natuurlijk dus je betaalt niet de hoofdprijs, alleen even de dikste (luxury) met mooie kmstanden eruit pikken.

Zou de E38 ernaast houden dus daar kan prima een kinderwagen/buggy en/of veel bagage in. Twee kids zitten in een CT200 ook prima achterin en voordat ze groot worden staat er allang weer wat anders.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Lexus CT200h

Bericht door glnk » 01 apr 2014, 16:45

Mooie wagen Knot. Ik zou er wel een in het wit nemen, dat oogt toch een stuk frisser.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten