S2000 is dat wat?
S2000 is dat wat?
Zit te kijken om een S2000 erbij te kopen, maar is dat wat jongens?
Iemand hier ervaring met zon ding.
Weet dat het latere model wat vergevenszinder is en een andere interieur . bumpers en achterwielophanging heeft, dat maakt niet zoveel uit, zal wel een pre 2003 worden.
Is dat wat zon ding? heb ze altijd wel leuk gevonden.
bedankt alvast
Iemand hier ervaring met zon ding.
Weet dat het latere model wat vergevenszinder is en een andere interieur . bumpers en achterwielophanging heeft, dat maakt niet zoveel uit, zal wel een pre 2003 worden.
Is dat wat zon ding? heb ze altijd wel leuk gevonden.
bedankt alvast
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S2000 is dat wat?
voor z'n tijd was het heel wat, denk dat de huidige tijd het voorbij gegaan is
nooit mee gereden overigens, maar wel redelijk wat testen e.d. gelezen waar het me toch tegenviel omzettende naar huidige tijden...maar ook circuittesten vs andere viel die me tegen.
het zou mij niet trekken al blijft de techniek mooi en kan het best een leuke auto zijn.
nooit mee gereden overigens, maar wel redelijk wat testen e.d. gelezen waar het me toch tegenviel omzettende naar huidige tijden...maar ook circuittesten vs andere viel die me tegen.
het zou mij niet trekken al blijft de techniek mooi en kan het best een leuke auto zijn.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: S2000 is dat wat?
Een van de mooiste cabrio's ooit vind ik, buitenkant sowieso. Aan het interieur zie je dat de tijd wel heeft toegeslagen.
En verder wel een lekker blokje dat goed doorjankt naar 9000rpm. Ik vond hem iig. heerlijk rijden (Y)
En verder wel een lekker blokje dat goed doorjankt naar 9000rpm. Ik vond hem iig. heerlijk rijden (Y)
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: S2000 is dat wat?
Heb er nooit zelf in gereden, wel ooit is in die van mijn buurman mee gereden.
Super ervaring, al ben ik nog niet veel gewend..
Ik vind het wel een van de mannelijkste cabrio's voor een wat minder groot budget.
Zeker met de aanpassingen die er jou kennende komen, zal het zeker een stoere bak worden
Super ervaring, al ben ik nog niet veel gewend..
Ik vind het wel een van de mannelijkste cabrio's voor een wat minder groot budget.
Zeker met de aanpassingen die er jou kennende komen, zal het zeker een stoere bak worden
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: S2000 is dat wat?
Ik heb wel met een S2000 gereden al is dat nu ongeveer weer 10 jaar geleden. Maar nog staat mij op het netvlies hoe gemakkelijk je met de auto kan rijden maar hoe gemakkelijk de auto omturned in een auto met gevoel. Als je de 4 cilinder doorjankt in de V-tec voel je dat echt door heel de auto heen. En dan daarbij kan je de auto echt door bochten heen smijten. In die tijd stond de S2000 in op mijn lijstje in elk geval ver boven de Z3 roadster, alleen al door de stijfheid van de koets. Misschien is de techniek wat bejaard, maar aangezien jij (Paul) auto's wisselt als broodjes zou ik mij daar niet aan storen. Als het gaat om het rijden, en dat is mijns insziens iets wat je absoluut vind in een S2000.
Re: S2000 is dat wat?
Van wat ik gelezen heb, doet zon ding absurd snelle tijden in standaard trim op circuits ,waar genoeg dikkere autos alleen van kunnen dromen.GTRene schreef:voor z'n tijd was het heel wat, denk dat de huidige tijd het voorbij gegaan is
nooit mee gereden overigens, maar wel redelijk wat testen e.d. gelezen waar het me toch tegenviel omzettende naar huidige tijden...maar ook circuittesten vs andere viel die me tegen.
het zou mij niet trekken al blijft de techniek mooi en kan het best een leuke auto zijn.
Zon ding met een beetje fris onderstel moet 2.04 Zandvoort kunnen doen, thats impressive toch
Ik heb er ook weinig verstand van, moet misschien maar eens proefrijden in zon ding,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S2000 is dat wat?
2.04 zou inderdaad impressive zijn op CPZ
de testen die ik las vielen tegen, toevallig van de week nog 1 gelezen, weet alleen niet meer tegen welke auto dat was (oud blad geloof duits)
en je moet hem aardig op toeren rijden, tis natuurlijk verder wel een mooie auto, dat wel en ach als je het voor een geschikte prijs kunt halen kun je hem ook weer voor een leuke prijs weg doen als het toch niet dat is wat je verwachte.
destijds in NL waren ze er wel over te spreken (2003)
http://www.autoweek.nl/autotest/1068/Honda-S2000" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier test 2007
http://www.autoweek.nl/autotest/1745/Honda-S2000" onclick="window.open(this.href);return false;
beide wel goed/gewoon wat je verwacht.
de testen die ik las vielen tegen, toevallig van de week nog 1 gelezen, weet alleen niet meer tegen welke auto dat was (oud blad geloof duits)
en je moet hem aardig op toeren rijden, tis natuurlijk verder wel een mooie auto, dat wel en ach als je het voor een geschikte prijs kunt halen kun je hem ook weer voor een leuke prijs weg doen als het toch niet dat is wat je verwachte.
destijds in NL waren ze er wel over te spreken (2003)
http://www.autoweek.nl/autotest/1068/Honda-S2000" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier test 2007
http://www.autoweek.nl/autotest/1745/Honda-S2000" onclick="window.open(this.href);return false;
beide wel goed/gewoon wat je verwacht.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S2000 is dat wat?
hier bv een iets meer kritisch stukje
http://www.topgear.com/uk/honda/s2000/r ... /2.0i-vtec" onclick="window.open(this.href);return false;
maar maakt ook niet uit, als je maar DF hebt
keep us posted.
http://www.topgear.com/uk/honda/s2000/r ... /2.0i-vtec" onclick="window.open(this.href);return false;
maar dat zijn niet de stukjes die ik bedoel, weet zo niet welk blad het in staatAll of which means that the S2000 is unlikely to become the automatic choice for a sub-£30k roadster any time soon. Cracking engine aside, it can't match its newer rivals
maar maakt ook niet uit, als je maar DF hebt
keep us posted.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: S2000 is dat wat?
Qua looks is een standaard S2000 een prachtige auto.
Maar het karakter moet je echt liggen. Ik vind een S2000 (net als veel Jappen) veel te klinisch aanvoelen en rijden. Prestaties zijn dik voor elkaar. Blokjes moeten wel goed verzorgd worden en niet teveel koud getrapt zijn. Cilinderbussen zijn voorzien van speciale coating, dus even honen ofzo is er niet bij.
Maar het karakter moet je echt liggen. Ik vind een S2000 (net als veel Jappen) veel te klinisch aanvoelen en rijden. Prestaties zijn dik voor elkaar. Blokjes moeten wel goed verzorgd worden en niet teveel koud getrapt zijn. Cilinderbussen zijn voorzien van speciale coating, dus even honen ofzo is er niet bij.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: S2000 is dat wat?
2.04 in standaard trim op CPZ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S2000 is dat wat?
hier een stukje uit 2004>>Tristan schreef:2.04 in standaard trim op CPZ?
Hier zijn wat rondetijden op zandvoort met standaard auto's, maar wel met ervaren rijders
Deze tijden zijn gereden met droog weer.
Aston Martin DB7 Vantage...420pk......2.13.19
Audi TT Coupe quattro........225pk......2:14:40
Chevrolet Corvette.............345pk......2:06:35
Ferrari 360 Modena.............404pk......2:06:33
Fiat Punto HGT....................131pk......2:19:05
Honda S2000 .....................240pk......2:12:00
Jaguar S 3.0 V6..................243pk......2:17:12
Lerxus IS200 .....................155pk......2:21:25
Lotus Elise 111S..................145pk......2:08:28
Mercedes CL 500................306pk......2:11:95
Mitsubishi EVO-VI................280pk......2:03:97
Peugeot 206 GTI.................138pk......2:16:20
Porsche 911 GT3.................360pk......2:01:45
Subaru Impreza GT Turbo....245pk......2:10:80
Volkswagen Golf V6 4 Motion.204pk.....2:18:90
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: S2000 is dat wat?
Je moet erin passen. Ik zat met arm klem tussen torso en deur.
Leuk jank blok maar blokjes schijnen , ondanks Honda, toch stuk te lopen her en der.
Leuk jank blok maar blokjes schijnen , ondanks Honda, toch stuk te lopen her en der.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: S2000 is dat wat?
Tom, kom er maar in
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: S2000 is dat wat?
Waarom zie ik zo'n ding dan nooit op een circuit?Paul schreef:
Zon ding met een beetje fris onderstel moet 2.04 Zandvoort kunnen doen, thats impressive toch
2.04 lijkt me erg sterk. De 2.12 van Rene geloof ik eerder
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: S2000 is dat wat?
Je ziet ze in Europa weinig..
Vergelijk is in de VS wel vaker gemaakt. Op fatsoenlijke banden (lees 10J/9J velgen en 255banden) gaan stock class Honda challenge S2000's eigenlijk op alle circuits een seconde of 3-4 sneller rond dan spec miata's (grofweg vergelijkbaar met max5 cup bakjes). Remblokjes zullen ook wel geprutst zijn, maar onderstel std en blokje idem.
Leuke auto, maar bijt je kop eraf bij echt doorstampen.
Vergelijk is in de VS wel vaker gemaakt. Op fatsoenlijke banden (lees 10J/9J velgen en 255banden) gaan stock class Honda challenge S2000's eigenlijk op alle circuits een seconde of 3-4 sneller rond dan spec miata's (grofweg vergelijkbaar met max5 cup bakjes). Remblokjes zullen ook wel geprutst zijn, maar onderstel std en blokje idem.
Leuke auto, maar bijt je kop eraf bij echt doorstampen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: S2000 is dat wat?
Geen eigen ervaring. Maar ik heb me door een Jaguar engineer laten vertellen dat de geometrie aan de achterkant niet klopt en dat het daardoor een hele linke auto kan zijn als je de grens gaat opzoeken, met name de eerste modellen. Hun hadden 3 testauto's om te kijken wat het spul van de concurrentie doet en die hebben ze alle 3 kort gereden tijdens testsessies.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S2000 is dat wat?
wat waren dat dan voor testsessies...crashtesten?
zonde 3 van die dingen kort rijden.
zijn er door de jaren heen nog belangrijke wijzigingen geweest van die S2000?
zonde 3 van die dingen kort rijden.
zijn er door de jaren heen nog belangrijke wijzigingen geweest van die S2000?
Re: S2000 is dat wat?
Aiko schreef:Waarom zie ik zo'n ding dan nooit op een circuit?Paul schreef:
Zon ding met een beetje fris onderstel moet 2.04 Zandvoort kunnen doen, thats impressive toch
2.04 lijkt me erg sterk. De 2.12 van Rene geloof ik eerder
Had ik van een Gummen draadje, pre facelift kan wel eens tricky zijn voor de mensen die het niet gewend zijn om af en toe eens wat dwars te gaan. Gelukkig heb ik daar geen moeite mee
Verhaal van Damir had ik ook gelezen, dat ze dan de wielen van facelift model eronder gooien met maatje breder en dat ze dan echt een knappe wegligging hebben.
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: S2000 is dat wat?
Andere wielen eronder gooien moet voor jou niet zo'n probleem zijn
-
- Berichten: 21729
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: S2000 is dat wat?
Ik heb een S2000 gehad en het blok kapot gereden (na er eerder gezeik mee te hebben gehad). Kostte me 8000 euro.
Zijn geweldige auto's om mee te rijden maar de naam 'japanse betrouwbaarheid' gaat imho toch niet helemaal op... zal ook deels pech zijn hoor... maar destijds stonden er 250 op kenteken in NL en een aantal daarvan hadden al een nieuw blok gehad.
Tricky rijgedrag vind ik allemaal reuze meevallen (en ik ben geen schumacher). Wielen van facelift model had ik er (later) ook ondergezet.
Zijn geweldige auto's om mee te rijden maar de naam 'japanse betrouwbaarheid' gaat imho toch niet helemaal op... zal ook deels pech zijn hoor... maar destijds stonden er 250 op kenteken in NL en een aantal daarvan hadden al een nieuw blok gehad.
Tricky rijgedrag vind ik allemaal reuze meevallen (en ik ben geen schumacher). Wielen van facelift model had ik er (later) ook ondergezet.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: S2000 is dat wat?
Ik heb dus zelf een S2000 (2001 model) en ik vind het een sublieme wagen, en een van de betere roadsters die er zijn. Heb ook in een Z3, Z4, MX-5 en porsche boxter gereden maar de S2K vind ik echt het leukst en het beste rijden allround. 240pk, 9000 rpm, erg speels en qua looks het mooist. Echt snel is hij alleen niet, mede vanwege het gebrek aan koppel, en als je snel wilt zijn moet je hem echt door te toeren jagen. Maar voor op het circuit maakt dat niet zo veel uit, dan zit je toch bovenin de toeren.
Qua blok zijn ze ook zeer betrouwbaar, ken er een paar die al meer als 200.000 km erop hebben zitten zonder problemen. Maar je moet wel het olieverbruik in de gaten houden want ze lusten wel een slokje olie als je veel gaat vteccen. Ook zijn de blokken zeer gevoelig voor slechte olie. Vanaf het 2004 model is het olieverbruik stukken minder overigens. Tom heeft denk ik gewoon pech gehad met zijn blokje, uitzonderingen zijn er altijd. Bij de S2000 club benelux rijden er behoorlijk wat Sjes en heb zulke verhalen nog niet eerder gehoord. Wel had je bij de 1999-2001 wat terugroep acties, en als die niet zijn uitgevoerd kun je wel behoorlijk wat problemen krijgen met het blok (bv bougies die afbreken en in het blok terecht komen). Het beste kun je dus kijken voor een 2004+ model, daar zijn de kinderziektes uit.
Afgelopen Timeattack heeft er iemand een 2.10 gereden op Assen met een standaard S2000 (wel met hardtop, +30 kg, en iets hardere eibach veren op originele dempers). Denk dat een echte pro daar wel onder moet kunnen zitten. 2.04 lijkt me echter onmogelijk met een geheel standaard S2000.
Hier wat filmpjes voor de liefhebbers. S2000 op de ring :
En hier een filmpje van Top Gear, een vergelijk tussen de Honda S2000, Porsche Boxter en de BMW Z4.
Jazeker, doordat het eerste model nogal tricky was (1999-2001, had last van plotselinge overstuur) hebben ze vanaf 2002 wijzigingen doorgevoerd in het onderstel. Vanaf 2006 hebben ze ook een soort van traction control toegevoegd) Het eerdere model kun je met wat kleine aanpassingen (facelift wielen, swaybar, stuggere vering, andere uitlijn settings) ook verbeteren waardoor het gewoon een sublieme rijmachine word.GTRene schreef:wat waren dat dan voor testsessies...crashtesten?
zonde 3 van die dingen kort rijden.
zijn er door de jaren heen nog belangrijke wijzigingen geweest van die S2000?
Qua blok zijn ze ook zeer betrouwbaar, ken er een paar die al meer als 200.000 km erop hebben zitten zonder problemen. Maar je moet wel het olieverbruik in de gaten houden want ze lusten wel een slokje olie als je veel gaat vteccen. Ook zijn de blokken zeer gevoelig voor slechte olie. Vanaf het 2004 model is het olieverbruik stukken minder overigens. Tom heeft denk ik gewoon pech gehad met zijn blokje, uitzonderingen zijn er altijd. Bij de S2000 club benelux rijden er behoorlijk wat Sjes en heb zulke verhalen nog niet eerder gehoord. Wel had je bij de 1999-2001 wat terugroep acties, en als die niet zijn uitgevoerd kun je wel behoorlijk wat problemen krijgen met het blok (bv bougies die afbreken en in het blok terecht komen). Het beste kun je dus kijken voor een 2004+ model, daar zijn de kinderziektes uit.
Afgelopen Timeattack heeft er iemand een 2.10 gereden op Assen met een standaard S2000 (wel met hardtop, +30 kg, en iets hardere eibach veren op originele dempers). Denk dat een echte pro daar wel onder moet kunnen zitten. 2.04 lijkt me echter onmogelijk met een geheel standaard S2000.
Hier wat filmpjes voor de liefhebbers. S2000 op de ring :
En hier een filmpje van Top Gear, een vergelijk tussen de Honda S2000, Porsche Boxter en de BMW Z4.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: S2000 is dat wat?
Zou wel een 2002 of jonger nemen, glazen ruitje, de 17inch wielen eronder.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: S2000 is dat wat?
Rondje ring in die vid is een 8 minuut 16 met verkeer..op standaard fabrieksbanden.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: S2000 is dat wat?
Dan zou 2:04 op CPZ nog haalbaar worden dus... of reken ik nu verkeerd?Damir Vukovic schreef:Rondje ring in die vid is een 8 minuut 16 met verkeer..op standaard fabrieksbanden.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: S2000 is dat wat?
Ton rekende ooit met 2:04 Zandvoort voor een 8:00 BTG op de ring (of was 2:02?). Dan zou de vollig standaard S2000 met non prutser achter het stuur op een 2:08 uitkomen. Moet je nog 4 seconden zien te winnen met 2J bredere velgen en semi slicks die een stuk breder vallen. Doable..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 203 gasten