2020 Toyota GR Yaris

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Kadett
Berichten: 2466
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Kadett » 30 jul 2021, 15:58

225 lijkt mij ook meer dan zat voor een 4wd gezien het vermogen/gewicht. Je stopt er vooral meer rotatie massa in door zoveel breder te gaan.

Sneller de bocht door, vast wel. Leuker de bocht door, vast niet :)

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 701
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Opel / Mitsubishi / Bmw

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Andry » 30 jul 2021, 16:35

mrbbs schreef: 30 jul 2021, 14:06
Velen gebruiken die auto niet waarvoor hij is bedoeld. Is een rally auto voor de straat. Geen circuit wapen waar je 255 moet gaan opleggen. Zucht...
In de 'Evo wereld' is een auto die op de standaard bandenmaat staat schaars, alleen maar breder rubber en daarmee een stuk karakter weg.
Een bandenmaat smaller monteren zie je echt bijna nooit > daar rijd er maar 1 mee geloof ik :mrgreen:

Gebruikersavatar
wakuwaku
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 feb 2011, 22:18

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door wakuwaku » 31 jul 2021, 01:27

Als breder echt zoveel minder rijplezier gaat opleveren dan ga ik het wel standaard houden, eigenlijk zou ik het verschil eens moeten kunnen testen.

Ik weet niet of België meer GRY's heeft gekregen, ik meen iets van 100 in totaal, ben in ieder geval blij dat ik meteen besteld heb na de proefrit.

De Protrack wielen lijken ook redelijk op het origineel en inmiddels ook nog andere merken gezien die erop lijken.

Ga je het echt voelen als bijv. elk wiel 1 kg meer zou wegen?

Kadett
Berichten: 2466
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Kadett » 31 jul 2021, 04:09

Het is niet alleen de velg die meer weegt. Even gezocht, verschil tussen een 225 40 en 255 35 band is 2kg per band. En dat is gewicht wat helemaal aan de buitenkant van het wiel zit. Dan nog verschil in gewicht van de velgen.

TLRS
Berichten: 1989
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door TLRS » 31 jul 2021, 17:53

Zou me verbazen als die kilo‘s merkbaar zijn. Denk dat de hele onafgeveerde rataplan 45 kg weegt ofzo?

Kadett
Berichten: 2466
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Kadett » 31 jul 2021, 17:58

Ik merkte bij mijn Celica (280pk) wel degelijk het verschil tussen 205 45 17 banden en 225 40 18 banden waarvan de velgen die vervangen werden 1kg stuk lichter wogen enkel de banden weer 3kg stuk zwaarder.

Accelereren ging fractie langzamer.

Gebruikersavatar
Martin*
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Auto: Ford Fiesta ST line
Locatie: Twente

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Martin* » 31 jul 2021, 22:08

Dubbeltest tussen de Toyota Yaris GR en de Mini JCW:

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ubbeltest/

Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 31 jul 2021, 23:12

Martin* schreef: 31 jul 2021, 22:08 Dubbeltest tussen de Toyota Yaris GR en de Mini JCW:

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ubbeltest/


Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 31 jul 2021, 23:21

Vandaag een rode Yaris GR gespot @ Gamma , nog even gewacht of de eigenaar ervan zou buitenkomen met het idee dat het wellicht niet zo lang zou duren gezien compact formaat en dus beperkte laadruimte vd wagen maar na enkele min het wachten opgegeven - kon moeilijk laten omroepen in de winkel dat de eigenaar vd rode Yaris gevraagd werd zich te melden wegens grote plas olie onder de wagen hé dat gebeurt bij een Japanse wagen normaal niet hé

MParallel
Berichten: 6077
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door MParallel » 01 aug 2021, 13:54

Haha

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 43258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Robin » 03 aug 2021, 07:43

Kadett schreef: 31 jul 2021, 17:58 Ik merkte bij mijn Celica (280pk) wel degelijk het verschil tussen 205 45 17 banden en 225 40 18 banden waarvan de velgen die vervangen werden 1kg stuk lichter wogen enkel de banden weer 3kg stuk zwaarder.

Accelereren ging fractie langzamer.
Dit dus. Ik merk andere banden(PSS vs PS4S), bandbreedteverschillen en velgenmassa ook meteen.

Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 16 aug 2021, 20:43















Meer inlaatgeluid ?

Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 16 aug 2021, 20:59





Nevolution6RSII
Berichten: 179
Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
Locatie: Rhoon

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Nevolution6RSII » 26 aug 2021, 17:12

Andry schreef: 30 jul 2021, 16:35 In de 'Evo wereld' is een auto die op de standaard bandenmaat staat schaars, alleen maar breder rubber en daarmee een stuk karakter weg.
Een bandenmaat smaller monteren zie je echt bijna nooit > daar rijd er maar 1 mee geloof ik :mrgreen:
Volgens mij heb ik weleens tegen iemand op het oude LEC Forum geroepen dat er wel erg weinig van een rallywagen overbleef met al die gekke "Duitse Foute Tuning" modificaties erop : Het werd toen erg stil in dat topic! :mrgreen: :angel: :tooth:

Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 30 aug 2021, 19:51

Erehaag voor Toyota GR Yaris: zo was het leven met de homologatieheld :

https://www.autovisie.nl/video/erehaag- ... gatieheld/



Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1948
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Joost » 12 sep 2021, 20:15

De mannen bij Madeno hebben hard gewerkt aan een mooie Öhlins set voor de Yaris.
De eerste paar foto’s van het resultaat:
Bijlagen
3399AB1B-9AEC-4094-AC55-35DB9C79EA0D.jpeg
3399AB1B-9AEC-4094-AC55-35DB9C79EA0D.jpeg (162.43 KiB) 1320 keer bekeken
E032F3F4-FE6F-45B3-952D-0091DC0B4B7E.jpeg
E032F3F4-FE6F-45B3-952D-0091DC0B4B7E.jpeg (54.84 KiB) 1320 keer bekeken

TLRS
Berichten: 1989
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door TLRS » 12 sep 2021, 20:56

Dat ziet er appetijtelijk uit :df:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 1449
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Jan Terwolde » 20 sep 2021, 10:22


Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 4806
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door matthyssie » 20 sep 2021, 10:24

Hopen dat de focus van die fancier versie niet op het circuit is maar op rally!

Turbo
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Turbo » 22 sep 2021, 01:54

Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/



Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door tuurgtt » 23 sep 2021, 12:14

Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/

Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.

Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.

Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.

Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.

O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.

Kadett
Berichten: 2466
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Kadett » 23 sep 2021, 13:47

tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14
Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/

Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.

Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.

Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.

Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.

O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Met het weer duurder worden van BPM stelsel denk ik dat hij in NL niet onder de 70k komt. De GT86 was al 64k en die is al 2 jaar (en dus 2x BPM verhoging) niet meer op dr markt.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 1449
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Jan Terwolde » 23 sep 2021, 13:55

tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14
Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/

Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.

Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.

Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.

Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.

O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Misschien sti bak en diffs ofzo..

|Ik zou ook zeker voor de m140i gaan maar dat is ook een centenkwestie (en driftkwestie). Veel cooler als en yaris GR wordt t niet :D

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2984
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Emiel » 23 sep 2021, 14:26

tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14
Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/

Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.

Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.

Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.

Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.

O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Als de evo werkende AYC heeft dan is er geen tot weinig onderstuur. Kan zomaar dat er een mechanisch diff onder zit. Word/werd regelmatig gedaan.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2984
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 2020 Toyota GR Yaris

Bericht door Emiel » 23 sep 2021, 14:27

Mooi om te zien dat toyota dit heeft gebouwd. Wie word de volgende fabrikant? :hosanna:

En de Evo VI, mijn oude liefde (niet die auto overigens)

Emiel schreef: 23 sep 2021, 14:26
tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14
Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :


https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/

Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.

Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.

Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.

Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.

O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Als de evo werkende AYC heeft dan is er geen tot weinig onderstuur. Kan zomaar dat er een mechanisch diff onder zit. Word/werd regelmatig gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karel en 5 gasten